بهترین دانشگاه های کانادا

بهترین دانشگاه های کانادا

توسط : تیم محتوا
1,459

وقتی کانادا را به عنوان مقصد خود برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در نظر می گیرید، اولین فکری که در ذهن شما ایجاد می شود این است که بهترین دانشگاه های کانادا کدامند؟ شما ممکن است لیستی را دریافت کنید که می توانید به آن تکیه کنید، اما آیا این لیست بیان می کند که چه چیزی آنها را در بین دانشگاه های دیگر متمایز می کند تا در بین 10 دانشگاه برتر در نظر گرفته شوند؟ در اینجا توضیحاتی در خصوص دانشگاه های معرفی شده آمده است تا بتوانید با کمک کارشناسان 20پیمنت انتخابی مناسب برای تحصیل در کانادا داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:آزمون آکادمیک PTE چیست؟

دانشگاه تورنتو  UofT

طبق تقریباً تمام پلتفرم‌ های رتبه‌بندی رسمی مانند Times Higher Education، رتبه ‌بندی دانشگاه‌های برتر QS، رتبه‌بندی US News و غیره، دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه در کانادا شناخته می شود. UofT در سال 1827 تاسیس شد و رتبه هجدهم را در کل جهان دارد. UofT برای نوآوری و تحقیق شهرت دارد. 

فقط این نیست، از هر 23 نخست وزیر کانادا، 5 نفر از UofT فارغ التحصیل شده اند. تورنتو به خاطر فضای پر جنب و جوش و تاکید زیادی بر هنر و فرهنگ شهرت دارد. UofT بهترین دانشگاه های کانادا بوده و به طور مداوم استاندارد خود را برای داشتن موقعیت برتر در کانادا برای جریان هایی مانند مهندسی، تجارت، پزشکی و غیره حفظ کرده است.

این مرکز آموزشی معتبر، در واقع ثابت کرده است که یکی از بهترین دانشگاه های کانادا در فناوری اطلاعات است زیرا به فناوری اطلاعات و ارتباطات توجه می کند. این دانشگاه دارای 11 زمینه تحصیلی برای ICT برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

موضوعات ارائه شده شامل زبان شناسی محاسباتی، طراحی بازی پردازش زبان طبیعی، تعامل انسان با کامپیوتر و هوش مصنوعی است. در سطح کارشناسی ارشد، دانش آموزان مجاز به انتخاب رشته های تخصصی تحقیقاتی مانند نظریه عصبی، رمزنگاری، هوش مصنوعی و روباتیک هستند. یکی از دستاوردهای دانشگاه توسعه انسولین است.

بهترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا، ونکوور

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) در رتبه دوم کانادا و رتبه 34 جهان توسط Times Higher Education قرار دارد. UBC سالانه بیش از 600 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دارد. علاوه بر این، محققان با چندین دانشگاه دیگر، صنایع و دولت نیز همکاری داشته اند و پروژه ها و محصولات متعددی را ایجاد کرده اند.

UBC که در سال 1908 تأسیس شد، یکی از بهترین دانشگاه های کانادا و در سراسر جهان بوده است. از شبیه سازی های واقعیت مجازی فراگیر گرفته تا تلاش برای شکستن رکورد سرعت با مهندسی و فیزیک، اساتید، دانشجویان و کارکنان ثابت کرده اند که یکی از بهترین دارایی ها برای دانشگاه و بسیاری از صنایع هستند.

دانشگاه مک گیل، مونترال

کبک، ایالتی است که اکثر مردم در آن به زبان فرانسوی با هم ارتباط برقرار می کنند و دانشگاه مک گیل یکی از تنها سه دانشگاه کبک است که دوره های آموزشی زبان انگلیسی را ارائه می دهد. دانشگاه مک گیل به دلیل برخورداری از کیفیت آموزشی و پژوهشی در سطح جهانی، رتبه 3 در کانادا و 42 در جهان را دارد. 

برخی از فارغ التحصیلان برجسته عبارتند از ویلیام شاتنر (بازیگر)، دکتر برندا میلنر (عصب روانشناس)، لئونارد کوهن (خواننده/ترانه سرا)، دکتر جوآن لیو (رئیس بین المللی پزشکان بدون مرز) که فارغ التحصیل شده و نام خود را در صنایع مختلف به دست آورده اند. این بهترین دانشگاه های کانادا ، کلاس های بسیار متمرکز و آموزنده برای دانشجویان بین المللی دارد که از بیش از 150 کشور در سراسر جهان می آیند.

 دانشگاه مک مستر، همیلتون

دانشگاه مک مستر در کانادا رتبه 4 و در جهان 72 است. این یکی از تنها چهار دانشگاه کانادایی است که به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است، مک مستر دارای سنت افتخارآمیز عالی علمی و تحقیقاتی است، که نشان از دستاوردهای بهترین و درخشان ترین آنها است که رتبه های آنها شامل سه برنده جایزه نوبل، رهبران تجارت جهانی، فن آوری است. 

حتی با وجود سناریوی اخیر COVID-19، مهندسان دانشگاه مک مستر فناوری چاپ سلولی سه بعدی را برای کمک به تحقیقات COVID-19 متمرکز می‌کنند و نشان می‌دهند که دانشگاه آنها تا چه اندازه با چنین قابلیت‌های تحقیقاتی قوی به روز است. قطعا یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است که باید به آن توجه کرد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های هنر جهان

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در کانادا است که رتبه 5 را برای آموزش کلی در کانادا و 85 را در جهان دارد. این یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی فرانسوی زبان است که تاکید زیادی بر زبان فرانسه دارد. دانشگاه مونترال دارای چندین وابستگی عالی به کالج است که شامل پلی تکنیک مونترال (مهندسی) و HEC مونترال (کسب و کار) و غیره می شود. 

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه مونترال نیز در حال کار بر روی دستگاهی است که زمان پاسخگویی برای تشخیص کووید را کوتاه می کند. با چنین خط مقدم تحقیقاتی قوی، آنها بدون شک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در کانادا هستند.

دانشگاه آلبرتا، ادمونتون

دانشگاه آلبرتا در رتبه ششم کانادا قرار دارد. UofA که در سال 1908 در ادمونتون، پایتخت آلبرتا تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در کانادا است که در لبه دره رودخانه ساسکاچوان شمالی واقع شده است. با چنین محوطه زیبا و شرایط آب و هوایی مطبوع که در کانادا به ندرت می توان آن را یافت، نه گفتن به چنین دانشگاه زیبا و معتبری که از بهترین دانشگاه های کانادا می باشد، دشوار است.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه دو زبانه (فرانسه-انگلیسی) در جهان است. در کانادا رتبه هفتم را دارد. درآمد صنعت و استنادها از سال 2012 افزایش یافته است که نشان دهنده ثبات دانشگاه است. همچنین اخیراً یک ویروس شناس دانشگاه برای مبارزه با شیوع COVID-19 به نیروی ضربت ملی پیوسته است. 

دانشگاه اتاوا همچنین یکی از اعضای U15 است: مجموعه‌ای از موسسات تحقیقاتی فشرده در کانادا، که همچنین به آنها استاندارد نخبه و توانایی قوی آنها در تحقیق را می‌دهد. دانشگاه اتاوا وابسته به دانشگاه مک گیل است و در سال 1903 تاسیس شد، اما در سال 1963 وضعیت اعطای مدرک به او اعطا شد.

 یکی از بهترین دانشگاه های کانادا در ارائه فناوری اطلاعات رتبه بندی شده است. این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه دوزبانه در جهان شناخته می شود که 400 برنامه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به خود اختصاص داده است که امکان کار در کانادا را نیز دارد.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری با دانشگاه واترلو در رتبه هشتم کانادا قرار دارد. کلگری، شهری که به دلیل دفتر مرکزی راه‌آهن اقیانوس آرام کانادا و بسیاری چیزهای دیگر، اما مهم‌تر از همه برای دانشگاه نیز مشهور است. این دانشگاه دارای ذهنیت بسیار گسترده ای است و مسئولان دانشگاه معتقدند تا سال 2022 این دانشگاه در بین 5 دانشگاه برتر تحقیقاتی قرار خواهد گرفت.

 دانشگاه کلگری به عنوان بهترین دانشگاه های کانادا ، دانشجویان بین المللی از بیش از 125 کشور دارد که نشان دهنده شهرت آن نه تنها در کانادا بلکه در سطح جهانی است. طبق رتبه بندی دانشگاه های جوان در سال 2016 حدود 18 است که دارای پنجاه 50 موسسه تحقیقاتی است که دارای درآمد بالایی نیز می باشد.

بهترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از معروف ترین دانشگاه ها در بین دانشجویان بین المللی است. در واقع می توان گفت که این دانشگاه در مرکز فناوری کشور کانادا قرار گرفته است. بنابراین، اگر دانشجویی هستید که عاشق فناوری هستید و می خواهید وارد همان رشته شوید. این دانشگاهی است که باید به آن رفت. 

دانشگاه واترلو در رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان QS در سال 2019 رتبه اول را برای ارتباط دانشجو و کارفرما کسب کرده است. اگر اهل فن هستید، این بهترین دانشگاه های کانادا است که باید به آن بروید. دانشگاه واترلو یکی از بزرگترین علوم ریاضی و محاسباتی در جهان است و در رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2021 در رتبه 250 برتر جهان قرار دارد و همچنین سومین زن به عنوان برنده جایزه نوبل فیزیک را دارد. 

این که از بهترین دانشگاه های کانادا می باشد، الگوریتم های محاسباتی و برنامه نویسی، بیوانفورماتیک، شبکه ها، پایگاه های داده، محاسبات علمی، هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی، گرافیک، امنیت و مهندسی نرم افزار را ارائه می دهد. همچنین دارای 2 سال دوره کارآموزی در برنامه آنها برای دانش آموزان برای کسب تجربه کاری مرتبط است. 

دانشگاه وسترن لندن

شهری در کانادا به نام لندن وجود دارد. دانشگاه وسترن در میان 1 درصد دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. به خاطر برنامه های تحصیلی استثنایی و تجربیات دانش آموزی شگفت انگیزش شناخته شده است. با چنین پردیس پر جنب و جوشی، همچنین دارای تمرکزهای تحقیقاتی بسیاری مانند تصویربرداری، علوم اعصاب، مغز و ذهن، فلسفه علم و غیره است. دانشگاه وسترن یکی از بهترین دانشگاه های کانادا را دارد که تقریباً همه چیز برای یک دانشجوی بین المللی دارد.

بهترین دانشگاه های فناوری اطلاعات در کانادا 

انتخاب کانادا یکی از بهترین گزینه هایی است که شما به عنوان مقاصد تحصیلی خود در خارج از کشور به دلیل قابلیت های تحقیقاتی گسترده و جنبه های صنعتی آن انتخاب خواهید کرد. برای دریافت بینش عمیق تر در مورد کانادا و مزایای تحصیل در آنجا، این لیست دانشگاه های برتر را مرور کنید.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه‌بندی تاثیر سال 2021 در رتبه سیزدهم قرار دارد. این دانشگاه قبلاً به عنوان کالج دانشگاه مک گیل در بریتیش کلمبیا شناخته می‌شد. همچنین یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌ های کانادا است و از زمان تأسیس خود در سال 1908، دانشجویان را با مهارت ‌های فنی لازم تقویت می‌کند.

در طول سال ها، این دانشگاه بیش از 1300 پروژه تحقیقاتی را راه اندازی کرده و ایجاد حدود 200 شرکت جدید را تسریع کرده است. این دانشگاه 8 رشته را برای دانشجویان ICT در سطح مدرک در کنار دروس انتخابی مختلف ارائه می دهد.

پیشنهاد مطالعه:ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا در شهر کبک کشور کانادا و در سال 1974 تاسیس گردید. این دانشگاه 300 برنامه در مقطع کارشناسی، 195 برنامه تحصیلات تکمیلی و 40 برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. این مرکز آموزشی، در کانادا رتبه 7 و در بین دانشگاه های جهان رتبه 229 را کسب کرد. 

دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن که قبلاً با نام دانشگاه وسترن انتاریو شناخته می‌شد، با بودجه سالانه 240 میلیون دلار به عنوان یکی از دانشگاه‌های پژوهش فشرده کانادا رتبه‌بندی شده است. این دانشگاه به عنوان یکی از زیباترین دانشگاه های کشور شناخته شده است. در دانشگاه های وسترن، حدود 20 درصد از دانشجویان بین المللی فارغ التحصیلان خود را تشکیل می دهند.

کارلتون

دانشگاه کارلتون یکی از دانشگاه های خصوصی با قدمت بالاست که بعدا به دانشگاه دولتی تبدیل شد. این مرکز آموزشی در سال 1942فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه دارای ویژگی ‌هایی مانند یک تونل شبکه زیرزمینی است که دانشگاه را به هم متصل می‌کند، یک برج 22 طبقه دانتون، یک تئاتر با ظرفیت 444 نفر و بسیاری موارد دیگر را شامل می شود که از بهترین دانشگاه های کانادا نیز می باشد.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز در رتبه بندی تاثیر سال 2021 با برتری در فیزیک، تحقیقات سرطان، تجزیه و تحلیل داده ها و غیره در رتبه پنجم قرار گرفت. این یک دانشگاه مطرح و رقابتی است که می تواند برای بسیاری از دانشجویان بین المللی جذاب و مورد توجه باشد. در اینجا شرایط ورود، مهلت ‌ها، فرآیند درخواست در کوئینز بسیار ساده‌ است و با نرخ پذیرش تنها 12.4٪، یکی از برگزیده‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا محسوب می‌شود.

بهترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه ویکتوریا

Uvic یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در سال 1963 تأسیس و تأسیس شد. این دانشگاه که از برترینمراکز آموزش عالی در فناوری اطلاعات در کشور کانادا است، پیش از این به نام کالج ویکتوریا شناخته می شد. 

دانشگاه در کارهای تحقیقاتی قابل توجه است. این مرکز آموزشی که از بهترین دانشگاه های کانادا می باشد، میزبان بسیاری از موسسات تحقیقاتی پیشرو بوده است که شامل موسسه اقیانوس آرام برای راه حل های آب و هوایی در میان سایرین است.

بیش از 3500 دانشجو دارد، بیش از 160 برنامه تحصیلات تکمیلی و بیش از 120 برنامه در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. دانش آموزان اجازه دارند در کنار برنامه تحصیلی خود یک برنامه جزئی را برای گسترش تحصیلات خود بگذرانند. می توانید برای تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا ، مشاوره های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد