بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین

بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین

توسط : تیم محتوا
1,361

استخراج بیت‌ کوین، اجرای نرم ‌افزار توسط سخت‌ افزار تخصصی است که به منظور اعتبارسنجی تراکنش‌های بیت‌کوین برای دفتر کل شبکه آن، طراحی شده است که به آن زنجیره بلوکی نیز می‌گویند. شبکه بیت کوین با انتشار بیت کوین به کسانی که قدرت محاسباتی مورد نیاز را به ماینرها می دهند، پاداش ارائه می کند. این هم به صورت بیت کوین های تازه صادر شده و هم از کارمزد تراکنش های موجود در اعتبارسنجی ها هنگام استخراج بیت کوین می آید. با انتخاب بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین ، هرچه قدرت محاسباتی بیشتری داشته باشید، سهم شما از پاداش بیشتر خواهد بود.

هشینگ چیست؟

استخراج بیت کوین که به عنوان اثبات کار شناخته می شود، ماینرها را در مقابل یکدیگر قرار می دهد تا ببینند چه کسی می تواند ابتدا معمای رمزنگاری را حل کند. تنها راهی که یک ماینر می تواند در این رقابت برنده شود این است که تا آنجا که ممکن است راه حل های تصادفی تولید شده را تکرار کند تا زمانی که به پاسخ صحیح برسد. 

ماینرها قادر است تا با استفاه از الگوریتم تخصصی تابع هش، آنها را تولید کرده و هش داده ها را روی ماشین هایی قدرتمند انجام می دهند. در اینجا اولین فردی که پاسخ درست را بیابد، برنده خواهد بود. از همین روست که انتخاب بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین ، نقش مهمی در این میان دارد.

بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین

نرخ هش چیست؟

نرخ هش سرعتی است که ماینرها با آن هش را برای تکرار راه حل های ممکن برای معمای رمزنگاری اجرا می کنند. در حال حاضر، کل شبکه بیت کوین 100 هش در ثانیه انجام می دهد که به 1020 هش یا «حدس زدن» در هر ثانیه ترجمه می شود.

این واقعیت که نرخ هش بیت کوین بسیار غول پیکر است یک کنجکاوی ریاضی نیست، بلکه جزء ضروری امنیت شبکه است. تا به امروز قدرتمندترین ابررایانه جهان فوگاکو ژاپنی با بیش از 7 میلیون هسته و قدرت 415.53 پتافلاپ است. در مقایسه، کل شبکه بیت کوین 194 هزار برابر قدرتمندتر از فوگاکو است.

راه اندازی تاسیسات ماینینگ خود

استخراج بیت کوین آسان نیست. رقابت در صنعت استخراج بسیار شدید است و هنگام انتخاب بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین و راه اندازی تاسیسات ، باید متغیرهای زیادی در نظر گرفته شود. این راهنما برای کسانی است که کاملاً در استخراج بیت کوین تازه کار هستند. 

اگر به دنبال استخراج در خانه برای کسب درآمد یا صرفاً به عنوان یک سرگرمی هستید، ما همه چیزهایی را که باید بدانید را به شما می گوییم تا بتوانید در اسرع وقت استخراج بیت کوین را شروع کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام ماینر بیت کوین ASIC را بخرید، باید مشخص کنید که آیا امکان اجرای صحیح ماینرها را دارید یا خیر. 

پیشنهاد مطالعه:سایت های بین المللی تدریس آنلاین

4 شرط اساسی وجود دارد که هنگام انتخاب بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین باید به آن توجه کنید:

برق: 

ماینرهای پیشرفته، به پریزی با ولت 220 نیازمند هستند. 

اینترنت: 

یک اتصال قوی و قابل اعتماد ضروری است. هر گونه خرابی، باعث از دست دادن پاداش ها می شود. این به بهترین وجه با کابل اترنت که مستقیماً به روتر وصل شده است، به دست می آید. خوشبختانه، این کابل ها را می توان به صورت طول های زیاد خریداری کرد. به این معنی که روتر شما نیازی به نزدیک بودن به ماینر ندارد.

خنک کننده: 

ماینرهای ASIC گرمای زیادی تولید می کنند. برای کمک به گردش هوا به تهویه و فن های مناسب نیاز است.

کاهش نویز: 

صدای ماینرها بسیار بلند است. بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین می توانند تا 90db برسند. برای کمک به محافظت از گوش های خود، توصیه می شود ماینر خود را در یک ظرف عایق قرار دهید تا صدا را عایق بندی کند.

بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین

سخت افزار ماینینگ چیست؟

ماینرهای ASIC (مدار مجتمع ویژه برنامه) که بیشتر شناخته می شوند، ریزتراشه های تخصصی هستند که با هدف خاصی استخراج بیت کوین طراحی شده اند. ASIC های طراحی شده برای استخراج بیت کوین اولین بار در سال 2013 منتشر شدند و با سرعت بی سابقه ای شروع به استخراج کردند، در حالی که مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به دستگاه های استخراج FPGA یا GPU داشتند. در اینجا تعدادی از بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین موجود در بازار وجود دارد.

Bitmain Antminer S19j Pro

جدیدترین و قدرتمندترین ماینر ASIC از Bitmain. این ماینر با نرخ هش چشمگیر 100 TH و نسبت بازده انرژی بالای 29.5 J/TH، تقریباً حاشیه های بالایی را تضمین می کند.

•    هش 100 TH/s

•    بازده 0.003 J/GH

•    وزن 30 پوند

Bitmain Antminer S9

Bitmain Antminer S9 در حال حاضر محبوب ترین سخت افزار استخراج بیت کوین موجود در بازار است. این دارای بالاترین نرخ هش در حدود 14 TH / ثانیه است و تا حد زیادی کارآمدترین سخت افزار استخراج موجود است.

•    هاشرت 13.5 Th/s

•    راندمان 0.098 W/Gh

•    وزن 8.1 پوند

پیشنهاد مطالعه:خرید اکانت DET Ready

Bitmain Antminer S9i

Bitmain Antminer S9i در حال حاضر بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین در نظر گرفته می شود. سخت افزار ماینینگ Antminer S9 را که در حال حاضر در Bitmain فروخته شده است، به عنوان بزرگترین مدل ASIC در سری Antminer تحت الشعاع قرار داده است.

•    هاشرت 14 TH/s

•    بازده 0.094 W/Gh

•    وزن 10.3 پوند

Bitmain Antminer S7

Bitmain Antminer S7 در سال 2015 در بازار عرضه شد. این یک از ماینرهای سخت افزاری بیت کوین بود که محبوبیت بالایی را کسب کرد. این ماینر، به دلیل مصرف کم انرژی خود در مقایسه با سایر مدل ها بر بازار تسلط دارد.

•    هاشرت 4.73 Th/s

•    راندمان 0.25 W/Gh

•    وزن 8.8 پوند

Dragonmint T1

Dragonmint T1 از سکوهای استخراج مورد توجه محسوب می شود. سخت افزار از نظر مصرف انرژی و اثربخشی کلی کارآمد است. با در نظر گرفتن سطح مصرف انرژی، نرخ هش و قیمت، این دکل در مقایسه با سایر سخت افزارها شانس بیشتری برای سودآوری دارد.

•    هاشرت 16 TH/s

•    بازده 1600 وات

•    وزن 19 پوند

AvalonMiner 741

AvalonMiner 741 بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین از شرکت Canaan است و بازده کلی 0.16 J/GH است که در مقایسه با سایر دستگاه های موجود در محدوده قیمت آن بالاتر است. همچنین، این استخراج کننده بیت کوین گزینه های سفارشی سازی متنوعی را ارائه می دهد.

•    هاشرت 7.3 TH/s

•    راندمان 1150 وات

•    وزن 9.5 پوند

بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین

خرید ماینرهای جدید در مقابل ماینرهای دست دوم

ASIC ها را می توان به صورت کاملاً نو به طور مستقیم از سازنده خریداری کرد یا می توان آنها را دست دوم خریداری کرد. یک بازار همتا به همتا پر رونق برای ماینرهای دست دوم وجود دارد. با این حال، آنها به راحتی در وب یافت نمی شوند.

بلکه اغلب در گروه های تلگرام یا دیگر پلتفرم های پیام رسان، به صورت چت انجام می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که این بازارهای ثانویه برای ماینرها می توانند حاوی کلاهبرداران باشند، بنابراین اکیداً توصیه می شود که فقط از فروشندگان تأیید شده خرید کنید.

مشخصات مهم ASIC

3 نکته اصلی قبل از خرید بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین وجود دارد:

قیمت واحد:

هر چه ماینر ASIC جدیدتر باشد، کارآمدتر و گران تر است.

نرخ هش:

بر حسب TH/s (هش ترا در ثانیه) اندازه گیری می شود. این متریک میزان قدرت ماینر را اندازه گیری می کند. هرچه نرخ هش بالاتر باشد، بیت کوین بیشتری می توانید کسب کنید.

مصرف برق: 

با وات (W) اندازه گیری می شود، این مقدار انرژی است که ماینر مصرف می کند. هر چه یک ماینر انرژی بیشتری مصرف کند، هزینه برق نیز بیشتر می شود. تبدیل به کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) و یافتن نرخ برق (معمولاً بر حسب کیلووات ساعت) از طرف ارائه دهنده برق، هزینه های عملیاتی شما را در بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین تعیین می کند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های خرید لباس پاییزه آنلاین

بزرگترین تولید کنندگان ASIC

Bitmain و MicroBT دو بزرگترین تولیدکنندگان ماینر در بازار امروزی هستند. Antminer S9 از Bitmain تاکنون قابل اعتمادترین ASIC بوده است و بسیاری از آنها هنوز پس از عرضه اولیه در سال 2016 هنوز کار می کنند. با این حال، مهندس اصلی که S9 را طراحی کرد، Yang Zuoxing، بعداً Bitmain را ترک کرد و MicroBT را راه اندازی و اجرا نمد.

 او Whatsminer M20S را طراحی کرد که به طور گسترده به عنوان مدل بعدی برای عنوان بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین و  قابل اعتمادترین مدل ASIC در دراز مدت در نظر گرفته می شود. تولیدکنندگان دیگری مانند Canaan، Innosilicon و Ebang وجود دارند.

 با این حال، کیفیت پایین تری نسبت به Bitmain و MicroBT در نظر گرفته می شوند. این بدان معناست که مدل‌های تولید شده توسط این تولیدکنندگان، دیگر آنقدر قدرتمند نخواهند بود، اما قیمت بسیار پایین‌تری دارند.

نرم افزار ماینینگ چیست؟

نرم افزار ماینینگ به اندازه سخت افزار مهم است. وظیفه اصلی نرم افزار ارائه خروجی سخت افزار ماینینگ به بقیه بلاک چین است. نرم افزار استخراج بیت کوین بر ورودی و خروجی سخت افزار استخراج شما نظارت می کند و در عین حال آمارهایی مانند نرخ هش، دما، سرعت فن و سرعت ماینر شما را نیز نمایش می دهد.

اگر شما یک ماینر شخصی هستید، در کنار انتخاب بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین این را نیز در نظر بگیرید که نرم افزار استخراج بیت کوین سخت افزار شما را به شبکه بیت کوین متصل می کند. اگر با استخر استخراج می کنید، نرم افزار ماینینگ شما را به استخر ماینینگ متصل می کند.

هنگامی که راه اندازی تاسیسات خود را انجام دادید، می توانید از نرم افزار سفارشی برای کنترل ماینر خود استفاده کنید. استفاده از یک نرم افزار شخص ثالث سفارشی برای کنترل ماینر می تواند به شما اجازه دهد تا عملکرد آن را بهینه کنید. این بدان معناست که شما می توانید به طور موثر ماینر خود را اورکلاک کنید تا سریعتر از آنچه سازنده ادعا می کند کار کند.

یکی از شناخته شده ترین نرم افزارهای استخراج سفارشی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، Braiins OS+ است. این نرم افزار بر روی ماینر شما اجرا می شود تا به طور خودکار فرکانس ها و ولتاژهای مختلف را برای ماینر شما آزمایش کند تا تنظیماتی را پیدا کند که به بهترین نحو ماینینگ را انجام می دهند که با انتخاب بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین ، روند کار عالی پیش می رود.

بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین

برترین نرم افزار  استخراج 

Braiins OS+ همچنین Stratum V2 را پیاده سازی کرد که پروتکلی است بر روی کارآمدتر کردن انتقال داده ها، کاهش نیازهای زیرساخت فیزیکی برای عملیات استخراج و افزایش امنیت متمرکز شده است. در زیر سایر نرم افزارهای پیشنهادی و محبوب استخراج بیت کوین وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی مانند قابلیت های رابط از راه دور، پشتیبانی از چند GPU، خودتشخیص بلوک های جدید، کنترل سرعت فن و غیره هستند.

CGMiner 

CGMiner که در سال 2011 منتشر شد، هنوز یکی از محبوب ترین نرم افزارهای استخراج GPU/FPGA/ASIC است. CG Miner یک ماینر منبع باز ASIC/FPGA است که به زبان C نوشته شده است، برای لینوکس، ویندوز و OS X به صورت کراس پلتفرم نوشته شده است و شامل پشتیبانی و باینری برای روترهای RPi، OpenWrt و موارد دیگر است.

با بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین و  CGMiner می توانید ماینینگ را به صورت حرفه ای دنبال کنید. این یک برنامه خط فرمان است که دارای نظارت کامل، کنترل سرعت فن و قابلیت های رابط از راه دور است. این برنامه دارای یک زمان‌بندی شبکه مقیاس‌پذیر است که می‌تواند بدون تأخیر در شبکه، به نرخ هش در هر اندازه‌ای مقیاس کند.

پیشنهاد مطالعه:خرید اکانت سایت بلومبرگ bloomberg

BFGMiner

BFGminer یک فورک از CGMiner است و به طور خاص برای FPGA و ASIC طراحی شده است و از استخراج GPU پشتیبانی نمی کند. بیشتر به سمت تغییر و سفارشی کردن مخاطبان گرایش دارد، قابلیت های ساعت پویا، نظارت و رابط از راه دور را دارد. 

رابط کاربری مبتنی بر متن است و مانند CGminer، گزینه‌ها به وضوح مشخص شده‌اند. می‌توانید از کلیدهای میانبر برای انجام کارهای معمولی مانند نظارت بر استخرها، شناسایی دستگاه‌ها و فعال کردن ویژگی‌های اضافی استفاده کنید. BFGminer را می توان روی Raspberry Pi نیز نصب کرد.

MultiMiner

اگر بهترین سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین را خریداری کرده اید، در نظر بگیرید که Multiminer که یکی از ساده ترین ها برای استفاده در نظر گرفته می شود، یک برنامه گرافیکی (به جای یک ابزار خط فرمان)، راه حلی قدرتمند و ساده برای استخراج بیت کوین است. MultiMiner در ویندوز، OS X و لینوکس در دسترس است. MultiMiner جابجایی دستگاه های جداگانه (GPU، ASIC، FPGA، CPU) را بین ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، مونرو، زی کش و غیره ساده می کند، در حالی که به شما امکان می دهد هر دستگاه ماینینگ را در شبکه خود مدیریت کنید (AntMiners، G-Black، کنترلرهای Raspberry Pi، Spondoolies و موارد دیگر).

استفاده از ماشین حساب استخراج بیت کوین

اکنون که تمام عوامل مهم در استخراج بیت کوین را درک کرده اید، لازم است تا ماشین حساب سودآوری استخراج بیت کوین را نیز در نظر بگیرید. این ماشین حساب ها، ابزاری سریع و آسان برای تعیین سودآوری شما است. عواملی وجود دارند که در ماشین حساب در نظر گرفته نمی شوند، به این معنی که سودآوری یک تخمین است و اگر تصمیم به شروع استخراج دارید باید مشاوره های لازم را در این خصوص دریافت کنید. کارشناسان 20پیمنت شما را راهنمایی خواهند کرد.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد