سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان

سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان

توسط : تیم محتوا
1,510

‌سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان ، پر از بازی، ویدیو، محتوا و فعالیت‌هایی هستند که ذهن کودکان شما را سرگرم نگه می دارد. همه ما به‌عنوان والدین می‌دانیم که یافتن یک تعادل خوب بین فناوری و زندگی واقعی می‌تواند واقعاً سخت باشد. 

پیشنهاد مطالعه:خرید از سایت Exitlag

بهترین سایت های آموزشی 

قطعاً برخی از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها وجود دارند که با ‌عنوان آموزشی مطرح شده‌اند، اما فقط بازی هستند. نه تنها این، بلکه برخی از این بازی‌های آموزشی بسیار اعتیادآور هستند. با گیمیفیکیشن، افزایش سطح ثابت و نور و صداهایی که به نظر می ‌رسد مستقیماً از یک کازینو می‌ آیند، بچه‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر به این بازی ها بازمی‌گردند. 

به سختی می ‌توان دید که چگونه این بازی‌ها ذهن بچه‌های ما را توسعه می‌ دهند، جدای از مهارت ‌های محدود حل مسئله و مهارت، نمی توان آموزش مناسبی را در بسیاری از ‌سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان مشاهده کرد.

از سویی دیگر، خطراتی پیرامون استفاده از برخی از این فناوری وجود دارد. در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی فیس بوک، اعتیاد به فناوری و برخی از وب سایت های واقعا وحشتناک مراقبت از کودکان، این یک میدان مین واقعی است. در مورد وب سایت هایی که برای ورود به سیستم، نیاز به جزئیات کارت اعتباری شما دارند، نیز صحبت زیاد است.

اما، اگر بچه‌های شما به فناوری علاقه زیادی دارند و شما سعی می‌کنید زمان نمایش آن‌ها را فقط به موارد آموزشی محدود کنید، مطمئن باشید وب‌سایت‌های عالی وجود دارد. اینها سایت هایی هستند که به جای مهندسان و بازاریابان توسط معلمان و کارشناسان والدین ایجاد شده اند.

با این حال، مشکل برای والدین این است که صدها وب‌سایت با کیفیت پایین‌تر را جستجو کنند. فهرستی از ‌سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان را که والدین می‌توانند فرزندان خود را تشویق به استفاده از آن کنند، در حالی که می‌دانند ایمن هستند، گردآوری کرده‌ایم.

سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان

10 وب سایت آموزشی برتر برای کودکان در سال 2020

Funbrain.com

Funbrain.com هر چیزی است که می توانید از یک وب سایت تعاملی و آموزشی انتظار داشته باشید. به معنای واقعی کلمه صدها بازی، فعالیت و محصولات اطلاعاتی در این وب سایت وجود دارد. محتوا از کیفیت بالایی برخوردار است و Funbrain به راحتی جایگاه شماره 1 ما را از آن خود می کند.
برای سنین مرحله کلیدی 1 تا 8، یا سال 1 تا 13، چیزی برای همه وجود دارد. بازی ها دارای گرافیک عالی و گیم پلی ساده، اما موثر هستند. فیلم ها واقعا با کیفیت تولید می شوند.  کتاب های کاملی در دسترس هستند که می توانید مستقیماً از وب سایت بخوانید.

Funbrain.com ‌به عنوان سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان ، محتوای آموزشی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که بسیار تعاملی است. به این معنی که بچه‌های شما خسته نمی‌شوند. استفاده از وب‌سایت کاملاً رایگان است و هیچ ثبت‌نام و ورود به سیستم وجود ندارد. جنبه دیگر این است که وب سایت دارای تبلیغات سنگین است، هم با نوار کناری و هم تبلیغات محتوای حمایت شده که شاید خسته کننده باشد.

Starfall.com

www.starfall.com یکی از بزرگترین و بهترین وب سایت های آموزشی در سراسر جهان است. بسیاری از والدین، احتمالاً قبلاً با این وب سایت عالی روبرو شده اند. این بازی در رتبه 2 قرار می گیرد، زیرا کمی قدیمی به نظر می رسد و برخی از گیم پلی بازی می تواند کمی خسته کننده باشد.

Starfall از طریق بازی، در دسته‌هایی مانند خواندن، نوشتن، ریاضیات و غیره آموزش می‌دهد. فیلم‌نامه ساده، با گرافیک ساده و رنگارنگ است. در این بخش از سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان ، تاکید بر یادگیری است، نه بازی. می‌توانید برنامه را دانلود کنید، و برای دسترسی بیشتر به وب‌سایت ثبت‌نام نمایید. 

هزینه آن فقط 35 دلار برای یک سال کامل است، با توجه به عمق بازی هایی که دریافت می کنید، ارزش آن را دارد. اگر می خواهید از نسخه دسکتاپ استفاده کنید، باید از Adobe Flash استفاده نمایید. 

www.natgeokids.com

www.natgeokids.com احتمالاً وب سایت مورد علاقه ما در این لیست است. با این حال، در جایگاه شماره 3 قرار می گیرد، زیرا محتوا برای بچه های بزرگتر، احتمالاً 10 سال به بالا ارائه می شود، و همه بچه ها در محتوای ارائه شده در اینجا شرکت نخواهند کرد.

National Geo for Kids در زمینه آموزش بسیار قوی است و سایت، پر از اطلاعات در مورد دنیای اطراف ما است، از چین، دایناسورها، ماموریت های فضایی و همه چیز در این بین مشاهده می شود. این مانند یک مجله آنلاین برای بچه ها است که پر از مقالات و مسابقات و فیلم های آموزشی است. 

یکی از بهترین چیزها در مورد Nat Geo for Kids به عنوان سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان این است که آنها به طور مرتب آن را با اطلاعات جدید به روز می کنند که بسیار عالی است. برای بچه هایی که عاشق خواندن و یادگیری در مورد دنیای اطراف خود هستند، این سایت آنها را برای ماه ها مشغول خواهد کرد. ما متوجه برخی از محتوای حمایت شده در وب سایت شدیم، اگرچه این تبلیغات بسیار مناسب برای کودکان بود.

پیشنهاد مطالعه:سایت های بین المللی تدریس آنلاین

Nasa.gov

www.nasa.gov/kidsclub وب سایتی است که برای همه علاقه مندان به فضا در آنجا وجود دارد. اگر فرزندان شما علاقه مند به سفینه های فضایی، مریخ نوردها و دنباله دارها هستند، این وب سایتی است که باید بررسی کنید. بخش واقعی Kidsclub نسبتاً محدود است، اگرچه بسیار آموزشی بوده و استفاده از آن ساده است. 

اما اگر این بخش نیازهای فضایی برای Buzz Aldrin آینده کوچک شما را برآورده نمی کند، سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان می توانند به تمام منابع وب سایت عالی ناسا مانند تصاویر روز، تلویزیون ناسا و همه ماموریت های فعلی و گذشته ناسا مراجعه کنند. 

Youngoceanexplorers.com

www.youngoceanexplorers.com یک وب سایت شگفت انگیز است که توسط یک تیم پدر و دختر از نیوزلند ساخته شده است. اگر بچه‌های شما به‌جای آسمان، به دریای آبی علاقه مند هستند، این وب‌سایت جدید شماست. استیو و رایلی با ویدیوهای باکیفیت و پر از حقایق، اقیانوس را مستقیماً به رایانه فرزند شما می آورند. 

این زوج پدر و دختر با تأکید زیادی بر آموزش محیط زیست، تمام تلاش خود را می کنند تا محتوای ویدیویی عالی را ضبط کنند. با مقالاتی مانند چه چیزی لاک پشت ها را می خورد؟ آیا دلفین ها آب می نوشند؟ و آیا دختر ماهی می تواند پسر شود؟ 

این که از سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان است، به هر چیزی که می خواستید در مورد اقیانوس بدانید پاسخ می دهد. 

Howstuffworks.com

www.howstuffworks.com به رتبه 5 در لیست ما می رسد. ما عاشق این وب‌سایت هستیم. قطعاً برای بچه‌های بزرگ‌تر، احتمالاً 12 سال به بالا مناسب است، اما برای بچه‌هایی که روی پروژه‌های مدرسه کار می‌کنند یا به دنبال کارهایی برای انجام در تعطیلات هستند، عالی است.

Howstuffworks.com آنچه را که می گوید انجام می دهد، به شما نشان می دهد که چگونه قطعات کار می کنند. منظور ما از مواد به معنای واقعی کلمه هر چیزی است که فکرش را بکنید. مواردی مانند اوریلیت ها چگونه ساخته می شوند؟ چگونه گوشت کانگورو از آلرژی سگ شما جلوگیری می نماید؟ چگونه شکلات به تغییرات آب و هوایی کمک می کند؟ این وب سایت بسیار پر از حقایق جالب است، هنگامی که شروع به کلیک کردن کنید، ممکن است متوجه شوید که چند ساعت به راحتی از دست رفته است. 

آکادمی بازی Shuans

www.shaunsgameacademy.co.uk به عنوان یکی از سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان یک منبع رایگان عالی است که توسط Aardman Animations، سازندگان فیلم انیمیشن Shaun the Sheep توسعه یافته است.

 آکادمی بازی به کودکان می آموزد که چگونه بازی ها را با استفاده از نرم افزار شگفت انگیز Scratch کدنویسی کنند. این به حذف برخی از منحنی های یادگیری مهم در استفاده از Scratch کمک می کند. کدنویسی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مجموعه مهارت اساسی است و برخی از مهارت های کدنویسی به توسعه برنامه درسی اصلی کمک می کند. 

مهارت‌هایی مانند حل مسئله، تفکر تحلیلی، منطق و خلاقیت همگی در هنگام کدنویسی بازی‌ها به حداکثر می‌رسند. علاوه بر این، مهارت های کدنویسی واقعی در صنایعی مانند بازی، انیمیشن و مهندسی کامپیوتر مورد نیاز است. بنابراین، اگر قرار است فرزند شما مدیر بعدی انیمیشن Weta Workshop باشد، همین امروز او را به کدنویسی بفرستید!

سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان

ABCmouse.com

ABCmouse.com یک برنامه درسی آنلاین کامل برای کودکان 2 تا 8 ساله است. با بیش از 9000 فعالیت در 850 درس و 10 سطح، این واقعاً ممکن است بزرگترین سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان باشد. نکته مهم در مورد این وب سایت، ماهیت مترقی دروس و Progress Tracker است که یادگیری فرزند شما را از طریق سایت ردیابی می کند. 

شما حتی می توانید آواتار خود را سفارشی کنید و برای تکمیل درس ها پاداش و انگیزه دریافت کنید. به نظر می رسد آنها واقعاً گیمیفیکیشن یادگیری را در اینجا به خوبی اجرا کرده اند. ABCmouse.com یک مدل اشتراک پولی است. اما واقعاً با قیمت 9.95 دلار در ماه مقرون به صرفه است. در حال حاضر می توانید با 49٪ تخفیف در قیمت اشتراک ثبت نام کنید.

پیشنهاد مطالعه:خرید اکانت پرمیوم Scribd

www.oxfordowl.co.uk

www.oxfordowl.co.uk یک وب سایت مستقر در بریتانیا است که به بچه ها کمک می کند تا مهارت های خواندن، نوشتن و ریاضی خود را توسعه دهند. این توسط معلمان و بر اساس برنامه درسی بریتانیا توسعه داده شده است و به معنای واقعی کلمه 1000 منبع در دسترس است.

اگر فرزندتان با خواندن مشکل دارد یا می‌خواهید مهارت‌هایش را ارتقاء دهید، یا شاید یک مربی خانه هستید، این وب‌سایت باید در فهرست شما باشد. چیزی که ما در مورد این وب سایت بیشتر می پسندیم، اختصاص آن به مهارت های برنامه درسی اصلی است و این که توسط متخصصان آموزشی آکسفورد توسعه داده شده است. 

شما می توانید مطمئن باشید که همه چیز در این وب سایت به عنوان یکی از سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان ، مطابق با برنامه درسی است و کاملاً با آنچه فرزند شما در مدرسه می آموزد مطابقت دارد. بازی ها ساده و سرگرم کننده هستند و یادگیری را آسان می کنند. انبوهی از کتاب ها وجود دارد که می توانید مستقیماً در وب سایت بخوانید. فقط توجه داشته باشید که پیوندهای وابسته به آمازون برای خرید برخی کتاب ها نیز وجود دارد.

Discovery Mindblown

Discoverymindblown.com بهترین ویدیوها و اطلاعات Discovery Family را به همراه بازی‌ها، مقالات و کتاب‌های الکترونیکی درباره همه چیز از دایناسورها گرفته تا بازیکنان بسکتبال روباتیک ارائه می‌کند. جایی که National Geo for Kids از نظر محتوای آموزشی بسیار مهم است، Discovery Mindblown بیشتر به سرگرمی آموزشی می‌پردازد.

ویدیوها در این سایت به عنوان یکی از سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان مملو از اطلاعات هستند، اما در قالب فیلم با کیفیت بسیار بالایی که از Discovery TV انتظار دارید؛ ارائه می‌شوند. این وب سایت همچنین بر محتوای شوک و هیبت، دایناسورهای دندان درآور، عقرب های قاتل، بزرگترین ماهی در جهان، این نوع چیزها تمرکز دارد. بعید است که بسیاری از بچه ها از این وب سایت خسته شوند. اما با فرمت ویدیویی سنگین، بیشتر بر سرگرمی بودن تاکید می شود تا آموزش.

سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان

نکته ای در مورد گشت و گذار ایمن در اینترنت

هنگام بررسی وب سایت هایی که باید به فرزندان خود توصیه کنید، مهم است که سطح نظارت بر هر سایت را بدانید. اکثر آنها این کار را به خوبی انجام می دهند، اما شما نیاز به بررسی سه گانه دارید. گواهی امنیتی «https» را در نوار آدرس بررسی کنید، به صفحه «درباره ما» یا موارد مشابه وب‌سایت‌ها نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که ابتدا چند بازی را خودتان امتحان کرده‌اید.

همچنین، توصیه می‌کنیم سایت های آموزشی اینترنت برای کودکان را انتخاب کنید که از والدین می‌خواهند فرزندشان را ثبت نام کنند. یا بهتر است، وب سایت هایی که نیازی به ورود به سیستم ندارند را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، مهم نیست فرزندان شما چند سال دارند، اگر از اینترنت استفاده می کنند، نصب نرم افزار نظارتی که مطالب بزرگسالان را فیلتر می کند، ضروری است. 

اگر نگران مقدار زمان استفاده از صفحه نمایش هستید، ممکن است بخواهید برای نظارت بر این موضوع، نرم افزار کنترل والدین را نصب کنید. اکنون که 10 وب سایت آموزشی برتر برای کودکان را می شناسید، می توانید بهترین بازی های آموزشی آنلاین برای کودکان را بررسی کنید. برای ثبت نام در این سایت ها، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد