کشور های توریستی در جهان

کشور های توریستی در جهان

توسط : تیم محتوا
1,852

این مقاصد که کشورهای توریستی ارزان در جهان هستند، مملو از فرهنگ، تاریخ و زیبایی های طبیعی می باشند و همه آنها را می توان با کمترین بودجه کاوش کرد. پس از قرنطینه های متعدد و بسته شدن مرزها در سال 2020، مردم در سراسر جهان برای خروج و سفر هیجان زده هستند. همه ما زمان زیادی را در خانه سپری کرده‌ایم، به خواندن، تماشای فیلم و اسکن رسانه‌های اجتماعی و ویدیوهای مکان‌های زیبا و دور افتاده پرداخته ایم. مسافران باتجربه، مشتاقند به محض باز شدن مجدد مرزها، پروازی را در جایی رزرو کنند. 

کشور های توریستی در جهان

سفر به کشورها با بودجه کم 

بسیاری از مردم در تلاش هستند تا از نظر مالی دوباره روی پای خود بایستند. خوشبختانه، اگر از مکان های مناسب بازدید کنید، سفر به دور دنیا می تواند بسیار ارزان باشد. مقاصد زیبای زیادی در دنیا وجود دارد که تعطیلات عالی را رقم می زنند، اما بازدید از آنها هزینه گزافی ندارد. بنابراین برای هر کسی که به دنبال برنامه ریزی سفر به جایی مقرون به صرفه است، در اینجا کشورهای توریستی ارزان برای بازدید آورده شده است.

ارزان ترین کشورها برای بازدید

1. کامبوج

یکی از مناطق ارزان در جهان، آسیای جنوب شرقی است. این کشور، لبریز از هنر و زیبایی بوده و دارای تاریخی کهن به همراه معماری مذهبی و مناظر فوق العاده زیبا و طبیعی است. می توانید در کامبوج، به عنوان ارزان ترین کشور در این منطقه از آسیا، غذاهای خوش طعمی را تجربه کنید. 

ضمن آن که بازدید از معابد باستانی باشکوه خمر در سیم ریپ و بازدید از کاخ ها و موزه ها  در پنوم پن به عنوان پایتخت کشور، دارای جذابیت های بسیاری است. یک هاستل در کامبوج به عنوان کشورهای توریستی ارزان ، می تواند برای هر شب 4 دلار هزینه داشته باشد و شما می توانید یک وعده غذایی کامل را با 1 دلار دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین هتل ها و اقامتگاه ها در قطر

2. لائوس

از دیگر کشورهای اقتصادی، لائس است که در منطقه آسیای جنوب شرقی واقع شده است. این کشور که دارای جنگل های سرسبز به همراه آبشارهای زیبا می باشد، از معابد بودایی فوق العاده ای بهره می برد. می توانید از بناهای تاریخی این کشور به همراه موزه، زیارت گاه و یا دیگر موقعیت های معماری دیدن کنید.

همچنین در این کشور به عنوان یکی از کشورهای توریستی ارزان ، تعداد زیادی آبشار زیبا در چشم اندازها پراکنده شده است، از جمله آبشار Kuang Si، آبشار Khone و Pha Pheng، آبشار Tat Sae و غیره را می توان نام برد. هزینه ورودی به بهترین جاذبه های طبیعی و مصنوعی معمولاً فقط 1 یا 2 دلار است و بسیاری از مردم می توانند با موفقیت کمتر از 30 دلار در روز در اطراف لائوس سفر کنند.

3. ویتنام

ویتنام به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای غذاهای خیابانی است که باید در لیست سفرهای هر غذاخوری با قیمت های مناسب جایی داشته باشد. بازارهای ویتنام برجسته هستند. شما می توانید در انواع غذاهای محلی افراط کنید و به سختی بیش از دو دلار خرج نمایید.

ویتنام همچنین از کشورهای توریستی ارزان به دلیل جاذبه های طبیعی منحصر به فرد خود، از جمله جزایر سنگ آهکی خلیج ها لونگ و بزرگترین غار جهان، هانگ سون دونگ، مشهور است. اسکان و حمل و نقل هر دو در اینجا بسیار مقرون به صرفه هستند و همین امر باعث می شود که چرا ویتنام یکی از ارزان ترین کشورهای آسیایی برای بازدید است.

4. اندونزی

اندونزی از دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا به شمار می آید که دارای تعداد زیادی جزیره است. می‌توانید از محبوب ‌ترین جزیره بالی دیدن کنید یا به جزایر توریستی آرام‌تر مانند لومبوک، جاوا یا سامباوا بروید. صرف نظر از این، اندونزی کشوری بسیار ارزان برای سفر است. 

عاقلانه خواهد بود که فقط تعداد انگشت شماری جزیره را انتخاب کنید و آنها را به طور کامل کاوش نمایید، نه اینکه دائماً از جزیره ای به جزیره دیگر بپرید و پول زیادی برای حمل و نقل در اندونزی به عنوان یکی از کشورهای توریستی ارزان خرج کنید.

اما هنگامی که یک مکان خوب پیدا کردید و به آن پایبند بودید، می توانید غذاهای محلی خوشمزه و خوش طعم را بخورید و در هاستل ها یا مهمانخانه های سرگرم کننده در مجموع 20 تا 30 دلار در روز اقامت کنید.

کشور های توریستی در جهان

5. نپال

یکی از ارزان ترین کشورها برای سفر، نپال است. برای مسافران ماجراجویی که به دنبال کشف دورافتاده ترین نقاط جهان هستند، نپال مکانی عالی برای رفتن است. این یکی از کشورهای توریستی ارزان آسیایی برای بازدید در خارج از جنوب شرق آسیا است.

بسیاری از مردم به اینجا می آیند تا در کوه اورست کوهنوردی کنند، اما پیاده روی در قله اورست بسیار گران است. اگر می‌خواهید در کوه‌ هایی با شهرت کمتر توریستی کوهنوردی کنید، می‌توانید این کار را در نپال با هزینه بسیار ارزان انجام دهید. می توانید در مهمان‌خانه‌های محلی دنج بمانید و غذاهای خانگی فقط با 10 تا 20 دلار در روز بخورید.

6. مراکش

تا آنجا که کشورهای آفریقایی مطرح هستند، مراکش یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهاست. این کشور به اندازه آسیای جنوب شرقی ارزان نیست، اما اگر بتوانید از تله های توریستی اجتناب کنید، هنوز هم به طور کلی یکی از کشورهای توریستی ارزان برای بازدید است.

مراکش، کشوری پر هرج و مرج و رنگارنگ است. بیشتر مسافران برای کاوش در مدینه عظیم و رزرو تورهای صحرایی یا کوه‌های اطلس از اینجا دیدن می‌کنند. اگر غذای خود را به جای رستوران های توریستی در Jema El Fnaa، میدان اصلی توریستی، از غذاخوری های محلی بخرید، مراکش می تواند بسیار ارزان باشد. هاستل های اطراف مراکش معمولا بین 8 تا 10 دلار هزینه دارند و تورها نیز مقرون به صرفه هستند. حتما از شهر آبی شفشاون، سواحل ساحل غربی و البته کوه ها و صحرا دیدن کنید.

7. نیکاراگوئه

اگر می خواهید به کشورهای توریستی ارزان سفر کنید، آمریکای مرکزی بهترین مکان برای رفتن است. از قیمت ‌های پایین غذا، اقامت و فعالیت‌ ها گرفته تا پروازهای کوتاه و ارزان، آمریکای مرکزی ارزان‌ترین کشورها را برای بازدید دارد.

بیشتر مسافران تمایل دارند در نزدیکی San Juan Del Sur، یک شهر ساحلی مهمانی، یا در شهرهای Leon، Managua و Granada جمع شوند. کارهای پرطرفدار در نیکاراگوئه عبارتند از پیاده روی و سندبورد سواری روی آتشفشان ها، بازدید از معماری استعماری اسپانیا در شهرها و موج سواری در سواحل دورافتاده که تماما جذابیت های این کشور را افزایش می دهد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین جاذبه های گردشگری عمان

8. السالوادور

همچنین یکی از کشورهای توریستی ارزان برای بازدید در آمریکای مرکزی، السالوادور مکانی کوچک است که به دلیل زیبایی طبیعی خود شناخته شده است. دریاچه‌ها، آتشفشان‌ها، سواحل و آبشارهای زیبا و همچنین خرابه‌های شگفت ‌انگیز مایاها و مکان‌ های باستان ‌شناسی وجود دارد.

در صورتی که دیدن طبیعت و تاریخ کشورها را دوست دارید، السالوادور می تواند بهترین انتخاب باشد. مانند بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، اگر به غذاهای محلی پایبند باشید، غذا ارزان ترین گزینه است. می توانید بشقاب های بزرگ غذاهای محلی را با قیمت 3 دلار پیدا کنید، در حالی که یک وعده غذای خارجی مانند پیتزا یا همبرگر نزدیک به 10 دلار قیمت دارد.

9. گواتمالا

گواتمالا کشوری از نظر جغرافیایی متنوع و خیره کننده است. این که از کشورهای توریستی ارزان است، دارای فرهنگ پر رونق مایاها می باشد. شما تعداد زیادی از مردم محلی با لباس های سنتی را خواهید یافت که مانند اجداد خود زندگی می کنند. به احتمال زیاد علاوه بر اسپانیایی، زبان های بومی دیگر را نیز در اینجا خواهید شنید.

گواتمالا دارای شهرهای ساحلی، ارتفاعات و کوه ها و جنگل های بارانی استوایی در داخل مرزهای خود است. می‌توانید روی دریاچه آتیتلان تخته‌بازی کنید، آتشفشان ‌های نزدیک آنتیگوا را مشاهده کرده، در دریاچه‌ها و آبشارهای طبیعی در جنگل ‌های بارانی شنا کنید و خرابه ‌های مایا را در شمال کشف کنید. 

کشور های توریستی در جهان

10. بولیوی

بولیوی به عنوان یکی از کشورهای توریستی ارزان برای بازدید در آمریکای جنوبی، مورد علاقه مسافران اقتصادی است. اگر در رستوران های محلی غذا می خورید و در هاستل ها اقامت می کنید، می توانید با 20 دلار در روز در سراسر بولیوی سفر کنید. این کشور بسیار سنتی است، بنابراین شما می توانید شیوه واقعی زندگی در آمریکای جنوبی را ببینید.

نقاط برجسته بولیوی شامل مناظر سورئال سالار دی یویونی، بزرگترین دشت نمکی جهان و آب های آبی دریاچه تیتیکاکا، مرتفع ترین آب قابل کشتیرانی جهان است. برای یک ماجراجویی واقعی، از مسیر گردشگری خارج شوید و از روستاهای محلی دورافتاده دیدن کنید یا در جنگل های آمازون پیاده روی نمایید.

11. کلمبیا

کلمبیا که در شمال آمریکای جنوبی واقع شده است، یک مقصد گردشگری دست کم گرفته شده است. این که از کشورهای توریستی ارزان است، با سواحل نفس گیر و زندگی دریایی در ساحل و معماری رنگارنگ و روستاهای تاریخی در داخل، کلمبیا چیزی برای همه دارد.

کارهای محبوب در کلمبیا شامل گشت در مزارع قهوه، کوهنوردی در آتشفشان ها، پیاده روی در پارک های ملی، غواصی در نزدیکی سواحل شمالی، و کاوش در شهرهای مدلین و کارتاخنا است. خوابگاه ها در کلمبیا حدود 10 دلار در هر شب هزینه دارند و سفر با اتوبوس عمومی در سراسر کشور تنها چند دلار هزینه خواهد داشت. 

پیشنهاد مطالعه:سفر با AirBnB

12. بلغارستان

بسیاری از مردم، اروپا را مکانی فوق العاده ارزان برای بازدید نمی دانند. اسکاندیناوی بسیار گران است و بیشتر اروپای غربی نیز هزینه های بالای زندگی را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که بخش شرقی اروپا، دارای هزینه هایی مشابه آسیای جنوب شرقی و آمریکای مرکزی است.

بلغارستان در واقع یکی از کشورهای توریستی ارزان اروپا برای سفر است. البته خیلی توریستی نیست، بنابراین مردم محلی بسیار خوش برخورد و مهمان نواز هستند. در صوفیه، پایتخت بلغارستان، مردم محلی روزانه تورهای پیاده روی رایگان را برای گردشگران برگزار می کنند تا بتوانند فرهنگ و تاریخ خود را به شما آموزش دهند.

هاستل ها در بلغارستان حدود 5 تا 9 دلار برای هر شب هزینه دارند و شما می توانید با کمتر از 20 دلار از خود یک وعده غذایی شگفت انگیز در یک رستوران زیبا پذیرایی کنید. بلغارستان دارای معماری تاریخی شگفت‌انگیز و همچنین زیبایی طبیعی است، بنابراین در فهرست سفرهای اروپایی بیشتر مردم باشد.

13. لهستان

برای دوستداران تاریخ، لهستان یک مکان عالی برای بازدید و از کشورهای توریستی ارزان است. این کشور، پر از موزه ها و مناظر تاریخی، به احتمال زیاد برای ورود به برخی از محبوب ترین جاذبه های این کشور نیازی به پرداخت بیش از 5 یا 10 دلار نخواهید داشت.

لهستان همچنین خانه بسیاری از معماری های رنگارنگ و فتوژنیک است که به وضوح می توانید آنها را تحسین کنید و به صورت رایگان از آنها عکس بگیرید. بشقاب های بزرگ غذاهای محلی دلچسب معمولاً کمتر از 10 دلار قیمت دارند و هاستل ها معمولاً حدود 8 تا 10 دلار قیمت دارند. لهستان همه غذاهای خوشمزه و مناظر شگفت انگیز کشورهای اروپای غربی را دارد اما بدون قیمت های بالا و ازدحام گردشگران است.

کشور های توریستی در جهان

14. رومانی

و در نهایت، یکی دیگر از کشورهای توریستی ارزان اروپایی برای بازدید، رومانی است. نه اینکه از کلیشه استفاده کنیم، اما رومانی واقعاً گوهر پنهان اروپاست. این کشور زیبا، با چیزهای جالب زیادی برای دیدن همراه است، اما گردشگران بسیار کمی دارد و بسیار ارزان است. یکی از نقاط برجسته کشور، منطقه ترانسیلوانیا می باشد که دارای قلعه های چشمگیر متعدد و دهکده های رنگارنگ و جذاب است.

همچنین می توانید از رومانی دیدن کنید تا طبیعت وحشی از جمله کوه های باشکوه کارپات و سواحل مجاور دریای سیاه را کشف کنید. سفر با بودجه مناسب از طریق رومانی به این معنی است که شما احتمالا فقط 30-40 دلار در روز هزینه خواهید کرد، بنابراین یکی از کشورهای توریستی ارزان خارجی برای بازدید در اروپا است.

می توانید برای سفر به دیگر کشورها با بودجه های اقتصادی اقدام کنید. برای برنامه سفر خود و تهیه بلیط و رزرو محل اقامت، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد