آزمون آکادمیک PTE چیست؟

آزمون آکادمیک PTE چیست؟

توسط : تیم محتوا
1,577

آزمون PTE Academic یک آزمون زبان انگلیسی مبتنی بر کامپیوتر است که توسط مؤسسات آموزشی در سراسر جهان پذیرفته می شود. فرم کامل PTE، آزمون پیرسون انگلیسی است که توسط دانشجویان و علاقمندانی که مایل به رفتن به خارج از کشور برای تحصیل یا مهاجرت به یک کشور بزرگ انگلیسی زبان هستند، انجام می شود. داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در آزمون آکادمیک PTE هستند، باید برای اثبات صلاحیت زبان انگلیسی خود در این آزمون شرکت کنند.

آزمون آکادمیک PTE چیست؟

برگزاری آزمون

آزمون ‌های PTE که توسط گروه Pearson PLC انجام شد، به دلیل وضعیت COVID-19 در سراسر کشور به طور موقت برگزار نشد. با این حال، اکنون با کاهش موارد کووید 19، مراکز آزمایش با فضای امن تری برای حضور داوطلبان برای آزمون دوباره باز می شوند. هزینه آزمون آکادمیک PTE نیز به روز رسانی شده است. 

داوطلبان خوشحال خواهند شد که بدانند که سازمان برگزار کننده آزمون، گروه Pearson PLC، آزمون در خانه را راه اندازی کرده است. این آزمون در خانه مشابه تست PTE است. با این حال، آزمون در خانه در ایمنی داوطلب برگزار می شود و ایمنی دانش آموز را در نظر می گیرد. سازمان مجری همچنین مدت زمان کل آزمون آکادمیک PTE را از 16 نوامبر 2021 به دو ساعت کاهش داده است.

برنامه درسی آزمون دو ساعته، مبتنی بر رایانه بر زبان انگلیسی روزمره به جای زبان انگلیسی سطح بالا تمرکز می کند و دانش آموز را در مورد توانایی او در درک مؤثر زبانی که روزانه صحبت می شود آزمایش می کند. سیستم نمره دهی چند سطحی آزمون درک بهتری از مهارت دانش آموز در زبان انگلیسی را تضمین می کند.

عوامل زیادی وجود دارد که PTE Academic را از سایر آزمون های مهارت انگلیسی متمایز می کند. اولین و مهمترین جنبه متمایز از همان الگوی امتیازدهی و نتایج است. از آنجایی که آزمون‌ها کاملاً رایانه‌ای هستند، نتایج و نمرات آزمون آکادمیک PTE بسیار سریع‌تر اعلام می‌شوند، معمولاً در دو روز کاری طول می کشد. داوطلبانی که به دنبال شرکت 

پیشنهاد مطالعه:انواع آزمون زبان انگلیسی تافل

چرا در آزمون PTE شرکت کنیم؟

PTE Academic یک آزمون زبان انگلیسی مبتنی بر کامپیوتر برای افراد غیر انگلیسی زبانی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند. آزمون آکادمیک PTE مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و گفتار داوطلبان را آزمایش می کند. این آزمون به گونه ای طراحی شده است که هر سوال به طور کلی دو مهارت مانند خواندن و صحبت کردن یا شنیدن و خواندن را با هم آزمایش می کند.

داوطلبانی که منتظر پیرسون برای معرفی نسخه "PTE at Home" آزمون بودند، با یک سورپرایز روبرو هستند. از 25 اکتبر 2021، داوطلبانی که مایل به شرکت در خانه هستند می توانند آزمون آنلاین PTE Academic خود را رزرو کنند. داوطلبان همچنین خوشحال خواهند شد که بدانند آزمون فعلی یک ساعت کوتاه شده است. 

با این حال، اکنون با کاهش موارد COVID در سراسر کشور، مراکز تست با رعایت بالاترین استاندارد ایمنی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که مراکز تست در حال انجام آزمایشات برای دسته های کوچکتر هستند، بنابراین مهم است که آزمون آکادمیک PTE خود را زودتر رزرو کنید.

آزمون آکادمیک PTE چیست؟

آزمون آکادمیک در تمام طول سال برای دانشجویانی که به دنبال پذیرش در یک دانشگاه یا موسسه هستند برگزار می شود. این آزمون شامل چهار بخش خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است. نمرات آزمون PTE Academic برای مدت دو سال معتبر است.

PTE Academic UKVI چیست؟

PTE Academic UKVI یک آزمون امن زبان انگلیسی (SELT) است که توسط وزارت کشور انگلستان برای تمامی ویزاهای انگلستان که نیاز به آزمون زبان 4 مهارت دارند، تایید شده است. این آزمون آکادمیک PTE یک انتخاب سریع، منصفانه و راحت برای داوطلبانی است که مایل به کار، تحصیل یا زندگی در بریتانیا هستند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که در محتوا یا فرمت آزمون PTE Academic UKVI در مقایسه با آزمون PTE Academic تفاوتی وجود ندارد. تفاوت های جزئی در روند ثبت نام وجود دارد.

PTE Home چیست؟

PTE Home یک آزمون انگلیسی است که توسط وزارت کشور انگلستان برای ویزای خانوادگی و کاری پذیرفته می شود. آزمون PTE Home English به طور گسترده در آزمون آکادمیک PTE که در PTE Home A1، PTE Home A2 و PTE Home B1 انگلیسی طبقه بندی می شود. 

این موارد در هنگام درخواست برای ویزاهای مختلف خانوادگی و کاری اهداف مختلفی را دنبال می کنند. PTE Home با نسخه PTE at Home آزمون متفاوت است. PTE at Home به تازگی راه اندازی شده است و یک فرمت آزمون آکادمیک است.

آزمون آکادمیک PTE چیست؟

صلاحیت آزمون آکادمیک PTE

هیچ معیار خاصی توسط گروه Pearson PLC در بدنه برگزاری آزمون تعیین نشده است. با این حال، با توجه به معیارهای واجد شرایط بودن PTE Academic، عوامل زیر باید در نظر گرفته شوند:

محدودیت سنی 

برای شرکت در آزمون آکادمیک PTE ، داوطلب باید حداقل 16 سال سن داشته باشد. داوطلبان زیر 18 سال قبل از شرکت در آزمون باید فرم رضایت والدین را که توسط والدین یا قیم امضا شده باشد، تهیه کنند. داوطلبان می توانند فرم رضایت نامه را از وب سایت رسمی آزمون آکادمیک دانلود کنند.

مدرک تحصیلی 

گروه Pearson PLC نهاد برگزار کننده آزمون آکادمیک هیچ معیار صلاحیت تحصیلی را برای داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون آکادمیک هستند تعیین نکرده است. داوطلبانی که مایل به ثبت نام در آزمون 2022 هستند، باید مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنند تا با موفقیت محل آزمون خود را رزرو کنند. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رزرو آنلاین آزمون آکادمیک PTE ، به یک شناسه، یک پاسپورت معتبر نیاز دارید. همچنین داوطلبان باید شناسه معتبر خود را در روز آزمون نشان دهند وگرنه اجازه ورود به مرکز آزمون را نخواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های سوئیس

مراحل ثبت نام آنلاین PTE Academic

برای ثبت نام آنلاین در این آزمون، از وب سایت رسمی PTE Academic دیدن کنید. با ارائه مشخصات شخصی خود حساب پیرسون خود را ایجاد نمایید. پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، طی 48 ساعت ایمیلی از پیرسون با جزئیات ورود خود دریافت خواهید کرد. گام بعدی جستجو برای نزدیکترین مرکز آزمون است.

داوطلبان همچنین می توانند نسخه PTE در خانه آزمون را در این مرحله انتخاب کنند. همچنین زمان و تاریخ مناسب را برای حضور در آزمون انتخاب نمایید. پس از انتخاب تمام جزئیات خود مانند زمان، تاریخ و اسلات از شما خواسته می شود تا به دکمه پرداخت ادامه دهید. سپس هزینه آزمون را بپردازید و رزرو آزمون خود را نهایی کنید.

داوطلبانی که به دنبال حضور در آزمون آکادمیک خود هستند، باید یک حساب پیرسون ایجاد کنند تا برای رزرو آزمون آکادمیک PTE خود ثبت نام کنند. پس از ثبت نام موفق، داوطلبان ظرف 48 ساعت ایمیلی حاوی اطلاعات ورود به سیستم خود دریافت خواهند کرد. 

داوطلبان موظفند قبل از رزرو آزمون، کتابچه راهنمای موجود در وب سایت رسمی را به دقت مطالعه کنند. سپس داوطلبان باید مرکز آزمون و تاریخ آزمون مورد نظر خود را انتخاب کرده و با رزرو آزمون ادامه دهند. توجه داشته باشید که داوطلبان ملزم به پرداخت هزینه آزمون آکادمیک PTE هستند. 

آزمون آکادمیک PTE چیست؟

PTE در خانه

با شروع همه گیری کووید-19، امتحانات از مرکز آزمون به ایمنی خانه منتقل شده است. قرنطینه‌ها و پروتکل‌های ایمنی تحمیلی محلی تنها به برگزاری امتحانات در ایمنی خانه آزمون‌دهندگان کمک کرده است. در هماهنگی با محیط فعلی، گروه Pearson PLC، بدنه برگزار کننده آزمون، PTE Academic را به صورت آنلاین راه اندازی کرده است، یک راه حل تست قابل اعتماد راحت از ایمنی خانه شما می باشد. به طور خلاصه  آزمون آکادمیک PTE در خانه، آزمون آنلاین آکادمیک است که از خانه با ایمنی کامل آزمون انجام می شود.

با این حال، فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید قبل از ثبت نام در آزمون در خانه در نظر داشت. ثبت نام برای آزمون در خانه اکنون باز است. داوطلبان باید از وب سایت رسمی بازدید کنند و یک نمایه آزمون گیرنده در صفحه وب MyPTEaccount Online ایجاد کنند. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که آزمون‌های در خانه را می‌توان تا 24 ساعت قبل از تاریخ 16 نوامبر به بعد برنامه‌ریزی کرد. هزینه آزمون PTE at Home همانند آزمون PTE Academic است که در مرکز آزمون برگزار می شود. دانش آموزانی که برای آزمون آکادمیک PTE ثبت نام می کنند، ملزم به پرداخت هزینه هستند.

شرایط آزمون PTE در خانه

داوطلبان باید توجه داشته باشند که در خانه با تعهدات خاصی همراه است که آزمون شونده باید از آنها پیروی کند تا بتواند در آزمون در خانه انتخاب شود. این شامل:

•    مکانی آرام و خصوصی

•    یک هدست سیمی

•    یک اتصال اینترنتی قوی

•    یک کامپیوتر قابل اعتماد با وب کم

الزامات سیستم کافی: داوطلبان باید نرم افزار OnVUE را دانلود و اجرا کنند. یک بررسی سیستم از طریق صفحه وب PTE Academic Online قبل از تصمیم گیری برای برنامه ریزی آزمون است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیلات آنلاین در دانشگاه های خارجی

هزینه آزمون 

هزینه استاندارد آزمونPTE Academic  را مطابق با آزمون در ترکیه، با 1850 لیر تعیین کرده اند. در صورتی که داوطلب آزمون آکادمیک PTE خود را ظرف 48 ساعت از تاریخ آزمون رزرو کند، داوطلب باید هزینه رزرو تاخیر را پرداخت کند.

اگر نمی خواهید برای آزمون حضور داشته باشید، می توانید 14 روز تقویمی قبل از تاریخ آزمون درخواست بازپرداخت کنید. لغو یا زمان بندی مجدد آزمون را می توان در وب سایت رسمی این برنامه انجام داد. داوطلبان می توانند آزمون PTE را به هر تاریخ دیگری از طریق تلفن یا آنلاین موکول کنند. 

هزینه های لغو آزمون 

داوطلبانی که پس از رزرو آنلاین آزمون خود تصمیم به شرکت در آزمون آکادمیک PTE خود نکنند، حداکثر تا 14 روز تقویمی قبل از تاریخ آزمون خود فرصت دارند تا مبلغ کامل را بازپرداخت کنند. داوطلبانی که با کمتر از 14 روز تقویمی، اما حداقل 7 روز تقویمی قبل از تاریخ آزمون خود از آزمون انصراف دهند، 50 درصد هزینه آزمون پرداخت شده، مسترد خواهد شد. 

با این حال، در صورت انصراف از آزمون کمتر از 7 روز تقویمی قبل از آزمون، هیچگونه مبلغی به داوطلبان بازپرداخت نمی شود. داوطلبان باید توجه داشته باشند که سیاست لغو و زمان بندی مجدد شامل تاریخ آزمون شما نمی شود. در این خصوص، راهنمایی های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

هزینه های برنامه ریزی مجدد 

داوطلبانی که قصد دارند زمان برگزاری آزمون را با کمتر از 14 روز تقویمی، اما حداقل 7 روز کامل تقویمی قبل از تاریخ آزمون خود تغییر دهند، ملزم به پرداخت 50 درصد هزینه آزمون خواهند بود. در صورت تغییر زمان برگزاری آزمون آکادمیک PTE کمتر از 7 روز تقویمی قبل از آزمون، مبلغی مسترد نخواهد شد. داوطلبان باید توجه داشته باشند که سیاست زمان بندی مجدد شامل تاریخ آزمون شما نمی شود.

آزمون آکادمیک PTE چیست؟

تاریخ های آزمون 2022

آزمون در طول سال در مراکز آزمون تعیین شده در سراسر کشور برگزار می شود. تاریخ آزمون در سال 2022 ممکن است از مرکز به مرکز متفاوت باشد. دانش آموزان باید صندلی های موجود در وب سایت Pearson PTE Academic را جستجو کنند. به سادگی نزدیکترین مراکز آزمون را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. وب سایت شما را به تقویم با تاریخ های موجود می خواهد.

لیستی از مراکز آزمون PTE Academic Exam برای داوطلبانی که به دنبال شرکت در آزمون آکادمیک بعدی خود هستند، درسایت آورده شده است. به داوطلبان یادآوری می شود که مرکز آزمون آکادمیک PTE ، محلی را که برای آنها راحت تر است انتخاب کنند تا بتوانند بهترین عملکرد خود را در روز آزمون داشته باشند.

داوطلبانی که به ترتیبات خاصی نیاز دارند باید نیازهای خود را مشخص کنند و اینکه چگونه معلولیت مانع از انجام بهترین عملکرد آنها در شرایط استاندارد می شود. کاندیداها باید مدارک لازم را ارائه کنند و هفته‌ها قبل برای سازمان مجری درخواست کنند تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. داوطلبان لازم است قبل از رزرو آزمون آکادمیک PTE برای این منظور درخواست دهند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در سنگاپور

الگوی آزمون PTE 2022

برنامه درسی دانشگاهی شامل سه بخش است که Speaking & Writing، Reading و Listening را شامل می شود. شما در این سه بخش نمره می گیرید و نمره کل PTE Academic را نیز دریافت می کنید. الگوی آزمون که در سایت اصلی آورده شده است، راهنمایی های لازم را دارد.  داوطلبانی که به دنبال حضور در آزمون آکادمیک PTE هستند، می توانند الگوی آزمون 2022 را با کمک کارشناسان 20پیمنت بررسی کرده و با خیالی آسوده در این آزمون بین المللی شرکت کنند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد