خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات

خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات

توسط : تیم محتوا
1,333

ارز دیجیتال پولکادوت بازار ارزهای رمزپایه را به شکل قابل توجهی به خود اختصاص داده است و یک بلاک چین غیرمتمرکز وب 3 را ارائه می دهد و توکن اصلی DOT خود را در بین پنج دارایی دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار تثبیت می کند. طراحی انقلابی Polkadot راه ‌حلی را برای مشکلات مقیاس‌ پذیری پیشنهاد می‌ کند که دیگر زنجیره‌های بلوکی را با مشکل مواجه کرده و منجر به مسدود شدن شبکه ‌ها و هزینه‌ های تراکنش بالا می ‌شود.

رمز ارز Polkadot

Polkadot یک شبکه چند زنجیره ای مقیاس پذیر، ایمن و غیرمتمرکز برای وب بعدی است که با استفاده از Substrate ساخته شده است. چارچوبی که امکان ایجاد بلاک چین های سازگار و هدفمند متشکل از اجزای سفارشی یا از پیش ساخته شده را فراهم می کند.

ارز دیجیتال پولکادوت به دنبال ایجاد یک وب کاملاً غیرمتمرکز است که در آن کاربران کنترل دارند و یک پروتکل قابلیت همکاری ارائه می‌دهد که از بخش ‌ها یا خرده ‌ها برای مقیاس‌ب ندی شبکه استفاده می ‌کند. می ‌تواند زنجیره ‌های خصوصی، شبکه ‌های عمومی و اوراکل ‌ها را به هم متصل کند.

شکل جدیدی از وب را تسهیل می‌کند که در آن زنجیره‌های بلوکی مستقل می‌توانند داده‌ها و تراکنش‌ها را به روشی غیرقابل اعتماد مبادله کنند. DOT ارز رمز بومی شبکه پولکادوت است که کوچکترین واحد آن پلانک نام دارد. پرداخت‌ها، حاکمیت شبکه، سرمایه‌ گذاری، مشوق‌ های پاداش، هزینه ‌های تراکنش و سایر فرآیند های پیوند را تسهیل می‌کند.

 جایی که توکن ‌ها به عنوان بخشی از اتصال زنجیره ‌های جدید به شبکه پولکادوت یا ایفای نقش دیگری در اکوسیستم قفل می ‌شوند. در ارز دیجیتال پولکادوت برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، DOT از نظر عرضه محدود نیست. این برای ایجاد انگیزه در شبکه و تنظیم پویا با توجه به نرخ مشارکت کاربران طراحی شده است که تا 10٪ در سال افزایش می یابد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین کیف پول های گرم رمز نگاری

Polkadot چگونه کار می کند؟

پولکادوت با استفاده از سیستم رمزنگاری کلید عمومی و خصوصی امکان ارسال وجوه از یک کیف پول دیجیتالی به کیف دیگر را فراهم می کند. هش کلید عمومی آدرسی است که برای دریافت وجوه ارائه می‌دهید و کلید خصوصی مانند رمز عبور عمل می‌کند و تراکنش‌های شبکه را مجاز و پخش می‌کند. 

تقریباً هر شش ثانیه، این تراکنش‌های معلق در بلوکی از تراکنش‌ها تأیید می‌شوند و بلاک‌ها با هم زنجیره بلوکی پولکادوت را تشکیل می‌دهند. البته پولکادوت خیلی بیشتر از ارسال و دریافت وجوه ارائه می دهد. ارز دیجیتال پولکادوت یک شبکه چند زنجیره ای خرد شده است که توسط یک زنجیره رله مرکزی هماهنگ می شود.

این قابلیت به آن اجازه می دهد داده ها و تراکنش ها را در چندین زنجیره به صورت موازی پردازش کند که به عنوان Parachains شناخته می شوند. معماری تکه‌ای آن، شبکه را به بخش‌های جداگانه یا خرده‌ها تقسیم می‌کند. این کار با اجازه دادن به پردازش موازی تراکنش‌ها بر روی هر خرده و نه به صورت متوالی، در کل شبکه مانند بلاک چین‌های نسل قدیمی، توان عملیاتی تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.

بنابراین، چند پاراچین می ‌تواند به ارز دیجیتال پولکادوت متصل شود، امنیت کل شبکه را به دست می‌آورد، مقیاس ‌پذیری، قابلیت همکاری و عملکرد زنجیره‌ای متقابل را بهبود می ‌بخشد، ازدحام، هزینه ‌های بالا و ناسازگاری بلاک ‌چین‌ های قدیمی را حذف می‌کند. Polkadot با استفاده از سیستم مدیریتی که توسط دارندگان توکن بومی DOT مدیریت می شود، ارتقاها را به طور خودکار و بدون هارد فورک مدیریت می کند.

برای هماهنگ کردن شبکه، پولکادوت از مکانیزم اجماع اثبات سهام (NPoS) استفاده می‌کند و به کاربران برای قفل کردن توکن‌های DOT در فرآیندی که به عنوان سهام‌گذاری شناخته می‌شود، به جای انگیزه ‌های پاداش استخراج ارائه شده در بلاک ‌چین ‌های اثبات کار مانند بیت‌کوین پاداش می‌دهد. 

خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات

گره های Parachain

سهامداران علاقه مند به حفظ کل شبکه می توانند یک گره Validator را اجرا کنند، Collators در ارز دیجیتال پولکادوت گره های Parachain را حفظ می کنند، گره های Fishermen شبکه را کنترل می کنند و دارندگان DOT می توانند توکن ها را برای شرکت به عنوان Nominators در ارز دیجیتال پولکادوت به اشتراک بگذارند.

آنها می توانند انتخاب کنند تا از 16 اعتبارسنجی به عنوان کاندیدای مورد اعتماد با سهام خود پشتیبان بگیرند. اعتبارسنجی ‌ها سپس بلوک ‌های جدید را تولید می‌کنند، بلوک‌ های Parachain را اعتبارسنجی کرده و نهایی بودن را تضمین می‌کنند. 

بنیانگذاران پولکادوت چه کسانی هستند؟

یک پروژه شاخص بنیاد Web3، Polkadot توسط Gavin Wood، یکی از بنیانگذاران اصلی اتریوم و CTO سابق بنیاد اتریوم، تأسیس شد، جایی که او به توسعه زبان برنامه نویسی Solidity اتریوم کمک کرد. وود همچنین مدیر عامل Parity Technologies است، شرکت زیرساخت بلاک چین که مسئول توسعه Parity Ethereum است که یکی از پرکاربردترین مشتریان اتریوم در شبکه است. 

در همان زمان، وود فعالانه روی توسعه Polkadot و Substrate کار می کند. وود در بنیانگذار ارز دیجیتال پولکادوت توسط Thiel Fellow Robert Habermeier و Peter Czaban، همچنین مدیر فناوری بنیاد Web3، همراه شد.

وایت پیپر اصلی در سال 2016 منتشر شد و پس از جمع آوری سرمایه موفق 145 میلیون دلاری یک سال بعد، Polkadot سرانجام با شبکه اصلی اولیه خود در ماه مه 2020 راه اندازی شد. در طول اولین مرحله اثبات اقتدار (PoA)، مدیریت شبکه توسط مدیریت شد.

بنیاد Web3 در حالی که اعتبار سنجی شروع به پیوستن به شبکه برای مشارکت در اجماع کرد. دومین مرحله اثبات سهام (NPoS) پس از آن در ژوئن راه‌اندازی شد، زمانی که پولکادوت مجموعه‌ای غیرمتمرکز از اعتبارسنجی‌ها را در شبکه داشت.

در این زمان، حکمرانی به دارندگان توکن DOT منتقل شده بود و دیگر تحت کنترل یک نهاد متمرکز نبود، اولین اقدام آن، امکان فهرست ‌بندی تبادل DOT و پشتیبانی کیف پول را فراهم می‌کرد. سپس در ارز دیجیتال پولکادوت ، تغییر نام توکن DOT با نسبت 1:100 انجام شد، همزمان با افزایش چشمگیر که باعث شد DOT برای اولین بار به ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار برسد.

پیشنهاد مطالعه:برترین صرافی های جهان

راه اندازی Kusama

راه‌ اندازی شبکه اصلی مبتنی بر موفقیت انتشار آلفا شبکه مشابه خود به نام Kusama در سال ۲۰۱۹، به‌ عنوان محل آزمایش زنده برای فناوری و عملکرد Polkadot، از جمله رمز بومی KSM توصیف شد. شبکه آزمایشی Parachain Polkadot، Rococo، سپس در سال 2020 در یک گام مهم در جهت اجرای عملکرد Parachain معرفی شد.

Polkadot اکنون در حال حرکت به مرحله بعدی توسعه زیرساخت‌های اصلی از جمله عرضه حراج Parachains، Parathreads و ارسال پیام زنجیره‌ای متقابل است. سپس به یک زنجیره رله کاملاً کاربردی تبدیل می شود که امنیت را از طریق NPoS فراهم می کند و سیستم را به عنوان یک کل از جمله Parachains هماهنگ می کند.
 

خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات

دلایل منحصر به فرد بودن پولکادوت 

ارز دیجیتال پولکادوت در میان راه ‌حل ‌های پیشرو بلاک چین در ارائه مقیاس ‌پذیری از طریق شاردینگ، امنیت تلفیقی یک زنجیره رله مرکزی و اجماع قابل انطباق و قابلیت همکاری شبکه‌های چند زنجیره‌ ای منحصر به ‌فرد است. پردازش موازی که با اجرای تراکنش‌ ها در خرده‌ های جداگانه به دست می‌آید، توان عملیاتی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد و عملکرد زنجیره‌ای متقابل، انتقال هر نوع داده یا دارایی را بین خرده‌ها امکان‌پذیر می‌سازد.

Polkadot همچنین اصطکاک را برای پروژه‌ ها حذف می‌ کند و سازگاری با پلتفرم ‌های موجود مانند اتریوم را بدون نیاز به انتخاب یک شبکه بلاک چین ایزوله بر دیگری، با حاکمیت جامعه کاملاً تعریف شده و ارتقاء خودکار فراهم می‌کند. از آنجایی که ارز دیجیتال پولکادوت با چارچوب بلاک چین Substrate ساخته شده است، سایر پروژه‌هایی که از Substrate استفاده می‌کنند می‌توانند زنجیره‌های سفارشی را به سرعت و به راحتی مستقر کنند که به صورت بومی در Polkadot اجرا می‌شوند.

این بدان معناست که می توانید قبل از اینکه آماده استقرار در شبکه باشید، با استفاده از چارچوب، کار روی یک بلاک چین را شروع کنید. به‌جای اینکه گاهی اوقات به عنوان «قاتل اتریوم» شناخته می ‌شود، پتانسیل پولکادوت در تکمیل زنجیره‌ های بلوکی موجود است نه رقابت با آن‌ها.

این چیزی است که در حال حاضر توسط بیش از 350 پروژه در اکوسیستم آن، ایجاد قراردادهای هوشمند، تامین مالی غیرمتمرکز (defi)، اوراکل ها، کلکسیون های دیجیتال (NFTs)، بازی و راه حل های دیگر، به ویژه از جمله Chainlink و پروتکل 0x به رسمیت شناخته شده است.

ارز دیجیتال پولکادوت خود یک پلت فرم قرارداد هوشمند نیست. درعوض، زیرساختی را برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز (dApp) فراهم می کند تا قراردادهای هوشمند را در یک شبکه تعاملی با قابلیت های گسترده ادغام کنند.

پیشنهاد مطالعه:خرید و فروش ارز دیجیتال ترا

چه چیزی به پولکادوت ارزش می دهد؟

Polkadot در حال حاضر یکی از پلتفرم ‌های پیشرو است که پاداش ‌های تخمینی بیش از 13 درصد در سال با بیش از 20 میلیارد دلار ارزش سهام ارائه می‌کند. ارزش بازار آن بیش از 30 میلیارد دلار است و بیش از 50 درصد از توکن های واجد شرایط را در اختیار دارد.

با DOT، کاربران می توانند نرخ تورم را در مقایسه با نگه داشتن صرف جبران کنند و علاوه بر افزایش سرمایه، بازده سالانه سرمایه گذاری خود را به دست آورند. DOT همچنین به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد که در مورد ارتقاء شبکه و مجموعه ویژگی‌های آینده، متناسب با مقدار DOT رای ‌دهی کنند.

مقیاس ‌پذیری، قابلیت همکاری و عملکرد زنجیره‌ای متقابل ارز دیجیتال پولکادوت تاکنون پروژه‌های زیادی از جمله هاب زنجیره‌ای متقابل آکالا و پلتفرم استیبل کوین را به خود جذب کرده است. قرارداد هوشمند Parachain Moonbeam که به توسعه دهندگان اجازه می دهد از dApp های موجود اتریوم در Polkadot استفاده کنند. 

فناوری اوراکل Chainlink و پلت فرم مبادله غیرمتمرکز Polkastarter، در تعداد زیادی از موارد استفاده به اکوسیستم Polkadot آورده شده است. این به ارزش و کاربرد شبکه و توکن‌های DOT مورد نیاز برای ایجاد، ایمن کردن یا تعامل با Parachains Polkadot در طول زمان کمک می‌کند.

چند سکه پولکادوت (DOT) در گردش است؟

DOT در حال حاضر تقریباً 1 میلیارد توکن پس از رای حاکمیت جامعه در سال 2020 دارد تا با نسبت 1:100 از 10 میلیون توکن در پیدایش، از اعشار کوچک جلوگیری کرده و محاسبات را آسان‌تر کند. با توجه به سیاست پولی تورمی پولکادوت، انتظار می‌رود تعداد توکن‌ها سالانه 10 درصد افزایش یابد، با پاداش‌های Validator بسته به نرخ سهام و مابقی در کنار کارمزد تراکنش به خزانه‌داری شبکه می‌رود تا انگیزه مشارکت در سهام‌داری را به صورت پویا تنظیم کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات

بلاک چین پولکادوت

معماری ارز دیجیتال پولکادوت توسط یک زنجیره رله مرکزی هماهنگ می شود که Parachains، Parathreads و Bridges را به هم متصل می کند. تعداد نسبتاً کمی از انواع تراکنش ‌ها از جمله مکانیسم ‌های حاکمیتی، مزایده‌ ها و اجاره ‌های اسلات Parachain و فرآیند سهامداری را مدیریت می‌کند. زنجیره رله عمدا حداقل عملکرد را دارد، سیستم را به عنوان یک کل به عنوان یک لایه مرکزی یا پایه هماهنگ می کند و در عین حال ویژگی های خاص تری را به Parachains با پیاده سازی های مختلف واگذار می کند.

پاراچین ها قطعات تخصصی در معماری ارز دیجیتال پولکادوت هستند که به هاب مرکزی زنجیره رله متصل می شوند. این باعث می شود تا تراکنش‌ها به شکل موازی پردازش شده و مشکلات مقیاس ‌پذیری را حل نماید و اغلب محاسبات را در درون شبکه انجام دهند. 

به طور معمول، پاراچین ها، به عنوان بلاکچین هایی هستند که جهت استفاده های به خصوصی، بهینه سازی شده اند. آنها اسلات های اتصال اختصاصی را به زنجیره رله اجاره می دهند که سپس پاراچین ها را برای حفظ اجماع در سراسر اکوسیستم، اشتراک در امنیت کل شبکه، و ارتباط با پاراچین های دیگر با استفاده از تجزیه پیام زنجیره ای متقاطع (XCMP) تایید می کند.

Parathread ها به طور موقت در درون شبکه به شکل بلوک به بلوک حضور دارند. بنابراین پروتکل ها می توانند در ارز دیجیتال پولکادوت امنیتی را بدون هزینه اجاره یک اسلات خاص و تعهد زمان داشته باشند.  این به مقیاس بیشتر شبکه کمک می کند و به منابع کمیاب یک شکاف Parachain اجازه می دهد تا در صورت لزوم بین Parathread های رقیب به اشتراک گذاشته شود. 

پل‌ها مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری را بیشتر گسترش می‌دهند و سازگاری با اکوسیستم پولکادوت را امکان‌پذیر می‌سازند و به Parachains اجازه می‌دهند تا بدون اعتماد با بلاک چین‌های خارجی ارتباط برقرار کنند.  می توانید برای دریافت اطلاعاتی کامل تر در خصوص ارزهای دیجیتال با کارشناسان 20پیمنت مشورت نمایید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد