بهترین دانشگاه های دانمارک

بهترین دانشگاه های دانمارک

توسط : تیم محتوا
1,471

دانمارک با شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال و آلمان در جنوب آن برای دانشجویان از سراسر جهان جذاب است. فرصت های تحصیلی عالی به زبان انگلیسی در طیف گسترده ای از موسسات آموزشی عالی دارد. می توانید به سادگی در بهترین دانشگاه های دانمارک در رشته دلخواه خود تحصیل کنید.

درباره دانمارک

از نظر تاریخی، دانمارک یک کشور دریانورد بوده است و جزیره عظیم گرینلند قطب شمال همچنان یک قلمرو خودمختار وابسته به دانمارک است. ویلیام شکسپیر که هرگز به این کشور سفر نکرد، معروف ترین تراژدی خود، هملت را در میان دسیسه های دربار سلطنتی دانمارک قرار داد. در حالی که دانمارک تا به امروز سلطنت خود را حفظ کرده است، خانواده سلطنتی دانمارک اکنون چهره‌های یک دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی هستند.

دانمارک یک کشور مترقی اجتماعی با سابقه طولانی آرمان های سکولار و دموکراتیک مانند آزادی بیان و حقوق برابر برای همه شهروندان است. این شامل تاریخ متفکران لیبرال مانند فیلسوف سورن کیرکگارد و پزشک آلمانی است که بالفعل نایب السلطنه دانمارک، یوهان استروئنزه شد.

سطح تسلط به زبان انگلیسی در دانمارک به حدی است که می توان بدون نیاز به دانستن زبان دانمارکی به عنوان یک دانش آموز از پس آن برآمد. اگرچه بسیاری از دانمارکی ها از دانش آموزانی که برای یادگیری این زبان تلاش می کنند استقبال می کنند. در زیر بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل، بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال 2022 آمده است.

بهترین دانشگاه های دانمارک

تحصیل در دانمارک 

در واقع، اگر می خواهید در دانمارک تحصیل کنید، ابتدا باید ایده ای از بهترین دانشگاه های دانمارک داشته باشید. ضمناً باید توجه داشته باشید که سیستم دانشگاهی در دانمارک شامل چندین نوع دانشگاه است که عبارتند از:

1.    دانشگاه های دولتی دانمارک

2.    دانشگاه های خصوصی دانمارک

همه این دانشگاه ها در دانمارک صدها تخصص تحصیلی را در همه زمینه ها ارائه می دهند. علاوه بر این، دانشگاه های دانمارک جزو بهترین دانشگاه های اروپا محسوب می شوند. همچنین، چندین هزار دانشجوی خارجی دانمارک را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند.

باید توجه داشته باشید که تمامی برنامه های ارائه شده توسط این دانشگاه ها در دانمارک به زبان انگلیسی تدریس می شود. بنابراین شما باید به زبان انگلیسی به عنوان شرط اصلی برای دسترسی به این دانشگاه های دانمارکی تسلط داشته باشید. این بدان دلیل است که هر ساله چندین دانشگاه دانمارکی را در سایت های رتبه بندی بهترین دانشگاه های دانمارک پیدا می کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

دانشگاه های برتر دانمارک

دانشگاه فنی دانمارک

دانشگاه فنی دانمارک (DTU) که در 15 کیلومتری شمال کپنهاگ قرار دارد، در خط مقدم موسسات مهندسی در سراسر قاره اروپا قرار دارد و در سال 2007 با پنج مرکز تحقیقاتی دیگر ادغام شد. دوره های کارشناسی به زبان دانمارکی یا انگلیسی تدریس می شوند و مدارک تحصیلی مانند BSc در مهندسی عمومی به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

برنامه کارشناسی ارشد با تمرکز بر مهندسی مدرن نیز به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه در کنار مدارک تحصیلی خود دوره هایی را به زبان دانمارکی مکالمه ارائه می دهد و تلاش می کند تا برای همه دانشجویان خارجی خود محل اقامت پیدا کند.

نمونه ای از تحقیقات پیشگام انجام شده در این مرکز آموزشی به عنوان بهترین دانشگاه های دانمارک ، کار در ایجاد بتن نیمه شفاف است، طرحی که بخشی از پروژه Brightwall با بودجه اتحادیه اروپا است که شامل تعبیه فیبرهای نوری در بتن برای ایجاد یک صفحه است. هنریک پونتوپیدان، برنده جایزه نوبل ادبیات، زمانی که دانشگاه هنوز پلی تکنیک بود در این دانشگاه حضور داشت. در سال‌های اخیر، آندریاس موگنسن، اولین دانمارکی که در فضا پرواز کرد و فوتبالیست بین‌المللی دانمارکی ابه ساند، از جمله شرکت‌کنندگان بودند.

بهترین دانشگاه های دانمارک

دانشگاه آرهوس

آرهوس شهری در ساحل شرقی شبه جزیره یوتلند دانمارک است و محوطه دانشگاه در مرکز شهر واقع شده است. آرهوس علاوه بر اینکه یک موسسه تحقیقاتی پیشرو است، دانشگاهی است که به دلیل موضوعات هنری خود شناخته شده است. در دانشگاه آرهوس، در دو مقسع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بیش از 60 دوره تحصیلی، به زبان انگلیسی تدریس می شود. 

برنامه گرین کارت دانمارکی در بهترین دانشگاه های دانمارک ، به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا شش ماه پس از پایان دوره تحصیلی خود در دانمارک بمانند. آرهوس یک بانک کار اختصاصی ایجاد کرده است تا به فارغ‌التحصیلان در یافتن شغل در رشته خود در این زمان کمک کند.

دبیر کل سابق ناتو، آندرس فوگ راسموسن، فارغ التحصیل آرهوس است، لنه هاو، فیزیکدانی که تیمی را در هاروارد رهبری می کرد که توانست نور را کند و متوقف کند. لارس راسموسن، یکی از بنیانگذاران Google Maps (بدون رابطه با آندرس) نیز در این مراسم شرکت کرد.

پیشنهاد مطالعه:چاپ مقاله در ScienceDirect

دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ یکی از برترین دانشگاه های اروپایی است که دارای پردیس در مرکز پایتخت پر رونق دانمارک می باشد. در حالی که بسیاری از دوره‌های دانشگاه به زبان دانمارکی تدریس می‌شوند، دوره‌های انگلیسی نیز برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در طیف وسیعی از رشته‌ها، از پزشکی تجربی گرفته تا الهیات، ارائه می‌شوند.

این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه های دانمارک یک مرکز تحقیقاتی تاسیس شده است که متعلق به اتحاد بین‌المللی معتبر دانشگاه ‌های تحقیقاتی است، شبکه‌ای از موسسات تحقیقاتی فشرده که شامل دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج و دانشگاه ییل نیز می‌شود.

این دانشگاه بر اساس یک سیستم واحد کار می کند و به دانشجویان این فرصت را می دهد که در هر ترم دروس جدید را در مدارس مختلف بگذرانند، بنابراین دانشجویان اینجا انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مثلاً در بریتانیا دارند. دانشگاه کپنهاگ که در سال 1479 تأسیس شد، شخصیت‌های تأثیرگذار بی‌شماری مانند ستاره‌شناس اول رومر، که اولین کسی بود که سرعت نور را اندازه‌گیری کرد، از درهای آن عبور کرده‌اند. 

از فارغ التحصیلان مشهور نیز می توان به دو نخست وزیر اخیر دانمارک، لارس لوکه راسموسن و هله تورنینگ اشمیت اشاره کرد. این دانشگاه دارای یک شبکه فارغ التحصیلان مستقر و گسترده برای دانشجویانی است که می خواهند پس از فارغ التحصیلی از منابع و تماس های آن استفاده کنند.

بهترین دانشگاه های دانمارک

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 

در واقع، رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS یک رتبه بندی سالانه دانشگاه ها است که توسط Quacquarelli Symonds منتشر می شود. این رتبه یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین رتبه بندی هاست. از سوی دیگر، رتبه بندی بهترین دانشگاه های دانمارک معمولاً شامل دانشگاه های دولتی دانمارک می شود.

بنابراین، در هر یک از این دانشگاه های دانمارکی ارائه شده در این جا، اطلاعات زیر را خواهید یافت:

•    رتبه دانشگاه در دانمارک.

•    رتبه دانشگاه در جهان

•    منطقه ای که دانشگاه در آن قرار دارد

•    و در نهایت سایت رسمی دانشگاه

5 دانشگاه برتر دانمارک بر اساس رتبه بندی QS عبارتند از:

1.    دانشگاه کپنهاگ

2.    دانشگاه فنی دانمارک

3.    دانشگاه آرهوس

4.    دانشگاه آلبورگ

5.    دانشگاه جنوب دانمارک (SDU)

در میان دانشگاه های برتر دانمارک و مطابق با رتبه بندی های انجام شده، می توانید دانشگاه های ذیل را بیابید که جایگاه آن ها را در دانمارک و سطح جهانی خواهید یافت. این باعث می شود تا با آگاهی کامل و مطابق با رشته ای که قصد دارید تحصیل کنید، آن ها را مقایسه کرده و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. در این جا اطلاعات بیشتری در مورد رتبه بندی بهترین دانشگاه های دانمارک آورده شده است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در روسیه

1. دانشگاه کپنهاگ

رتبه در دانمارک: 1

رتبه جهانی: 82

شهر: کپنهاگ

وب سایت رسمی: https://www.ku.dk/english/

2. دانشگاه فنی دانمارک

رتبه در دانمارک: 2

رتبه جهانی: 104

شهر: Kongens Lyngby

وب سایت رسمی: https://www.dtu.dk/english

3. دانشگاه آرهوس

رتبه در دانمارک: 3

رتبه در جهان: 161

شهر: آرهوس

وب سایت رسمی: https://international.au.dk/

4. دانشگاه آلبورگ

رتبه در دانمارک: 4

رتبه جهانی: 330

شهر: آلبورگ

وب سایت رسمی: https://www.en.aau.dk/

5. دانشگاه جنوب دانمارک – SDU

رتبه در دانمارک: 5

رتبه جهانی: 347

شهر: اودنسه

وب سایت رسمی: https://www.sdu.dk/en

بهترین دانشگاه های دانمارک

انتخاب بهترین مراکز آموزشی دانمارک 

در مورد تحصیل در بهترین دانشگاه های دانمارک ، به سادگی می توانید  بر اساس آخرین رتبه بندی QS در سال 2023 گزینه مناسب را انتخاب کرده و با توجه به رتبه بندی جهانی فوق العاده این دانشگاه ها، در سطحی ممتاز، به تحصیل در این کشور بپردازید. 

در واقع، با توجه به این رتبه بندی، می توانید متوجه شوید که 2 دانشگاه اول در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. علاوه بر این، 3 دانشگاه دانمارکی در بین 200 دانشگاه برتر جهان واقع شده اند. همچنین، این رتبه بندی از دانشگاه های ممتاز دانمارک، تنها می تواند کیفیت آموزش عالی در دانمارک را توجیه کند. بنابراین، برای هر گونه درخواست اطلاعات بیشتر با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید.

باید توجه داشته باشید که به طور کلی، دانشگاه های دانمارک هنگام درخواست ثبت نام، مدارک متعددی را درخواست می کنند. دو سند مهم، رزومه و نامه شما هستند. برای کمک به شما در تهیه CV و Cover Letter، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان 20پیمنت مشورت نمایید. 

تجربه و تخصص گروه مجرب 20پیمنت، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از میان بهترین دانشگاه های دانمارک ، گزینه ای مناسب را بیابید، سپس برای ارسال درخواست پذیرش و تهیه مدارک خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که با راهنمایی های گام به گام در 20پیمنت، می توانید بدون نگرانی، برای ادامه تحصیل خود در دانمارک اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد