فروش کتاب در آمازون

فروش کتاب در آمازون

توسط : تیم محتوا
1,563

فروش کتاب در آمازون یک راه فوق العاده برای کسب درآمد و حتی برای شروع ایجاد یک تجارت آمازون است. اما، برای شروع، باید بیاموزید که شرایط فروش در آمازون چگونه کار می‌کند، و همچنین چگونه کتاب ‌هایی را برای فروش در این سایت بزرگ و معتبر جهانی پیدا کنید و چه نوع کتاب‌هایی را باید و نباید بفروشید.

چگونه می توانم کتاب های دست دوم را در آمازون بفروشم؟

برای فروش کتاب در آمازون باید سه چیز را در نظر بگیرید، این که روش انجام شما (FBA یا FBM) چیست، نوع فروشنده ای که می خواهید باشید (فروشنده فردی یا حرفه ای) و چگونه موجودی را تامین می کنید. هنگامی که آن تصمیمات را گرفتید، می توانید بلافاصله کتاب های خود را در آمازون فهرست کنید و سپس فقط منتظر اولین فروش خود برای فروش کتاب در آمازون باشید.

پیشنهاد مطالعه:آزمون زبان انگلیسی آیلتس و هزینه های آن

دو راه برای انجام سفارشات خود در آمازون وجود دارد: FBA و FBM.

انجام توسط بازرگان (FBM)

با استفاده از این روش، زمانی که فروش در آمازون انجام می شود، شما کتاب را خودتان انتخاب، بسته بندی و ارسال می کنید، با استفاده از حامل مورد نظر فروش کتاب در آمازون انجام می شود و فروشندگان FBM نیز مسئول ذخیره موجودی خود هستند.

بنابراین، هنگام محاسبه هزینه‌های خود، به یاد داشته باشید که اگر کتاب‌ ها را در خانه نگهداری نمی‌کنید، هزینه‌ های ذخیره‌ سازی و همچنین هزینه ‌های حمل و نقل و جابجایی و مدت زمانی که برای بسته ‌بندی و ارسال سفارش ‌هایتان چه  مدت طول می‌کشد را در نظر بگیرید.

اگر فقط چند سفارش دارید که باید انجام دهید یا اگر عملیات بزرگی دارید که هزینه ارسال سفارشات شما کمتر از آمازون است، از FBM استفاده کنید.  باز هم باید جایی برای نگهداری کتاب های خود در برنامه فروش کتاب در آمازون داشته باشید.

فروش کتاب در آمازون

انجام توسط آمازون (FBA)

با این روش، وقتی در آمازون فروش انجام می شود، آمازون کتاب را از طرف شما انتخاب، بسته بندی و ارسال می کند. آمازون همچنین موجودی شما را برای شما ذخیره می کند و از خدمات مشتری مراقبت می کند. بنابراین، به‌جای پرداخت هزینه‌های ذخیره‌سازی، حمل و نقل، و هزینه‌های نیروی کار به تنهایی، برای پوشش این هزینه‌ها، هزینه FBA را به آمازون می‌پردازید.

اگر سفارشات زیادی دارید که باید انجام دهید و عملیات شما آنقدر بزرگ نیست و هزینه حمل و نقل کمتر از هزینه های FBA خواهد بود، از این روش استفاده کنید. نکته مثبت این است که شما به مکانی برای ذخیره کتاب های خود نیاز نخواهید داشت زیرا مراکز اجرای آمازون آنها را تا زمانی که به فروش نرسانند برای شما نگهداری می کنند.

 فروشنده آمازون 

دو نوع فروشنده آمازون وجود دارد که برای فروش کتاب در آمازون فعالیت دارند:

فروشندگان انفرادی

فروشندگان انفرادی معمولا کمتر از 40 محصول در ماه می فروشند. این روش برای فروشندگانی توصیه می شود که فقط چند کالا برای فروش دارند و یا فقط به عنوان یک سرگرمی به فروش می پردازند. فروشندگان انفرادی هزینه های متفاوتی نسبت به فروشندگان حرفه ای دارند.

فروشندگان حرفه ای

فروشندگان حرفه ای فروشندگان آمازون هستند که بیشتر از 40 محصول در ماه می فروشند. این روش برای فروشندگانی توصیه می شود که موجودی های زیادی دارند و می خواهند درآمد ماهانه منظمی از فروش کتاب در آمازون ایجاد کنند.برای اینکه بدانید چه نوع فروشندگان آمازون موفق‌ترین هستند و در چه دسته‌های دیگری می‌فروشند، راهنمایی های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه:روش پرداخت آنلاین اسکریل چیست؟

چگونه کتاب هایی را برای فروش پیدا می کنید؟

بیشتر مردم می خواهند کتاب هایی را که در اختیار دارند به صورت آنلاین بفروشند، اما شما می توانید موجودی خود را از تعدادی مکان مختلف تهیه کنید تا فروش کتاب خود را در آمازون افزایش دهید. بهترین روش ها را می توانید در اینجا دنبال کنید:

فروش کتاب دست دوم

این یکی احتمالاً ساده‌ترین راه برای یافتن کتاب برای فروش است و تعداد زیادی از فروشنده‌ها بدین ترتیب شروع به کار فروش کتاب در آمازون می‌کنند. به اطراف خانه خود نگاه کنید و ببینید آیا چند کتاب قدیمی دارید که بتوانید برای فروش آماده کنید. کتاب های درسی، موضوعات کمیاب یا کتاب های کمیک قدیمی را در نظر بگیرید. 

فروش کتاب

بسیاری از فروشندگان عاشق رفتن به محل فروش کتاب هستند، زیرا می تواند شبیه به شکار گنج باشد. بعلاوه، همیشه در جایی، به ویژه در کتابخانه ها، فروش کتاب در جریان است. در این جا، به دنبال انتخاب‌هایی باشید که فهرست کردن آنها در آمازون خوب است. با استفاده از یک اسکنر بلوتوث همراه با یک برنامه اسکن کتاب، می توانید کتاب های سودآور را بسیار سریعتر از رقبا در این فروش ها پیدا کنید.

فروش کتاب در آمازون

آربیتراژ آنلاین

حوصله بیرون رفتن ندارید؟ برخی از فروشندگان در وب‌سایت‌های دیگری غیر از آمازون به دنبال کتاب ‌هایی با قیمت‌ های پایین ‌تر از قیمتی هستند که می‌توانند همان کتاب را در آمازون بفروشند. این معمولاً آربیتراژ آنلاین نامیده می شود. تنها کاری که برای فروش کتاب در آمازون انجام می دهید این است که کتاب را از یک وب سایت با قیمت پایین خریداری کنید، منتظر بمانید تا به دستتان برسد و سپس آن را با قیمت بالاتر در آمازون فهرست کنید.

خرید عمده

شما اغلب می توانید تعداد زیادی کتاب را به صورت آنلاین با قیمت های بسیار پایین خریداری کنید. تعداد زیادی کتاب استفاده شده را در eBay، Craigslist و فیس بوک لیست شده با نرخ های پایین خریداری کنید. اگر این مسیر را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که کتاب ‌هایی را می‌خرید که مرتب یا اسکن نشده‌اند تا به راحتی برای فروش کتاب در آمازون مورد توجه باشند.

کتاب های رایگان

Craigslist یا Facebook Marketplace را بررسی کنید. همیشه کسی هست که به دنبال ارائه کتاب ها بدون هزینه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بروید آنها را بگیرید. فقط مراقب باشید، زیرا گاهی اوقات ممکن است این کتاب‌ های رایگان توسط فروشندگان دیگری که از شر کتاب ‌هایی که فروش ندارند خلاص می‌ شوند، فهرست شوند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین اکسپرت فارکس سودده

چه نوع کتاب هایی را می توانید در آمازون بفروشید؟

پیدا کردن کتاب هایی که در آمازون فهرست کنید معمولاً بسیار آسان است. با این حال، نمی‌خواهید وقت خود را صرف فهرست کردن کتاب‌هایی کنید که هیچ‌کس نمی‌خرد. به همین دلیل مهم است که بدانید چگونه گزینه های مناسب برای فروش کتاب در آمازون را پیدا کنید. در اینجا چند ترفند وجود دارد که می توانید از آنها برای مرتب کردن شلوغی ها استفاده کنید:

1-رتبه بندی کتاب پرفروش را بررسی کنید.

هر محصول در آمازون رتبه بهترین فروشندگان (BSR) را دریافت می کند. هر چه BSR یک محصول کمتر باشد، اغلب آن محصول در آمازون به فروش می رسد. به عنوان مثال، کتابی که در رتبه اول در آمازون قرار دارد، 1500 نسخه در ماه به فروش می رسد. 

در همین حال، کتابی که در رتبه 1،000،000 قرار دارد، ممکن است حتی یک نسخه از آن را برای ماه‌ ها به فروش نرساند. رتبه بندی پرفروش ترین کتاب را می توانید در فهرست صفحه کتاب در جزئیات محصول پیدا کنید. در این خصوص، از راهنمایی های کارشناسان 20پیمنت بهره مند شوید.
شما کتاب هایی را برای فروش آماده کنید که BSR کمتر از 100000 دارند. این بدان معناست که شانس بسیار خوبی وجود دارد که کتاب شما ظرف 24 ساعت به فروش برسد.

فروش کتاب در آمازون

2-احتمال فروش کتاب را تخمین بزنید.

چند ابزار وجود دارد که می توانید برای تخمین میزان احتمال فروش کتاب در آمازون در مدت کوتاهی پس از خرید آن استفاده کنید. 

ابزار برآورد رایگان Jungle Scout:

به سادگی BSR یک کتاب، بازاری که آن را در آن می فروشید و دسته بندی آن قرار دهید. از آنجا، Sales Estimator فروش ماهانه آن محصول را به شما می گوید. به عنوان مثال، اگر یک محصول 3000 فروش در ماه داشته باشد، حدود 10 نسخه در روز به فروش می رسد.

گسترش پیشاهنگ جنگل:

برنامه افزودنی تاریخچه فروش یک محصول را به شما نشان می دهد، اما فروش تخمینی را برای یک صفحه کامل از نتایج جستجو نیز نشان می دهد. افزونه همچنین دارای نموداری در صفحه جزئیات محصول است که نشان می دهد چگونه BSR و قیمت در طول زمان تغییر کرده است.

اسکنرهای کتاب: 

بسیاری از فروشندگان کتاب از یک اسکنر دستی برای کمک به آنها در حالی که به دنبال موجودی هستند استفاده می کنند. برای اینکه روند کار فروش کتاب در آمازون را واقعاً برای خود آسان کنید، همیشه می توانید به جای آن از اپلیکیشن فروشنده موبایل آمازون استفاده نمایید. این دستگاه دارای یک اسکنر مخصوص به خود است که قیمت محصول، هزینه های FBA، سود تقریبی، BSR، تعداد کل فروشندگان و دسته رسمی آمازون را به شما می دهد.

اگر برایتان مهم نیست که کتاب‌ها را برای مدت طولانی‌تری در خانه ‌تان ذخیره کنید یا هزینه‌های ذخیره‌ سازی اضافی را بپردازید (اگر فروشنده FBA هستید)، می‌توانید کتاب‌هایی را فهرست کنید که کمتر می‌فروشند. فقط با چیزی که با آن راحت هستید پیش بروید.

پیشنهاد مطالعه:پرداخت های بین المللی با Western Union

چگونه کتاب خود را در آمازون فهرست کنید

پس از ثبت نام برای فروش کتاب در آمازون، می توانید فهرست کتاب های خود را شروع کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به صفحه جزئیات محصول واقعی کتابی که می خواهید فهرست کنید، بروید. درست است، می‌توانید به جای ایجاد یک فهرست کاملاً جدید، کتاب‌های خود را از صفحه آمازون فهرست کنید. سپس، هنگامی که کتاب شما در همان صفحه ظاهر می شود.

به عنوان مثال، برای دسترسی به صفحه فهرست محصول، ISBN کتاب (که کد ثبت کتاب است) را در نوار جستجوی آمازون تایپ کنید. درست مانند زمانی که در جستجوی محصولی برای خرید هستید. شابک را معمولاً می‌توان یا بر روی بارکد یا جایی در داخل جلد کتاب یافت.

با این حال، اگر کتاب قبل از سال 1970 چاپ شده باشد، شابک نخواهد داشت. در این صورت، باید عنوان را به صورت دستی وارد کنید. هنگامی که در صفحه فهرست محصولات قرار گرفتید، دکمه خاکستری رنگی را خواهید دید که دقیقاً زیر جعبه خرید، گزینه فروش کتاب در آمازون را خواهید دید. پس از کلیک بر روی آن دکمه  و تا زمانی که مجاز به فروش کتاب هستید، می توانید این صفحه را ببینید.

از آنجا اطلاعات زیر را وارد کنید:

SKU: 

این کد شخصی شما برای کتاب است. این کد بهتر است چیزی باشد که به شما کمک کند آن را به خاطر بسپارید. اگر آن را خالی بگذارید، آمازون به طور تصادفی یکی برای شما ایجاد می کند.

قیمت: 

پیشنهاد می کنیم کتاب را بر اساس شرایطش قیمت گذاری کنید. برای مثال، کتاب‌های با کیفیت «قابل قبول» معمولاً کمتر از کتاب ‌های با ارزش «بسیار خوب» به فروش می ‌رسند. برای فروش کتاب در آمازون، در نظر داشته باشید که به طور خودکار، با کمترین قیمت مطابقت نداشته باشد، زیرا ممکن است باعث سقوط قیمت آن شود. اگر کتاب شما در شرایط خوبی باشد، معمولاً حتی اگر گزینه ارزان‌تر و با کیفیت پایین‌تری وجود داشته باشد، به فروش می‌رسد.

تعداد: 

اگر بیش از یک نسخه از یک کتاب دارید، تعداد کل را در اینجا وارد کنید. در غیر این صورت، پیش فرض یک واحد است.

فروش کتاب در آمازون

شرایط: 

پنج شرط برای فروش کتاب در آمازون وجود دارد که شامل «جدید»، «مثل جدید»، «بسیار خوب»، «خوب» و «قابل قبول» می باشد.اگر می‌توانید کتاب ‌های کلکسیونی را بفروشید، گزینه‌ه ایی برای کتاب ‌های «مثل جدید»، «بسیار خوب»، «خوب» و «قابل قبول» نیز خواهید داشت. توصیه نمی شود کتابی را در شرایط «جدید» فهرست کنید، حتی اگر در شرایط عالی باشد. این بدان است که ممکن است توسط ناشر گزارش شوید یا آمازون درخواست فاکتور کند.

هنگامی که آن اطلاعات را وارد می کنید، یکی از این دو اتفاق می افتد:

اگر کتاب FBM را بفروشید، فهرست شما برای کتاب در 15 تا 30 دقیقه در صفحه فهرست محصولات کتاب ظاهر می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا فروش کتاب در آمازون انجام شود.

اگر کتاب FBA را برای فروش انتخاب کرده اید، باید کتاب را برای ارسال به آمازون آماده کنید. معمولاً 1 تا 2 هفته طول می کشد تا موجودی شما به مرکز تکمیل مقصد برسد. سپس، سه روز تا یک هفته دیگر به کارکنان آمازون زمان نیاز است تا موجودی را باز کنند و آن را در شبکه خود توزیع کنند. اگر دوره شلوغی برای آمازون باشد، مانند فصل تعطیلات، این زمان می تواند طولانی تر باشد. این کار را می توانید به سادگی، از طریق 20پیمنت انجام دهید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد