تحصیل در ونزوئلا

تحصیل در ونزوئلا

توسط : تیم محتوا
1,540

ونزوئلا که رسماً جمهوری بولیواری ونزوئلا نامیده می شود، کشوری در سواحل شمالی آمریکای جنوبی است. ونزوئلا ایالتی با تنوع زیستی بسیار بالا می باشد که با زیستگاه های مختلف از کوه های آند در غرب تا جنگل های بارانی حوضه آمازون در جنوب در نظر گرفته می شود. از طریق دشت های وسیع لاانوس و سواحل کارائیب در مرکز و دلتای رودخانه اورینوکو در شرق در بر گرفته شده است. از زمان کشف نفت در اوایل قرن بیستم، ونزوئلا یکی از صادرکنندگان پیشرو نفت در جهان بوده و یکی از بزرگترین ذخایر نفتی را دارد. این کشور، دارای سیستم آموزشی قابل توجهی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در ونزوئلا تشویق می کند.

درباره ونزئولا

ونزوئلا در شمالی ترین قسمت قاره آمریکای جنوبی قرار دارد. از نظر جغرافیایی تا حدودی شبیه ایالت تگزاس ایالات متحده است، یکی از شهری ترین کشورهای آمریکای لاتین است. این کشور طولانی ترین خط ساحلی دریای کارائیب را دارد. جزایر عجیب و غریب آروبا، بونیر، کوراسائو، ترینیداد و توباگو در دریای کارائیب در نزدیکی ساحل شمالی قرار دارند. در واقع، خط ساحلی اینجا می‌تواند برای یکی از بهشت‌های تعطیلات کارائیب گذر کند.

ونزوئلا ششمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است و از غرب با کلمبیا و از شرق با گویان همسایه است. از شمال با دریای کارائیب و از جنوب با کشور برزیل هم مرز است. این آبشار بلندترین آبشار بدون وقفه جهان است. آبشار فرشته از لبه کوه Auyantepui در پارک ملی Canaimi می گذرد که از مهمترین جاذبه های گردشگری در این کشور محسوب می شود. ونزوئلا همچنین دارای بزرگترین دریاچه آمریکای جنوبی، Maracaibo  است.

در صورتی که تحصیل در ونزوئلا را برگزیده اید، این نکته را در نظر داشته باشید که با تنوع زیستی بالایی در این کشور روبرو خواهید شد. این به دلیل تنوع زیستگاه هایی است که در کشور وجود دارد. زیستگاه ها از آند در غرب تا جنگل های بارانی حوضه آمازون در جنوب متغیر است. لوس لاموس یا دشت از شرق رشته کوه آند امتداد دارد و یک علفزار گرمسیری را تشکیل می دهد. رودخانه اصلی اورینوکو، دومین رودخانه طولانی در قاره است. رشته کوه Cordillera de la Costa از شرق به غرب می گذرد.

تحصیل در ونزوئلا

آب و هوای ونزوئلا

نزدیکی ونزوئلا به خط استوا باعث شده است تا یک آب و هوای ثابت داشته باشد که به طور پیوسته تغییرناپذیر است. دو زمان اصلی آب و هوا اساساً گرم یا مرطوب است. در لوس لاموس، آب و هوا بسیار خشک است. در طول فصل مرطوب، بیشتر منطقه باید با قایق سفر شود. میانگین دمای سالانه از 95.0 درجه فارنهایت در مناطق پست مرطوب تا 46.4 فارنهایت در یخچالها و ارتفاعات متغیر است. در واقع می توان گفت که تحصیل در ونزوئلا با جاذبه هایی که دارد، می تواند یک تجربه متفاوت باشد.

واحد پول ونزوئلا

اعمال کنترل های ارزی سختگیرانه باعث می شود که Bolivar Fuerte (BsF) به راحتی در داخل یا خارج از کشور تبدیل نشود. نرخ ارز رسمی فعلی 6.3 BsF به ازای هر دلار است. این در بانک ها و چند صرافی ارائه می شود. یک بازار موازی وجود دارد که با نرخ های بالاتر نزدیک به ارزش واقعی BsF معامله می شود. نرخ ها در بازار سیاه غیر رسمی بسته به تورم و تقاضا برای ارز در نوسان هستند. این نرخی است که بیشتر همه چیز در کشور بر آن استوار است.

بازار سیاه باید توسط گردشگران اجتناب شود، مگر اینکه در مورد تجارت نهاد مثبت باشد. امن ترین مبادله نرخ توریست است و توسط مدیران هتل و پوسادا ارائه می شود. هنگامی که یورو یا دلار معامله می شود، معامله مجدد دشوار است. ویزا و مسترکارت در اکثر جاها پذیرفته می شود که برای مشتاقان تحصیل در ونزوئلا ، گزینه ای مناسب خواهد بود.

یشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های آسیا

آموزش عالی در ونزوئلا

تحصیلات عالی در ونزوئلا طبق قانون اساسی 1999 برای شهروندان رایگان است و 35 درصد از بودجه آموزش را دریافت می کند. در سال 2002، بیش از 70 درصد دانشجویان آموزش عالی از ثروتمندترین افراد جامعه بودند. برای رفع این مشکل، دولت سیستم دانشگاه بولیواری را تأسیس کرد.

دولت تصمیم گرفت به جای تمرکز بر بهبود آموزش ابتدایی و متوسطه، پول را وارد سیستم دانشگاهی کند. در سال 2002، 860000 دانشجو در آموزش عالی ثبت نام کرده بودند که 11 درصد از کل جمعیت دانشجویان را تشکیل می داد. این رقم در سال 2011 به طور چشمگیری به 2 میلیون افزایش یافت.

UBV که در اصل توسط رئیس جمهور هوگا چاوز ایجاد شد، بخشی از Mission Sucre، یک برنامه بورسیه دولتی برای تحصیل در ونزوئلا است. در تلاش برای دموکراتیک کردن دسترسی به آموزش عالی، برنامه های مطالعاتی سیاسی برای عموم با حداقل شرایط ورودی ایجاد شد. UBV دارای پردیس هایی در حداقل 335 شهرداری در سراسر ونزوئلا است.

موسسات آموزش عالی به دانشگاه ها و دانشکده های فنی تقسیم می شوند. دانشگاه ها پس از اتمام یک برنامه پنج ساله، عناوینی را به دانشجویان اعطا می کنند که به معنای واقعی کلمه به مهندس (Ingeniero) ترجمه می شود. برخی ممکن است به Diplomados زمان متفاوتی برای به دست آوردن یکی اعطا کنند.

به دانشجویان فنی عنوان تکنسین عالی دانشگاه (Técnico Superior Univeritario) یا Licentiate (Licenciado) پس از اتمام یک برنامه سه ساله اعطا می شود. کار پس از فارغ التحصیلی تحصیل در ونزوئلا ، با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود.

دانشگاه های محبوب 

بالاترین رتبه در ونزوئلا Universidad Central de Venezuela (UCV) است. این دانشگاه رتبه 33 را در کل آمریکای لاتین دارد و از رتبه 52 در سال 2011 افزایش یافته است. همچنین Universidad de los Andes Mé rida و Universidad Cató lica André s Bello در بین 100 برتر آمریکای لاتین قرار دارند.

تحصیل در ونزوئلا

هزینه تحصیل در ونزوئلا

هزینه تحصیل در ونزوئلا دانشگاه برای دانشجویان بین المللی معمولاً شامل شهریه و هزینه ها، مسکن، بیمه درمانی، کتاب و هزینه های زندگی می شود. دانش‌آموزانی که ویزای F-1 یا J-1 دارند یا نیاز دارند باید حمایت مالی خود را بر اساس هزینه تخمینی یک سال تحصیلی نشان دهند. 

هزینه تخمینی فعلی یک سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی 29253 دلار و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی 33790 دلار است. لازم به ذکر است که این برآوردها شامل هزینه غذا و هزینه های شخصی نیز می شود.

واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی

ویزای دانشجویی تحصیل در ونزوئلا برای غیر مهاجران برای کسانی که مایل به ادامه تحصیل در این کشور هستند در دسترس است. این ویزای را می توان از طریق کنسولگری یا سفارت محلی خود دریافت کرد. وب سایت آنها را بررسی کنید تا بدانید چه مدارکی مورد نیاز است. در نظر داشته باشید که ونزوئلا دارای یک سیستم دانشگاهی عالی است. علاوه بر تحصیلات عالی، شما در یکی از زیباترین و متنوع ترین کشورهای جهان از نظر جغرافیایی غرق خواهید شد. این تجربه یک عمر خواهد بود.

یشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های چین

طرح های آموزشی در ونزوئلا

طرح ‌های آموزشی ایجاد شده در سال‌های گذشته، همکاری بین‌المللی دانشگاه و تبادل علمی را برای جذب دانشجویان و کارکنان لیسانس از سراسر جهان تشویق می‌کند. این سیاست ها همچنین تحرک دانشجویان، فارغ التحصیلان و کارکنان آموزش عالی را تسهیل می کند. موسسات تخصصی به آماده سازی دانشجویان برای مشاغل آینده خود کمک می کنند و مهمتر از همه، دسترسی جهانی گسترده به آموزش عالی با کیفیت بالا را برای تحصیل در ونزوئلا ارائه می دهند.

امکان تحصیل در این کشور، فرصت هایی را برای دیدن بیشتر جهان باز می کند. نه فقط بدان دلیل که فرصت سفر دارید، بلکه رفتن به خارج از کشور برای دنبال کردن یک ترم در یک دانشگاه دیگر به طور فزاینده ای آسان تر می شود. طیف گسترده ای از گزینه های تحصیلی مختلف وجود دارد، و یکی از آنها می تواند ثابت کند که برنامه لیسانس رویایی شماست. ضمن آنکه امروزه، تعداد مدارک تحصیلی لیسانس به زبان انگلیسی در جهان در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. 

مدرک کارشناسی

مدرک لیسانس، برای تحصیل در ونزوئلا ، یک مدرک دانشگاهی است که برای یک دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی به دست می آید که می تواند در طول زمان متفاوت باشد. این بستگی به رشته و گاهی مؤسسه آموزشی دارد. یک مدرک لیسانس حرفه ای معمولاً 4 تا 5 سال طول می کشد، در حالی که دوره لیسانس آکادمیک در اکثر کشورها 3 سال طول می کشد. اگرچه این همیشه یک قانون کلی نیست.

برنامه های تحصیلی عمدتاً به مدارکی مانند لیسانس علوم (BSc)، لیسانس هنر (BA) و لیسانس حقوق (LL.B.)، لیسانس بازرگانی (B.BA) و غیره منجر می شود. پس از اتمام دوره لیسانس معمولی در همان رشته می توان مدرک افتخاری یک ساله دریافت کرد. گاهی اوقات، این به معنای یک سال تحقیق است که با پایان نامه مکتوب به اوج می رسد. 

در برخی از دانشگاه ها، هنگام تحصیل در ونزوئلا ، شما می توانید یک مدرک افتخار مشترک داشته باشید. این امر مستلزم حداقل نیمی از واحدهای مورد نیاز برای هر یک از رشته های مربوطه (دو حوزه موضوعی) است. حوزه های موضوعی لزومی ندارد که ارتباط زیادی با هم داشته باشند، اما معمولاً هم همپوشانی با دانشکده ها و موضوعات دارند.

تحصیل در ونزوئلا

بورسیه تحصیلی ونزوئلا

اگر موقعیت ایده‌آل شما برای تحصیل در خارج از کشور مانند تصور اکثر مردم از تعطیلات استوایی به نظر می‌رسد، ممکن است بخواهید به سواحل ونزوئلا بروید. با این حال، ونزوئلا چیزی بیش از مناظر ساحلی و جنگل‌های زیبا را ارائه می‌دهد. فرصت‌های مطالعاتی فراوانی برای زیست‌شناسان آینده، بوم‌شناسان و توسعه‌دهندگان پایدار جهان وجود دارد.

اگر تحصیل در رشته‌های زیست‌محیطی، اقتصادی یا زبان‌شناسی در ونزوئلا برای یک ترم طولانی‌تر به نظر می‌رسد، می‌خواهید برنامه تحصیل در ونزوئلا را در خارج از کشور با جستجوی بورسیه‌ای برای تأمین هزینه سفر خود شروع کنید. چندین فرصت، از دولت فدرال، سازمان‌های مسافرتی دانشجویی، کالج‌های خصوصی و سایر منابع، برای کمک به شما در پرداخت هزینه ماجراجویی ونزوئلا وجود دارد. 

توجه داشته باشید که فرصت های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در ونزوئلا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر آمریکای جنوبی، صرفاً به دلیل سیستم دولتی ناپایدار و سیاست های دائماً در حال تغییر آن ها، کمی کمتر است، اما آنچه که وجود دارد ارزش بررسی دارد.

یشنهاد مطالعه:تحصیل در اتریش

تامین مالی فدرال

دولت فدرال دو بورسیه تحصیلی قابل توجه را تأمین می کند که ممکن است توسط دانشجویانی که مایل به تحصیل در ونزوئلا هستند استفاده شود:

بورسیه های تحصیلی دیوید ال

در برنامه تحصیل در ونزوئلا ، بورن هم به دانشجویان مقطع لیسانس و هم به دانشجویانی که علایق شغلی آنها ممکن است شامل امنیت ملی و موضوعات سیاسی مورد علاقه ایالات متحده باشد، ارائه می شود. دانش‌آموزانی که برای یک برنامه جامع در ونزوئلا برنامه‌ریزی می‌کنند، تنها در صورتی می‌توانند واجد شرایط باشند که دانشگاهیان آن‌ها ممتاز باشند و فهرست دیگر معیارها کاملاً جامع و کامل باشد. 

این برنامه برای پر کردن شکاف‌ های امنیت ملی ایجاد شد، جایی که تقاضای زیادی برای پرسنل آموزش دیده با دانش صمیمی از مناطق مهم در جهان، مانند ونزوئلا وجود دارد. متقاضیان واجد شرایط باید بتوانند فرهنگ و زبان ونزوئلا را در سطح عمیقی تجربه کنند و این دانش را با خود به خانه ببرند. 

آنها همچنین باید مایل به بازپرداخت حداقل بورسیه تحصیل در ونزوئلا با خدمت در وزارت دفاع یا امنیت داخلی پس از فارغ التحصیلی باشند. قابل ذکر است، اولویت به کسانی داده می شود که برنامه های شغلی بلندمدت ممکن است آنها را در این جهت دنبال کنند. بورس تحصیلی ممکن است تا 25000 دلار برای این آموزش یک به یک به علاوه یک بسته بسته شغلی باشد.

تحصیل در ونزوئلا

بورسیه های بنجامین ای

این کشور امیدوار است که ملت در نسل های آینده از رهبری جهانی متنوع تر و متعادل تر بهره مند شود و این صندوق را برای اثبات آن تأسیس کرده اند. برای این منظور، جوایز سخاوتمندانه گیلمن به متقاضیان کم درآمد که باید دریافت کنندگان گرنت پل نیز باشند، اعطا می شود. اولویت با اقلیت ها و کسانی است که در مؤسساتی شرکت می کنند که کالج های سنتی هنرهای لیبرال نیستند. در این برنامه بسیار رقابتی، تا سقف 5000 دلار به بیش از 700 دانش آموز در سراسر کشور اهدا می شود. برای برنامه تحصیل در ونزوئلا ، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد