تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

توسط : تیم محتوا
1,444

تحصیل در روسیه یکی از انتخاب های سودمند و معتبر است. می توانید مطمئن باشید که تمام دانش مورد نیاز خود را در موضوع انتخابی به دست خواهید آورد. روسیه دانشگاه های زیادی دارد، بنابراین شما یک انتخاب گسترده دارید. می توانید با خیالی آسوده، رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده و درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال نمایید. سپس با ارسال مدارک، برای شروع تحصیل در این کشور، آماده شوید.

تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بین 2000 تا 4000 دلار برای یک سال تحصیلی شامل برنامه آموزش زبان است. این هزینه ها ممکن است بسته به برنامه شما متفاوت باشد. به عنوان مثال، شهریه دوره هایی مانند پزشکی، مهندسی، طراحی معمولاً بالاتر از سایر برنامه ها است و از 3500 تا 5000 دلار در هر سال تحصیلی متغیر است. همچنین، شهریه برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، بالاتر از شهریه های زبان روسی است.

آموزش قبل از دوره

همه دانشجویان بین المللی ممکن است تحت آموزش های پیش از دوره قرار بگیرند. از آنجایی که دوره‌ ها به زبان روسی و برخی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، انتظار می ‌رود که تمامی دانشجویان بین ‌المللی متقاضی تحصیل در روسیه دوره‌های آموزشی پیش از دوره را طی کنند.

این معمولاً در اولین سال تحصیلی پذیرش انجام می شود. دانشجویانی که موفق می شوند مجاز به ادامه تحصیل هستند. با این حال، برای تحصیل در روسیه، یک دانشجو سالانه به 3500 تا 4000 دلار برای شهریه، غذا، مسکن و غیره نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های کانادا

کار در روسیه

کسانی که به مجوز کار نیاز ندارند، شامل ساکنان قانونی که دارای حقی مشابه با ساکنان روسیه هستند، دانش آموزان و معلمان دعوت شده توسط موسسات دانشگاهی هستند. شما باید دو عامل را در نظر بگیرید:

زبان ها:

شما باید برای تحصیل در روسیه و کار در این کشور، دانش خوبی از زبان روسی داشته باشید، به خصوص در خارج از شرکت ها و سازمان های بین المللی، اکثر مردم فقط روسی صحبت می کنند.

صلاحیت ها:

ممکن است لازم باشد گواهینامه های آموزشی و حرفه ای خود را توسط مترجمان رسمی به روسی ترجمه کنید، به علاوه در فرآیندی به نام نوستریفیکاسیون به رسمیت شناخته شده و تایید شده است.

یافتن شغل در روسیه

صنایع اصلی:

نفت، گاز طبیعی، فلزات (به ویژه فولاد) و الوار از جمله صنایعی هستند که می توانید در آنها کار بیابید. سایر صنایع بزرگ شامل تولید، دفاع، الکترونیک، برون سپاری فناوری اطلاعات، فناوری تلفن همراه، بانکداری و بخش خدمات است. این در حالی است که صنایعی مانند کشاورزی سنتی و منسوجات رو به افول است و مشاغلی مانند حمل و نقل، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات، مهندسی و آموزش دارای فرصت های کمی است.

مزیت های تحصیل در روسیه 

تحصیل در روسیه یکی از مهم ترین مقاصد آموزشی است که برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است. در یک و نیم دهه گذشته، تعداد دانشجویان بین‌المللی که تحصیلات تکمیلی یا حداقل بخشی از تحصیلات دانشگاهی خود را در روسیه دنبال می‌کنند، افزایش یافته است.

در دانشگاه های دولتی و خصوصی در این کشور، حدود ششصد و پنجاه موسسه و صدها آموزش عالی خصوصی وجود دارد. در حال حاضر، از دویست کشور در سرتاسر جهان، دانشجو می پذیرد که در ده شهر مهم روسیه حضور داشته و در حال تحصیل هستند.

تحصیل در روسیه

 بهترین شهرهای روسیه برای دانشجویان بین المللی

با این حال، اکثر دانشجویان خارجی ترجیح می دهند تحصیل در روسیه را در شهرهای مسکو یا سن پترزبورگ دنبال کنند. در اینجا اطلاعاتی در مورد بهترین شهرهای دانشجویی روسیه برای دانشجویان بین المللی آورده شده است:

مسکو، پایتخت

مسکو، پایتخت روسیه و جذاب ترین شهر برای دانشجویان از سراسر جهان است. این به دلیل گنجاندن معتبرترین دانشگاه های کشور است. دارای قوی ترین و مهم ترین مراکز علمی در روسیه است. امکانات عمومی ضروری مانند حمل و نقل، رستوران ها و غیره نیز در این شهر کاملا در دسترس است. علاوه بر این، مسکو دارای خدمات تفریحی زیادی است که باعث می شود هزینه اقامت و غذا بالاتر از بقیه شهرهای روسیه باشد.

سنت پترزبورگ، پایتخت فرهنگی

سنت پترزبورگ، همچنین به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه نیز شناخته می شود. این شهر به خاطر محیط خاص خود با ساختمان‌ های با طراحی فوق‌ العاده و هنر و تاریخ مشهور است، زیرا شامل موزه‌ های بسیاری است. سن پترزبورگ یکی از محبوب ترین شهرها برای تحصیل در روسیه و دانش آموزانی است که عاشق طبیعت و تورهای حومه شهر هستند. علاوه بر این، این شهر نه تنها در روسیه، یکی از شهرهای برتر دانشجویی در اروپا است.

پیشنهاد مطالعه:ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

نیژنی نووگورود، برای طرفداران طبیعت

این یکی از زیباترین شهرهای روسیه است. این شهر همچنین یکی از بزرگترین مراکز صنعتی و فرهنگی در منطقه رودخانه ولگا است. این شامل بیش از 50 دانشگاه، آکادمی، و مؤسسه دولتی و مدنی است. همچنین، نیژنی نووگورود دارای شعبه های دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه فنی دولتی نیژنی نووگورود و آکادمی حمل و نقل آبی ایالتی ولگا است. علاوه بر این، فعالیت های مختلفی مانند جشنواره ها و کنسرت ها را بر عهده دارد. ضمن آنکه شامل مجموعه ها، زمین های بازی و امکانات ورزشی مختلف می باشد که جذابیت های تحصیل در روسیه را افزایش می دهد.

کازان، بر روی رودخانه ولگا

این یکی از معروف ترین شهرهای روسیه به دلیل مهمان نوازی برای دانشجویان بین المللی است. به آن پایتخت سوم می گویند. کازان به دلیل کیفیت آموزش در علوم طبیعی، ریاضیات و موسیقی مشهور است. این شامل بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، علاوه بر موسسات تحقیقات علمی خصوصی، متخصص در فن آوری، زمین شناسی، و شیمی است.

دانشگاه فدرال کازان یا اولیانوف یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است. این شهر در سال 1804 تأسیس شد. به خاطر دمای گرم، نمایشگاه ها، بازارها و امکانات تفریحی معتبرش مشهور است و می تواند یکی از شهرهای مهم برای تحصیل در روسیه باشد. برای آنکه بتوانید انتخاب صحیحی در میان گزینه های بیان شده داشته باشید، می توانید مشاوره های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.

نووسیبیرسک، برای عاشقان تئاتر

نووسیبیرسک، پایتخت سیبری است. این شهر با رشد اقتصادی سریع خود متمایز است. نووسیبیرسک شامل بسیاری از مؤسسات صنعتی و ده‌ها مؤسسه علمی و تحقیقاتی، علاوه بر شرکت‌های درگیر در تولید نرم ‌افزار و تحقیقات است. دانشگاه دولتی نووسیبیرسک یکی از برترین دانشگاه های روسیه است.

تحصیل در روسیه

سامارا، نهمین شهر بزرگ روسیه

این یک شهر آرامش بخش است، با سبک زندگی اصیل خود. این شهر شامل 35 دانشگاه بزرگ است که آن را به شهر دانشجویان تبدیل می کند که یکی از گزینه های تحصیل در روسیه باشد.

یکاترینبورگ، پنجره آسیا

این یکی از سریع ترین شهرهای روسیه در حال توسعه است. همچنین یکی از مهم ترین مراکز صنعتی و تجاری در منطقه کوه های اورال و همچنین بزرگترین شهر آن است. این شهر مناسب ترین شهر برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در علوم نظری هستند. این شامل بسیاری از موسسات تحقیقاتی است. همچنین یکی از آرامش بخش ترین شهرهای روسیه است که برای یک دانش آموز عالی است. یونسکو یکاترینبورگ را به عنوان یکی از شهرهای ایده آل رتبه بندی کرد.

کراسنودار، یکی از قطب های اقتصادی روسیه

کراسنودار که در منطقه جنوبی روسیه واقع شده است، یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در این کشور است. دانشجویان بین المللی که به دنبال شهری گرمتر و ارزان تر از مسکو برای تحصیل در روسیه هستند، کراسنودار ارزش دیدن را دارد.

کراسنودار که در سواحل رودخانه کوبان واقع شده است، یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان است و میزبان دانشگاه های برجسته ای مانند دانشگاه دولتی کوبان، دانشگاه صنعتی دولتی کوبان، دانشگاه پزشکی دولتی کوبان یا دانشگاه فرهنگ و هنر ایالتی کراسنودار است.

پیشنهاد مطالعه:آزمون آکادمیک PTE چیست؟

کراسنویارسک، یک مرکز آموزشی بزرگ در روسیه

کراسنویارسک در کرانه های رودخانه ینیسی و در شرقی ترین قسمت روسیه واقع شده است. این مکان به عنوان یک مرکز صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و البته آموزشی در روسیه معروف است. برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در  روسیه و کراسنویارسک را دارند، این یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در روسیه است.

این دانشگاه دارای 30 دانشگاه است که از جمله آنها می توان به دانشگاه فدرال سیبری اشاره کرد. همچنین، آکادمگورودوک کراسنویارسک وجود دارد که شامل 7 موسسه تحقیقاتی علمی است که در زمینه های مختلف کار می کنند.

سوچی، شهری گرم و مقرون به صرفه در روسیه

دانشجویان بین المللی که به دنبال مقصدی گرمتر در روسیه برای تحصیل، زندگی و حتی کار در حین تحصیل هستند، سوچی در صدر فهرست قرار دارد. این شهر به طور فزاینده ای دانشجویان خارجی را در روسیه جذب کرده است، زیرا نه تنها گرمتر است، بلکه مقرون به صرفه است و اجاره مسکن تنها در حدود 300 دلار است.

همچنین فرصت های زیادی برای مشاغل دانشجویی در طول تعطیلات تابستانی ارائه می دهد، زیرا محبوب ترین شهر تفریحی روسیه است و گزینه ای مناسب برای تحصیل در روسیه به شمار می آید.

تحصیل در روسیه

تنوع رشته های تحصیلی در روسیه

در حال حاضر، بیش از 300000 شهروند خارجی در روسیه، آموزش عالی حرفه ای را در سطحی ممتاز دریافت می کنند. متقاضیان، دانشگاه های سطح بالا و پیشرو در مناطق مختلف روسیه را انتخاب می کنند. پزشکی، مهندسی و فناوری اطلاعات اساساً پرطرفدارترین رشته های تحصیلی هستند. 

روسیه یک پیشگام بسیار شناخته شده و دارای گواهینامه در پرورش، ریاضیدانان، فیزیکدانان، شیمیدانان، مهندسان، برنامه نویسان، پزشکان و نمایندگان شایسته حرفه های خلاق است. تحصیل در روسیه و در دانشگاه‌ های آن، سالانه در رتبه ‌بندی ‌های جهانی جایگاه ‌های مهمی را به خود اختصاص می‌دهند. علاوه بر سطح بالای تحصیلی، در صورتی که تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانده اید، این فرصت ارزشمند را در روسیه خواهید داشت تا کار آکادمیک خود را ارتقا دهید و شغل جالبی را کشف کنید. 

نمایشگاه آموزشی آینده نگر و پیشرفته در این کشور، قطعا به شما در انتخاب دانشگاه مورد نظر و تحقق رویاهای حرفه ای آینده شما کمک می کند. ضمن آنکه می توانید از تجربه و تخصص کارشناسان 20پیمنت بهره مند شده و اطلاعات جامعی را برای تحصیل در روسیه کسب کنید.

در نمایشگاه تحصیل در دانشگاه های برجسته و مشهور فدراسیون روسیه ارائه می شود که در آن می توانید تحصیلات عالی با کیفیت در زمینه ها و تخصص های مختلف کسب کنید. در طول نمایشگاه شما فرصتی طلایی برای ارتباط مستقیم آنلاین و مشاوره تخصصی با نمایندگان مجرب دانشگاه های روسیه و به ویژه امکان باورنکردنی برای کسب اطلاعات دقیق در مورد فرآیند پذیرش و قوانین و مقررات پذیرش در موسسات آموزش عالی روسیه خواهید داشت.

 همچنین می توانید با شرکت در یک وبینار اطلاعات بیشتری در مورد دانشگاه مورد نظر خود پیدا کنید، جایی که از یک سری برنامه های قابل توجه در حال اجرا و مزایای قطعی تحصیل در یک دانشگاه معتبر خاص مطلع خواهید شد. در روز نمایشگاه، مسئولیت عظیمی بر دوش خود دارید. از بین تعداد قابل توجهی از برنامه ها و دوره ها، فقط باید یکی را برگزینید و انتخاب درست بسیار اساسی و مهم است. 

به یاد داشته باشید که همه چیز در کف دست شماست و شما تصمیم می گیرید برای آینده خود چگونه برنامه ریزی کنید. ضمن آن که 20پیمنت می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص ارائه کرده و مقدمات سفر و تحصیل در روسیه را برای شما فراهم نماید.
 

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در روسیه
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد