آزمون زبان انگلیسی آیلتس و هزینه های آن

آزمون زبان انگلیسی آیلتس و هزینه های آن

توسط : تیم محتوا
1,486

آزمون زبان انگلیسی آیلتس ، متعلق به شورای بریتانیا، IDP IELTS استرالیا و Cambridge Assessment English است که از سال 1989 راه اندازی شده و در سرتاسر جهان در مراکز آزمون، چه در تاریخ های برنامه ریزی شده به صورت نسخه کاغذی و چه در صورت تقاضا در نسخه کامپیوتری برگزار می شود. نسخه کامپیوتر خانگی نیز در حال حاضر موجود است. 

آیلتس چیست؟

انواع آزمون به روش های کادمیک و عمومی انجام می شود. بخش های آزمون شامل گوش دادن (30 دقیقه)، خواندن (60 دقیقه)، نوشتن (60 دقیقه)، و صحبت کردن (11-14 دقیقه) می باشد. آزمون‌های Listening و Speaking برای هر دو نوع آموزش آکادمیک و عمومی یکسان است. تست Reading و Writing متفاوت است.

کل زمان تست به مدت 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد و هزینه آزمون زبان انگلیسی آیلتس ، بسته به کشور، تفاوت دارد. کاربردهای این آزمون، به عنوان پذیرش در موسسات آموزش عالی انگلیسی متوسط. مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان، استخدام و ثبت نام حرفه ای در زمینه های انگلیسی زبان می باشد.

آزمون زبان انگلیسی آیلتس و هزینه های آن

تاریخچه آیلتس

برای ارزیابی مناسب آیلتس در شکل کنونی آن، لازم است تاریخچه و در واقع ماقبل تاریخ آن را درک کنیم. این آزمون منشأ مستقیم خود را در سرویس تست زبان انگلیسی (ELTS) داشت که در سال 1980 توسط شورای بریتانیا و با همکاری اتحادیه امتحانات محلی دانشگاه کمبریج (UCLES) (در حال حاضر Cambridge Assessment English) راه اندازی شد.

 آزمون زبان انگلیسی آیلتس به عنوان ابزاری برای شورا برای ارزیابی مهارت انگلیسی کسانی که از دولت بریتانیا برای تحصیل یا آموزش در بریتانیا جوایز دریافت می‌کنند، ایجاد شد. تمرکز اصلی ارزیابی این بود که مشخص شود برندگان به چه میزان شهریه انگلیسی نیاز دارند تا آنها را برای تحصیل آماده کنند، هزینه شهریه نیز در جایزه گنجانده شده است. 

در پرداختن به این هدف، طراحی ELTS به شدت تحت تأثیر دو گرایش مرتبط در دهه 1970 قرار گرفت که شامل رویکرد ارتباطی به آموزش زبان و رشد دوره ‌های آموزشی زبان انگلیسی برای اهداف خاص (ESP) بود.گرایش اول به این معنی بود که مواد ورودی و تکالیف آزمونی که کاربردهای «زندگی واقعی» زبان را شبیه ‌سازی می‌کردند نسبت به قالب‌ های آزمون که عمدتاً دانش سیستم ساختاری را هدف قرار می‌دادند، ترجیح داده می‌شدند.

تأثیر ESP در این مفهوم مشاهده شد که طراحی آزمون باید نیازهای زبانی خاص زبان آموزان را در نظر بگیرد و بنابراین باید نسخه های متفاوتی از آزمون زبان انگلیسی آیلتس برای دانش آموزان با توجه به رشته تحصیلی اصلی آنها وجود داشته باشد.

برخی از ویژگی‌ های این آزمون به سختی قابل دوام است، به ‌ویژه ساختار پیچیده شش پودمان دانشگاهی که دانش‌آموزانی که از طریق شورای بریتانیا بورسیه دریافت می‌کنند، به‌علاوه یک پودمان عمومی دانشگاهی، هر کدام دارای یک کتابچه منبع رشته هستند. 

پیشنهاد مطالعه:روش پرداخت آنلاین اسکریل چیست؟

شرایط کنونی آزمون آیلتس

روش‌های مختلفی وجود دارد که ویژگی‌های اصلی ELTS ، تأثیر دائمی بر آیلتس در شکل فعلی آن داشته است. این آزمون همچنان از طریق شبکه‌های مراکز زبان در سراسر جهان برگزار می‌شود و کارکنان محلی برای انجام و علامت‌گذاری آزمون‌های گفتاری و نوشتاری استخدام شده‌اند.

حتی با وجود افزایش گسترده تعداد داوطلبان و نیاز به سرمایه گذاری در آموزش و نظارت بر ممتحنین به صورت کاملاً توزیع شده، آزمون گفتاری حضوری یکی از اجزای اصلی آیلتس است. همانطور که قبلاً اشاره شد، وظایف آزمون زبان انگلیسی آیلتس برای منعکس کردن استفاده‌های زندگی واقعی از زبان انگلیسی در نظر گرفته شده بود و نسخه‌ای از این ادعا همچنان وجود دارد.

شرکت در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس شامل سؤالاتی است که مرتبط هستند. به روشی که داوطلبان آزمون باید از انگلیسی در تحصیل یا زندگی کاری خود استفاده کنند. هنگامی که برای حضور در آزمون آیلتس برنامه ریزی می شود، لازم است تا گزینه های متعددی بررسی شود. این موارد شامل انتخاب بهترین مرکز آزمون، نوع آزمون و هزینه هایی که باید پرداخت گردد. 

در حالی که انتخاب یک مرکز آزمون و تمرین از قبل برای آیلتس آسان است، هزینه ها هنوز برای بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون مشکل است. برای برخی افراد، هزینه آزمون زبان انگلیسی آیلتس به تنهایی اغلب دغدغه اصلی آنهاست. 

آزمون زبان انگلیسی آیلتس و هزینه های آن

میانگین هزینه آزمون آیلتس

میانگین قیمت آزمون آیلتس چقدر است؟ متأسفانه، پاسخ آسانی وجود ندارد زیرا بسیاری از هزینه های آزمون آیلتس به مرکز آزمون و کشوری که آزمون در آن شرکت می شود بستگی دارد. هزینه های آزمون آیلتس می تواند بین 140 تا 310 دلار آمریکا باشد.

در بیشتر موارد، مراکز آزمون آیلتس هزینه ثابتی معادل 225 دلار دریافت می کنند، با این حال، این ممکن است تغییر کند. حتماً از قبل در مورد هزینه ها و سایر جزئیات از کارشناسان 20پیمنت سؤال کنید. اما چگونه می توان دید که چه مراکز آزمونی برای آزمون آیلتس هزینه دریافت می کنند؟

از آنجایی که هزینه های آزمون آیلتس از نظر قیمت می تواند در همه جا متفاوت باشد، به شما کمک می کند تا بهترین قیمت را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. برای دریافت بهترین قیمت، باید ثبت نام خود را به صورت آنلاین برای آزمون زبان انگلیسی آیلتس انجام دهید. در وب سایت آیلتس، می توانید مراحل تعیین شده را جستجو کرده و هزینه های آزمون محلی و دیگر اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید. 

مراحل ثبت نام برای آزمون

بین نسخه آکادمیک یا ماژول عمومی آزمون آیلتس یکی را انتخاب کنید. برای کسانی که مایلند تفاوت بین این دو نسخه را بدانند، توضیحاتی در 20پیمنت ارائه شده است. پس از آن، کشوری را که می خواهید در آن آزمون شرکت کنید را انتخاب کنید. تاریخ آزمون خود را برگزیده و روی دکمه enter کلیک کنید.

در صفحه بعدی، پیوندی را خواهید دید که روی آن "ثبت نام" نوشته شده است. پس از کلیک بر روی پیوند ثبت نام، صفحه دیگری را مشاهده خواهید کرد که اطلاعات مربوط به هزینه آن مرکز تست خاص را ارائه می دهد. این، کشورهایی است که هزینه آزمون آیلتس را به شما بازپرداخت می کنند.

متناسب با کشوری که برای آزمون شرکت می کنید، احتمال دارد بتوانید تمامی یا بخشی از هزینه شرکت در آزمون آیلتس را بازپرداخت کنید. ممکن است دانشگاه ها برای دانش آموزانی که نیاز به شرکت در آزمون آیلتس دارند، معافیت هایی از هزینه ها ارائه کنند.  نمونه ای از این دانشگاه هانگ سنگ هنگ کنگ است. این موسسه به دانشجویانی که در یک برنامه تحصیلی هستند یک معافیت از هزینه آزمون زبان انگلیسی آیلتس ارائه می دهد. 

اگر برای پرداخت هزینه آزمون، مساله دارید، باید در نظر داشته باشید که بسیاری از سازمان ها، موسسات خیریه و موسسات دیگر وجود دارند که ممکن است مایل به بازپرداخت شما باشند. بنابراین، لازم است تا در خصوص سازمان ها تحقیق کرده و اطلاعات جامع تری را از دانشگاه های محلی کسب نمایید. ضمن آنکه کارشناسان 20پیمنت، مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین اکسپرت فارکس سودده

پرداخت هزینه آزمون آیلتس 

در حالی که فرصت های زیادی برای کمک به پرداخت هزینه امتحانات آیلتس وجود دارد، اما همه به آنها دسترسی ندارند. بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون آیلتس باید هزینه های آزمون را به تنهایی پرداخت کنند. اگر شما یک شرکت کننده در آزمون هستید که باید هزینه امتحان خود را بپردازید، اجازه ندهید این هزینه شما را از شرکت در آیلتس منحرف کند. 

تاریخ مشخص آزمون را در نظر داشته و مطالعه زیادی برای شرکت در آن، در نظر بگیرید. می توانید با کمی به تعویق انداختن آزمون، پس انداز خود را افزایش دهید. اما در نهایت ارزش آن را دارد. زمان مطالعه بیشتر، به شما امکان و شانس بالاتری را جهت موفقیت در آزمون زبان انگلیسی آیلتس خواهد داد.

برای اطلاع از هزینه های آیلتس 2022 در کشور خود، روی نام کشوری که می خواهید در آن آزمون بدهید را در سایت آیلتس کلیک کنید. اطلاعات ارائه شده در اینجا از صفحات وب سایت آیلتس گرفته شده است و به طور مداوم به روز می شود. لطفاً توجه داشته باشید که ارقام آیلتس برای ویزا و مهاجرت و آیلتس برای مهارت های زندگی معمولاً با آزمون آیلتس معمولی متفاوت است. 

بنابراین، شما باید انتخاب کنید که در کدام نوع آزمون آیلتس شرکت کنید. اگر تصمیم دارید که در آیلتس شرکت کنید و نمی خواهید پول زیادی برای آن خرج کنید، بهترین انتخاب برای شما این است که پیش از این که ثبت نام در آزمون را انجام دهید، خود را برای آن آماده نمایید. 

گذراندن آزمون زبان انگلیسی آیلتس بدون آمادگی برای آن، باعث می شود تا نمرات پایینی از این آزمون بین المللی کسب کنید. ضمن آنکه مجبور خواهید بود چندین بار هزینه را پرداخت کنید.

آزمون زبان انگلیسی آیلتس و هزینه های آن

هزینه های جانبی آزمون 

علاوه بر هزینه های امتحان، هزینه های اضافی در آیلتس را به همراه دارد:

ارسال گزارش آیلتس به سازمان ها: 

شرکت در آزمون به شما پنج گزارش نمره رایگان می دهد که به سازمان هایی که برای دریافت نمرات خود انتخاب کرده اید ارسال می شود. با این حال، اگر به گزارش‌های اضافی نیاز داشته باشید، هزینه‌ای جزئی برای خدمات دریافت می‌شود. برای استعلام این هزینه می توانید با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.

درخواست برای ارزیابی مجدد امتحان: 

اگر فکر می کنید نتایج آزمون زبان انگلیسی آیلتس شما نادرست است، مقرراتی وجود دارد که به شما امکان می دهد اگر می خواهید نتایج را دوباره بررسی کنید، درخواست استعلام نمایید. این باید ظرف شش هفته از تاریخ آزمون انجام شود. در نظر داشته باشید که جهت ارزیابی دوباره نتایج، لازم است تا هزینه اندکی را پرداخت کنید. اگر حق با شما بود و نتایج شما تغییر کرد، کل مبلغ این هزینه به شما بازپرداخت خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:پرداخت های بین المللی با Western Union

بازپرداخت هزینه: 

این امکان را دارید تا ثبت خود را کنسل کرده و یا آنکه برای تعویق انداختن تاریخ آزمون آیلتس خود، اقدام کنید. اما باید در نظر داشته باشید که جهت دریافت هزینه پرداخت شده، تنها زمانی می توانید انتظار داشته باشید که 5 هفته پیش از آزمون خود، درخواست را ارسال کرده باشید. در صورتی که این اقدام صورت نگیرد، تمامی مبلغ به نفع آزمون، ضبط خواهد شد. بنابراین، به تعویق انداختن تاریخ در مدت پنج هفته از تاریخ آزمون، شما را ملزم به پرداخت مجدد کل هزینه آزمون می کند. تنها استثنا در صورتی است که دلیل پزشکی معتبری برای به تعویق انداختن یا لغو آزمون زبان انگلیسی آیلتس دارید. در این خصوص، از 20پیمنت، راهنمایی بخواهید.

در صورتی که قصد دارید در برنامه های تجاری و یا تحصیل خارج از کشور خود، در آزمون بین المللی آیلتس شرکت کنید، می توانید راهنمایی های لازم را از 20پیمنت دریافت کرده و در خصوص، شرایط ثبت نام، نحوه برگزاری آزمون آیلتس و کشوری که می توانید در آن آزمون دهید، مشاوره کسب نمایید. متخصصان 20پیمنت در این خصوص، راهنمایی های لازم را ارائه کرده و در ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون، شما را یاری می کنند.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد