کمترین کارمزد تراکنش در کدام رمز ارز است؟

کمترین کارمزد تراکنش در کدام رمز ارز است؟

توسط : تیم محتوا
1,566

ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم به دلیل کارمزد تراکنش های هنگفت خود شناخته می شوند، به خصوص زمانی که ترافیک زیادی در شبکه وجود دارد. به عنوان مثال، در 3 ژوئیه 2022، میانگین کارمزد در اتریوم 1.57 دلار به ازای هر تراکنش بود و این بیشترین کارمزد تراکنش از سال 2020 محسوب می شد. با این حال، تنها چند ماه پیش، در 1 می 2022، میانگین کارمزد کاهش یافت. این کارمزدهای بالا، همراه با ماهیت غیرقابل پیش بینی آنها، می تواند یک مسئله واقعی برای معامله گران باشد. خوشبختانه، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر وجود دارند که کمترین کارمزد تراکنش را ارائه می دهند. 

کمترین کارمزد تراکنش در کدام رمز ارز است؟

ارزهای دیجیتال با کارمزد کم

Stellar (XLM):

رمز ارز  Stellar، یک فناوری پرداخت منبع باز است که توسط Jed McCaleb تأسیس شده است. نکته جالب این است که مک‌کالب یکی از بنیانگذاران ریپل، یکی دیگر از شبکه‌ های تبادل ارز و حواله است. احتمالاً یکی از دلایلی است که این دو شبکه شباهت های زیادی دارند نیز همین باشد. 

این پلت فرم برای انتقال سریع و مطمئن منابع مالی با حداقل هزینه طراحی شده است. در واقع، هر تراکنش فقط 0.00001 XLM هزینه دارد. این حدود 0.000010077 دلار است، با توجه به اینکه XLM اکنون با قیمت 0.1028 دلار معامله می شود، کمترین کارمزد تراکنش را به خود اختصاص داده است. 

پیشنهاد مطالعه:جدیدترین کیف پول های سرد ارزهای دیجیتال

NANO (XNO): 

نانو ارز دیجیتال دیگری است که برای تسهیل پرداخت ‌های ایمن و فوری طراحی شده است. این شبکه با نام RaiBlocks (XRB) در سال 2014 راه ‌اندازی شد و در ژانویه 2018 به نانو تغییر نام داد. این شبکه از یک ساختار داده شبکه بلوکی منحصر به فرد استفاده می‌کند که در آن هر گره بلاک چین خود را اجرا می نماید. 

این برخلاف بلاک چین های سنتی است که در آن گره ها برای اضافه کردن بلوک ها به یک بلاک چین مشترک با یکدیگر رقابت می کنند. با این حال، آنچه در مورد شبکه NANO منحصر به فرد است این است که تراکنش ها کاملاً بدون کارمزد هستند. درست است، شما می توانید معاملات را با هزینه صفر انجام دهید. 

:Cardano (ADA)

رمز ارز Cardano در سال 2017 توسط چارلز هاسکینسون، که همچنین یکی از بنیانگذاران اتریوم است، تاسیس شد که با کمترین کارمزد تراکنش همراه است. این یک بلاک چین مبتنی بر جامعه است که از تحقیقات بررسی شده برای جلوگیری از مشکلاتی که سایر ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند، مانند مقیاس پذیری و قابلیت همکاری، استفاده می کند. 

در حال حاضر هشتمین بلاک چین بزرگ از نظر ارزش بازار است. کارمزد تراکنش آن بالاتر از دو سکه قبلی است که در اینجا ذکر شده است، اما در مقایسه با ETH و BTC هنوز بسیار پایین است. معمولاً بین 0.15 و 0.19 ADA متغیر می باشد که در قیمت های فعلی حدود 0.078 دلار منظور شده است. 

کمترین کارمزد تراکنش در کدام رمز ارز است؟

لایت کوین (LTC): 

لایت کوین به دلیل شباهت های موجود در پروتکل آن، اغلب به عنوان «بیت کوین لایت» شناخته می شود. این سکه توسط چارلی لی در اکتبر 2011 تاسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین سکه های موجود تبدیل کرد. این ارز دیجیتال به گونه ای طراحی شده است که تبادل ارزش تقریباً آنی نظیر به همتا را با هزینه های مقرون به صرفه ارائه دهد. این یکی از دلایلی است که کمترین کارمزد تراکنش در حدود 0.007 دلار را دارد. با این حال، بر خلاف سایر سکه های موجود در لیست، زمان پردازش کمی کند است و انجام هر تراکنش به طور متوسط 2 دقیقه طول می کشد. 

Tron (TRON):

Tron یک شبکه بلاک چین منبع باز است که برای سرگرمی و تولید محتوا طراحی شده است. در مارس 2014 توسط جاستین سان با هدف تمرکززدایی وب تأسیس شد. ترون یکی از تنها قاتلان اتریوم است که در 6 ماه گذشته ضررهای دیجیتالی تکی را ثبت کرده است، بقیه همگی در مدت مشابه بیش از 40 درصد متحمل ضرر شده اند. 

این شبکه همچنین استیبل کوین خود را به نام USDD راه اندازی کرده است که به سرعت به رتبه 9 از نظر ارزش بازار رسیده است. این را به این واقعیت اضافه کنید که TRON دارای کارمزد تراکنش صفر است و شما یک راه عالی برای ارسال وجوه از طریق بلاک چین خواهید داشت. 

پیشنهاد مطالعه:ایمن ترین کیف پول رمز ارز

بهترین صرافی ارز دیجیتال

 انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال با کارمزد کم، هزینه خرید شما را کاهش می دهد. عملیات کریپتو متفاوتی وجود دارد که می‌توانید در پلتفرم ‌های صرافی کریپتو انجام دهید. این صرافی ها برای هر تراکنش کارمزد متفاوتی دارند. بنابراین، باید به دنبال یک صرافی با کارمزد پایین باشید تا از سرمایه گذاری خود در تراکنش ارزهای دیجیتال حداکثر استفاده را ببرید. بسیاری از صرافی‌ های ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد در دسترس هستند و انتخاب یکی از آنها مشکل است. 

بنابراین، اگر می خواهید در هزینه های تراکنش صرفه جویی کنید و کمترین کارمزد تراکنش را در معاملات خود داشته باشید، می توانید صرافی های رمزنگاری مانند WazirX را انتخاب کنید که گزینه خوبی برای این منظور است. آنها کارمزدهای تراکنش را تا 0.2 درصد از مبلغ معاملاتی یا حتی گاهی کمتر از آن ارائه می دهند. همچنین، هنگام خرید رمزارز مورد علاقه خود در WazirX، از فرآیندهای KYC بسیار سریع و بهترین امنیت در کلاس خود لذت ببرید. 

انواع صرافی 

صرافی ‌های کریپتو مانند اشخاص ثالثی هستند که در آن مشتریان کریپتو می‌ خرند و می ‌فروشند. این با داشتن کیف پول سرد که کاربر مدیریت می کند متفاوت است. کاربر یک کیف پول آنلاین در صرافی های رمزنگاری دارد. انواع مختلف صرافی های کریپتو عبارتند از:

کمترین کارمزد تراکنش در کدام رمز ارز است؟

صرافی های متمرکز:

 صرافی متمرکز شرکتی است که با ارائه ابزارهای مختلف، خرید ارزهای دیجیتال را با کمترین کارمزد تراکنش برای کاربران آسان می کند. این با کیف پول سرد متفاوت است که کاربر فقط می تواند ارز دیجیتال خود را ذخیره کند، اما انعطاف پذیری لازم برای معامله دارایی ها را ندارد. بایننس محبوب ترین صرافی رمزنگاری است. 

صرافی های غیرمتمرکز: 

صرافی غیرمتمرکز به این معنی است که کاربر کنترل بیشتری دارد. هیچ شرکت مرکزی وجود ندارد که ارزهای دیجیتال را کنترل کند. کاربران می توانند به برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند دسترسی داشته باشند. یک مثال بایننس DEX است.

صرافی های کریپتوکارنسی ترکیبی: 

صرافی های ترکیبی صرافی های غیرمتمرکز و پلتفرم های متمرکز را ترکیب می کنند. این ترکیب برای سرعت بخشیدن به معاملات و بهبود امنیت و دریافت خدمات با کمترین کارمزد تراکنش مفید است. به عنوان مثال می توان به صرافی Qurrex و Nash Exchange اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه:معرفی پلتفرم Payeer

جفت های معاملاتی کریپتو 

جفت های معاملاتی کریپتو دارایی های قابل مبادله در بازار هستند. به عنوان مثال، BTC/LTC نشان دهنده بیت کوین و لایت کوین است. به این معنی است که این دو در تجارت با هم سازگار هستند.

Multi-fiat، multi-crypto: چندین ارز فیات را با دو یا چند ارز دیجیتال برای مبادله ترکیب می کند. محبوب ترین ترکیب این جفت معاملاتی کریپتو دو ارز فیات و دو ارز دیجیتال است.

تک فیات، چند کریپتو: کاربران می توانند یک ارز سنتی را با ترکیبی از ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد تراکنش معامله کنند. به عنوان مثال، می توانید بیت کوین و USDT را با یورو مبادله کنید. این رایج ترین جفت معامله ارز دیجیتال است.

چند فیات، تک کریپتو: به کاربران اجازه می دهد بیش از یک ارز سنتی را ترکیب کرده و با یک ارز دیجیتال معامله کنند. به عنوان مثال، ترکیب دلار/پوند استرلینگ برای بیت کوین است.

تک فیات، تک کریپتو: مبادله مستقیم یک ارز سنتی برای یک ارز دیجیتال است. یک مثال USD برای بیت کوین است.

Crypto-to-crypto: این امر مستلزم مبادله ارزهای رمزنگاری شده با کمترین کارمزد تراکنش است. به عنوان مثال، یک کاربر می تواند Dogecoin را به بیت کوین CASH تبدیل کند.

کمترین کارمزد تراکنش در کدام رمز ارز است؟

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال

بخش زیر کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال را توضیح می دهد:

کارمزد سازنده: کارمزد تراکنش سازنده زمانی اتفاق می‌افتد که یک کاربر بازار یک سفارش معلق را در چارچوب گیرنده به بازار اضافه کند.

کارمزد گیرنده: کارمزد گیرنده زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت‌کننده در بازار، سفارش‌های ساخته‌شده توسط سازنده را در چارچوب سازنده-گیرنده خریداری کند.

کارمزد F&O: کارمزد F&O از گزینه های معاملاتی و معاملات آتی ناشی می شود.

پیشنهاد مطالعه:خرید ارزهای دیجیتال با وب مانی

کارمزد سپرده گذاری: هزینه انتقال ارز فیات به پلتفرم مبادلات ارز دیجیتال با کمترین کارمزد تراکنش است.

کارمزد برداشت: از انحلال دارایی به ارز معمولی، به عنوان مثال، از طریق پرداخت ویزا، رخ می دهد.

قیمت‌گذاری مبتنی بر حجم: قیمت‌گذاری مبتنی بر حجم ساختاری است که توسط صرافی ‌های رمزنگاری انجام می ‌شود تا بر اساس میزان تراکنش ‌های کاربر، هزینه آن را دریافت کند. برای آنکه بتوانید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و معاملات خود را با کمترین کارمزد تراکنش انجام دهید، توصیه می شود مشاوره های لازم را از کارشناسان حرفه ای و متخصص 20پیمنت دریافت کنید. 
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد