آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین ممکن است؟

آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین ممکن است؟

توسط : تیم محتوا
1,386

بیت کوین ممکن است کاربرد جذابی در بازار حواله های خارج از کشور داشته باشد. با استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله ای برای ارسال پول به خارج از کشور و پرداخت های بین المللی با بیت کوین ، کاربران ممکن است بتوانند از برخی از هزینه های بالای بانک های سنتی و خدمات انتقال پول جلوگیری کنند.

نقل و انتقال پول

بسیاری از مردم در سراسر جهان به طور منظم برای دوستان و خانواده خود در خارج از کشور پول ارسال می کنند. اگرچه نقل و انتقالات خارج از کشور در نتیجه همه‌گیری کووید-19 کاهش یافت، اما حواله‌ها همچنان انعطاف‌پذیر بودند و هرروزه، افزایش قابل توجهی داشت.

این یک منبع اصلی ثروت برای کشورهای کم درآمد و متوسط است. حامیان می گویند که بیت کوین می تواند با حذف واسطه ها و کاهش هزینه های پرداخت های خارج از کشور، حواله ها را تسهیل کند. با این حال، هزینه های بالای مرتبط با شبکه بیت کوین، حواله ها را برای اکثر پرداخت ها غیرعملی می کند. علاوه بر این، نگرانی هایی وجود دارد که ارز دیجیتال می تواند برای پولشویی استفاده شود.

آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین ممکن است؟

آشنایی با صنعت حواله

در یک پرداخت معمولی حواله، مشتری در کشور مبدأ ارز محلی را به اپراتور انتقال پول (MTO) پرداخت می کند. سپس گیرنده می تواند پول را به واحد پول کشور مقصد، منهای هر گونه کارمزد توسط MTO دریافت کند. اما پرداخت های بین المللی با بیت کوین چگونه است؟

اکثر MTO ها از طریق شبکه یک ارائه دهنده نرم افزار حواله بزرگتر (RSP) مانند Western Union (WU) یا Moneygram  فعالیت می کنند.  ممکن است تنها کسری از هزینه هایی را که از مشتری می گیرد دریافت کند، زیرا عمده آن توسط RSP به جیب زده می شود. علاوه بر این، یک MTO همچنین ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های معمول دیگر برای نصب، اشتراک و نگهداری سیستم داشته باشد.

استفاده از این زیرساخت مالی، به ویژه برای حواله های کوچکتر، گران است. بانک جهانی دریافت که حواله 200 دلاری بسته به کشور مقصد و نوع خدمات مورد استفاده می تواند هزینه های متوسطی بین 5 تا 9.3 درصد داشته باشد.

این خدمات به دلیل هزینه رعایت مقررات شناخت و هویت مشتری (KYC) و ضد پول شویی (AML)، کنترل سرمایه یا سایر محدودیت ها گران هستند. علاوه بر این، ممکن است عدم شفافیت در نرخ ارز وجود داشته باشد و هزینه نامرئی دیگری برای مصرف کننده ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه:نحوه وام گرفتن ارز دیجیتال

چگونه می توان از بیت کوین برای حواله استفاده کرد؟

اما پرداخت های بین المللی با بیت کوین چگونه استفاده می شوند؟ بیت کوین به دلیل ماهیت بدون مرز ارز دیجیتال به عنوان یک رسانه جذاب برای حواله های بین المللی پیشنهاد شده است. از آنجایی که هر کسی می تواند از بلاک چین استفاده کند، نیازی به ارسال پرداخت از طریق بانک یا RSP نیست. چندین استارت آپ بلاک چین خدماتی را برای تسهیل حواله بیت کوین بدون نیاز به درک کاربران از فناوری بیت کوین ارائه می دهند.

 این خدمات جایگزین RSP ها با نرم افزاری برای تسهیل تراکنش های بیت کوین می شوند. یک اپراتور انتقال پول به سادگی می تواند مقدار پول مورد نیاز برای عملیات روزانه خود را تخمین بزند، مقدار معادل بیت کوین را از قبل خریداری کند و بلافاصله آنها را به ارز فیات در کشور دریافت کننده بفروشد. کسب و کار توکن های ارز مجازی را برای مدت طولانی نگه نمی دارد و تراکنش های مشتریان در عرض چند دقیقه انجام می شود.

نگرانی ها در مورد حواله های بیت کوین

بزرگترین نگرانی در مورد تراکنش های ارزهای دیجیتال بین المللی، احتمال استفاده از آنها برای پولشویی است. بانک ها و اپراتورهای انتقال پول الزامات گزارش دهی سختی دارند و دفتر کنترل دارایی های خارجی کشورها و افرادی را که می توانند اما پرداخت های بین المللی با بیت کوین را دریافت کنند به شدت محدود می کند.

علاوه بر این، ارسال بیت کوین کارمزد تراکنش هایی نیز دارد که می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. کارمزد بیت کوین به جای درصد، بر اساس هر بایت محاسبه می شود، به این معنی که تراکنش های کوچک نسبتاً گران تر هستند. در فوریه 2021، Coindesk گزارش داد که میانگین تراکنش بیت کوین 23 دلار هزینه دارد، اگرچه یک کاربر بیمار می تواند با انتظار برای تراکم کمتر، در هزینه خود صرفه جویی کند و به جای آن 9 تا 11 دلار بپردازد.

آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین ممکن است؟

حواله های بین المللی

حواله های بین المللی، یکی از کاربردهای ارزهای دیجیتال در صنایع مالی است که به عنوان یک مورد استفاده احتمالی برای تراکنش های بیت کوین پیشنهاد شده است. به دلیل هزینه بالای خدمات سنتی، کاربران می توانند با ارسال مستقیم بیت کوین به گیرنده، در هزینه خود صرفه جویی کنند. بسیاری از استارت‌آپ‌ها نرم‌افزاری را برای تسهیل حواله‌های بیت‌کوین بدون نیاز به درک کاربران از ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند.

با این حال، به دلیل افزایش هزینه تراکنش های بیت کوین، اما پرداخت های بین المللی با بیت کوین برای حواله ها جذابیت کمتری پیدا کرده است. برخی از ارزهای دیجیتال رقیب مانند ریپل و دش نیز بازار حواله را با کارمزدهای بسیار کمتری هدف قرار می دهند. از سویی دیگر، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و عرضه اولیه سکه (ICO) بسیار پرخطر و سوداگرانه است. 

مزایا و معایب استفاده از بیت کوین برای پرداخت های بین المللی

در سال 2019، حواله های جهانی به رکورد 554 میلیارد دلار رسید. بسیاری از مردم برای عزیزانشان پول می فرستادند و هزینه های زیادی را متحمل می شدند و زمان پردازش طولانی را متحمل می شدند. به‌عنوان یک جایگزین ساده‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر، امروزه بررسی مزایا و معایب استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت‌های بین‌المللی می تواند راهگشایی برای رهایی از این شرایط است، به‌ویژه برای کسانی که در اما پرداخت های بین المللی با بیت کوین شرکت می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین کیف پول های بیت کوین

حواله چیست؟

حواله به پولی اطلاق می شود که از یک طرف به طرف دیگر فرستاده می شود، که اغلب به دلیل ارسال پول توسط کارگران مهاجر به خانه است. پول معمولاً از طریق حواله بانکی ارسال می شود، اما از چک های پستی نیز استفاده می شود. برای بستگانی که به این کشورها پول می فرستند، فرستنده باید به یک اپراتور انتقال پول (MTO) مراجعه کند و فرم های مختلفی را در مورد جایی که پول می رود و اطلاعات شخصی گیرنده را پر کند. 

سپس پول را می گیرد، آن را به ارز لازم منتقل می کند و اطمینان حاصل می کند که پول به مقصد مورد نظر می رسد. فرآیند حواله نسبتاً ساده به نظر می رسد، و با این حال، دو عامل وجود دارد که آن را متوقف می کند. این سرعت و هزینه است. پول اغلب چندین روز طول می کشد، اگر نه بیشتر، تا به مقصد برسد و هزینه هایی در هر مرحله از راه متحمل می شود. 

از تبدیل ارزها گرفته تا انتقال پول، تا استفاده از واسطه های مختلف، هر مرحله برش کوچکی از پول را می طلبد. مقدار پول ارسالی نیز بر هزینه ها تأثیر می گذارد. ارسال وجوه به صورت الکترونیکی از طریق بانک شما با همان هزینه و زمان شکایت همراه است. بانک همچنین می تواند محدودیت هایی را برای ارسال و دریافت و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد تراکنش تعیین کند.

آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین ممکن است؟

چگونه بیت کوین می تواند این مشکلات را حل می کند؟

اما پرداخت های بین المللی با بیت کوین ، جایگزینی سریع، ارزان و موثر برای فرآیندهای حواله سنتی است. به عنوان مثال، ارز دیجیتال یک سیستم پرداخت همتا به همتا است به این معنی که هرگز از طریق یک واسطه، بانک یا موسسه مالی عبور نمی کند. ثانیاً، تکمیل فرآیند از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد (بسته به اینکه شبکه در آن زمان چقدر شلوغ است). صرفه جویی در هزینه ها و سرعت، چه چیزی است؟ تنها نکته این است که گیرنده باید به اینترنت دسترسی داشته باشد.

برای ساده‌تر کردن کارها، فرستنده می‌تواند یک کیف پول بیت‌کوین هم برای خود و هم برای خویشاوندانش ایجاد کند و سپس کلیدهای کیف پول و مراحل لازم را برای اقوام ارسال کند. فرستنده بیت کوین را با کارت اعتباری یا بدهی خریداری می کند و مبلغ بیت کوین را به گیرنده منتقل می کند. سپس گیرنده می تواند بیت کوین را بفروشد و پول را مستقیماً به حساب بانکی محلی خود منتقل کند یا آن را از دستگاه خودپرداز بیت کوین برداشت کند.

آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین امن است؟

سنجیدن گزینه ها در پرداخت های بین المللی با بیت کوین ، راه بسیار جذاب تری برای انجام حواله ارائه می دهد. با این حال، ما می خواهیم به جوانب مثبت و منفی استفاده از بیت کوین برای پرداخت های بین المللی بپردازیم.

پیشنهاد مطالعه:بهترین پلتفرم های وام دهی در ارز دیجیتال

از جمله مزیت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

پرداخت سریع و ارزان

 این سیستم برای تسهیل پرداخت ها به سرعت و با هزینه اندک طراحی شده است. از آنجایی که به دلیل مبادله ارزهای خارجی و بانک های مختلف هزینه ای متحمل نمی شود، گزینه بسیار ارزان تری نسبت به ارسال فیات به آن سوی مرزها است. کارمزد تراکنش های بیت کوین مستقیماً به استخراج کننده ای که تراکنش را تأیید می کند، پرداخت می شود.

آزادی در پرداخت

از آنجایی که بیت کوین غیرمتمرکز است، یک سیستم پرداخت خصوصی ارائه می دهد که خارج از کنترل دولت ها و موسسات مالی است. این بدان معناست که شما می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید، به هر کجا که می‌خواهید، برای هر کسی که می‌خواهید بفرستید، بدون اینکه مقامی نظارت کند.

بدون تعطیلی

پرداخت های بین المللی با بیت کوین  برای تعطیلات رسمی، ساعات اداری یا جشن ها بسته نمی شود. برخلاف خدمات مالی سنتی، این شبکه 24 ساعته و 365 روز در سال توسط مجموعه‌ای بین‌المللی از ماینرها کار می‌کند، به این معنی که هرگز به دلیل «بسته بودن دفتر» تاخیری وجود نخواهد داشت.

شفافیت

 وقتی از طریق MTO پول ارسال می کنید، پول را تحویل می دهید و امیدوار هستید که به مقصد مورد نظر برسد. با بیت کوین، به دلیل ماهیت بلاک چین، می توانید در هر زمان دقیقاً ببینید که وجوه در کجا قرار دارند. هنگامی که تراکنش شما پردازش شد، می‌توانید تأییدیه‌ها را در زمان واقعی مشاهده کنید و پول را در دفتر کل دنبال کنید.

معایب استفاده از بیت کوین

همچنین، می توان به معایبی در این خصوص اشاره نمود:

آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین ممکن است؟

منحنی یادگیری

تا زمانی که بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال به جریان اصلی تبدیل نشوند، افراد بیشتری باید یاد بگیرند که چگونه کیف پول باز کنند و وجوه ارسال نمایند. در حالی که این یک فرآیند پیچیده نیست، هنوز نیاز به سطحی از درک دارد. پرداخت های بین المللی با بیت کوین شاید یک راه حل مناسب باشد که نیاز به آموزش دارد.

نوسان

مانند هر بازار جدید، بیت کوین هنوز در معرض نوسانات قیمتی است. اگر بازار را درک کنید، می‌توانید از آن درآمد کسب کنید، اما اگر این کار را نکنید ممکن است در فرآیند فروش مقداری پول از دست بدهید.

نیاز به زمان 

از آنجایی که جهان به سمت روش دیجیتالی‌تر شدن پیش می‌رود، زمان زیادی است که پول نیز دیجیتالی شود. وقتی صحبت از مزایا و معایب استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت‌های بین‌المللی به میان می‌آید، در حالی که ممکن است در طرف حرفه‌ای سبزتر باشد، قبل از اینکه همه این گزینه مناسب فرامرزی را بپذیرند، زمان و آموزش لازم است.

برای آنکه بدانید در پرداخت های بین المللی با بیت کوین چگونه باید عمل کنید، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شده و راهنمایی های لازم را در صنعت ارزهای دیجیتال، از ایشان دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد