کاربردهای توکن ارزهای دیجیتال

کاربردهای توکن ارزهای دیجیتال

توسط : تیم محتوا
1,396

اصطلاح رمز ارز به نحوه نامگذاری ارزهای دیجیتال اشاره دارد. توکن ها نیز به عنوان ابزارهای قابل مبادله و دارایی هستند که در بلاک چین ها قرار می گیرند. توکن‌ های ارزهای دیجیتال ، اغلب برای جمع‌آوری سرمایه جهت فروش جمعی استفاده می‌شوند، اما می‌توانند جایگزینی برای چیزهای دیگر نیز باشند. آنها معمولاً از روش فرآیند عرضه اولیه سکه (ICO) ایجاد و توزیع شده و به فروش می رسند. با به گردش درآمدن آنها، یک سرمایه‌گذاری جمعی تأمین مالی و توسعه یافتن پروژه انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول Trust Volt

ارزهای رمزنگاری شده 

رمزارزها نوعی از ارزهای رمزنگاری شده هستند که نشان دهنده یک دارایی یا استفاده خاص هستند و در بلاک چین خود قرار دارند. توکن ها را می توان برای اهداف سرمایه گذاری، ذخیره ارزش یا خرید استفاده کرد. کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتالی هستند که برای تسهیل تراکنش ها (انجام و دریافت پرداخت) در طول بلاک چین استفاده می شوند. توکن ‌های ارزهای دیجیتال که از طریق یک پیشنهاد اولیه سکه ایجاد می‌شوند، اغلب برای جمع ‌آوری سرمایه برای فروش جمعی استفاده می‌شوند.

کاربردهای توکن ارزهای دیجیتال

رمزارزها چگونه کار می کنند؟

توکن های رمزنگاری، توکن های ارز دیجیتال هستند. ارزهای رمزنگاری شده یا ارزهای مجازی به این توکن‌ ها تقسیم می‌ شوند که روی بلاک چین ‌های خودشان قرار دارند. بلاک چین ها پایگاه های اطلاعاتی خاصی هستند که اطلاعات را در بلوک هایی ذخیره می کنند که سپس به هم متصل می شوند. این بدان معنی است که توکن های رمزنگاری که دارایی های رمزنگاری نیز نامیده می شوند، یک واحد ارزش مشخص را نشان می دهند.

در اینجا نحوه کار مشخص است. Crypto به الگوریتم‌های رمزگذاری و تکنیک ‌های مختلف اشاره دارد که از این ورودی ‌ها محافظت می ‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضی، جفت‌های کلید عمومی-خصوصی و توابع هش را مراقبت می نماید. 

از سوی دیگر، ارزهای رمزنگاری شده، سیستم ‌هایی هستند که امکان پرداخت ‌های امن آنلاین را فراهم می‌کنند که به صورت توکن ‌های ارزهای دیجیتال تعریف می‌شوند. این توکن ها با ورودی های دفتر داخلی سیستم نشان داده می شوند.

تراکنش ها در بلاکچین

این دارایی‌ های رمزنگاری اغلب به‌ عنوان واحدهای تراکنش در بلاک ‌چین‌ها عمل می‌کنند که با استفاده از قالب ‌های استاندارد مانند شبکه اتریوم ایجاد می ‌شوند که به کاربر اجازه می ‌دهد توکن ایجاد کند. چنین بلاک چین ‌هایی بر روی مفهوم قرارداد های هوشمند یا برنامه ‌های غیرمتمرکز کار می ‌کنند که در آن کد قابل برنامه ‌ریزی و خود اجرا برای پردازش و مدیریت تراکنش ‌های مختلفی که روی بلاک ‌چین اتفاق می ‌افتد استفاده می ‌شود.

در کنار توکن ‌های ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند، یک قرارداد خود اجرا با شرایط توافق بین خریدار و فروشنده به طور مستقیم در خطوط کد نوشته شده است. کد و توافق نامه های موجود در آن در سراسر یک شبکه توزیع شده و غیرمتمرکز بلاک چین وجود دارد. آنها کنترل کد اجرا را در دست داشته و تراکنش هایی را ایجاد می کنند که برگشت ناپذیر می باشند.

پیشنهاد مطالعه:خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات

به عنوان مثال، شما می توانید یک رمز رمزنگاری داشته باشید که نشان دهنده تعداد معینی از نقاط وفاداری مشتری در یک بلاک چین است که برای مدیریت چنین جزئیاتی برای یک زنجیره خرده فروشی استفاده می شود. ممکن است توکن رمزنگاری دیگری وجود داشته باشد که به دارنده توکن این حق را می دهد که 10 ساعت محتوای جریانی را در یک بلاک چین به اشتراک گذاری ویدیو مشاهده کند. 

رمز ارزهای دیگری، می توانند نشان دهنده سایر ارزهای رمزنگاری باشد، مانند توکن ‌های ارزهای دیجیتال که برابر با پانزده بیت کوین در بلاکچینی خاص است. چنین توکن¬های رمزنگاری شده قابل مبادله بوده و می توان انتقال در میان شرکت کنندگان بلاک چین را با آنها شاهد بود.

 سکه‌های رمزنگاری اشکال ارزی هستند که می‌توان از آنها برای خرید استفاده کرد، اما شما می‌توانید از توکن کریپتو به دلایل دیگر نیز استفاده کنید، از جمله به عنوان سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزش که در صورتی که اطلاعات کافی در این خصوص ندارید، می توانید از خدمات و راهنمایی های 20پیمنت استفاده کنید.

عرضه اولیه سکه

ایجاد توکن ها به وسیله عرضه اولیه سکه می باشد که نشان می دهد نسخه ارز رمزنگاری شده عرضه عمومی اولیه (IPO) است. توکن ‌های ارزهای دیجیتال ، توسط شرکت ‌های رمزنگاری ایجاد می ‌شوند که می‌ خواهند پول جمع کنند. سرمایه گذارانی که به شرکت علاقه مند هستند می توانند این توکن ها را خریداری کنند.

سرمایه گذاران می توانند به هر دلیلی از توکن های رمزنگاری استفاده نمایند. آنها می توانند سکه را برای نمایندگی سهام در شرکت ارزهای دیجیتال یا به دلایل اقتصادی - برای تجارت یا خرید کالاها و خدمات، نگه دارند. به عنوان یک مثال عملی، ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی غیرمتمرکز Bluzelle به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا توکن‌های بومی خود را به اشتراک بگذارند که به امنیت شبکه آن کمک می‌کند و کارمزد تراکنش‌ها و پاداش‌ها را به دست می‌آورد.

کاربردهای توکن ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در مقابل آلت کوین ها

اصطلاح رمز ارز اغلب به اشتباه به جای دو کلمه رمزنگاری و آلت کوین در دنیای ارزهای مجازی استفاده می شود. اما این اصطلاحات از یکدیگر متمایز هستند. کریپتوکارنسی یک ارز استاندارد است که برای انجام یا دریافت پرداخت‌ها بر روی یک بلاک چین استفاده می‌شود و محبوب‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین (BTCUSD) است. ارز دیجیتال ابر مجموعه است، در حالی که آلت کوین ها و توکن های ارزهای دیجیتال ، دو دسته زیر مجموعه هستند.

آلت کوین ها ارزهای دیجیتال جایگزینی هستند که پس از موفقیت بزرگی که بیت کوین به دست آورد، راه اندازی شد. این اصطلاح به معنای سکه های جایگزین، به غیر از بیت کوین است. آنها به عنوان جایگزین های پیشرفته بیت کوین راه اندازی شدند که ادعا می کنند بر برخی از نقاط درد بیت کوین غلبه می کنند. لایت کوین (LTCUSD)، بیت کوین کشBCHUSD) ، Namecoin و Dogecoin (DOGEUSD نمونه های رایج آلت کوین ها هستند. اگر چه هر کدام سطوح مختلفی را تجربه کرده اند.

ارزهای دیجیتال و آلت کوین ها اساساً ارزهای مجازی خاصی هستند که دارای بلاک چین اختصاصی خود هستند و در درجه اول به عنوان رسانه ای برای پرداخت های دیجیتال استفاده می شوند. از سوی دیگر، توکن های ارزهای دیجیتال در بالای یک بلاک چین عمل می‌کنند که به عنوان واسطه‌ای برای ایجاد و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند عمل می‌کند و توکن‌ها برای تسهیل تراکنش‌ها استفاده می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری

هدف توکن ها چیست؟

توکن کریپتو یک رمز ارز مجازی یا نامی از یک ارز دیجیتال است. این یک دارایی یا ابزار قابل معامله است که در بلاک چین خود قرار دارد و به دارنده اجازه می دهد از آن برای سرمایه گذاری یا اهداف اقتصادی استفاده کند. آنها می ‌توانند نشان دهنده سهم سرمایه‌گذار در شرکت باشند یا می‌ توانند به یک هدف اقتصادی خدمت کنند، درست مانند مناقصه قانونی.

 این بدان معناست که دارندگان توکن می توانند از آنها برای خرید استفاده کنند یا مانند سایر اوراق بهادار برای کسب سود، توکن ها را معامله کنند. بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که دارای توکن های ارزهای دیجیتال یا سکه ‌های مجازی است که می‌توان از آنها برای تجارت یا خرید استفاده کرد.

کاربردهای توکن ارزهای دیجیتال

تفاوت بین یک کریپتو کوین و یک رمز ارز چیست؟

سکه های کریپتو به افراد این امکان را می دهند تا با استفاده از ارز دیجیتال خود پرداخت کنند. با این حال، افراد می توانند به دلایل بسیار بیشتری از توکن ها استفاده کنند. آنها می توانند از آنها برای تجارت، نگهداری به عنوان ذخیره ارزش و البته به عنوان نوعی ارز استفاده کنند. 

ذخیره ارزش دارایی، کالا یا ارزی است که ارزش خود را بدون کاهش ارزش حفظ می کند. توکن‌ هایی که در بلاک چین قرار دارند شامل توکن‌ های پاداش، توکن‌ های ارز، توکن‌ های ابزار، توکن ‌های امنیتی و نشانه‌ های دارایی هستند. شما می توانید برای سرمایه گذاری در رمزنگاری و تهیه توکن های ارزهای دیجیتال ، مشاوره های لازم از کارشناسان با تجربه 20پیمنت دریافت کنید. 
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد