مسترکارت استاندارد چیست؟

مسترکارت استاندارد چیست؟

توسط : تیم محتوا
2,555

مسترکارت یکی از بزرگترین شبکه‌های پرداخت در جهان است و داشتن کارتی با حلقه‌های به هم پیوسته معروف آن ممکن است به شما این امکان را بدهد که از مزایایی فراتر از آنچه بانک صادرکننده شما ارائه می‌دهد برخوردار شوید. این هدیه‌ها می‌توانند در هزینه های شما صرفه‌جویی کنند. می توانید مسترکارت استاندارد را انتخاب کنید و از آن برای خرید از سایت های خارجی بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه:بررسی بهترین کارت های اعتباری بین المللی

مشخصات مسترکارت

اگرچه ویژگی های اصلی کارت اعتباری شما، مانند هر پاداش، پیشنهادات APR یا کارمزد توسط بانک تعیین می شود، هر Mastercard مزایای اساسی را ارائه می دهد که بسته به نوع آن متفاوت است. مسترکارت Mastercard سه سطح دارد که شامل استاندارد، World و World Elite می باشد.

اما تفاوت بین هر یک از این نامگذاری ها چیست؟ هر ردیف تعداد فزاینده ای از مزایا و امکانات اضافی برای صرفه جویی در هزینه ارائه می دهد. بدانید که مزایای دقیق مستر کارت بسته به مواردی که بانک صادرکننده برای در دسترس قرار دادن کارت شما انتخاب می کند، ممکن است متفاوت باشد. 

به عبارت دیگر، کارت یک بانک که خود را World Mastercard می نامد ممکن است مزایای متفاوتی نسبت به کارت جهانی مسترکارت استاندارد از بانک دیگر داشته باشد. علاوه بر این، در نظر بگیرید که ممکن است برخی از صادر کنندگان، جهت دریافت نسخه World Elite ، اعتبار کلی شما را در نظر گرفته و شما را واجد شرایط ندانند. در این موقعیت می توانید از نسخه World استفاده کنید.

مسترکارت استاندارد چیست؟

مزایای استاندارد مسترکارت

1.    اگر کارت شما یک Mastercard استاندارد است، مزایای زیر وجود دارد:

2.    حفاظت از مسئولیت صفر شما مسئولیتی در قبال هزینه‌های غیرمجاز انجام‌شده روی کارت خود ندارید.

3.    خدمات جهانی در هر زمان، هر مکان و به هر زبانی کمک اضطراری دریافت کنید. این شامل گزارش کارت مفقود یا دزدیده شده، دریافت تعویض کارت اضطراری یا پیش پرداخت نقدی، یافتن دستگاه خودپرداز و پاسخ دادن به سؤالات حساب شما است.

4.    با مسترکارت استاندارد ، با حفاظت از سرقت شناسه می‌توانید این سرویس را انتخاب کنید که فایل اعتباری شما را برای تغییراتی که می‌تواند نشان دهنده تقلب باشد، نظارت می‌کند، هشدارهای اضطراری را برای شما ارسال می‌کند و در صورت شناسایی تقلب می‌تواند به شما متخصص حل‌وفصل را اختصاص دهد.

پیشنهاد مطالعه:گیفت کارت آمریکن اکسپرس

مزایای مسترکارت  World

مسترکارت های World دارای مزایای ذکر شده در بالا هستند و معمولاً شامل موارد زیر نیز می شوند:

محافظت از تلفن همراه:

صورتحساب ماهانه خود را با World Mastercard خود پرداخت کنید و در صورت دزدیده شدن یا نیاز به تعمیرات واجد شرایط، تا سقف 1000 دلار پوشش سالانه (حداکثر 600 دلار برای هر ادعا، 2 ادعا در سال) دریافت نمایید.

DoorDash:

در مقایسه با مسترکارت استاندارد دارندگان کارتی که تازه وارد DashPass شده اند یک عضویت سه ماهه دریافت خواهند کرد. دارندگان کارت همچنین در دو سفارش اول خود هر ماه تخفیف 5 دلاری دریافت خواهند کرد، این تخفیف 5 دلاری مستلزم داشتن عضویت در DashPass است.

Lyft: 

برای هر سه سواری در یک ماه تقویمی 5 دلار اعتبار دریافت کنید (با سقف یک بار در ماه).

HelloFresh: 

بابت هر خرید HelloFres پنج درصد پس بگیرید که می تواند برای سفارش HelloFresh آینده استفاده شود.

عضویت ShopRunner:

ارسال رایگان 2 روزه و ارسال رایگان بازگشت را در بیش از صد خرده فروش آنلاین دریافت کنید.

Mastercard Travel & Lifestyle Services: 

مقدمات سفر را برای دارندگان کارت فراهم می کند. در مقایسه با مسترکارت استاندارد ، مجموعه‌ای از مزایا، امکانات رفاهی و ارتقاء، درمان ترجیحی و پیشنهادات مسافرتی ممتاز را از بهترین شرکت‌های مسافرتی در کلاس هتل‌ها، مسافرت‌های هوایی، تورها، سفرهای دریایی، کرایه ماشین و موارد دیگر ارائه می‌کند. 

هنگام رزرو هتل از طریق خدمات مسافرتی و سبک زندگی مسترکارت، ضمانت اقامت در هتل را نیز دریافت می‌کنید، که در آن مسترکارت برای جبران اقامت هتل 3 ستاره یا با رتبه بالاتر که انتظارات شما را برآورده نکرده است، کار خواهد کرد. بعلاوه ضمانت پایین‌ترین نرخ هتل ممکن است بازپرداخت قیمت پایین‌تری را که در اقامت در هتل پیش‌پرداخت پیدا کرده‌اید، به شما ارائه دهد.

مسترکارت استاندارد چیست؟

مزایای Mastercard World Elite

در کنار استفاده از مسترکارت استاندارد، World Elite بالاترین سطحی است که می توانید دریافت کنید و با تمام مزایای Standard و World همراه با موارد دیگر همراه است. در اینجا امتیازاتی وجود دارد که ممکن است دریافت کنید:

اعتبار Fandango: 

دارندگان کارت World Elite به ازای هر 20 دلاری که برای اجاره فیلم دیجیتال و خرید بلیت فیلم خرج می‌شود، 5 دلار جایزه Fandango برای خریدهای آینده دریافت می‌کنند.

دربان جهانی نخبگان: 

خدمات دربان رایگان 24/7 که به شما در برنامه ریزی تعطیلات، رزرو شام، یافتن هدایا و موارد دیگر کمک می کند.

محافظت از تلفن همراه: 

اگر تلفن آسیب دیده یا به سرقت برود، ممکن است تا 800 دلار به ازای هر ادعا (حداکثر دو ادعا در سال و 1000 دلار در پوشش سالانه) بازپرداخت کنید. 

پیشنهاد مطالعه:انواع مسترکارت

Mastercard Travel & Lifestyle Services: 

این کارت، نسبت به مسترکارت استاندارد ، مقدمات سفر را برای دارندگان کارت فراهم می کند. مجموعه‌ای از مزایا، امکانات رفاهی و ارتقاء، درمان ترجیحی و پیشنهادات مسافرتی ممتاز را از بهترین شرکت‌های مسافرتی در کلاس هتل‌ها، مسافرت‌های هوایی، تورها، سفرهای دریایی، کرایه ماشین و موارد دیگر ارائه می‌کند. 

هنگام رزرو هتل از طریق خدمات مسافرتی و سبک زندگی مسترکارت، یک سرویس خودروی شخصی نیز دریافت می کنید که شامل صرفه جویی در خدمات لیموزین در سراسر جهان با 20٪ تخفیف از قیمت استاندارد می شود. 

تهیه مسترکارت استاندارد

هنگامی که با مزایای اضافه شده با انواع مختلف Mastercards به ویژه مسترکارت استاندارد آشنا شدید، می توانید جستجوی کارت اعتباری خود را بر اساس مزایایی که می خواهید محدود کنید. در حالی که مزایای دقیقی که دریافت می‌کنید بر اساس کارت متفاوت است، می‌توانید قبل از ارسال درخواست، مزایا را با صادرکنندگان کارت تأیید کنید. 

کارت اعتباری مستر کارت استاندارد چگونه کار می کند؟

تنها چیزی که باید در مورد کارت های اعتباری مسترکارت بدانید این است که یک کارت پرداخت پیش پرداخت بین المللی است. این کارت به دارندگان کارت این امکان را می دهد که کل مبلغ پول را برای کارت خرج کنند. کارت‌های پیش‌پرداخت مانند کارت‌های نقدی عمل می‌کنند، زیرا وجوه باید قبل از خرج کردن در حساب موجود باشد. تنها تفاوت این است که کارت Prepaid به حساب های بانکی کاربران مرتبط نیست.

کارت های پیش پرداختی همچون مسترکارت استاندارد ، دارای شماره کارت، نام دارنده کارت، ماه و سال انقضا هستند. به طور خاص، یک CVV متشکل از سه شماره در پشت کارت وجود دارد که یک کد مخفی برای پر کردن اطلاعات هنگام خرید آنلاین است. همچنین یک پین چهار رقمی برای فعال کردن کارت وجود دارد. کارت اعتباری یک کارت کاملا مستقل است که مشتریان برای استفاده از آن باید کارت را شارژ کنند. بسیاری از مردم هنوز این دو کارت را اشتباه می گیرند و فکر می کنند که Debit و Prepaid یک نوع هستند.

تفاوت بین کارت نقدی و کارت اعتباری چیست؟

کارت های بانکی به سه نوع کارت های نقدی، کارت های اعتباری و کارت های پیش پرداخت طبقه بندی می شوند. آنها دارایی ها و ویژگی های مختلف را نشان می دهند. که در آن، کارت های بدهی و اعتباری به خوبی شناخته شده اند. "کارت پیش پرداخت" هنوز برای اکثر کاربران ناآشنا به نظر می رسد. 

کارت بدهی به یک حساب بانکی متصل است. یعنی اگر مشتری در فلان بانک حساب داشته باشد و 500 دلار در آن حساب داشته باشد. او می تواند تمام 500 دلار موجود در حساب بانکی را از طریق کارت بدهی استفاده کند. از طرف دیگر کارت اعتباری همچون مسترکارت استاندارد ، بسته به مقدار پول روی کارت مورد استفاده قرار می گیرد. مشتریان می توانند تمام پول کارت را مصرف کنند و قبل از استفاده مجدد باید پول اضافی را به آن انتقال دهند. به طور خلاصه، کارت Prepaid با حساب بانکی شما ارتباطی ندارد.

مسترکارت استاندارد چیست؟

کارت اعتباری

کارت های اعتباری بر اساس سقف اعطا شده توسط بانک برای کاربران استفاده می شود. کارت اعتباری به مشتری این امکان را می دهد که از کارت برای پرداخت قبوض استفاده کند، ابتدا با توجه به محدودیت خرید کند و بعداً هزینه را پرداخت کند. این بزرگترین تفاوت است. می توان گفت که کارت Prepaid را می توان نقطه مقابل کارت اعتباری دانست. در مورد کارت Prepaid، باید قبل از استفاده از کارت، پول را به صورت دستی شارژ کنید. می توانید برای تهیه مسترکارت استاندارد از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد