گواهینامه های بین المللی مهندسی شبکه

گواهینامه های بین المللی مهندسی شبکه

توسط : تیم محتوا
1,990

در صورتی که برای ارتقای شغلی یا استخدام در رشته مهندسی شبکه، به دنبال شغل جدیدی در یکی از کشورها هستید، گرفتن گواهینامه مهندسی شبکه ، بهترین کاری است که می توانید برای خود و حرفه ای که به دنبال آن هستید، انجام دهید.

حرفه مهندسی شبکه 

روند و سفر تحصیل برای دریافت گواهینامه به خودی خود یک دستاورد مهم است. زیرا به شما نظم و انضباط و پشتکار را در راستای یافتن شغلی بهتر می آموزد. هنگامی که موضوع مطالعه را دریافت کردید و کسب و کار خود را راه اندازی کردید، با استناد به گواهینامه، می توانید موفقیت های زیادی را برای خود رقم بزنید. 

بعد از گذراندن گواهینامه مهندسی شبکه ، شرایط شغلی حتی بهتر می شود. این نشان دهنده تعهد شما به رشد حرفه ای و مرتبط ماندن در صنعت خود است. به شما امکان درخواست افزایش حقوق یا درخواست شغلی را می دهد که همیشه انتظارش را دارید. اکنون با در نظر گرفتن مزایای اخذ آن،  گواهینامه برتر مهندسی شبکه را لیست کرده ایم.

پیشنهاد مطالعه:معرفی سایت TryHackMe

CCNA

کسب یک همکار شبکه خبره سیسکو (CCNA)، یکی از بهترین راه ها برای آماده شدن برای یک حرفه موفق در شبکه است. سیسکو 80 درصد از بازار را در زمینه فناوری های مسیریابی و سوئیچینگ در اختیار دارد. اگر برای کار بر روی محصولات سیسکو آموزش دیده باشید و گواهینامه داشته باشید، مهارت های شما قابل فروش تر و همراه با تقاضای بیشتری خواهد بود. 

گواهینامه مهندسی شبکه مسیریابی و سوئیچینگ سیسکو CCNA (200-301) دانش و تخصص لازم برای موفقیت در شبکه را در اختیار شما قرار می دهد، حتی اگر فناوری ها همچنان در حال تکامل هستند. این برنامه به شما آموزش نصب، نظارت و عیب یابی محصولات زیرساخت شبکه را می دهد که توسط شرکت های بزرگ استفاده می شود.

CCNP

اگر قبلاً CCNA دارید، هدف بعدی شما باید گرفتن گواهینامه (CCNP (Cisco Certified Network Professional باشد. هر گواهینامه در سطح حرفه ای تنها به دو آزمون نیاز دارد. یک آزمون اصلی و یک آزمون با انتخاب شما می باشد. بنابراین می توانید بر علایق و نیازهای خود تمرکز کنید. در حال حاضر، 7 مسیر مختلف CCNP وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. داشتن این تخصص قطعا شما را با گواهینامه مهندسی شبکه متمایز می کند.

این گواهینامه سطح پایه سیسکو، مهارت های اولیه مهندسی شبکه را پوشش می دهد. شما در مورد خدمات IP، اتوماسیون، اصول امنیتی، مبانی شبکه، دسترسی به شبکه و قابلیت برنامه ریزی اطلاعات خواهید یافت. اگرچه سیسکو هیچ پیش نیازی برای این گواهینامه ندارد، آنها توصیه می کنند که یک یا چند سال تجربه در پیاده سازی راه حل های سیسکو داشته باشید. دانش آموزان می توانند یکی از چندین مسیر یادگیری، از جمله کلاس سنتی، آموزش الکترونیکی و جلسات گروهی خصوصی را انتخاب کنند.

گواهینامه CCNA برای سه سال خوب است و می تواند با 30 واحد آموزش مداوم یا آزمون دیگری تمدید شود. دارندگان گواهینامه مهندسی شبکه می توانند برای مشاغلی مانند مهندس شبکه (سطح ورودی)، مدیر شبکه، تکنسین میز کمک و تکنسین پشتیبانی شبکه واجد شرایط باشند.

گواهینامه های بین المللی مهندسی شبکه

Cisco Certified Network Professional (CCNP)

اگرچه سیسکو الزامات رسمی را برای متقاضیان احتمالی CCNP تعیین نمی کند، اما پیشنهاد می کند ابتدا بین سه تا پنج سال تجربه در راه حل های شبکه سازمانی کسب کنید. کسانی که برای امتحان آماده می شوند باید دوره پیاده سازی و بهره برداری از فناوری های هسته ای شبکه سازمانی سیسکو (ENCOR) را در نظر بگیرند. 

سیسکو آن را در چندین قالب از جمله آموزش الکترونیکی، آموزش گروهی و کلاس درس سنتی ارائه می دهد. این دوره کمی بیش از یک هفته (در همه فرمت ها) طول می کشد. این گواهینامه مهندسی شبکه ، موضوعاتی مانند مدیریت شبکه با سیم و بی سیم سازمانی، پیکربندی و عیب یابی، آموزش امنیتی، اتوماسیون و قابلیت برنامه ریزی، و راه حل های SD-Access و SD-WAN را پوشش می دهد. هر دانش آموز باید تمرکز خود را در CCNP دنبال کند. هر یک دوره و امتحان مربوطه دارد. این راهی برای توسعه یک تخصص یا یادگیری مهارت های جدید است.

 این شش تمرکز عبارتند از پیاده‌سازی خدمات و مسیریابی پیشرفته سازمانی Cisco (ENARSI)، پیاده‌سازی راه‌حل‌های Cisco SD-WAN (ENSDWI)، طراحی شبکه‌های سازمانی Cisco (ENSLD)، طراحی شبکه‌های بی‌سیم سازمانی Cisco (ENWLSD)، پیاده‌سازی شبکه‌های بی‌سیم Cisco (ENWre) و پیاده سازی اتوماسیون برای راه حل های سازمانی سیسکو (ENAUI). این گواهینامه مهندسی شبکه به مهندسان، مدیران، تکنسین‌های پشتیبانی و تکنسین‌های میز کمک می‌کند تا شغل خود را ارتقا دهند. این گواهینامه به مدت سه سال اعتبار دارد.

پیشنهاد مطالعه:بتراول کارت و مزایای استفاده از آن

CCIE

CCIE (Cisco Certified Internetwork Expert) هنوز هم یکی از معتبرترین گواهینامه ها در مهندسی شبکه محسوب می شود. یعنی مواردی مانند CCIE Enterprise Infra، Wireless، Data Center، امنیت، ارائه دهنده خدمات، همکاری و کارشناس طراحی مطرح است. هر آهنگ در زمینه خاصی از مهندسی شبکه تخصص دارد. دریافت CCIE به این معنی است که شما به رده بالای مهندسین شبکه تعلق دارید.

پایتون

پایتون تعاملی از دیگر مدارک و گواهینامه مهندسی شبکه معتبر است. شی گرا و یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است. یادگیری و درک نحو پایتون بسیار آسان است. به همین دلیل است که هنوز هم محبوبیت پیدا می کند و هنوز هم برای توسعه بسیاری از برنامه های عالی استفاده می شود. 

یوتیوب، اینستاگرام و اسپاتیفای از پایتون ساخته شده اند. اکنون زبان برنامه نویسی راه خود را برای دستکاری شبکه ها پیدا کرده است. می‌توانید دوره‌های Udemy: Python برای مهندسان شبکه را مرور کنید یا می‌توانید برنامه گواهی برنامه‌نویسی Python را که اخیراً توسط دانشکده فناوری O'Reilly راه‌اندازی شده است، بررسی نمایید.

گواهینامه های بین المللی مهندسی شبکه

Citrix

مجازی سازی هنوز داغ است. گواهینامه مهندسی شبکه Citrix  نیز از دیگر مدارک معتبر است. در حال حاضر، 40 درصد از سرورها مجازی سازی شده اند و بررسی ها نشان می دهد که این روند به رشد خود ادامه خواهد داد. بسیار متداول است که افراد در سازمان‌های بزرگ وقتی در خانه هستند به خدمات مجازی تکیه کنند، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها در رایانش ابری سرمایه‌گذاری می‌کنند که به استفاده از سرورهای راه دور برای ذخیره داده‌ها و امکان دسترسی کاربران به اطلاعات از هر نقطه اشاره دارد. 

داشتن گواهینامه ای مانند CCA-N (همکار خبره Citrix - Networking) یک افزایش بزرگ برای ارزش شما در دنیای فناوری است. طبق وب سایت صدور گواهینامه Citrix، CCA-N، دانش و مهارت های مورد نیاز برای پیاده سازی و مدیریت Citrix NetScaler 10 را برای راه حل های مجازی سازی برنامه ها و دسکتاپ در یک محیط سازمانی تایید می کند.

تحلیلگر شبکه Wireshark

گواهینامه مهندسی شبکه تحلیلگر شبکه خبره Wireshark (WCNA) دانش شناسایی و تحلیل شبکه با استفاده از Wireshark و همچنین عیب یابی شبکه TCP/IP و امنیت شبکه را تشخیص می دهد. شما فقط باید یک آزمون کتبی را برای WCNA بگذرانید و این گواهینامه به مدت سه سال معتبر است. این یک افزونه خوب برای گواهینامه های دیگر مانند Cisco، Juniper و غیره است. همچنین بسیار جالب است که بتوانید به ضبط بسته ها نگاه کنید و به راحتی خطاها را شناسایی کنید که عیب یابی آن را سریعتر می کند.

شبکه پیشرفته دارای گواهی AWS

در سال‌ های گذشته، عباراتی مانند SDN، مجازی‌سازی و رایانش ابری به موضوعات داغ تبدیل شده‌اند. این فناوری ها همچنان در سال های آینده غالب خواهند بود. همانطور که در مسیر خود در زمینه فناوری و شبکه پیش می روید، با AWS روبرو می شوید. 

این گواهینامه مهندسی شبکه ، ممکن است راه حل جدیدی باشد که شرکت شما به دنبال استفاده از آن است یا مشتری برای پشتیبانی دارید که از AWS استفاده می کند. این به این دلیل است که AWS یک سرویس برجسته و پرکاربرد است. اگر در معرض این فناوری‌ها قرار دارید، ایده خوبی است که گواهینامه شبکه پیشرفته گواهی AWS را بگیرید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های ارائه دهنده ایمن ایمیل

VCP-DCV: VMware Certified Professional 6 

این برنامه که به عنوان یکی از پردرآمدترین گواهینامه های IT نامگذاری شده است. این بدان دلیل است که مجازی سازی هنوز داغ است. مطالعه برای VCP-DCV: VMware Certified Professional 6 ، مجازی سازی مرکز داده به شما نحوه استقرار، مدیریت و مدیریت فناوری های مجازی سازی را آموزش می دهد. گذراندن این گواهینامه مهندسی شبکه ، مهارت شما را در ساخت زیرساخت مجازی با استفاده از VMware vSphere 6 تایید می کند.

AWS Certified Solutions Architect- Associate

اگر تجربه عملی زیادی با خدمات AWS دارید و روی سیستم‌ های توزیع ‌شده در مقیاس بزرگ کار کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود این گواهینامه را دریافت کنید. گواهینامه AWS Certified Cloud Practitioner یک پیش نیاز است.

معمار ابر حرفه ای دارای گواهی گوگل

هنوز یکی از گواهینامه‌های مورد تقاضا، معمار حرفه‌ای Google Certified Cloud Architect است. برای اینکه بتوانید این گواهینامه را دریافت کنید، باید مهارت و دانشی برای طراحی، توسعه و مدیریت معماری ابری Google با استفاده از فناوری‌های Google Cloud Platform داشته باشید.

مهارت های ابری همچنان مورد تقاضا هستند و کسب این گواهینامه دانش عمیق شما را در به کارگیری راه حل ها برای نیازها و سناریوهای مختلف شرکت ثابت می کند. متخصصان باتجربه برای یک مسیر تخصصی با گواهینامه مهندسی شبکه ارزش قائل هستند، در حالی که افرادی که در این زمینه شروع به کار می کنند گزینه سطح ابتدایی را انتخاب می کنند که اصول مهندسی شبکه را پوشش می دهد. اگر تصمیم گرفته اید گواهینامه خاصی را کسب کنید، دریافت آن از یک سازمان یا شرکت معتبر بسیار مهم است. 

گواهینامه های بین المللی مهندسی شبکه

نتیجه گیری

کارهای بسیار دیگری وجود دارد که می توانید برای رشد حرفه ای و مرتبط ماندن در زمینه IT انجام دهید. اما گواهینامه ها روشی ارزان قیمت برای اثبات اینکه شما مهارت ها را دارید و این توانایی ها به روز و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی هستند. 

وقتی نشان دهید که با گرفتن گواهینامه مهندسی شبکه مایل به یادگیری چیزهای جدید هستید، به راحتی می توانید خودتان را بازاریابی کنید. این بدان معناست که شما اندازه‌گیری دانش صنعت را بر اساس ارزیابی‌های مهارتی آنها از نقشی که آنها نتایج تلاش‌های آزمایشی شما را تأیید می‌کنند، گذرانده‌اید. همچنین، داشتن دو یا چند گواهینامه قطعاً تعهد شما را به این صنعت نشان می دهد. می توانید برای بهره مندی از این گواهی نامه ها، با کارشناسان 20پیمنت همراه باشید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد