برنامه صدور گواهینامه ICDL

برنامه صدور گواهینامه ICDL

توسط : تیم محتوا
1,348

برنامه صدور گواهینامه ICDL ، آموزش و گواهینامه آنلاین را برای شرکت کنندگان در مورد مهارت ها و شایستگی های اساسی جهت استفاده موفقیت آمیز از رایانه ها و برنامه های کاربردی رایانه ای رایج فراهم می کند. این برنامه شامل ماژول هایی است که بر طیف گسترده ای از موضوعات مانند ملزومات رایانه، پردازش کلمه، امنیت فناوری اطلاعات و همکاری آنلاین متمرکز هستند. هر ماژول از یک برنامه یادگیری و یک امتحان تشکیل شده است. در بخش یادگیری، کاربران مهارت های لازم را برای آمادگی در آزمون گواهینامه کسب می کنند و آزمون نشان می دهد که کاربر در زمینه های مورد نیاز مهارت کافی کسب کرده است.

بررسی مهر تراز

برنامه صدور گواهینامه ICDL ، طیف گسترده ای از دانش و مهارت های اساسی برای استانداردهای جهانی برای دانشجویان را پوشش می دهد. هم ماژول‌های یادگیری و هم آزمون‌های گواهینامه، طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و موضوعات پایه، از جمله پردازش کلمه، صفحات گسترده، ملزومات رایانه، امنیت فناوری اطلاعات و غیره را پوشش می‌دهند و در سطوح مختلف بسته به نیازها و توانایی‌های خاص کاربر را در خود دارد.

این ماژول‌ها هم از نظر دامنه و هم از نظر عمق دانش و مهارت‌هایی که به آن‌ها پرداخته‌اند، چشمگیر هستند و با شرکت در این برنامه، مربیان می‌توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد مهارت‌ها و دانش پایه دیجیتال خود یا دانش‌آموزانشان بیاموزند. برنامه صدور گواهینامه ICDL از آمادگی برای استانداردهای جهانی زیر برای دانشجویان، طبق روال زیر پشتیبانی می کند.

برنامه صدور گواهینامه  ICDL

 یادگیرنده توانمند

 دانش آموزان اهداف یادگیری شخصی را بیان و تعیین می کنند، استراتژی هایی را با استفاده از فناوری برای دستیابی به آنها توسعه می دهند و در خود فرآیند یادگیری برای بهبود نتایج یادگیری فکر می کنند. آنها شبکه‌هایی می‌سازند و محیط‌های یادگیری خود را به شیوه‌هایی سفارشی می‌کنند که از فرآیند یادگیری پشتیبانی کند.

دانش‌آموزان از فناوری برای جستجوی بازخوردی استفاده می‌کنند که باعث اطلاع‌رسانی و بهبود عملکرد آنها شود و یادگیری خود را به روش‌های مختلف نشان دهند. همچنین، آنها مفاهیم اساسی عملیات فناوری را درک می کنند، توانایی انتخاب، استفاده و عیب یابی فناوری های فعلی را نشان می دهند و می توانند دانش خود را  با استفاده از برنامه صدور گواهینامه  ICDL برای کشف فناوری های نوظهور انتقال دهند.

 هویت دیجیتال

دانش آموزان هویت و شهرت دیجیتال خود را پرورش می دهند و مدیریت می کنند و از ماندگاری اقدامات خود در دنیای دیجیتال آگاه هستند. آن ها هنگام استفاده از فناوری، از جمله تعاملات اجتماعی آنلاین یا هنگام استفاده از دستگاه های شبکه، رفتار مثبت، ایمن، قانونی و اخلاقی دارند.

دانش آموزان درک و احترام به حقوق و تعهدات استفاده و به اشتراک گذاری مالکیت معنوی را نشان می دهند. همچنین، داده‌های شخصی خود را برای حفظ حریم خصوصی و امنیت دیجیتال مدیریت می‌کنند و از فناوری جمع‌آوری داده‌ها که برای ردیابی ناوبری آنلاین خود استفاده می‌شود، آگاه هستند.

پیشنهاد مطالعه:محدودیت های حساب وب مانی

سازنده دانش

برنامه صدور گواهینامه ICDL دانش‌آموزان برای یافتن اطلاعات و سایر منابع برای فعالیت‌های فکری یا خلاقانه خود، استراتژی‌های پژوهشی مؤثری را برنامه‌ریزی و به کار می‌گیرند. دقت، دیدگاه، اعتبار و ارتباط اطلاعات، رسانه ها، داده ها یا منابع دیگر را ارزیابی می کنند. دانش‌آموزان اطلاعات را از منابع دیجیتال با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف برای ایجاد مجموعه‌ای از مصنوعات که پیوندها یا نتیجه‌گیری‌های معنی‌داری را نشان می‌دهند، مدیریت می‌کنند.

آنها با کاوش فعالانه مسائل و مشکلات دنیای واقعی، توسعه ایده ها و تئوری ها و پیگیری پاسخ ها و راه حل ها دانش می سازند.

 طراح مبتکر

 فرآیند طراحی عمدی را برای تولید ایده، آزمایش تئوری ها، ایجاد مصنوعات نوآورانه یا حل مشکلات معتبر بشناسید و از آن استفاده کنید. دانش‌آموزان با برنامه صدور گواهینامه  ICDLابزارهای دیجیتال را برای برنامه‌ریزی و مدیریت فرآیند طراحی که محدودیت‌های طراحی و ریسک‌های محاسبه‌شده را در نظر می‌گیرد، انتخاب و استفاده می‌کنند.

 می توانید به عنوان بخشی از فرآیند طراحی چرخه ای، نمونه های اولیه را توسعه، آزمایش و اصلاح کنید. تحمل ابهام، پشتکار و ظرفیت کار با مشکلات بی پایان را نشان دهید.

 متفکر محاسباتی

 دانش آموزان تعاریف مسئله را مناسب برای روش های به کمک فناوری، مانند تجزیه و تحلیل داده ها، مدل های انتزاعی و تفکر الگوریتمی در کاوش و یافتن راه حل ها، فرموله می کنند. آنها مسائل را به بخش‌های جزء تقسیم می‌کنند، اطلاعات کلیدی را استخراج می نمایند و مدل‌های توصیفی را برای درک سیستم ‌های پیچیده یا تسهیل حل مسئله توسعه می ‌دهند.

 به سادگی می توانید با برنامه صدور گواهینامه  ICDLمسائل را به اجزاء تقسیم کنید، اطلاعات کلیدی را استخراج کرده و مدل های توصیفی را برای درک سیستم های پیچیده یا تسهیل حل مسئله ایجاد کنید. دانش‌آموزان می‌دانند که اتوماسیون چگونه کار می‌کند و از تفکر الگوریتمی برای ایجاد دنباله‌ای از مراحل برای ایجاد و آزمایش راه‌حل‌های خودکار استفاده می‌کنند.

برنامه صدور گواهینامه  ICDL

 ارتباط خلاق

 دانش آموزان بسترها و ابزارهای مناسب را برای دستیابی به اهداف مورد نظر ایجاد یا ارتباط خود انتخاب می کنند. دانش‌آموزان آثار بدیع را خلق می نمایند یا مسئولانه منابع دیجیتالی را به خلاقیت‌های جدید تغییر می‌دهند یا دوباره ترکیب می‌کنند.

دانش آموزان با برنامه صدور گواهینامه  ICDL، ایجاد یا استفاده از انواع اشیاء دیجیتالی مانند تجسم ها، مدل ها یا شبیه سازی ها، ایده های پیچیده را به وضوح و به طور موثر منتقل می کنند. آنها محتوایی را منتشر یا ارائه می کنند که پیام و رسانه را برای مخاطبان مورد نظرشان سفارشی می کند.

 همکاری جهانی با ICDL

با استفاده از این برنامه، از ابزارهای دیجیتال برای ارتباط با فراگیران با پیشینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف استفاده کنید و با آنها به روش‌هایی درگیر شوید که درک و یادگیری متقابل را گسترش می‌دهد. از فناوری‌های مشترک برای کار با دیگران، از جمله همتایان، متخصصان یا اعضای جامعه برای بررسی مسائل و مشکلات از دیدگاه‌های مختلف استفاده کنید.

 دانش آموزان با برنامه صدور گواهینامه  ICDL ، به طور سازنده به تیم های پروژه کمک می کنند و نقش ها و مسئولیت های مختلفی را به عهده می گیرند تا به طور مؤثر در جهت یک هدف مشترک کار کنند. مسائل محلی و جهانی را کاوش کنید و از فناوری های مشترک برای کار با دیگران برای بررسی راه حل ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های فریلنسری مشاوره رسانه های اجتماعی

پس زمینه برنامه

ICDL   برنامه شماره یک گواهینامه مهارت های رایانه ای در جهان است که شایستگی افراد را در استفاده از رایانه و برنامه های کاربردی رایانه ای رایج نشان می دهد. این یک گواهینامه با کیفیت بالا و شناخته شده بین المللی است که توسط کارشناسان بین المللی طراحی، تایید و تایید شده است.

مزایای گواهینامه ICDL

اقتصاد:  افزایش بهره وری در سازمان ها را فراهم کنید.

آموزش: استفاده از ابزارهای اساسی برای حمایت از یادگیری را تسهیل نمایید.

کارفرمایان: زمان و پول غیرضروری را که از طریق بی کفایتی تلف می شود، حذف کنید.

افراد: افزایش اعتماد به نفس، انگیزه و پتانسیل افراد برای استفاده از فناوری ایجاد می شود.

نیروی کار ICDL 

برنامه صدور گواهینامه  ICDL به افراد مهارت‌ هایی را می ‌دهد که برای یافتن شغل، توسعه در محل کار و ایجاد شغل خود نیاز دارند. ماژول های ICDL Workforce طیف گسترده ای از مهارت ها، از اصول اولیه تا موضوعات دقیق تر را پوشش می دهند.

برای پاسخگویی به خواسته های متخصصان در طیف گسترده ای از بخش ها طراحی شده است. ICDL Professional مهارت های دیجیتالی تخصصی را که برای برتری لازم است را ارائه می دهد. همچنین، گواهینامه برای داوطلبان موفق صادر می شود.

برنامه صدور گواهینامه  ICDL

درباره ICDL

گواهینامه بین المللی کامپیوتر، یا به اختصار ICDL، یک مدرک بین المللی شناخته شده است که آموزش عملی در هر یک از رایج ترین ابزارهای نرم افزاری را ارائه می دهد. این گواهی در بیش از 100 کشور به رسمیت شناخته شده است. هیچ آموزش قبلی کامپیوتر مورد نیاز نیست.

 فرصت های شغلی

با تکمیل ICDL، درک بسیار خوبی از آنچه دنیای فناوری اطلاعات به همراه دارد به دست خواهید آورد. در عین حال، مقدمه ای با دنیای دیجیتال و مدرک بسیار مفیدی دریافت می کنید. در مورد برخی از دوره های عالی فناوری اطلاعات، یک ICDL یک شرط ورودی است و بسیاری از دانشگاه ها و دانشگاه های فناوری گواهینامه ICDL را برای اهداف اعتبار دانشگاهی به رسمیت می شناسند. دانش آموزان می توانند گواهی مبتدی  ICDL و برنامه صدور گواهینامه  ICDL را دریافت کنند.

در این دوره ها، دانش آموزان یک گواهی مبتدی را تکمیل می کنند و سپس می توانند با یک گواهی کامل ادامه دهند. در طول دوره، دانش آموزان هفت دوره را می گذرانند. چهار دوره برای تکمیل گواهی شروع و سه دوره دیگر برای تکمیل گواهینامه کامل است که هدف همه آنها ارائه مهارت های محاسباتی ضروری در محیط کار مدرن است. 

مواد آموزشی در دوره های ICDL

بخش اینترنت 

در این ماژول دانش آموزان موارد ضروری مانند انجام وظایف جستجوی وب با استفاده از برنامه مرورگر و موتورهای جستجو، نشانک گذاری نتایج جستجو، چاپ صفحات وب و تولید گزارش های جستجو را می آموزند. همچنین به دانش‌آموزان با برنامه صدور گواهینامه  ICDL ، آموزش داده می‌شود که چگونه از نرم‌افزار ایمیل برای ارسال و دریافت پیام، پیوست کردن اسناد یا فایل‌ها به پیام و سازماندهی و مدیریت پوشه‌ها یا فهرست‌های پیام در نرم‌افزار پست الکترونیکی استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های موسیقی برای آموزش

مایکروسافت اکسس

به دانش آموزان مفاهیم اولیه این برنامه پایگاه داده آموزش داده می شود و نحوه استفاده از پایگاه داده در رایانه شخصی را یاد می گیرند. طراحی و برنامه ریزی یک پایگاه داده ساده، بازیابی اطلاعات از پایگاه داده موجود و ایجاد و اصلاح گزارش ها بخشی از این ماژول است.

مایکروسافت ورد

به دانش آموزان با برنامه صدور گواهینامه  ICDL ، آموزش داده می شود که چگونه از این برنامه پردازش کلمه در رایانه شخصی استفاده کنند. این ماژول علاوه بر عملیات اساسی مانند ایجاد، قالب بندی و تکمیل یک سند Word آماده برای توزیع، شامل جنبه های پیشرفته تری مانند ایجاد جداول استاندارد، استفاده از تصاویر در یک سند، وارد کردن اشیا و استفاده از ابزارهای ادغام نامه می باشد.

مایکروسافت اکسل

به دانش‌آموزان مفاهیم اساسی مربوط به این و سایر برنامه‌های صفحه‌گسترده آموزش داده می‌شود و یاد می‌گیرند که عملیات اساسی مربوط به توسعه، قالب‌بندی و استفاده از صفحات گسترده را انجام دهند. فرمول ها و توابع پایه، وارد کردن اشیا و ایجاد نمودارها و نمودارها نیز بخشی از این ماژول را تشکیل می دهند.

Microsoft PowerPoint 

دانش آموزان با برنامه صدور گواهینامه  ICDL ، در استفاده از این ابزار ارائه مهارت کسب می کنند. این ماژول شامل آموزش ایجاد انواع ارائه برای مخاطبان هدف مختلف و استفاده از جلوه های مختلف نمایش اسلاید است.

مدیریت فایل ها 

دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه در محیط دسکتاپ به طور موثر عمل کنند. این شامل مدیریت، سازماندهی، کپی، انتقال و حذف فایل ها و دایرکتوری ها یا پوشه ها می شود. توانایی استفاده از انواع ویژگی های موجود در سیستم عامل نیز بخشی از این ماژول را تشکیل می دهد.

برنامه صدور گواهینامه  ICDL

مفاهیم اولیه فناوری اطلاعات

 دانش آموزان با برنامه صدور گواهینامه  ICDL ، درک درستی از ساختار فیزیکی اولیه رایانه شخصی پیدا می کنند و با ملزومات فناوری اطلاعات (IT) آشنا می شوند، از جمله:

- ذخیره سازی اطلاعات و حافظه

- زمینه برنامه های کاربردی نرم افزاری مبتنی بر کامپیوتر در جامعه

- استفاده از شبکه های اطلاعاتی در محاسبات

این دوره با اطلاعاتی در مورد تأثیرات رایانه ها بر سلامتی و تعدادی از مسائل امنیتی و حقوقی مرتبط با رایانه تکمیل می شود. برای شرکت در دوره های بین المللی آی سی دی ال و دریافت برنامه صدور گواهینامه  ICDL ، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کرده و هزینه های ارزی آن را بپردازید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد