تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

توسط : تیم محتوا
1,429

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال که به اختصار TA نامیده می شود، یک مطالعه ذهنی است که آمار را با الگوهایی ترکیب می کند که باید با چشم غیر مسلح شناسایی شوند. برای شروع کشف ارزش بی پایان ارزهای دیجیتال، یادگیری اصول اولیه و اجزای سازنده تحلیل ضروری است.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل و تجزیه تکنیکال مطالعه عملکرد قیمت، الگوهای نمودار، روندها، حجم، اندیکاتورها و موارد دیگر است که تحلیلگران، سرمایه گذاران و معامله گران می توانند از آن برای کمک به پیش بینی نتایج آینده بازار یا حرکات خصوصی با درجه ای از دقت استفاده کنند.

از آنجایی که این عمل مقداری ذهنیت دارد، الگوها ممکن است شکست بخورند، و نتایج ممکن است متفاوت باشد، فقط می‌توان از آن برای افزایش احتمال تجارت سودآور استفاده کرد، نه تضمین آن.

پیشنهاد مطالعه:آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین ممکن است؟

چگونه از تجزیه و تحلیل فنی در ارزهای دیجیتال استفاده می شود؟

در ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که همگی از تجارت و سرمایه‌گذاری کریپتو پشتیبانی می‌کنند، از جمله:

•    پیش بینی ارزش گذاری کوتاه مدت و بلندمدت قیمت

•    درک جهت روندها

•    یافتن نقاط منطقی در روندمعکوس 

•    تشریح سطوح حمایت و مقاومت

•    کشف الگوهای قیمت

•    پیش بینی نتایج احتمالی

•    توسعه و به کارگیری استراتژی ها

•    سنجش احساسات جمعیت

•    سفته بازی در بازارها

•    کسب سود در عمل قیمت

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

ایده پشت تحلیل تکنیکال

ایده پشت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال این است که این الگوها و سیگنال ها در واقع نشان دهنده رفتار انسان در نمودار قیمت هستند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران انسان هستند، و در حالی که امروزه ربات‌ها یا معامله‌گران الگوریتمی زیادی وجود دارند که از سیگنال‌های نمودار خودکار استفاده می‌کنند، حتی آن‌هایی که بر الگوهای تاریخی تمرکز دارند که هنوز اساس تحلیل تکنیکال را تشکیل می‌دهند.

انسان ها تمایل دارند بیش از حد احساساتی شوند. به خصوص وقتی صحبت از ترس و طمع باشد. ترس و حرص و طمع منجر به حرکت قیمت در بازارهای مالی و به میزان کمتری عرضه و تقاضا می شود. طمع به تقاضا دامن می زند و ترس عرضه را به بازار باز می کند. با این حال، این الگوهای رفتاری انسان قابل پیش بینی هستند. این منجر به حرکت قیمت در بازارهای مالی و به میزان کمتری عرضه و تقاضا می شود.

چرا تجزیه و تحلیل فنی در کریپتو کار می کند؟

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بهتر از بسیاری از کلاس های دارایی دیگر کار می کند، اما چرا؟ دارایی های رمزنگاری مانند بیت کوین و اتریوم در سال گذشته یا بیشتر در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند، اما همچنان دارایی های بسیار سوداگرانه باقی می مانند. ارزش گذاری معقول و واقع بینانه برای دارایی های سفته بازانه، چالش برانگیزتر از بازار سهام است.

قیمت سهام اغلب بیشتر به تغییرات اساسی در گزارش های درآمد سه ماهه پاسخ می دهد، برای مثال، زیرا قیمت سهام با عملکرد شرکت مرتبط است. داده های دنیای واقعی وجود دارد که تحلیلگران می توانند از آنها برای ارزیابی سهام استفاده کنند. در مقایسه، اصول ارزهای دیجیتال روی زنجیره هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند.

از آنجایی که دارایی‌هایی مانند کریپتو فاقد این لایه اساسی هستند، سرمایه‌گذاران باید حدس بزنند یا در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد پیش بینی کنند. همچنین به این معنی است که اقدامات قیمتی حتی بیشتر از سایر دارایی‌ها توسط احساسات انسانی تحریک می‌شود، که باعث می‌شود ارزهای دیجیتال به شیوه‌ای مطلوب‌تر برای یافتن الگوهای قیمت و موارد دیگر واکنش نشان دهند. اقدامات قیمتی حتی بیشتر از سایر دارایی ها توسط احساسات انسانی تحریک می شود. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می تواند در این خصوص، چاره ساز شود.

پیشنهاد مطالعه:بهترین پلتفرم های وام دهی در ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال در مقابل تحلیل بنیادی

تحلیل تکنیکی و بنیادی هر دو روشی برای یافتن ارزش ذاتی دارایی هستند. تجزیه و تحلیل تکنیکال با استفاده از اندیکاتورهای فنی و نوسانگرها، الگوهای نمودار، حجم و موارد دیگر بر عملکرد قیمت، روند و موارد دیگر تمرکز دارد. اما فقط نیمی از تصویر را ارائه می دهد.

در سرمایه گذاری و تجارت سنتی، تحلیل و تجزیه تکنیکال و تحلیل بنیادی وجود دارد که در بالا به طور خلاصه به آن اشاره کردیم. تجزیه و تحلیل بنیادی بیشتر به کیفی و کمی تقسیم می شود. کیفی بیشتر در مورد باورهای شخصی و غریزه درونی است، مانند خرید سهام، زیرا به نظر شما مدیر عامل یک کارآفرین و رهبر قوی است. نگاه کمی به داده‌های آماری، مانند درآمد و هزینه‌های شرکت، و موارد دیگر.

در کریپتو، تحلیل بنیادی به ندرت شامل یک شرکت می شود و در عوض به سلامت شبکه بلاک چین زیربنایی می پردازد. تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای همچنین می‌تواند با بررسی کیف پول‌ها، مقدار ارزش ذخیره‌شده، میزان جابه‌جایی در شبکه و بسیاری از معیارهای دیگر، روندهای BTC یا دیگر دارندگان ارزهای دیجیتال را بررسی کند.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

محدودیت‌های تحلیل فنی برای ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هرگز تضمین کننده سود نیست. تجزیه و تحلیل همچنین بسیار ساده تر از قرار گرفتن در موقعیت واقعی و اجرای یک استراتژی است. بازارها به سرعت حرکت می کنند و باید به مدیریت ریسک توجه مناسبی مبذول شود. برای مثال، هیچ معامله ای نباید بدون انتخاب سطح توقف ضرر و در نظر گرفتن یک هدف انجام شود.

انجام این کار می تواند از کاهش سرمایه های ناخواسته جلوگیری کرده و از ثبت سود اطمینان حاصل کند. در غیر این صورت، احساسات می توانند بهترین سرمایه گذاران و معامله گران را نیز به دست آورند.

آنچه را که باید قبل از انجام تحلیل فنی در بازار کریپتو درک کنیم

درست مانند هر چیز دیگری در جهان، تمرین باعث عالی می شود. همچنین، کمتر، بیشتر است. کسانی که تازه به تحلیل تکنیکال می پردازند اغلب با تعداد خطوط ترسیم شده و شاخص های استفاده شده زیاده روی می کنند. تکیه بر ابزارهای زیاد می تواند منجر به سیگنال های مختلط یا سوگیری تایید شود.

ابزارهای مناسب در تحلیل های تکنیکال

استفاده از کمترین ابزار ممکن و تکیه بر تعداد انگشت شماری از استراتژی های به درستی تست شده همیشه از معامله گر نویز با نمودار درهم و برهم پیشی می گیرد. در غیر این صورت ممکن است در حالت فلج تحلیل نمودار گیر کنید. همچنین درک این نکته مهم است که هیچ تضمینی وجود ندارد و تحلیل تکنیکال فقط برای افزایش احتمال موفقیت و ارائه داده های مربوط به مدیریت ریسک و روندها استفاده می شود.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیز یک مطالعه همیشه در حال تکامل است. یک تحلیلگر فنی خوب مانند یک کارآگاه است که با کشف شواهد جدید به نمودار اضافه می کند. یک تحلیلگر همچنین باید تمایل داشته باشد که داده های قبلی را حذف کند زیرا اطلاعات جدید کشف شده و ایده های قبلی باطل می شوند.

تجزیه و تحلیل فنی زمانی بهترین کار را انجام می دهد که روی اصول اولیه یا به اصطلاح بلوک های ساختمانی TA متمرکز شود. تسلط بر سیگنال هایی که این ابزارهای اساسی ارائه می دهند، اولین گام برای سودآوری است. تنها در این صورت است که ابزارهای پیشرفته تری توصیه می شود.

پیشنهاد مطالعه:نحوه وام گرفتن ارز دیجیتال

کندل ژاپنی

نمودارهای قیمت کریپتو یا نمودارهای قیمت دارایی‌های سنتی یا به صورت نمودار خطی نمایش داده می‌شوند که بالا و پایین می‌رود تا عملکرد قیمت فعلی را نشان دهد، یا اکشن قیمت با استفاده از کندل‌های ژاپنی به تصویر کشیده می‌شود. این کندل ها داده های اضافی مانند باز، بالا، پایین و بسته شدن هر جلسه معاملاتی را در اختیار تحلیلگر قرار می دهند. هر کندل فقط یک جلسه از هر بازه زمانی خاصی است که مشاهده می شود.

تک تک کندل ها یا الگوهای شمعدانی در یک توالی می تواند اطلاعات زیادی در مورد بازار و شرکت کنندگان آن به تحلیلگر بدهد. حتی می‌توان از کندل‌ها برای تشخیص معکوس‌های روند و سایر نقاط عدم تصمیم‌گیری استفاده کرد.

روند صعودی و نزولی

حرکت بازارها در دو روند نزولی و صعودی است. با این حال، این روندهای صعودی یا نزولی می تواند در هر بازه زمانی رخ دهد، مهم نیست که چقدر بزرگتر یا کوچکتر باشد. روند صعودی، به مجموعه ای از اوج های بالا و روند نزولی مجموعه ای اوج های پایین تر است.

 روندهای صعودی و نزولی اغلب کانال هایی را تشکیل می دهند که در آنها قیمت به طور پیوسته به سمت پایین یا بالا حرکت می کند، جایی که روند معکوس خواهد شد. تجزیه و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می تواند این مسیر را روشن تر کند.

چارچوب زمان

در بازه زمانی، این روند ها دچار تغییر می شوند. با این حال، تایم فریم های پایین را نباید نادیده گرفت، زیرا همه برگشت ها باید از پایین ترین تایم فریم ها شروع شوند. در این مورد مهم است که با همه تایم فریم‌ها با احترام برابر رفتار کنیم و درک کنیم که چگونه بازه‌های زمانی کوچک‌تر می‌توانند بر فریم‌های زمانی بزرگ‌تر تأثیر بگذارند و بالعکس.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

حمایت و مقاومت

حمایت و مقاومت مناطق مورد علاقه و جایی است که سفارشات آماده و در انتظار فراوان هستند. این می تواند منطقه ای باشد که در گذشته قیمت قوی در آن رخ داده است، نسبت فیبوناچی، یک عدد گرد یا موارد دیگر. به سرمایه گذاران و معامله گران توصیه می شود تا زمانی که هر دو طرف شکست نخورند، حمایت را خریداری و مقاومت را بفروشند. 

یک شکست گاهی اوقات به سطح مقاومت یا حمایت باز می گردد تا مجدداً آزمایش شود و آن را تأیید کند، قبل از اینکه به سمت هدف اندازه گیری شده حرکت کند. سطوح حمایت و مقاومت همچنین به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایده می‌دهد که کجا باید دستورات توقف ضرر را اعمال کنند یا کجا سود ببرند. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در این خصوص موثر است.

میانگین های متحرک

میانگین های متحرک می توانند برای تبدیل داده های در حال حرکت اقدام کرده و داده ها را به یک ابزار بصری تبدیل نمایند. میانگین متحرک بر اساس یک دوره خاص است، معمولاً 20 دوره، 50 دوره، 100 دوره و 200 دوره. میانگین های متحرک می توانند سیگنال هایی را در مورد زمان خرید یا فروش ارائه دهند، به عنوان حمایت یا مقاومت عمل کنند و موارد دیگر. برای مثال، زمانی که میانگین متحرک کوتاه‌مدت از میانگین متحرک بلندمدت عبور می‌کند، یک تلاقی طلایی می‌تواند رخ دهد و معمولاً نشانه‌ای از افزایش بیشتر قیمت در آینده است.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول های ارز دیجیتال شیبا

شاخص قدرت نسبی (RSI)

شاخص قدرت نسبی در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، یک نوسانگر سنجش قدرت بازار است که می تواند به تحلیلگران نشان دهد که آیا دارایی بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروخته شده است. ایده پشت این ابزار این است که وقتی یک دارایی به بالای 70 یا کمتر از 30 می رسد، بیش از حد خرید یا فروش می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، همچنین نشان می دهد که یک معکوس ممکن است نزدیک باشد.

RSI یک شاخص مهم برای تحلیلگران است، زیرا می تواند واگرایی بین عملکرد قیمت و قدرت بازار اساسی را آشکار کند. اگر قیمت به بالاترین سطح دیگری برسد، در حالی که اندیکاتور اینطور نیست، این واگرایی نزولی نامیده می‌شود و می‌تواند به تحلیلگر هشدار دهد که امکان برگشت وجود دارد. سایر ابزارهای محبوب عبارتند از: اسیلاتور Stochastic، MACD، Ichimoku، Bollinger Bands و غیره.

حجم معاملات

تحلیلگران فنی دو مجموعه داده برای کار با آن‌ها دارند که سایر شاخص‌ها و ابزارها از آن استخراج می‌شوند: قیمت و حجم. حجم معاملات کل سهام دارایی را نشان می دهد که در مسیر خرید و فروش، هر روز به هر قیمتی معامله خواهد شد. گفته می شود که حجم معاملات مقدم بر قیمت است، به این معنی که تحلیلگران فنی اغلب می توانند روند تغییر حجم را قبل از اینکه واکنش مربوطه در عمل قیمت اتفاق بیفتد، مشاهده کنند.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

ارزش بازار

در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ، دو راه وجود دارد که یک تحلیلگر فنی ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرد. اول اینکه، متوسط علاقه مندان به کریپتو باید روی دارایی هایی تمرکز کنند که در حال حاضر در فهرست ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارند.

در مرحله بعد، تحلیلگران می توانند به ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک کل نگاه کنند تا بینشی از روند کلی بازار و نه فقط یک دارایی منفرد به دست آورند. جزر و مد بالا همه قایق ها را بالا می برد، بنابراین اگر ارزش کل بازار کریپتو در حال شکستن باشد، همانطور که تصویر زیر نشان می دهد، احتمالاً بقیه بازار ارزهای دیجیتال به زودی دنبال خواهد شد.

برای سرمایه گذاری و معامله در صنعت ارزهای رمزنگاری، استفاده از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال یک امر ضروری است. می توانید در این زمینه، راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد