تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش

توسط : تیم محتوا
1,410

هزینه عمومی زندگی در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا (EU) پایین است. این می تواند خبر خوبی برای دانشجویانی باشد که تصمیم دارند تحصیل در اتریش را تجربه کنند. در صورتی که قصد دارد در این کشور به تحصیلات خود ادامه دهید، می توانید برای ارائه درخواست پذیرش، ویزا و دیگر موارد در این خصوص، با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط باشید.

درباره اتریش

اتریش که در قلب اروپا قرار دارد، به دلیل فرهنگ خود، به ویژه در هنر، مشهور است. به عنوان یک دانش آموز می توانید از نمایشگاه های هنری، کنسرت ها، اجراهای تئاتر و جشنواره های فراوانی که معمولاً با نرخ تخفیفی برخوردار هستند، لذت ببرید. 

اگر فضای باز بیشتر مورد علاقه شماست، مناظر کوهستانی کشور سرگرمی های مورد علاقه شما از جمله پیاده روی، کوهنوردی و اسکی را تسهیل می کند. مکان هایی مانند Innsbruck، Saint Anton am Arlberg، Soelden و Schladming را بررسی کنید.

وین پایتخت اتریش و بزرگترین شهر آن است که حدود یک پنجم جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. در حالی که جامعه دانشجویی بزرگی دارد، وین تنها جایی نیست که باید برای ادامه تحصیل در اتریش به آن نگاه کنید. سایر مقاصد محبوب عبارتند از گراتس، اینسبروک، لینز و سالزبورگ که برای تحصیل گزینه هایی مناسب هستند.

تحصیل در اتریش

دانشگاه های اتریش

پنج نوع مؤسسه مختلف در اتریش مدرک تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند. این شامل:

1.    دانشگاه های دولتی طیف کاملی از دوره های آموزش عالی را ارائه می دهند. استادان به طور مداوم در حال انجام تحقیقات دانشگاهی هستند. 

2.    دانشگاه های خصوصی مستقل تر هستند. مدرسان می توانند دوره های خود را طراحی کنند و موسسه می تواند هزینه های خود را تعیین کند و پذیرش را مدیریت کند.

3.    همانطور که از نام آن پیداست، کالج های تربیت معلم به طور خاص دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند.

4.    دانشگاه‌های علوم کاربردی (UAS) دوره‌هایی را با تمرکز حرفه‌ای، از طریق کار، کارآموزی و یادگیری حرفه‌ای به دانشجویان ارائه می‌دهند.

5.    برای تحصیل در اتریش ، باید اشاره کرد که دانشگاه های هنر برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در رشته موسیقی، نمایش، فیلم، هنرهای زیبا یا هنرهای کاربردی هستند.

دانشگاه های برتر اتریش

هشت دانشگاه اتریش در 500 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 ظاهر می شوند. قدیمی ترین موسسه اتریش، دانشگاه وین (151) بالاترین رتبه را دارد و پس از آن دانشگاه صنعتی وین (18)، دانشگاه فناوری گراتس (277)، دانشگاه اینسبروک (281) دانشگاه یوهانس کپلر لینز (354) رتبه دارند.

در اتریش سال تحصیلی شامل دو ترم است، ترم زمستان (1 اکتبر تا 30 ژانویه) و ترم تابستان (1 مارس تا 30 سپتامبر) می باشد که برای ثبت نام در این دانشگاه ها و تحصیل در اتریش ، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

یشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های آسیا

دوره های تحصیلی در اتریش

سیستم سنتی دو دوره ای که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد را ترکیب می کرد که مستلزم دوره طولانی تری از تحصیل، معمولاً 4 تا 6 سال است، به دنبال آن دکترا، به نفع یک سیستم سه دوره ای منطبق با فرآیند بولونیا تنظیم شده است. این یک توافق بین کشورهای اروپایی برای ارائه قابلیت مقایسه در استانداردهای آموزش و کیفیت مدارک در سراسر اروپا می باشد.

بنابراین اکثر دانشگاه های اتریش در حال حاضر مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا را مانند انگلستان ارائه می دهند. برای پذیرش در دوره لیسانس برای تحصیل در اتریش، به طور کلی به مدرک پایان دبیرستان یا معادل آن و همچنین مدرکی مبنی بر تسلط خود به زبان آلمانی نیاز دارید.

این زبان رسمی کشور است و خواهید دید که اکثر دوره های کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شوند. بنابراین، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون زبان آلمانی و شرکت در آزمون ورودی داشته باشید.

مدرک کارشناسی ارشد

در مقایسه با مقطع کارشناسی برای تحصیل در اتریش ، مجموعه وسیع تری از برنامه های کارشناسی ارشد را خواهید دید که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. آنها در طیف وسیعی از موضوعات در دسترس هستند که در ترم ها اندازه گیری می شوند و معمولاً دو تا چهار ترم (دو سال) طول می کشد تا تکمیل شوند. 

به عنوان بخشی از برنامه خود، ترکیبی از ماژول های اصلی و اختیاری را مطالعه خواهید کرد و از طریق تکالیف کتبی، پروژه های عملی، امتحانات و تکمیل پایان نامه ارزیابی خواهید شد، که احتمالاً باید برای آن دفاع گفتاری ارائه دهید. برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد، به مدرک لیسانس در یک موضوع مرتبط نیاز دارید.

علاوه بر این، ممکن است مجبور شوید یک آزمون ورودی را نیز بگذرانید. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از درخواست، با موسسه خود تماس بگیرید. می توانید در این خصوص و ادامه تحصیل در اتریش ، راهنمایی های لازم را از 20پیمنت نیز دریافت نمایید.

تحصیل در اتریش

دکتری برای تحصیل در اتریش

بالاترین سطح صلاحیت موجود، دکترا می باشد که عمدتاً در دانشگاه های دولتی ارائه شده و می توان به دو زبان انگلیسی و آلمانی تحصیل کرد. شما می توانید انتظار داشته باشید که تحقیق در مورد یک پایان نامه را در طول سه سال کامل کنید که قبل از پاسخ دادن به سوالات آنها به کمیته امتحان ارائه خواهید کرد. 

به عنوان بخشی از دوره، شما همچنین آموزش هایی را برای تکمیل پایان نامه خود در زمینه هایی مانند روش های تحقیق، تکمیل بررسی ادبیات و کمک های اضافی برای تجزیه و تحلیل آمار و به کار بردن آنها در کار خود دریافت خواهید کرد.

برای درخواست، باید یک فرم درخواست تکمیل شده به همراه ریز نمرات رسمی مدارک گذشته، گواهی های مدرک، نامه های مرجع و یک بیانیه شخصی همراه ارسال کنید.

هزینه های دوره

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، دانشجویان بین‌المللی از شهریه بسیار پایینی در اتریش برخوردار هستند. برخی از آنها اصلاً شهریه دریافت نمی کنند. این تا زمانی است که دوره ای را که در آن ثبت نام کرده اید در زمان مقرر یا در فاز بافر دو ترم دیگر تکمیل کنید. 

اگر از این بازه زمانی تحصیل در اتریش را نگذرانید، باید 363.36 یورو (310 پوند) در هر ترم بپردازید. همچنین در صورت ثبت نام برای یک برنامه تبادل شهریه ای وجود ندارد. با این حال، دانشگاه‌های علمی کاربردی حق دریافت هزینه‌های 363.36 یورو (310 پوند) در سال را دارند، در حالی که دانشگاه‌های خصوصی و دوره‌های آموزشی معلمان می‌توانند هزینه‌های خود را تعیین کنند. 

با موسسه خود تماس بگیرید تا ببینید چه هزینه هایی ممکن است برای شما اعمال شود. هنگامی که تحصیل در اتریش را انتخاب کنید، باید هزینه کمی برای عضویت در اتحادیه دانشجویان بپردازید، معمولاً حدود 20 یورو (17 پوند) در هر ترم. این هزینه اجباری بیمه حوادث دانشجویی شما را نیز پوشش می دهد.

یشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های دانمارک

تامین مالی برای تحصیل در اتریش

در حالی که برای یافتن بودجه برای پوشش کامل هزینه های خود به سختی تحت فشار خواهید بود، بورس های تحصیلی زیادی برای مطابقت با نیازهای شما و کمک هزینه های زندگی و تحصیل شما وجود دارد. ممکن است در دانشگاه انتخابی خود فرصت های مالی پیدا کنید. اینها معمولاً مبتنی بر شایستگی یا نیاز هستند.

بنابراین، مستقیماً با دانشگاه تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها می توانند به شما کمک کنند یا خیر. از طرف دیگر، از پایگاه داده OeAD ، منبع اصلی اتریش برای بورسیه ها و کمک هزینه های تحقیقاتی، شرایطی دارد که ممکن است با انتظارات شما هماهنگی داشته باشد.

راه دیگر برای تامین هزینه تحصیل در اتریش ، یافتن شغل است. در حالی که اجازه اقامت شما باید این امکان را بدهد، به عنوان یک دانشجوی بین المللی ممکن است با محدودیت هایی مواجه شوید، بنابراین بهتر است قبل از شروع به جستجوی کار، این موضوع را دوباره بررسی کنید.

ویزای دانشجویی

به عنوان دانشجوی بین المللی، تا زمانی که بیمه درمانی معتبر دارید و می توانید ثابت کنید که بودجه کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود دارید، تنها چیزی که نیاز دارید یک سند مسافرتی معتبر مانند پاسپورت یا کارت شناسایی خود است.

به عنوان یک دانش آموز، احتمالاً قصد دارید بیش از سه ماه بمانید. در این صورت، باید ظرف چهار ماه پس از ورود، اجازه اقامت دریافت کنید. برای دانش آموزان، قوانین و رویه ها بسته به مدت اقامت و اینکه آیا نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارند، یا خیر، شرایط متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزا جهت تحصیل در اتریش با کارشناسان 20پیمنت مشورت کنید.

تحصیل در اتریش

نحوه ارسال درخواست پذیرش

شما درخواست خود را مستقیماً به دانشگاهی که می خواهید به آن بپیوندید ارسال می کنید. برخی از موسسات برنامه های کاربردی آنلاین ارائه می دهند، در حالی که برای برخی دیگر باید فرم درخواست را دانلود کرده و از طریق پست درخواست دهید.

روند درخواست ممکن است طولانی باشد، در برخی موارد تا شش ماه طول می کشد، بنابراین شما تشویق می شوید که هر چه زودتر درخواست دهید تا زمان لازم برای رسیدگی به درخواست شما فراهم شود. اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، باید در طول تابستان قبل از دوره خود یا حتی در سال آخر تحصیل در اتریش و در مقطع کارشناسی، درخواست دهید.

اتریشی ها در مورد رویه های اداری سختگیر هستند. ضرب الاجل غیرقابل مذاکره است و شما باید مطمئن شوید که مدارک صحیح را ارائه کرده اید. برای ورود به کارشناسی ارشد شما نیاز دارید تا گواهی مدرک، ریز نمرات رسمی دوره ها، مدرک تسلط زبان آلمانی به سطح مقرر در دوره و یک کپی از پاسپورت خود را ارائه کنید.

همچنین ممکن است مجبور شوید یک بیانیه شخصی، رزومه یا نمونه کارها یا امتحانات ورودی شرکت کنید، بسته به محل تحصیل. از موسسه انتخابی خود اطلاعات بیشتری در خصوص تحصیل در اتریش کسب کنید.

یشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های چین

الزامات زبان

از آنجایی که این زبان رسمی کشور است، جای تعجب نیست که اکثر دوره های دانشگاهی در مقطع کارشناسی در اتریش به زبان آلمانی تدریس می شوند. با این حال، دوره های بیشتری به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد وجود دارد، به ویژه در دوره هایی با بیشترین دسترسی بین المللی، مانند رسانه ها، بازاریابی و موضوعات مرتبط با تجارت را می توان در نظر داشت.

با وجود این، برای ادغام و مشارکت کامل در زندگی دانشجویی، بهتر است تا حدی دانش آلمانی داشته باشید. اگر این امکان پذیر نیست، در حال حاضر 312 دوره به طور کامل به زبان انگلیسی و 93 دوره دیگر به صورت جزئی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

ممکن است برای تحصیل در اتریش ، از شما خواسته شود که شایستگی خود را در زبان آلمانی با استاندارد B2 یا C1 در چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها اثبات کنید. شما می توانید این کار را با گرفتن Österreichisches Sprachdiplom Deutsch (ÖSD) سیستم امتحان رسمی کشور آلمانی به عنوان یک زبان خارجی، انجام دهید. 

همچنین اگر هنوز مهارت خود را در این زبان ثابت نکرده اید، گزینه ای برای مطالعه یک دوره فشرده آلمانی به عنوان بخشی از برنامه آمادگی دانشگاه وجود دارد. در این خصوص، اطلاعات بیشتر را از کارشناسان 20پیمنت کسب کنید.

تحصیل در اتریش

مقایسه با مدارک تحصیلی انگلستان

به لطف فرآیند بولونیا، هر مدرکی که از سیستم آموزش عالی اتریش به دست می آورید، مستقیماً با معادل های خود در بریتانیا قابل مقایسه است. به همین دلیل، برای استفاده از مدارک تحصیلی انگلستان خود برای درخواست تحصیل در اتریش و توضیح مدارکی که در اتریش کسب کرده اید برای کارفرمایان بریتانیا مشکلی ندارید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در اتریش
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد