تحصیل در یونان

تحصیل در یونان

توسط : تیم محتوا
1,317

آیا می خواهید در یونان تحصیل کنید؟ این کشور مدیترانه ای به طور گسترده به عنوان منبع فکری شناخته شده است که فرهنگ مدرن غربی بسیاری از باورها و نظام های زبانی، فلسفی، فرهنگی، حقوقی، اجتماعی و اخلاقی خود را مدیون آن است. مفاهیم فردگرایی، آزادی، دموکراسی و حکومت، همگی ریشه در متفکران بزرگ یونان باستان دارند که ایده‌های آن‌ها هنوز به طور گسترده خوانده می‌شود و امروزه بحث می‌شود. مایلید راه سقراط، افلاطون، ارسطو، اپیکور و بسیاری دیگر از پرسشگران و مبتکران بزرگ را دنبال کنید، در حالی که از غذاهای خوشمزه یونانی، هوای آفتابی و شهرهای پر جنب و جوش لذت می برید؟ می توانید تحصیل در یونان و دانشگاه های برتر آن را برگزینید.

 دانشگاه های یونان

بیش از 20 دانشگاه در یونان وجود دارد که در سراسر کشور و همه در بخش دولتی پراکنده شده اند. در حالی که تدریس عمدتاً به زبان یونانی است، برنامه‌های تحصیلی تخصصی به زبان‌های دیگر (معمولاً انگلیسی) در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز موجود است.

15 موسسه آموزشی فناوری (TEI) به این دانشگاه ها ملحق می شوند که برنامه های آموزش عالی را با تمرکز بر مهارت های عملی و حرفه ای در موضوعاتی مانند فناوری کاربردی، مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، مدیریت و هنر و طراحی ارائه می دهند. به طور کلی سیستم آموزش عالی یونان بسیار مورد احترام است و در اولین ویرایش رتبه بندی قدرت سیستم آموزش عالی QS در رتبه 41 جهان قرار دارد.

تحصیل در یونان

رتبه بندی دانشگاه های یونان

شش دانشگاه در یونان در رتبه بندی QS World University Rankings® 2021 گنجانده شده اند که بالاترین رتبه بندی دانشگاه های این کشور به شرح زیر است:

دانشگاه فنی ملی آتن

 دانشگاه فنی ملی آتن بالاترین رتبه در یونان است که در سال 2021 در رتبه 477 قرار گرفت. برای تحصیل در یونان، می توانید این دانشگاه را انتخاب کنید. دانشگاه فنی ملی آتن یا NTUA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های یونان است که در سال 1837 تأسیس شد. 

امروزه حدود 23900 دانشجو دارد که اکثر آنها در برنامه های پنج ساله تحصیل می کنند که منجر به دیپلم معادل کارشناسی ارشد در مهندسی یا علوم می شود. 9 دانشکده (دانشکده) آکادمیک آن طیفی از رشته های مهندسی و همچنین معماری و ریاضیات کاربردی و فیزیک را پوشش می دهند. 

تدریس به زبان یونانی است، اما دانشجویانی که به عنوان بخشی از برنامه تبادل اراسموس شرکت می کنند، پروژه های خود را به زبان انگلیسی تکمیل می کنند. NTUA دارای چندین پردیس است که همگی در پایتخت پرجنب‌وجوش و تاریخی یونان، آتن واقع شده‌اند.

دانشگاه ارسطو تسالونیکی

 دانشگاه ارسطو تسالونیکی بزرگترین دانشگاه یونان و یکی از بزرگترین دانشگاه های جنوب شرقی اروپا است. پردیس اصلی بزرگ آن در مرکز تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان، و یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگان این کشور واقع شده است. این موسسه که در سال 1925 تأسیس شد، به نام فیلسوف مشهور ارسطو که در نزدیکی شهر به دنیا آمد، نامگذاری شده است و از آن به عنوان دانشگاه ارسطو، دانشگاه تسالونیکی یا AUTH یاد می شود. 

این دانشگاه دوره هایی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در طیف گسترده ای از موضوعات ارائه می دهد که اکثر دوره ها به زبان یونانی تدریس می شوند. در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021، دانشگاه ارسطو تسالونیکی در رتبه 571-580 در جهان قرار دارد. برای تحصیل در یونان، دانشگاه ارسطو یک گزینه مناسب است.

یشنهاد مطالعه:بهترین کشورها برای تحصیل در معماری

دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن

 همچنین در بین 700 دانشگاه برتر جهان، دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن قرار دارد. دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن که معمولاً فقط به "دانشگاه آتن" خلاصه می شود، در سال 1837 تاسیس شد و آن را به قدیمی ترین دانشگاه در بین دانشگاه های یونان تبدیل کرد. حدود 125000 دانشجو دارد که در رشته های مختلف از جمله حقوق، زبان، علوم بهداشتی، فلسفه، علوم سیاسی و علوم طبیعی برنامه هایی ارائه می دهند. این دانشگاه دارای چهار پردیس اصلی است که هر کدام در محله متفاوتی از آتن قرار دارند.

برخی از بهترین دانشگاه های یونان

سه دانشگاه دیگر یونان که در حال حاضر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS گنجانده شده اند عبارتند از دانشگاه کرت، دانشگاه پاتراس و دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن. شما همچنین می توانید برای تحصیل در یونان، یکی از کالج های خصوصی کوچکتر در یونان را در نظر بگیرید، مانند کالج آمریکایی یونان که شامل مدرسه کسب و کار فارغ التحصیل آلبا در کالج آمریکایی یونان و Deree  کالج آمریکایی یونان است.

کشو یونان دارای حدود بیست و چهار دانشگاه است که شانزده دانشگاه آن، فنی و عمدتا دولتی است. یونان به عنوان یک کشور اتحادیه اروپا یکی از اعضای فرآیند بولونیا است، بنابراین می توانید اعتبارات ECTS را کسب کرده و انتقال دهید.  اگر ایده تحصیل در این کشور برای شما جذاب است، چند دانشگاه عالی وجود دارد که برنامه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما ارائه می دهند که شامل مدرسه کسب و کار فارغ التحصیل آلبا، دانشگاه کرت، دانشگاه اقتصاد و بازرگانی آتن، دانشگاه ارسطو تسالونیکی، دانشگاه ایوانینا و دانشگاه پاتراس است.

آموزش رایگان و سبک زندگی مقرون به صرفه 

تحصیل در یونان و در دانشگاه های دولتی یونان، دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا معمولاً هیچ هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند. تنها استثنا چند برنامه کارشناسی ارشد است. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، هزینه هایی بین 1500 تا 9000 یورو را برای کتاب های درسی خود به صورت سالانه دارند.

تحصیل در یونان

زندگی دانشجویی 

یونان از جمله کشورهایی است که به دلیل مقرون به صرفه بودن، برای دانشجویان و گردشگران، محبوب است. به طور متوسط، برای تمام هزینه‌ها، از جمله محل اقامت، به حدود 450 تا 700 یورو در ماه نیاز دارید که در مقایسه با سایر مقاصد اروپایی (اسپانیا، آلمان یا ایتالیا) که میانگین هزینه‌های زندگی ماهیانه آن برای تحصیل در یونان ، بین 800 تا 1000 یورو است، منطقی است. در مرکز شهر اجاره آپارتمان حدود 240 تا 450 یورو به صورت ماهانه است که با صرف غذای خیابانی ارزان، می تواند همراه باشد.

رشته های تحصیلی یونان 

یونان نه تنها به میراث فرهنگی و تاریخی خود افتخار می کند، بلکه همچنان سنت های خود را حفظ کرده و از طریق آموزش آن را ارتقا می بخشد. برخی از دانشگاه‌های یونان، زمینه های تحصیلی زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. تحصیل فلسفه در یونان! چه جایی بهتر از آن برای مطالعه فلسفه که زمانی خانه متفکرانی مانند سقراط، افلاطون یا ارسطو بود؟ تحصیل در رشته معماری در یونان! از شاهکارهایی مانند آکروپولیس، پارتنون، المپیا یا کاخ آشیلیون الهام بگیرید. تحصیل سیاست یا تاریخ در یونان! در زادگاه خود دموکراسی بیاموزید.

تحصیل در یونان در رشته پزشکی! شما مطمئناً در مورد بقراط شنیده اید که اخلاق را در پزشکی نظریه پردازی می کند، همچنین روش هایی را در تشخیص، زیست شناسی و درمان که هنوز هم امروزه استفاده می شود. یونان همچنین تأثیر زیادی در مفاهیم اولیه علم داشته است و اغلب نمادهایی که اغلب در معادلات فیزیک و ریاضی استفاده می شوند از الفبای یونانی مشتق شده اند.

یشنهاد مطالعه:پذیرش دانشگاه های برتر با آزمون دولینگو

میراث جهانی شگفت انگیز و سواحل خیره کننده 

یونان یک مقصد توریستی فوق‌العاده است، و حقیقت این است که این کشور چیزهای زیادی را برای گردشگران فراهم می‌کند: آب و هوای مدیترانه‌ای، مکان‌های تاریخی عالی، سواحل و جزایر دوست‌داشتنی، زندگی شبانه پررونق، غذاهای خوشمزه، که همه با هزینه‌های کاملا مقرون به صرفه ارائه می شود

اگر تحصیل در یونان را برگزیده اید و در آتن زندگی می کنید، از بناهای تاریخی بسیار زیبایی مانند معبد زئوس المپیا، پارتنون، آکروپولیس، کوه المپوس فاصله دارید و در تسالونیکی، می توانید از دیوارهای شهر بیزانسی، قلعه هپتاپیرگیون، عثمانی دیدن کنید. برج سفید، و بسیاری دیگر. برخی از نقاط ساحلی معروف یونان مانند تاسوس، رودس، کرت یا کورفو را بررسی کنید، شنا کنید، برنزه شوید و استراحت کنید و لذت ببرید.

تحصیل در یونان

غذاها و نوشیدنی های یونانی

غذاها و نوشیدنی های یونانی برای ذائقه شما لذت بخش خواهد بود. هر زمان که به یک کشور خارجی سفر می کنید، امتحان نکردن طعم های محلی آن ضایع است. Tsatsiki، فتا، زیتون، gyros از غذاهای معروف یونانی و همچنین تسیپورو، متاکسا، رتسینا و اوزو هستند. یونانی ها به عنوان میانگین طول عمر طولانی دارند که تا حدی به رژیم غذایی آنها نسبت داده می شود، بنابراین آن را امتحان کنید! غذا نه تنها سالم بلکه خوشمزه است!

یونانی‌ها از وفاداری قدردانی می‌کنند و از مهمان‌پذیرترین مردم جهان هستند. اگر به همان رستوران یا غذاخوری سر بزنید، آنها به عنوان یک دوست از شما استقبال می کنند و حتی احتمالاً تخفیف هم می دهند. یافتن پیشخدمت ها یا خانواده های نامطلوب تقریباً غیرممکن است. مشتریان معمولاً هدایایی مانند شات رایگان یا دسر رایگان نیز دریافت می کنند. سعی کنید این نگرش را اتخاذ کنید زیرا بسیار دوست داشتنی است!

 از هوای گرم در تمام طول سال لذت ببرید. یونان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود آب و هوای گرمی دارد. در طول تابستان دو یا سه ماه باران نمی بارد، به ویژه در نواحی جنوبی، و در زمستان، برف به ندرت می بارد و دما معمولاً بالای صفر باقی می ماند. این مطمئناً یک مزیت بی نظیر هنگام تحصیل در یونان است، زیرا می توانید هر روز ساعات مطالعه را با فعالیت های اجتماعی و فرهنگی تکمیل کنید. بنابراین هیچ چیز نمی تواند شما را از بازدید از جاذبه های باشکوه یونان باز دارد.

تحصیلات عالی در یونان

تحصیلات عالی در یونان توسط سه نوع موسسه ارائه می شود. اینها دانشگاه ها، موسسات آموزشی فناوری و آکادمی ها هستند. شما می توانید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های یونان تحصیل کنید. یک دانشگاه یونانی در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 و 4 دانشگاه در بین 1000 دانشگاه برتر وجود دارد. بالاترین دانشگاه فنی ملی آتن است که در رتبه 422 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه کرت است که در گروه 591-600 قرار دارد.

درباره یونان

به طور رسمی جمهوری یونان، یونان خانه تقریباً 18 میلیون نفر است. یونان در جنوب اروپا واقع شده و با 4 کشور مرز زمینی دارد و در 4 دریای مختلف قرار دارد. یونان همانطور که امروزه شناخته می شود در سال 1830 پس از یک جنگ استقلال پدیدار شد. 

اولین شواهد از سکونت انسان در یونان به 270000 سال قبل از میلاد برمی گردد. یونان همچنین محل اولین تمدن های پیشرفته در اروپا بود. این کشور به خاطر ایجاد بازی های المپیک در سال 776 قبل از میلاد، و همچنین درام غربی، که یک حالت داستانی است که در اجرا ارائه می شود، شناخته شده است.  این می تواند دلیلی بر زندگی و تحصیل در یونان باشد.

آکروپولیس پوسته یک ارگ باستانی است که در آتن، یونان واقع شده است. آکروپولیس یک ارگ باستانی است که بر فراز آتن، یونان قرار دارد. این یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب است و از اهمیت تاریخی برخوردار است.

یشنهاد مطالعه:تحصیل در دانمارک

هزینه زندگی و تحصیل در یونان

یونان از یورو (€) به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. شهریه شما به این بستگی دارد که اهل کجا هستید و کجا تحصیل می کنید. اگر در دانشگاه دولتی تحصیل کنید، هزینه کمتری نسبت به دانشگاه خصوصی خواهید داشت. اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، در تمام دانشگاه ها و کالج های دولتی شهریه پرداخت نخواهید کرد. 

اگر اهل هر کشور دیگری هستید، ملزم به پرداخت شهریه خواهید بود. بسته به محل تحصیل و در چه سطحی، هزینه ها متفاوت خواهد بود. به طور متوسط باید انتظار داشته باشید که بین 3000 تا 15000 یورو در سال بپردازید. میزان پرداختی شما به محل زندگی شما بستگی دارد، زیرا شهرهای بزرگتر از شهرها و شهرهای کوچکتر هزینه بیشتری دارند. به طور متوسط، شما باید بین 500 تا 1000 یورو در ماه بودجه داشته باشید. همچنین هزینه بیمه درمانی نیز وجود دارد.

ویزای تحصیلی یونان

بسته به اینکه اهل کجا هستید، ممکن است برای تحصیل در یونان به ویزا نیاز داشته باشید. دانشجویان برای تحصیل در این کشور به ویزا نیاز دارید. این کار را می توان در سفارت یا کنسولگری یونان در کشور خود انجام داد. مدارک خاصی را نیز هنگام ارائه درخواست باید تحویل دهید.

تحصیل در یونان

زبان

زبان رسمی و ملی یونان یونانی است. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی، عمدتاً در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه می‌شوند. در مقطع کارشناسی، زبان یونانی زبان عادی تدریس است. اگر به زبان غیر مادری تحصیل کنید، احتمالاً باید مدرکی دال بر مهارت خود ارائه دهید. اگر استانداردهای لازم را نداشته باشید، معمولاً مؤسسات دوره های زبان را برای کمک به پیشرفت شما ارائه می دهند. حتی اگر قادر به تحصیل به زبان انگلیسی هستید، باید سعی کنید تا جایی که می توانید زبان یونانی را یاد بگیرید. برای تحصیل در یونان و انجام مقدمات مهاجرت به این کشور و دریافت ویزا، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

برچسـب هـا : دانشگاهی ، تحصیل در یونان
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد