انواع آزمون زبان انگلیسی تافل

انواع آزمون زبان انگلیسی تافل

توسط : تیم محتوا
1,534

آزمون تافل (TOEFL) یک آزمون استاندارد برای آزمون مهارت زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه ها و برنامه های انگلیسی زبان است. این به عنوان بهترین راه برای سنجش توانایی دانش آموزان در بیش از 11000 موسسه در بیش از 150 کشور جهان در نظر گرفته می شود. مسئولان پذیرش در موسسات آموزشی مختلف از نمرات تافل برای تعیین پتانسیل دانشجو برای پذیرش در دانشگاه ها یا مقاطع تحصیلات تکمیلی استفاده می کنند. در حال حاضر، آزمون زبان انگلیسی تافل محبوب ترین آزمون برای ارزیابی زبان انگلیسی است.

انواع آزمون زبان انگلیسی تافل

تافل مبتنی بر کامپیوتر

آزمون تافل کامپیوتری در سال 1998 معرفی شد. حداکثر امتیازی که می توانید در تافل CBT کسب کنید 300 است. تافل CBT دارای چهار بخش شنیداری، گرامر، خواندن و نوشتن است. تست های شنیداری و گرامر تطبیقی هستند. این بدان معناست که نوع سوالات شما به سطح زبان انگلیسی شما بستگی دارد. فقط به خاطر داشته باشید که سوالاتی که پاسخ دادن به آنها آسان است، امتیاز کمتری در آزمون زبان انگلیسی تافل دارند.

نمره تافل CBT خود را در کوتاه ترین زمان خواهید دانست. نتایج رسمی در 14 روز در دسترس است. در پاسخ دهی به سوالات عجله نکنید به یاد داشته باشید که بعد از اینکه پاسخ های خود را دادید، نمی توانید آنها را تغییر دهید. بهتر است که در آزمون های آزمایشی که برگزار می شود، شرکت کنید.

CBT به معنای آزمون مبتنی بر کامپیوتر است. این آزمون امروزه مورد استفاده قرار نمی گیرد، زیرا با آزمون IBT (آزمون مبتنی بر اینترنت) جایگزین شده است. اگر مطالبی برای CBT دارید، برای آماده شدن برای IBT مفید نخواهند بود. و اگر لیست های دانشگاه هدف شما به نمرات CBT نیاز دارد، آنها را نادیده بگیرید. این آزمون امروز وجود ندارد.

تافل ITP

این را با IBT اشتباه نگیرید. ITP معمولاً آزمونی نیست که برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد یا کالج شرکت کنید. اگر در آزمون های GRE، GMAT، SAT یا آزمون دیگری برای پذیرش دانشگاه شرکت می کنید و آنها نیاز به آزمون زبان انگلیسی تافل دارند، موسسه نمره تافل ITP را نمی خواهد.

ITP آزمونی است که در کلاس ها توسط معلمانی که می خواهند مهارت های دانش آموزان خود را ارزیابی کنند، داده می شود. در یک مرکز آزمون خاص ارائه نمی شود و شما به عنوان دانشجو معمولاً آن را انتخاب نمی کنید. معلم تصمیم می گیرد و نمرات برای ایشان است تا از آنها استفاده کند. بنابراین، اساساً می توانید این تست را در آزمون زبان انگلیسی تافل فراموش کنید، مگر اینکه معلم یا استادی داشته باشید که بخواهد در آزمون تافل ITP شرکت کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های سوئیس

تافل مبتنی بر اینترنت

تافل مبتنی بر اینترنت (iBT) در سال 2005 معرفی شد. این تافل دارای چهار بخش است که شامل گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن. توجه داشته باشید که آزمون اسپیکینگ شامل تافل کاغذی و کامپیوتری نمی شود. وظایف یکپارچه در تافل iBT وجود دارد. 

این بدان معناست که برخی از سوالات شما را ملزم به ترکیب بیش از یک مهارت می کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات مجبور می شوید یک سؤال را بخوانید و سپس در پاسخ صحبت کنید. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، آزمون زبان انگلیسی تافل iBT بخشی در گرامر ندارد.

این فرم اصلی تافل است، آزمون مبتنی بر اینترنت، حدود 97 درصد از شرکت کنندگان تافل برای IBT شرکت می کنند. تمام مطالب تافل در مورد IBT است. در واقع، بیشتر منابعی که در هر کجا پیدا می کنید مربوط به IBT است، زیرا تقریباً ده سال است که استاندارد بوده است. 

IBT از چهار بخش تشکیل شده است که شامل خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن. هر چهار بخش با یک کامپیوتر و با میکروفون تکمیل می‌شوند. شرکت‌کنندگان در آزمون در طول IBT با کسی صحبت نمی‌کنند و هیچ تمرین کاغذی را کامل نمی‌کنند. بر خلاف بسیاری از تست های انگلیسی دیگر، هیچ بخش گرامر وجود ندارد. اگرچه گرامر برای صحبت کردن و نوشتن مهم است و هیچ بخش واژگانی نیز در این آزمون زبان انگلیسی تافل وجود ندارد.

IBT در هر جایی که ETS (شرکت سازنده تافل) دارای مرکز آزمون با دسترسی به اینترنت باشد داده می شود. اگر کشور یا منطقه شما به اینترنت دسترسی داشته باشد، IBT را دریافت خواهید کرد. تعداد بسیار کمی از مردم حق انتخاب PBT را دارند.

انواع آزمون زبان انگلیسی تافل

تافل مبتنی بر کاغذ

تا سال 1998 همه باید در آزمون تافل کاغذی شرکت می کردند. این شامل سه بخش است که شامل درک شنیداری، درک مطلب و گرامر بوده و پاسخ ها باید با مداد علامت گذاری می شدند. حداکثر نمره ای که می توانستید در تافل PBT کسب کنید 677 بود.

آزمون کاغذی برای دانش آموزانی است که در مناطقی زندگی می کنند که مرکز آزمون مبتنی بر اینترنت ندارند. هنوز وجود دارد، اما به زودی ETS به طور کامل آن را با IBT جایگزین خواهد کرد. اگر منطقه شما دارای PBT است، احتمالاً IBT ندارد.

در آزمون زبان انگلیسی تافل جالب اینجاست که PBT یک تست بسیار متفاوت از IBT است. همان چهار بخش را ندارد. در عوض، خواندن، گرامر/نوشتن، گوش دادن و یک مقاله جداگانه وجود دارد. بخش خواندن و شنیدن شبیه به IBT است، اما یکسان نیست. به عنوان مثال، صدای ضبط شده در PBT کوتاهتر است. 

در همین حال، بخش دستور زبان PBT کاملاً شبیه هیچ چیز در IBT نیست. امتیازدهی نیز متفاوت است. در حالی که IBT از 0 تا 120 امتیاز می گیرد، PBT از 310 تا 677 امتیاز می گیرد. احتمالاً انتخابی نخواهید داشت که در کدام نوع تافل شرکت کنید. تقریباً همه دانش‌آموزان IBT را می‌گذرانند که یافتن اطلاعات در مورد و تمرین مطالب برای آن مهم‌ترین و ساده‌ترین است. تعداد بسیار کمی از دانش آموزان PBT را می گیرند. اگر این شامل شما می شود، حتماً با مطالب PBT تمرین کنید، زیرا انواع سؤالات کاملاً متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیلات آنلاین در دانشگاه های خارجی

برنامه درسی آزمون تافل چیست؟

پاسخ برنامه درسی TOEFL iBT شامل آزمون زبان توانایی های خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن دانش آموزان است که باید در آزمون زبان انگلیسی تافل ، به خوبی به آن پرداخته شود.

 درک مطلب: شما 3-5 متن برای خواندن و سپس سوالات دریافت خواهید کرد و سوالات نیز به صورت 12 تا 14 سوال برای هر قطعه، در کل حدود 40 سوال است.

درک شنیداری: مکالمات و سخنرانی های طولانی و کوتاهی را می شنوید که پس از آن پرسش ها و پاسخ های متعددی وجود دارد. سخنرانی ها در کل حدود 30 سوال و مکالمات  2-3 در کل حدود 12 سوال را به خود اختصاص می دهد.

بخش Speaking: در مجموع 4 نوع سوال به شما داده می شود و برای کسب امتیاز بهتر باید پاسخ دهید یا با حداقل اشتباه صحبت کنید.

بخش نوشتن: به شما 2 سوال داده می شود که در آن ها باید با یک مقاله پاسخ دهید. مقاله باید با کلمات صحیح و اشتباهات گرامری کمتر به موضوعی با جزئیات بپردازد.

انواع آزمون زبان انگلیسی تافل

ثبت نام در آزمون 

می توانید به صورت آنلاین برای آزمون زبان انگلیسی تافل از وب سایت TOFEL ثبت نام کنید. در این خصوص، کارشناسان 20پیمنت شما را یاری می کنند.مراحل ثبت نام عبارتند از:

1. حساب خود را در وب سایت رسمی این آزمون باز یا ایجاد کنید.

2. فرمت تست iBT یا PBT را انتخاب کنید. سایر اطلاعات مورد نیاز را پر نمایید.

3. تاریخ امتحان را طبق راحتی خود برگزینید.

4. مرکز آ زمون را با توجه به راحتی و دسترسی خود انتخاب کنید.

5. پرداخت هزینه را همانطور که ذکر شد انجام دهید.

داوطلب باید قبل از پرداخت کلیه اطلاعات ارائه شده در ثبت نام را بررسی کند. پس از پرداخت تمام تغییرات قابل پرداخت خواهد بود.

هزینه شرکت در آزمون تافل چقدر است؟

هزینه هر دو آزمون زبان انگلیسی تافل که iBT و PBT هستند 180 دلار آمریکا است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در سنگاپور

تافل و آیلتس کدوم سخت تره؟

 هر دو آزمون سطوح دشواری خود را بر اساس بخش های خود دارند که عبارتند از نوشتن، صحبت کردن، شنیدن و خواندن.

تست صحبت کردن:

در تافل شما باید پاسخ های خود را روی کامپیوتر ضبط کنید در حالی که در آیلتس با یک فرد واقعی مکالمه مستقیم دارید که برخی از دانش آموزان آن را آسان، کمتر خسته کننده و زمان بر می دانند. بر خلاف این، اگر عصبی می‌شوید و تعامل با یک فرد جدید عادت شما نیست، در این صورت آزمون اسپیکینگ آیلتس برای شما دشوار خواهد بود.

تست نوشتن:

در آیلتس شما باید پاسخ ها یا مقالات خود را روی برگه آزمون بنویسید در حالی که در آزمون زبان انگلیسی تافل باید همه چیز را روی کامپیوتر تایپ کنید. برخی از دانش آموزان عادت دارند آزمونی بنویسند که نتایج بهتری برای آنها داشته باشد، بنابراین آیلتس را ترجیح می دهند.

آزمون رایتینگ تافل سوالاتی در رابطه با مهارت مقایسه و کنتراست یافتن دارد که یک قدم جلوتر از آزمون آیلتس است که به صورت خلاصه و تشریحی بر روی اطلاعات داده شده پاسخ می دهد.

آزمون شنوایی:

اختلاف زمانی بین دو تست در قسمت لیسنینگ 30 دقیقه است. برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان، تمرکز بر روی لهجه به مدت 60 دقیقه در آزمون تافل دشوار است. علاوه بر این، آزمون زبان انگلیسی تافل فقط سوالات چند گزینه ای دارد در حالی که آیلتس دارای سوالات متنوعی همراه با MCQ است. با این حال، تافل لهجه آسان تری نسبت به آیلتس دارد.

انواع آزمون زبان انگلیسی تافل

تست خواندن:

زمینه خواندن در آزمون تافل آکادمیک است در حالی که آیلتس دارای مقاله آکادمیک و مقاله غیر آکادمیک است. به دلیل طول مدت تافل در مقایسه با آیلتس، تمرکز و استقامت ذهنی مورد نیاز طبق نظرات دانشجویان بیشتر است.

تغییر در زمان آزمون 

برای تغییر زمان آزمون یا انصراف، داوطلب باید قبل از 4 روز از تاریخ آزمون زبان انگلیسی تافل آن را انجام دهد. برنامه ریزی مجدد یا لغو را می توان با تماس با مرکز منطقه ای مربوطه یا با ورود به حساب آنلاین خود انجام داد. در صورتی که آزمون شما مجدداً برنامه ریزی شود یا به تأخیر بیفتد، می توانید تاریخ آزمون خود را طبق راحتی خود بدون هیچ گونه هزینه ای برای پرداخت مجدد برنامه ریزی کنید یا در موارد دیگر بازپرداخت هزینه های آزمون را دریافت خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه ها و کالج ها در نروژ

مدت زمان آزمون تافل چقدر است؟

1. بخش خواندن:  54 تا 72 دقیقه

2. بخش شنیدن :  41 تا 57 دقیقه

استراحت : 10 دقیقه

3. بخش صحبت کردن:  17 دقیقه

4. بخش نوشتن:  50 دقیقه

در صورتی که برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل خود را آماده می کنید، توصیه می شود ضمن مطالعه و تمرین کامل، برای ثبت نام در این آزمون و پرداخت هزینه های آن، با 20پیمنت در ارتباط بوده و با خیالی آسوده در آزمون شرکت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد