بهترین دانشگاه های سوئیس

بهترین دانشگاه های سوئیس

توسط : تیم محتوا
1,546

کشور سوئیس، امکانات و شرایط خاصی را جهت ارائه به دانشجویان بین المللی برای تحصیلی موفق دارد. بهترین دانشگاه های سوئیس ، تحصیلات در سطح جهانی را ارائه می دهند و مدارک تحصیلی آنها در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. سوئیس با کیفیت بالای تحقیق و تدریس، مرتباً در رتبه بندی کشور Study.EU رتبه بالایی دارد.

بهترین دانشگاه های سوئیس

دانشگاه های برتر جهان

ETH Zurich موسسه برتر بی ‌رقیب است. سایر موسسات سوئیسی نیز در دانشگاه و تجارت به خوبی شناخته شده اند، به عنوان مثال دانشگاه زوریخ، دانشگاه ژنو، نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اگرچه سوئیس تنها یک کشور کوچک با جمعیت حدود 8 میلیون نفر است، اما حضور چشمگیر سوئیس در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی بر شهرت آن به عنوان مقصد اصلی برای تحصیل در خارج از کشور تاکید می کند.

 اگر در بهترین دانشگاه های سوئیس به دنبال یک برنامه لیسانس یا کارشناسی ارشد با توجه به سطح علمی بالا هستید و می توانید هزینه های زندگی نسبتاً بالایی را بپردازید، هنگام انتخاب کشوری برای تحصیل در خارج از کشور، سوئیس باید در صدر فهرست شما قرار گیرد.

رتبه بندی دانشگاه ها 

رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز (یا به اختصار رتبه بندی THE) طیف گسترده ای از آمار را گردآوری می کند. وزن یکسانی بر کیفیت تدریس، تعالی پژوهش و تأثیر پژوهش از طریق استنادها (به این معناست که تحقیقات یک دانشگاه چقدر در جاهای دیگر ارجاع داده می شود) که بهترین دانشگاه های سوئیس در جایگاه  ممتازی هستند.

رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ (اغلب فقط رتبه بندی شانگهای یا ARWU) بر روی خروجی و کیفیت تحقیقات تمرکز دارد، که عمدتا با تعداد مقالات علمی که انتشار یافته و مستند شده است و کسانی که به عنوان فارغ التحصیل این دانشگاه ها بوده و برنده جایزه نوبل نیز هستند، سنجش می شوند. 

پیشنهاد مطالعه:تحصیلات آنلاین در دانشگاه های خارجی

تحصیل در سوئیس 

سوئیس کشور کوچکی است که در قلب اروپا قرار دارد و جمعیتی چند زبانه در آن بیش از 8 میلیون نفر است. در حالی که هزینه های زندگی بسیار بالا است، شهریه ها به نسبت پایین است و با داشتن برخی از بهترین دانشگاه های جهان، در هر سال، سوئیس به دلیل امتیازاتی تحصیلی که برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند، تعداد زیادی از آن ها را جذب می کند. این که یک کشور کوچک در مرکز اروپا می باشد، فرصت های مناسبی را جهت دانشجویان بین المللی در بهترین دانشگاه های سوئیس دارد.

با وجود 11 دانشگاه از 12 موسسه آموزش عالی آن در رتبه بندی دانشگاه های جهانی، تعدادی موسسات عالی وجود دارد که دانشجویان می توانند از بین آنها انتخاب کنند که همگی تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی در میان بدنه دانشجویی دارند.

علاوه بر این، تحصیل در سوئیس به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که مهارت‌های زبانی خود را در یکی از چهار زبان رسمی این کشور (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و رومانش) تقویت کنند و همچنین از بسیاری از مشاغل بین‌المللی که در این کشور فعالیت می‌کنند، استفاده کنند. 

دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA برای تحصیل در سوئیس نیازی به ویزا ندارند و دانشجویان از جاهای دیگر باید برای ویزا درخواست دهند و چند ماه برای تکمیل فرآیند باقی می ماند. اینها بهترین دانشگاه های سوئیس بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال 2022 هستند.

دانشگاه بازل

دانشگاه بازل که در سال 1460 تأسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه سوئیس است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان می باشد. به طور معمول، از دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، یک چهارم آنها از دیگر کشورها به این کشور آمده اند. این دانشگاه دارای هفت دانشکده الهیات، حقوق، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم، تجارت و اقتصاد و روانشناسی است.

دانشگاه برن

دانشگاه برن در شهر برن پایتخت سوئیس مستقر است. دانشکده ها و مدارس آن در منطقه Länggasse واقع شده اند که بخشی از مرکز شهر است که به عنوان بخش دانشگاهی شهر شناخته می شود. این دانشگاه که از بهترین دانشگاه های سوئیس دارای تعدادی از اعضای هیئت علمی معتبر سابق بوده است. آلبرت انیشتین در سال 1908 فیزیک نظری را در دانشگاه تدریس کرد و سال بعد فیلسوف روسی آنا تومارکین استاد شد و اولین مدرس اروپایی که دانشجوی دکترا پذیرفت.

دانشگاه برن نسبت به سال قبل یک پله سقوط کرد و به این ترتیب رتبه 120 را به خود اختصاص داد. سه معیار دلیل اصلی رتبه‌بندی فعلی برن هستند، یعنی نسبت اساتید بین‌المللی، استناد به هر دانشکده (98.3) و شبکه تحقیقات بین‌المللی (95.3) را نشان می دهد. دانشگاه برن در سه شاخص نتایج ضعیفی به دست آورد. شهرت آن در بین دانشگاهیان (30.3) و همچنین در بین کارفرمایان (35.5) و بدتر از همه نتایج اشتغال (18.4!) که با این حال، همچنان از بهترین دانشگاه های سوئیس به شمار می آید.

بهترین دانشگاه های سوئیس

دانشگاه زوریخ

دانشگاه زوریخ در شهر زوریخ که بزرگترین شهر سوئیس است واقع شده است. این بزرگترین و بهترین دانشگاه های سوئیس است. در این دانشگاه هفت دانشکده وجود دارد که شامل الهیات، حقوق، بازرگانی، اقتصاد و انفورماتیک، پزشکی، هنر و علوم اجتماعی، علوم و دامپزشکی است. مقاطع کارشناسی عمدتاً به زبان آلمانی استاندارد سوئیس تدریس می شوند، اما تمام دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

در رتبه‌بندی فعلی QS، دانشگاه زوریخ ۱۳ پله سقوط کرده و در رتبه ۸۳ قرار گرفته است. UZH در سه شاخص عملکرد خوبی داشت: نسبت بین‌المللی دانشکده، نسبت دانشجویان دانشکده (93.3) و شبکه تحقیقات بین‌المللی (93.5) مطرح است. دانشگاه زوریخ از نظر نتایج شغلی با امتیاز 77.8 (/100) بهتر از EPFL عمل می کند. با این حال، UZH برای کارفرمایان کمی شناخته شده است.

 École Polytechnique Fédérale de Lozanne

École Polytechnique Fédérale de Lozanne یک دانشگاه بین المللی است که تقریباً نیمی از دانشجویان آن از خارج از کشور می آیند و 112 ملیت مختلف در آن حضور دارند. در علوم طبیعی و مهندسی تخصص دارد و به دلیل خروجی های تحقیقاتی خود در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

 این پردیس که از بهترین دانشگاه های سوئیس است، در کنار دریاچه ژنو واقع شده است و انرژی آن به طور کامل از برق تولید شده توسط برق آبی تامین می شود.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در سنگاپور

ETH زوریخ

ETH زوریخ در سال 1855 به عنوان مدرسه فدرال پلی تکنیک تاسیس شد و از آن زمان به یکی از معتبرترین دانشگاه های علم و فناوری جهان تبدیل شده است. این دانشگاه بیش از 20 برنده جایزه نوبل از جمله آلبرت انیشتین، یکی از تأثیرگذارترین و مشهورترین دانشمندان دوران مدرن تولید کرده است. علاوه بر ارائه برتری در آموزش علم و فناوری، این دانشگاه همچنین یک مشارکت کننده کلیدی در تحقیقات علم و فناوری است.

دانشگاه ETH زوریخ با وجود سقوط یک پله به رتبه نهم، برای پانزدهمین سال متوالی بالاترین رتبه و در نتیجه بهترین دانشگاه سوئیس است. این دانشگاه که از بهترین دانشگاه های سوئیس است، از شهرت بین المللی در کشور برخوردار است و در شاخص های شهرت نزد دانشگاهیان و کارفرمایان رتبه های 18 و 51 را در سطح جهانی دارد.

 EPFL لوزان 

EPFL نسبت به سال گذشته دو پله سقوط کرد و به این ترتیب خود را در رتبه 16 در جهان قرار داد. این دانشگاه در دو شاخص بین المللی شدن، امتیاز کامل را کسب کرد که نسبت اساتید بین المللی و نسبت دانشجویان بین المللی را نشان می دهد. نتایج EPFL از نظر اشتغال همچنان به عنوان امتیاز او باقی مانده است و 28 امتیاز در مقیاس 100 به دست آورد. این از بهترین دانشگاه های سوئیس می باشد.

دانشگاه ژنو

دانشگاه ژنو از یک قانون ساده پیروی می کند که سقوط یک قانون، بهبود یک استثنا است. رتبه آن در این دهه به ندرت بهبود یافته است. امسال، بزرگترین باخت او از نظر رتبه است، در مقایسه با سال گذشته، یکباره 20 رتبه را از دست داد، بنابراین در رتبه 125 در جهان قرار گرفت. شاخص های بین المللی سازی (نسبت دانشجوی بین المللی، نسبت اساتید بین المللی و شبکه تحقیقاتی بین المللی) پشت این موقعیت خوب دانشگاه ژنو قرار دارند.

بهترین دانشگاه های سوئیس

روش رتبه بندی QS

شش شاخصی که رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 را تعیین می کنند عبارتند از:

شهرت علمی: کیفیت تدریس و تحقیق را بررسی می کند.

شهرت موسسات: ارزیابی می کند که چگونه موسسات دانشجویان را برای مشاغل موفق آماده می کنند و کدام موسسات ماهرترین، مبتکرترین و موثرترین فارغ التحصیلان را از بهترین دانشگاه های سوئیس ارائه می دهند.

نسبت دانشجویان هیئت علمی: ارزیابی می کند که چگونه موسسات به دانشجویان دسترسی معناداری به اساتید و معلمان را فراهم می کنند.

استنادات به ازای هر دانشکده: تعداد کل استنادهای علمی در مقالات تولید شده توسط یک دانشگاه در یک دوره پنج ساله.

نسبت دانشجویان بین‌المللی و نسبت اساتید بین‌المللی: توانایی جذب دانشجویان و کارکنان با کیفیت از سراسر جهان.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه ها و کالج ها در نروژ

دو شاخص نن در رتبه بندی QS امسال معرفی شده است:

نتایج اشتغال: شاخصی که رتبه بندی بهترین دانشگاه های سوئیس را در سال جاری تحت تأثیر قرار داده است. این نشان دهنده ظرفیت مؤسسات برای تضمین سطح بالایی از اشتغال به فارغ التحصیلان خود است.

شبکه تحقیقاتی بین المللی: نشان دهنده توانایی مؤسسات برای تنوع بخشیدن به جغرافیای شبکه تحقیقاتی خود از طریق ایجاد مشارکت های پایدار با سایر مؤسسات آموزش عالی است.

اگر به دنبال بورسیه تحصیلی در سوئیس هستید، می توانید از طریق کارشناسان 20پیمنت، آن را بیابید. توجه داشته باشید که برای مهاجرت و تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئیس نیز، این امکان را دارید تا از خدمات 20پیمنت بهره ببرید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد