دانشگاه ها و کالج های برتر در امارات متحده عربی

دانشگاه ها و کالج های برتر در امارات متحده عربی

توسط : تیم محتوا
1,572

آیا به این فکر کرده اید که بهترین دانشگاه های دنیا را کجا پیدا می کنید؟ خوب، تقریباً در هر کجا، از جمله امارات متحده عربی. در این کشور می‌ توانید تعداد زیادی از دانشگاه‌ های با رتبه‌های برتر را بیابید که جایگاه شایسته خود را در کنار برخی از بزرگترین نام‌ های دانشگاهی بین ‌المللی دارند. برای تحصیل در بهترین دانشگاه های امارات ، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

تحصیل در امارات

دانشگاه‌ها، کالج‌ها، دانشکده‌های پزشکی، دانشکده‌های مهندسی و دانشکده‌های حقوق امارات متحده عربی در جوامع آموزشی و دانشگاهی بسیار مورد احترام و شهرت هستند. همچنان برنامه‌های معتبر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای مشتاقان تحصیل ارائه می‌دهند. می توانید با خیال راحت از بین برخی از رقابتی ترین مدارک در بهترین دانشگاه های امارات متحده عربی انتخاب کنید.

دانشگاه ها و کالج های برتر در امارات متحده عربی

رتبه بندی دانشگاه ها 

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی ایجاد شده توسط آموزش عالی تایمز، شهرت تحقیقات انجام‌شده توسط دانشگاه‌ها و تعداد دفعات نقل قول‌های مقالات تولید شده توسط دانشگاه‌ها در سراسر جهان را در نظر می‌گیرد. رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان که توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ایجاد شده است، بر تعداد دانشمندان برنده جوایز، بیشترین پژوهشگران مورد استناد از دانشگاه های فهرست شده و سهم آنها در جامعه علمی مانند بهترین دانشگاه های امارات متمرکز است.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS که توسط TopUniversities ایجاد شده است، تعداد زیادی از کارشناسان دانشگاهی را در مورد شهرت دانشگاه‌ها مورد نظرسنجی قرار می‌دهد و همچنین کیفیت تدریس را اندازه‌گیری می‌کند. 

تحصیل در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی، یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی در حال گسترش است. مقامات محلی سرمایه گذاری زیادی در توسعه موسسات و امکانات تحقیقاتی انجام داده اند که از بهترین ها در جهان هستند. بهترین دانشگاه های امارات با پیشرفت در زمینه هایی مانند نانوتکنولوژی یا بیوتکنولوژی منعکس می شوند. 

همچنین امارات متحده عربی را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. دانشگاه های محلی پردیس های مدرن و فناوری های درجه یک در کلاس را ارائه می دهند. این به آنها کمک می کند تا در زمینه هایی مانند تجارت، علم، فناوری، سیاست و اقتصاد بدرخشند. 

تعداد قابل توجهی از برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای انتخاب وجود دارد و حتی خارج از کلاس ها، زبان انگلیسی به لطف تأثیر مثبت بخش گردشگری و مالی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. همچنین برای استراحت، برخی از فعالیت‌های محلی هیجان‌انگیز مانند غواصی در آسمان، تپه‌بازی، شتر سواری، سافاری در صحرا و غیره را امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در روسیه

تحصیل در امارات متحده عربی

اگر بهترین دانشگاه های امارات را برای تحصیل انتخاب کرده اید، باید بدانید که این کشور که به زیبایی در کنار خلیج فارس شناخته می شود، مکان های دیدنی، ساختمان های بلند، مراکز خرید بزرگ، سواحل خیره کننده و یک شهر علمی مریخ تازه رونمایی شده را ارائه می دهد. 

تقریباً مثل این است که رفتن به امارات می تواند به خودی خود یک تجربه آموزشی فوق العاده باشد. اما، خوشبختانه برای شما، دانشگاه های بزرگی نیز وجود دارد که می توانید مدرک کارشناسی ارشد یا لیسانس خود را در هر نقطه از شهر دنبال کنید. به عنوان یک دانشجوی خارجی، گزینه های جالبی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و اطلاعات زیادی در مورد تاریخ، فرهنگ و سیاست که امارات متحده عربی را منحصر به فرد می کند، وجود دارد.

چرا تحصیل در امارات متحده عربی؟

1. امارات یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی در حال گسترش است.

جمعیت امارات متحده عربی نرخ سواد بسیار بالایی دارد که تقریباً 90٪ است. این روزها این کشور هزاران پول برای بهبود موسسات علمی و فناوری خود و بهترین دانشگاه های امارات سرمایه گذاری کرده است. امارات متحده عربی با پیوستن به دیگر شرکت‌های بزرگ تحقیقاتی و آموزشی، گروه مرکز تعالی تحقیقات و آموزش کاربردی (CERT) را تشکیل داده است.

 جایی که آنها با شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان برای توسعه فناوری نانو، بیوتکنولوژی و یک ابر رایانه بزرگ کار می‌کنند. 

دانشگاه ها و کالج های برتر در امارات متحده عربی

2. دانشگاه های امارات از نظر محبوبیت و شهرت افزایش یافته اند.

دانشگاه‌ های امارات در سرتاسر جهان شهرت قابل توجهی به دست آورده‌اند و فارغ‌التحصیلان آن‌ها در رشته‌های علمی، فنی و سیاسی مشغول به کار شده‌اند. از همین روست که این کشور، برای آموزش عالی، گزینه ای قابل توجه است. برخی از بهترین دانشگاه های امارات و دانشگاه های دارای رتبه برتر در امارات عبارتند از دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه خلیفه و دانشگاه شارجه که دانشجویان بین المللی زیادی را جذب کرده است.

3. انگلیسی به عنوان دومین زبان غیر رسمی در حال رشد بوده است.

آنها نیازی به نگرانی در مورد موانع زبانی در طول کلاس ها ندارند، زیرا تعداد قابل توجهی از مدارک تحصیلی انگلیسی وجود دارد، بسیاری از دانشجویان بین المللی از خود می پرسند که آیا در تلاش برای برقراری ارتباط در امارات با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

اما آنها نیازی به این کار ندارند. این کشور در خصوص مهارت زبان انگلیسی، از بهترین گزینه ها محسوب می شود. این تا حد زیادی به دلیل تأثیر مثبت بخش های مالی و گردشگری است.

4. از شاهکارهای مدرن معماری شگفت زده شوید.

در کنار بهترین دانشگاه های امارات ، این کشور به خاطر جاه طلب بودن و استفاده از تمام منابع خود برای ایجاد ساختمان ها و زیرساخت های خیره کننده معروف هستند. زمانی که در آنجا زندگی می کنید، می توانید از برج خلیفه، برج العرب، کاخ امارات، مرکز خرید دبی، موزه ملی زاید، یا جزایر نخل مصنوعی ساخته شده در دبی شگفت زده شوید.

پیشنهاد مطالعه:ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

5. از فعالیت های هیجان انگیز در فضای باز لذت ببرید.

برای ماجراجویان، امارات متحده عربی فهرستی بی پایان از فعالیت هایی دارد که قلب شما را در کمترین زمان ممکن هیجان زده می کند. از غواصی در آسمان گرفته تا تپه‌بازی، از شتر سواری تا سافاری در صحرا، از کایاک سواری تا موج‌سواری، این موارد در حین زندگی و تحصیل در بهترین دانشگاه های امارات منتظر شما هستند.

در کدام دانشگاه ها در امارات متحده عربی تحصیل کنیم؟

در هر یک از شهرهای بزرگ و در سرتاسر امارات متحده عربی، می‌توانید دانشگاه‌ها و مؤسسات زیادی را بیابید که در رشته‌های مختلف مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند. علاوه بر این، برخی از این دانشگاه ها حتی به برخی از رتبه های برتر در سراسر جهان می رسند و به آنها شهرت جهانی می بخشد.

از آن جمله می توان به دانشگاه عجمان، دانشگاه هوانوردی امارات، دانشگاه آمریکایی در دبی، دانشگاه هوشمند حمدان بن محمد و دانشگاه سوربن پاریس ابوظبی را نام برد.

تحصیل در دانشگاه های امارات متحده عربی چگونه است؟

اگر خود را در امارات متحده عربی و به ویژه در شهری مانند دبی بیابید، با طیف گسترده ای از ملیت ها، فرهنگ ها، زبان ها و مذاهب احاطه خواهید شد. فراتر از کلاس درس در بهترین دانشگاه های امارات ، مکان‌های زیادی برای گذراندن اقات در آخر هفته‌ها دارید که شامل سواحل، مراکز خرید، باشگاه‌ها و آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر می شود.

استانداردهای آموزشی در دانشگاه های امارات، هنگام پذیرش دانشجو بسیار بالا می باشد. دانش آموزانی که وارد می شوند باید در تمام دوره های خود نمرات بالایی را نشان دهند. بنابراین اگر در آنجا دانشجو هستید، در کنار تعدادی از دانشجویان بسیار جدی و باهوش از سراسر جهان خواهید بود.

دانشگاه ها و کالج های برتر در امارات متحده عربی

چه رشته ای در امارات متحده عربی تحصیل کنیم؟

خوب، بسیار ساده است. این کشور به جهت رشد علم و فناوری خود، در جهان شناخته شده و به نظر می رسد موقعیت خوبی برای تحصیل در این کشور باشد. هنگام لذت بردن از سفر در امتداد ساحل یا تخریب پیست های اسکی سرپوشیده، موضوعات و موضوعات جالب دیگری را در بهترین دانشگاه های امارات است که باید دنبال کنید.

در اینجا لیستی از برخی از مدارک جالب برای ادامه تحصیل در امارات آمده است:

•    مدیریت پروژه در امارات متحده عربی

•    مدیریت ریسک در امارات متحده عربی

•    MBA های اجرایی در امارات متحده عربی

•    مهندسی مکانیک در امارات متحده عربی

کجا در امارات متحده عربی تحصیل کنیم؟

وقتی به امارات متحده عربی فکر می کنید، اولین شهری که به ذهنتان خطور می کند، دبی است. دبی دارای برخی از بزرگترین دانشگاه ها و برخی از دیدنی ترین بناهای تاریخی و فرهنگی در جهان است. شما می توانید اطلاعات زیادی در مورد دبی، از جمله هزینه های زندگی، مکان های دیدنی و اطلاعاتی در مورد زندگی فرهنگی داشته باشید. در این خصوص، کارشناسان 20پیمنت شما را راهنمایی می کنند.

چگونه درخواست داده شود؟

بهترین دانشگاه های امارات ، سیستم خاص خود را در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می دهد برای برنامه های تحصیلی خود درخواست دهند و ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید از طریق درخواست آنها اقدام کرده و مطالب خود را در آنجا ارسال کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های کانادا

در اینجا الزاماتی که برای برنامه های تحصیلی نیاز دارید، آورده شده است:

•    CV یا رزومه

•    نمرات تست

•    توصیه نامه (بین 2-3)

•    مدارک تحصیلی یا کمک مالی

•    اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)

•    کارنامه / سوابق دوره های قبلی شما

•    اسکن پاسپورت و/یا شناسنامه شما

•    نمونه کارها و/یا نمونه های نوشتاری

در برخی از بهترین دانشگاه های امارات ، دانشجویان برای حضور در این دانشگاه باید مسلمان باشند و در برخی دیگر، پذیرش فقط برای اتباع امکان پذیر است. با این حال، دانشگاه‌های گسترده‌تر دیگری در سراسر منطقه شروع به ظهور کرده‌اند که به دانشجویان بین‌المللی فرصت یادگیری و شرکت در دوره‌ها را می‌دهند.

چگونه واجد شرایط ورود به دانشگاه در امارات متحده عربی باشیم؟

1.دوره های آمادگی را بگذرانید.

این دوره‌ها به دانشجویان این امکان را می دهد تا پیش از شروع برنامه‌های تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه های امارات، دوره های آموزشی بیشتری را بگذرانند. دوره های آمادگی به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی انتخابی خود در بهترین دانشگاه های امارات تحصیل کنید.

2.زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید.

اگر در یک برنامه تحصیلی در امارات متحده عربی شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها می تواند شما را برای دوره های زبان انگلیسی نیز آماده سازد.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در امارات

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022، بهترین دانشگاه های امارات در زیر فهرست شده اند.

دانشگاه امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی با رتبه جهانی 284 در منطقه عربی رتبه 5 را دارد. این دانشگاه در شهر العین در امارت ابوظبی واقع شده است و قدیمی‌ترین دانشگاه کشور است، اگرچه از سال 1976 تاکنون وجود داشته است. بسیاری از شخصیت‌های مهم دولتی و تجاری در میان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

دانشگاه ها و کالج های برتر در امارات متحده عربی

دانشگاه آمریکایی شارجه

دانشگاه آمریکایی شارجه (AUS) اکنون در رتبه ششم در منطقه عرب و رتبه 348 در سراسر جهان قرار دارد. AUS یک انتخاب محبوب در بین دانشجویان بین المللی است، با یک بدنه دانشجویی متنوع. هم در امارات و هم در ایالات متحده مجوز دارد و دوره هایی را بر اساس مدل آموزش عالی ایالات متحده ارائه می دهد.

دانشگاه خلیفه

موسسه خلیفه یک دانشگاه غیرانتفاعی متمرکز بر علم و از بهترین دانشگاه های امارات است که در سال 2007 در ابوظبی به عنوان بخشی از یک پروژه دولتی تشکیل شد. این دانشگاه در حال حاضر تقریباً 1500 دانشجو دارد، اما پیشنهادات برای یک پردیس جدید نشان می دهد که این دانشگاه در نهایت می تواند تا 6000 دانشجو داشته باشد. این دانشگاه مبتنی بر سیستم آموزش عالی آمریکایی است و در حال ایجاد یک شبکه جهانی از شرکا، اعضای هیئت علمی و برنامه های تحقیقاتی برای بهبود تحقیق و نوآوری در امارات متحده عربی و منطقه است.

دانشگاه شارجه

دانشگاه شارجه که در سال 1997 توسط سلطان بن محمد القاسمی امیر شارجه تأسیس شد، در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS رتبه 601 تا 650 و در رتبه بندی منطقه عرب در رتبه شانزدهم قرار دارد. این دانشگاه در آرزوی تبدیل شدن به یک موسسه آکادمیک برتر در خاورمیانه و سراسر جهان است و نقش مهمی در توسعه اجتماعی-اقتصادی امارت شارجه ایفا می کند.

دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD)

مؤسسه آمریکایی در دبی (AUD) یک مؤسسه خصوصی مستقر در دبی و بهترین دانشگاه های امارات است که در سال 1995 تأسیس شد و اکنون در رتبه 601 تا 650 در سطح جهانی و بیست و ششمین در جهان عرب قرار دارد. تقریباً 2585 دانش آموز ثبت نام کرده اند که نماینده 108 ملیت مختلف هستند. همه برنامه های دانشگاه در ایالات متحده و امارات متحده عربی معتبر هستند و مرکز مهارت زبان انگلیسی دانشگاه (CLEP) برنامه های زبان انگلیسی شدیدی را برای کمک به دانش آموزان برای بهبود توانایی های زبانی خود قبل از شروع تحصیل ارائه می دهد. برای تحصیل در این کشور، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد