تحصیل در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور

توسط : تیم محتوا
1,458

در میان محبوب‌ ترین مکان ‌ها برای دانشجویان بین ‌المللی در سراسر جهان، تحصیل در سنگاپور ، احتمالاً یکی از اهداف مقصد تحصیلی شما نیز هست. در اینجا یک راهنمای دقیق در مورد این کشور آمده است و همچنین دانشگاه های برتر و نحوه قرار گرفتن آنها در برابر موسسات برتر جهان مطرح شده است.

معرفی سنگاپور

سنگاپور کشوری توسعه یافته است که دارای جوامع متنوعی بوده و جمعیتی جوان دارد. این یکی از مدرن ترین شهرهای آسیای جنوب شرقی است که دارای عمری بیشتر از یک قرن داشته و فرهنگ های متفاوتی در آن زندگی می کنند. از سویی دیگر، به زبان های متنوعی صحبت کرده و شیوه زندگی آن ها نیز دارای تنوع بالایی است. این طیف گسترده در فرهنگ، این کشور را به عنوان انتخابی برای تحصیل در سنگاپور ، مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار داده است.

تحصیل در سنگاپور

چرا تحصیل در سنگاپور؟

این کشور، یکی از برترین سیستم های آموزشی را در دنیا داشته و مسیر روشنی در آینده را برای دانشجویانی که تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند، به خود اختصاص داده است. سنگاپور با تمرکز بر اهمیت نوآوری آموزشی، در حال حاضر یک ستاره در حال رشد در آموزش عالی بین المللی است. 

این به شما فرصتی می دهد تا با هزینه های مقرون به صرفه، مدرک بین المللی شناخته شده ای کسب کنید. ضمن آنکه دارای امکانات و شرایط فوق العاده ای در دانشگاه ها و محیط های آموزشی خود می باشد. به عنوان یک کشور، سنگاپور به خاطر مکان های متنوع، زیبا و پر جنب و جوشش برای زندگی شناخته شده است، اما آیا می دانستید که در کنار تحصیل در سنگاپور ، می توانید امنیت بالایی را نیز دریافت کنید. 

سنگاپور به عنوان یکی از امن ترین شهرهای جهان معرفی شد. این باعث می شود که مکان مناسبی برای دانش آموزانی باشد که معمولاً به دنبال تحصیلی ایمن در یک کشور خارجی نیز هستند.  فراموش نکنید، به لطف موقعیت استراتژیک این کشور، از امکان رفتن به مکان های در دسترس خود در حین تحصیل در این کشور، واقعا شگفت زده خواهید شد. 

از این گذشته، زندگی فقط کسب نمرات خوب در تحصیلات نیست، بلکه زمانی برای کاوش است. بنابراین، چرا در سنگاپور تحصیل کنید؟ این کشور، بهترین سیستم آموزشی، امکانات و محیط آموزشی درجه یک، مدارک بین المللی شناخته شده با هزینه مقرون به صرفه، کشور امن، متنوع و پر جنب و جوش، موقعیت استراتژیک دریایی را دارد.

آموزش عالی در سنگاپور

سنگاپور با دانشگاه‌ ها و کالج‌ های باکیفیت معتبر جهانی که در سیستم‌ های رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های بزرگ به خوبی ارائه شده ‌اند، مرکز آموزش عالی در حال ظهور است. نه تنها دانشگاه های اینجا به دلیل سابقه اثبات شده خود رتبه بالایی دارند، بلکه خود سنگاپور نیز در صدر رضایت دانشجویان و شهرت جهانی قرار داردو موقعیتی عالی برای تحصیل در سنگاپور را فراهم می کند.

یکی از مراکز آموزش عالی فوق العاده در این کشور، دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) نه تنها بالاترین رتبه را در کشور و آسیا دارد، بلکه به عنوان 11 دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 نیز فهرست شده است. دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) همچنین در 15 برتر قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های رشته حقوق

الف. مؤسسات آموزش عالی در سنگاپور

سیستم آموزش عالی در سنگاپور طیف وسیعی از پروفایل ها و مدارک تحصیلی مختلف را ارائه می دهد. در زیر انواع مختلف موسسات آموزش عالی در سنگاپور آورده شده است:

دانشگاه‌های دولتی که توسط دولت تامین می‌شود و برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی باز است. اگرچه این دانشگاه ها بودجه دولتی دریافت می کنند، اما این دانشگاه ها مستقل هستند. به این معنی که می توانند استراتژی، نوآوری و تمایز خود را ایجاد کنند، زیرا آنها به دنبال تعالی در آموزش، تحقیق و خدمات در تحصیل در سنگاپور هستند.

دانشگاه ‌های خصوصی اگرچه به صورت خصوصی تأمین مالی می‌شود، اما این مؤسسه بودجه دولتی برای دانشجویان دریافت می‌کند تا به دنبال تحصیل پاره وقت یا تمام وقت یارانه‌ای باشند. موسسات پلی تکنیک مطالعات عمل محور را در سطح دیپلم ارائه می دهند. ارائه دهندگان کلیدی آموزش مداوم و خدمات توسعه حرفه ای پس از استخدام را در اختیار دانشجویان می گذارند.

موسسه آموزش فنی ITEs مطالعات فنی را ارائه می دهد و دانش فنی و مهارت های دانش آموزان را توسعه می دهد. دانشجویان می توانند بین دوره های آموزشی تمام وقت یا پاره وقت یا کارآموزی را در تحصیل در سنگاپور انتخاب کنند. دانشگاه های خارجی مدارک لیسانس و فوق لیسانس ارائه شده توسط دانشگاه های خارجی با پردیس های شعبه در سنگاپور را ارائه می دهند.

مدارس هنر مدارس تخصصی که آموزش خلاقانه تخصصی را برای افزایش توانایی هنری شما ارائه می دهند. ارائه دوره های دیپلم و همچنین مدرک تحصیلی را در برنامه خود دارند. می توانید برای تحصیل در این کشور، از طریق 20پیمنت اقدام کنید و برنامه مهاجرت خود را از طریق این گروه حرفه ای، دنبال نمایید.

تحصیل در سنگاپور

ب. مسیر تحصیل در سنگاپور

طول مدت تحصیل در سنگاپور ، بستگی به مسیری دارد که می خواهید دنبال کنید. اما به عنوان مثال، برای دوره پیش دانشگاهی 1-3 سال، مقطع لیسانس 3-4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 1-4 سال و مدرک دکترا 2-5 سال نیاز است. در تمامی این دوره ها، می توانید از بهترین امکانات آموزشی در این کشور استفاده کنید.

ج. موسسات برتر در سنگاپور

در حالی که تنها دو دانشگاه سنگاپور در رتبه بندی جهانی QS 2021 دارند، بقیه دانشگاه ها در داخل کشور استثنایی هستند. می توانید برای تحصیل در سنگاپور ، این مراکز آموزشی معتبر را بررسی کرده و در خصوص رشته تحصیلی که قصد دارید در آن آموزش عالی را تجربه کنید، اطلاعات کافی کسب نمایید.

د. فرصت های تحصیلی پس از تحصیل در سنگاپور

گزینه ها، برای کسانی که به تازگی مدرک خود را در سنگاپور به پایان رسانده اند، بسیار است. اگرچه یافتن شغل در سنگاپور آنطور که به نظر می رسد آسان نیست، اما این کشور تقاضای بالایی برای استعدادهای خارجی عالی در زمینه های خاص دارد. اگر می خواهید در سنگاپور بمانید، باید شرایط ویزای خود را بررسی کنید. برای مشاهده گزینه های ویزای خود می توانید از خدمات 20پیمنت بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه ها و کالج ها در نروژ

4. درخواست برای تحصیل در کشور سنگاپور

درخواست برای تحصیل در سنگاپور دارای مراحلی مشخص است. ابتدا باید برنامه خود را انتخاب کنید. شرایط درخواست و ویزا را بررسی کرده و درخواست را ارسال نموده و منتظر دریافت پیشنهاد باشید. پس از آن لازم است که برای درخواست ویزای دانشجویی اقدام کرده و برنامه مهاجرت به سنگاپور را ایجاد کنید. در عین حال، مراحل ذیل را نیز، برای تحصیل در سنگاپور در پیش رو دارید.

الف. الزامات زبان

دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیلات عالی در سنگاپور هستند باید بدانند که زبان انگلیسی علیرغم داشتن چهار زبان رسمی، رسانه آموزشی در این کشور است. دانشگاه های سنگاپور، استانداردهای ورودی بالایی دارند به خصوص در مورد زبان انگلیسی. دانشگاه ها به احتمال زیاد کسی را بدون تسلط خوب به زبان انگلیسی نمی پذیرند. برای دانشجویان بین‌المللی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، دانشگاه‌ها نمرات مورد نیاز آیلتس یا تافل خود را تعیین می‌کنند و انتظار می‌ رود دانشجویان این شرایط را داشته باشند.

ب. شرایط ویزا

برای تحصیل در سنگاپور، دانش آموزان به گذرنامه دانشجویی نیاز دارند. برخی از دانش آموزان برای ورود به کشور به همراه پاس دانشجویی نیاز به ویزا دارند. پس از پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود، ویزای دانشجویی شما توسط خود دانشگاه درخواست می شود.

با این حال، شما باید بین یک تا دو ماه قبل از شروع دوره، از طریق سامانه ثبت نام و درخواست آنلاین دانشجویی (SOLAR) برای پاس دانشجویی به اداره مهاجرت و نقاط بازرسی (ICA) اقدام کنید. شما می توانید با استفاده از جزئیات ارائه شده توسط دانشگاه خود پس از پذیرش، به SOLAR دسترسی پیدا کنید و موارد زیر را ارسال کنید:

•    فرم الکترونیکی 16

•    مشخصات گذرنامه

•    آدرس دانشگاه 

•    آدرس ایمیل 

•    یک عکس به اندازه پاسپورت

پس از ورود خود به سنگاپور، برای دریافت کارت دانشجویی خود با احتساب هزینه 60 دلار سنگاپور، باید به ICA مراجعه کنید. روند درخواست پاس دانشجویی برای دانشجویانی که نیاز به ویزا دارند و برای کسانی که نیاز به ویزا ندارند، مشابه است. تنها تفاوت این است که اگر به ویزا نیاز دارید، باید درخواست پاس دانشجویی خود را از کشور خود تکمیل کنید.

 از طرف دیگر، دانشجویانی که برای ورود و تحصیل در سنگاپور نیازی به ویزا ندارند، پس از حضور در این کشور، می توانند برای گذرنامه دانشجویی اقدام کنند. توجه داشته باشید که فقط دانشجویان برخی از ملیت ها برای ورود به سنگاپور به ویزا نیاز دارند. در این خصوص، توصیه می شود پیش از هر اقدامی، اطلاعات کافی را کسب نمایید.

تحصیل در سنگاپور

5. شهریه

یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان هنگام تصمیم‌گیری برای تحصیل در خارج از کشور، هزینه‌های تحصیل و هزینه ‌هایی است که باید برای هزینه‌ های زندگی خود متحمل شوند. در زیر در مورد هزینه های تحصیلی برآورد شده برای هر برنامه آورده شده است تا به شما کمک کند تا قبل از تصمیم گیری برای تحصیل در سنگاپور بودجه خود را برنامه ریزی کنید.

1.    دیپلم 6000 تا 18000 دلار سنگاپور 

2.    مدرک لیسانس 30000  تا 60000 دلار سنگاپور 

3.    36000 تا 65000 دلار (برنامه های غیر پزشکی)

4.    50,000 تا 90000 دلار سنگاپور (برنامه های پزشکی)

5.    مدرک کارشناسی ارشد 30000 تا 50000 دلار سنگاپور (برنامه های غیر پزشکی)

پیشنهاد مطالعه:بهترین کشورها برای اخذ بورسیه تحصیلی

6. دوره های برتر در سنگاپور

اگر برای تحصیل در سنگاپور آماده اید؟ دوره های برتر و محل تحصیل را در اینجا بررسی کنید. در اینجا لیستی از دانشگاه های دوره های برتر در سنگاپور آمده است. ضمن آنکه می توانید برای تحصیل در این کشور، از بورسیه تحصیلی استفاده کنید.

سنگاپور برای مقاطع تحصیلی و برنامه های مختلف، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ارائه می دهد. برای هر بورسیه، شرایط متفاوت است. در خصوص بورسیه های موجود، با کارشناسان 20پیمنت مشورت کنید. اما در نظر داشته باشید که برای کار در سنگاپور، حین تحصیل، با معافیت کارت کار، دانشجویان بین المللی مجاز به کار حداکثر 16 ساعت در هفته در سنگاپور هستند. 

از جمله رشته هایی که در این کشور و برای تحصیل در سنگاپور بسیار مورد توجه است، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1.    تحصیل علوم ورزشی 

2.    تحصیل در رشته حقوق 

3.    تحصیل در رشته MBA 

4.    تحصیل در رشته هوانوردی 

5.    تحصیل در رشته مهندسی 

6.    مطالعه بهداشت و پزشکی 

7.    تحصیل در علوم کاربردی و محض 

8.    تحصیل مدیریت هتل و هتلداری 

9.    مطالعه ارتباطات جمعی و رسانه 

10.    تحصیل در هنرهای خلاقانه و طراحی 

11.    تحصیل در رشته حسابداری و مالی 

12.    تحصیل در رشته مدیریت و بازرگانی 

13.    تحصیل در رشته علوم انسانی و اجتماعی 

14.    تحصیل در رشته معماری، ساختمان و برنامه ریزی 

15.    تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات 

16.    تحصیل در سنگاپور برای کشاورزی و موضوعات مرتبط 

تحصیل در سنگاپور

مزیت های تحصیل در کشور سنگاپور 

بر اساس رتبه بندی HSBC در سال 2019، به عنوان دومین کشور برتر برای زندگی و کار در آن رتبه بندی شده است. ضمن آنکه به عنوان یکی از پایتخت های مالی جهان مطرح بوده  و 2 دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. موسسات وابسته به دانشگاه های بین المللی برتر در ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا قرار داشته و فرصت های انتقال به پردیس والدین وجود دارد.

از سویی دیگر، فرصت های کارآموزی بدون حقوق برای دانشجویان هنگام تحصیل در سنگاپور وجود داشته و شهریه کمتر و هزینه های زندگی با کمک هزینه های تحصیلی فراوان در اختیار دانشجویان این کشور قرار گرفته است. می توانید هزینه تحصیل در کشور سنگاپور را از 20پیمنت دریافت کنید و برای تجربه تحصیلی مناسب در این کشور، برنامه ریزی نموده و موفقیت های قابل توجهی را کسب کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد