شرایط ثبت نام در آزمون ناتی

شرایط ثبت نام در آزمون ناتی

توسط : تیم محتوا
1,949

NAATI CCL یک راه عالی برای دریافت 5 امتیاز فوق العاده برای درخواست مهاجرت استرالیا است. این به اندازه آزمون آیلتس یا PTE دشوار نیست، با این حال، شما هنوز هم برای شرکت در آزمون باید به خوبی آماده شوید. اگر برای آماده شدن و ثبت نام در آزمون ناتی به کمک نیاز دارید، این راهنمای جامع برای شما مناسب است. همچنین می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون ناتی

شرکت در آزمون NAATI

آیا امسال برای ویزای اقامت دائم استرالیا اقدام می کنید؟ از آنجایی که برنامه مهاجرت مهارت عمومی استرالیا مبتنی بر امتیاز است. از این رو، هر امتیازی که برای پروفایل خود کسب می کنید، یعنی سن، تحصیلات، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) و غیره، اهمیت زیادی دارد.

چقدر خوب است اگر بتوانید پنج امتیاز اضافی کسب کنید. اگر امتحان NAATI-CCL را با امتیازات لازم گذرانده باشید، مطمئناً می توانید 5 امتیاز در کل، به امتیاز مهاجرت استرالیا خود اضافه کنید. طبق سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیاز استرالیا، برای ویزای برنامه مهاجرت ماهر عمومی (GSM)، می توانید 5 امتیاز برای نتیجه آزمون Credentialed Community Language (CCL) کسب کنید. از این رو، ثبت نام در آزمون ناتی یکی از عواملی است که به شما کمک می کند پنج امتیاز ارزشمند روابط عمومی استرالیا را دریافت کنید.

سازمان ملی اعتباربخشی مترجمان و مترجمان (NAATI) نهاد اعتباربخشی برای مترجمان در استرالیا است. NAATI تنها نهادی است که به پزشکانی که مایل به کار در استرالیا هستند، گواهی می دهد. دولت های مشترک المنافع، ایالتی و قلمرو به طور مشترک مالک آن هستند.

تفاوت NAATI و CCL چیست؟

NAATI یک دوره گواهینامه کامل برای کار در استرالیا به عنوان مترجم است. حدود 12 ماه طول می کشد تا گواهی ناتی و متعاقباً پنج امتیاز مهاجرت برای اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید. اگر فقط برای آزمون Credentialed Community Language درخواست دهید، این آزمون شما را برای دوره فوق الذکر رزرو نمی کند. 

بلکه می توانید آزمون CCL را بدهید و پس از کسب امتیاز مناسب، پنج امتیاز PR استرالیا را کسب کنید. علاوه بر این، شما از مزایایی نیز برخوردار هستید، یعنی عدم وجود بخش اخلاق در آزمون و سوالات نسبتا آسان در مقایسه با ثبت نام در آزمون ناتی وجود دارد.

اگرچه نمی توانید شغل مترجمی در استرالیا دریافت کنید، با نتیجه آزمون CCL، مطمئناً می توانید امتیاز مهاجرت برای ویزای روابط عمومی استرالیا را دریافت کنید. از این رو، اگر قصد دارید فقط پنج امتیاز مهم مهاجرت را به دست آورید، مجبور نیستید برای NAATI آماده شوید، می توانید برای CCL اقدام کنید.

افزودن پنج نکته کلیدی بسیار مهم است، زیرا متقاضیان باید از 100 امتیاز روابط عمومی کافی کسب کنند. امتیازات روابط عمومی استرالیا شما بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت های زبانی و غیره، عوامل نمایه شما محاسبه می شود. NAATI اکنون در حال انجام آزمایشات آنلاین برای داوطلبان CCL است. ثبت نام در آزمون ناتی را می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

سازمان ملی اعتباربخشی مترجمان از آوریل 2020 با توجه به وضعیت همه گیر جهانی در حال انجام آزمون های آنلاین برای CCL (Credentialed Community Language) است تا متقاضیان بتوانند به قانون فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.

پیشنهاد مطالعه: مهاجرت به ترکیه

شرایط آزمون ناتی

متقاضی باید حداقل 63 از 90 نمره (حداقل 29 نمره به طور جداگانه در هر یک از دو گفتگو) را در آزمون NAATI CCL کسب کند تا بتواند پنج امتیاز مهاجرت برای ویزای اقامت دائم استرالیا را با ثبت نام در آزمون ناتی کسب کند.

تسلط به صحبت کردن 

تسلط به معنای صحبت کردن با سرعت ثابت، بدون مکث ناخواسته است. روان بودن را فدای ترجمه نکنید. اگر کلمه مناسب را در هر یک از زبان ها نمی دانید، کلمه را همانطور که هست استفاده کنید. بله، کلمه را همانطور که در انگلیسی یا هندی است استفاده کنید. به این ترتیب می توانید از حفظ روانی اطمینان حاصل کنید.

دقت

دقت و کامل بودن تفسیر دو عامل مهم بعدی هستند. اشتباهات در این 3 عامل اصلی روان خوانی ، دقت و کامل بودن ،  بیشترین امتیاز را دارند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هیچ اشتباهی مرتکب نمی شوید یا هیچ جنبه مهمی را از دست نمی دهید. ثبت نام در آزمون ناتی در این آزمون، نیاز به آمادگی لازم دارد.

تمرین

تا جایی که می توانید با ویدیوهای YouTube و SBS که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، تمرین نمایید. اطمینان حاصل کنید که جلسات تمرین خود را ضبط کرده اید، آنها را به طور انتقادی تجزیه و تحلیل می کنید، زمینه های بهبود را شناسایی می کنید و اطمینان حاصل کنید که اشتباهات تکرار نمی شوند. تمرین در گروه یا با یک دوست نیز کمک خواهد کرد.

شرایط ثبت نام در آزمون ناتی

یادداشت برداری

با ثبت نام در آزمون ناتی ، یادداشت های کوتاه را به جای نوشتن کل جمله تمرین کنید. نوشتن هر کلمه در حین گوش دادن به ضبط عملا غیرممکن است. بنابراین تمرکز باید روی نوشتن فرم های کوتاه و کلمات کلیدی و تکیه بر حافظه خود برای اتصال کلمات برای فرموله کردن یک جمله منسجم باشد. باز هم، تمرین در اینجا به شما کمک می کند. 

حقایق را درست دریافت کنید

اطمینان حاصل کنید که جنبه‌های واقعی دیالوگ‌ها مانند دوره (هفته، تاریخ، ماه، سال)، فهرست‌ها (فهرست اسناد)، قسمت‌هایی از بدن (پای راست/چپ یا بازو، پشت، سر) را به دقت ترجمه کرده‌اید. اشتباه در این امر منجر به عدم دقت یا ناقصی در تفسیر می شود. از این رو آنها را به درستی دریافت کنید.
روی زبان قوی تر تمرکز کنید.

زبانی را که قوی ترین گزینه شماست را مشخص کنید و برای ثبت نام در آزمون ناتی اقدام کنید. مطمئن شوید که امتیاز خود را در این کار به حداکثر می رسانید. برای زبان دیگر، روی به حداقل رساندن اشتباهات خود تمرکز کنید. اگر قدرت شما از هر زبانی به ترجمه انگلیسی است، سعی کنید حداقل اشتباه را انجام دهید، اگر در این جملات صفر نباشد. از تکرار گفتگو برای زبان قوی تر خود استفاده کنید تا از از دست دادن هر گونه نمره جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی کشورهایی با ویزای کار آسان تر

کلمات عمومی

با موضوعات رایج آشنا شوید. این اطمینان می دهد که شما با کلمات مرتبط با یک موضوع راحت هستید. به یاد داشته باشید که فقط حدود 30٪ کلمات مختص آن موضوع هستند. Rest all کلمات رایج یا عمومی خواهند بود و به احتمال زیاد تقریباً در همه دیالوگ ها وجود دارند. مطمئن شوید که این موارد را درست دریافت کرده اید.

استفاده از کلمات انگلیسی

سعی نکنید هر کلمه را ترجمه کنید. ترجمه برخی از کلمات بسیار دشوار است. برای این موارد، فقط از کلمه انگلیسی در ترجمه خود استفاده کنید. به عنوان مثال "بلیت" "تلفن" "اینترنت" و غیره. به همین ترتیب برخی از کلمات را می توان به جای ترجمه نادیده گرفت. برای مثال عبارت انگلیسی "I wonder". اگر ترجمه درست را نمی دانید، بهتر است ترجمه نکنید تا اطمینان حاصل کنید که تسلط دست نخورده باقی می ماند.

شرایط ثبت نام در آزمون ناتی

لیست های کلمات

با ثبت نام در آزمون ناتی ، فهرست کلمات خود را در یک صفحه گسترده ایجاد کنید و اغلب آن را اصلاح کنید. شروع به خواندن حداقل 1-2 مقاله در LOTE خود در هر روز کنید. حتی تماشای ویدیوهای یوتیوب کمک می کند. هر روز وقتی با کلمات غیرمعمولی روبرو می شوید، کلمات جدید را به فهرست کلمات خود اضافه کنید. در صورت امکان آنها را در موضوعات دسته بندی کنید. به زودی یک لیست اصلی از کلمات در موضوعات مختلف خواهید داشت.

نام کامل آزمون CCL، Credentialed Community Language Test است. این یک آزمون مهارت انگلیسی است که توسط NAATI به طور خاص برای مهاجران ماهر پس از اصلاحات امتحانNAATI  برگزار شده است. 

آزمون CCL فقط دارای قسمت تفسیر شفاهی است و آزمون کتبی ترجمه و اخلاق لغو شده است. با ثبت نام در آزمون ناتی و قبولی در آزمون می توانید با کارنامه خود 5 امتیاز برای مهاجرت کسب کنید. شما نیازی به درخواست گواهینامه ندارید، اما نمی توانید در کار ترجمه حرفه ای شرکت کنید. برای دانش‌آموزانی که می ‌خواهند مهاجرت کنند، می‌توانند امتحان CCL را انتخاب کنند و 5 امتیاز مهاجرت را کسب کنند. 

در مقایسه با آزمون اصلی تفسیر سطح دوم، آزمون CCL بخش اصلی آزمون اصلی تفسیر سطح دوم را اتخاذ می‌کند. تفسیر گفتگو اما از آنجایی که آزمون CCL از سؤالات اخلاق حرفه ای و فرهنگی معاف است، این سختی کمتری دارد. از نظر تفسیر دیالوگ سخت است و نیاز به تمرین و مربیگری دارد. ثبت نام در آزمون ناتی را با دریافت مشاوره انجام دهید.

شرایط درخواست برای امتحانات NATTI و CCL

1.    مناسب برای متقاضیان دارای سطح معادل آیلتس 6.

2.    شرکت در آزمون های تفسیر و ترجمه NAATI نیازمند ویزای تحصیلی معتبر استرالیا، ویزای 485 یا هر دارنده ویزای دیگری با مدت اعتبار حداقل 6 ماه و بدون محدودیت تحصیلی است.

3.    در مقایسه با آزمون های تفسیر و ترجمه NATTI، آزمون CCL دارای شرایط راحت تری برای دارندگان ویزا است و همچنین برای دارندگان ویزای توریستی مناسب است.

پیشنهاد مطالعه:نحوه مهاجرت به کانادا

آیا قبل از ثبت نام در آزمون ناتی به پیش نیازهای مرتبط نیاز دارید؟

•    ترجمه و ترجمه NAATI و CCL هر دو توانایی دانش‌آموزان را در ترجمه دو زبانه بین LOTE و انگلیسی بررسی می‌کنند که شامل گرامر، واژگان، گزیده‌نویسی و مهارت‌های تفسیری است، نه مکالمه ساده روزانه و توانایی انگلیسی.

•    تا آنجا که به تفسیر و ترجمه NAATI مربوط می شود، دانشجویان بدون تجربه ترجمه مرتبط و آموزش دوره مربوطه نمی توانند در امتحانات NAATI ثبت نام کنند.

برخی از مسیرهای پیش نیاز ثبت نام در آزمون ناتی مستلزم رعایت استانداردهای زبان، اخلاق و/یا شایستگی بین فرهنگی NAATI هستند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

توانایی زبان: مطابق با استاندارد مهارت انگلیسی تعیین شده توسط NAATI. این ممکن است نیاز به شرکت در آزمون رسمی مهارت زبان انگلیسی (مانند آزمون آیلتس) داشته باشد.

شایستگی بین فرهنگی: آموزش حرفه ای را کامل کنید یا آزمون شایستگی بین فرهنگی NAATI را قبول کنید.

توانایی اخلاقی: آموزش حرفه ای را کامل کنید یا آزمون توانایی اخلاقی NAATI را قبول کنید.

با این حال، هیچ الزامات زبان اضافی و آزمون فرهنگ اخلاقی برای ثبت نام آزمون CCL وجود ندارد.

تفاوت بین آزمون تفسیری CCL و سطح 2

•    آزمون CCL شکل جدیدی از آزمون تفسیر NAATI ، پس از ثبت نام در آزمون ناتی است. محتوای آزمون شامل دو دیالوگ ترجمه LOTE-انگلیسی است.

•    فرمت و سختی آزمون مشابه آزمون تفسیر سطح دوم قبلی است اما نیازی به بررسی اخلاق حرفه ای و موارد فرهنگی نیست.

•    بعد از آزمون می توانید بدون درخواست گواهینامه، مستقیماً با کارنامه خود 5 امتیاز به مهاجرت خود اضافه کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون ناتی

آزمون CCL

آزمون CCL یک سرویس صدور گواهینامه است که توسط سازمان ملی اعتباربخشی مترجمان و مترجمان (NAATI) اجرا می شود. متقاضیان ویزای ماهر، پس از ثبت نام در آزمون ناتی می توانند در صورت گذراندن آزمون CCL و اخذ گواهینامه NAATI به عنوان مترجم معتبر یا مترجم، پنج (05) امتیاز را نسبت به کل امتیاز خود دریافت کنند.

20پیمنت می تواند به شما کمک نماید تا مهارت های زبانی خود را به بهترین شکل ممکن در مسیرهای صحیحی قرار دهید. کارشناسان 20پیمنت  شما را به مسیرهای شغلی متعددی هدایت می کند که فقط برای افراد چند زبانه در دسترس است. مشاوره های لازم را برای تحصیل، شغل و مهاجرت از 20پیمنت بخواهید. ثبت نام در آزمون ناتی را با راهنمایی این گروه تخصصی انجام دهید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد