تحصیل در ایرلند

تحصیل در ایرلند

توسط : تیم محتوا
1,606

یکی از کشورهای محبوب که دانشجویان بین المللی زیادی را جذب کرده است، ایرلند است که محیطی سنتی و مدرن را ترکیب کرده و موسسات و دانشگاه هایی در سطح بالا را مهیا نموده است. برای تحصیل در ایرلند، می توانید با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط بوده و از خدمات و تخصص آن ها برای مهاجرت تحصیلی به این کشور بهره ببرید.

تاریخ ایرلند

تاریخ ایرلند که در حاشیه شمال غربی اروپا واقع شده، طولانی و پیچیده است. آداب و رسوم، اسطوره ها و زبان این مردم هنوز برای شهروندان ایرلندی امروزی بسیار مهم است. در حالی که گالیک ایرلندی هنوز یک زبان رسمی است و با انگلیسی، هر خیابان و سایر تابلوهای رسمی را در عموم زینت می دهد، تنها توسط اقلیت صحبت می شود، زیرا امروزه همه در ایرلند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار می کنند که می تواند برای افراد علاقه مند تحصیل در ایرلند مزیت باشد.

ایرلند حداقل از دهه 1500 تا اواسط دهه 1900، زمانی که جمهوری ایرلند به عنوان یک کشور جداگانه تشکیل شد، یک تاریخ طولانی پر دردسر تحت سلطه بریتانیا داشت. مشکلات ایرلند با قحطی بزرگ سیب زمینی، بیکاری بالا و تحولات سیاسی متعدد همراه شد. 

با این حال، مردم ایرلند هرگز سرسختی و شوخ طبعی خود را از دست ندادند. وقتی در ایرلند با مردم ملاقات می‌کنید و دوست می‌شوید، به زودی طبیعت خوب و علاقه واقعی آنها را به افراد دیگر از سراسر جهان تجربه خواهید کرد.

افرادی که عاشق طبیعت، ادبیات و تاریخ باستان هستند واقعا از تحصیل در ایرلند لذت خواهند برد. مردم ایرلند به خاطر خوشرویی خود به خوبی شناخته شده اند و بسیاری از شهرهای خارج از دوبلین برای حفظ میراث غنی خود سخت کار می کنند و فرصت های زیادی برای کاوش در کشور به شما می دهد. 

همچنین، از آنجایی که ایرلند به بریتانیا بسیار نزدیک است، می‌توانید به راحتی به شهرهای بزرگی مانند لندن، ادینبورگ و گلاسکو سفر کنید یا برایم برنامه های تحصیل در ایرلند با اطمینان اقدام کنید.

تحصیل در ایرلند

دانشگاه های ایرلند

ایرلند دارای برترین دانشگاه های دنیا است. برخی از رشته‌های کلیدی که دانشگاه‌های ایرلند در آن‌ها تخصص دارند شامل علوم طبیعی، فناوری، اقتصاد و علوم انسانی است. در سراسر ایرلند، 22 دانشگاه و موسسه فناوری وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید. 

گرفتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در ایرلند یک تجربه عالی برای پیشرفت حرفه ای شما است، اما گرانتر از سایر نقاط اروپا است. شهریه های معمولی در ایرلند بین 9000 تا 45000 یورو در سال برای هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متغیر است. 

اروپایی هایی که تحصیل در ایرلند را انتخاب می کنند از امتیاز دریافت شهریه رایگان در مقطع کارشناسی برخوردارند. هزینه زندگی بستگی به شهری دارد که در آن اقامت دارید، اما باید انتظار داشته باشید که سالانه بین 7000 تا 12000 یورو برای اقامت، غذا و موارد دیگر بپردازید.

یشنهاد مطالعه:پرداخت آزمون پرستاری  CGFNS

کار در ایرلند پس از فارغ التحصیلی

در سه یا چهار دهه گذشته، ایرلند پس از عضویت در اتحادیه اروپا، به سرعت از خانه فقیر اروپا به قدرت اقتصادی اروپا تبدیل شد. اصلاحات ساختاری منجر به تقویت قابل قبولی شده است و بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی و به‌ویژه شرکت‌های فناوری را جذب کرده است تا مقر اروپایی خود را در ایرلند راه‌اندازی کنند.

از جمله شرکت‌هایی مانند Google، Airbnb، Pfizer، Dell و دیگران. بنابراین، ایرلند فرصت های متعددی را برای فارغ التحصیلان تحصیل در ایرلند با پیشینه بین المللی ارائه می دهد. اگر در ایرلند تحصیل کنید، پس از فارغ التحصیلی شانس خوبی برای یافتن شغل و اقامت در این کشور دارید.

ارتباطات بین المللی در ایرلند

تقریباً تمام ارتباطات بین المللی به و از ایرلند از طریق فرودگاه دوبلین انجام می شود. چند فرودگاه کوچکتر در سرتاسر کشور وجود دارد که عمدتاً توسط شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت مانند شرکت هواپیمایی ایرلندی رایان ایر خدمات رسانی می کنند. هنگامی که آنجا هستید، کاوش در ایرلند با قطار یا اتوبوس آسان است. عبور از این کشور از این سر تا سر دیگر در کمتر از 4 ساعت قابل مدیریت است.

دانشگاه های ایرلند

برای تحصیل در ایرلند، لازم است دانشگاه های آن را بررسی کنید.مؤسسه فناوری آتلون (AIT)، مؤسسه فناوری کورک (CIT) ، دانشگاه سیتی دوبلین (DCU)، مؤسسه فناوری کالج گریفیث ،مؤسسه فناوری کارلو، مؤسسه فناوری اسلایگو لترکنی، مؤسسه فناوری (LYIT)، مؤسسه فناوری لیمریک (LIT)، دانشگاه مینوت، کالج ترینیتی دوبلین ( TCD)، دانشگاه TU Shannon University College Cork (UCC).

تحصیل در ایرلند

تحصیل در ایرلند چگونه است؟

هشت دانشگاه در ایرلند وجود دارد که همگی طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای 35000 دانشجوی بین المللی از 160 کشور ارائه می دهند. ایرلند که در سواحل غربی اروپا قرار دارد، یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از برگزیت، به زودی تنها کشور انگلیسی زبان در منطقه یورو خواهد بود. دانشگاه ها و تحصیل در ایرلند یک تجربه آموزش عالی فوق العاده را در یک محیط منحصر به فرد زیبا ارائه می دهند.

مدارک تحصیلی ایرلندی همانند مدارک تحصیلی در انگلستان است، بنابراین مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد شما به همان اندازه زمانی که کار خود را شروع می کنید ارزش دارد. ابتکار هزینه رایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا به افرادی که معیارها را برآورده می کنند این امکان را می دهد که از پرداخت شهریه اجتناب کنند.

هزینه های تحصیل

ابتکار هزینه‌های رایگان در ایرلند، هزینه های تحصیل در ایرلند را توسط سازمان آموزش عالی ایرلند به دانشگاه پرداخت می‌کند. برای آنکه بتوانید از طرح های رایگان استفاده کنید، لازم است تا معیارهای ذیل را در نظر بگیرید:

•    شما حداقل سه سال از پنج سال گذشته را در اتحادیه اروپا زندگی کرده اید

•    شما در حال ثبت نام در اولین دوره کارشناسی خود هستید

•    دوره شما حداقل دو سال طول می کشد و تمام وقت است

شرایط ویزای دانشجویی

دانشجویان بین المللی باید قبل از سفر برای ورود به ایرلند برای ویزا اقدام کنند. دانشجویان باید قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای خارج از کشور برای تحصیل در ایرلند، پیشنهاد یک برنامه تحصیلی شناخته شده در ایرلند را پذیرفته باشند و یک رسید نامه پرداخت از موسسه خود داشته باشند.

یشنهاد مطالعه:تحصیل در دانمارک

رتبه بندی دانشگاه های ایرلند در سال 2023

•    کالج ترینیتی دوبلین

•    کالج دانشگاه دوبلین

•    دانشگاه ملی ایرلند، گالوی

•    کالج دانشگاه کورک

•    دانشگاه شهر دوبلین

•    دانشگاه لیمریک

•    دانشگاه مینوث

•    TU دوبلین

چرا تحصیل در ایرلند؟

تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در ایرلند، برنامه مهاجرت را انتخاب می کنند سال به سال در حال افزایش است. در زیر مهمترین دلایل تحصیل در ایرلند برای دانشجویان خارج از کشور آورده شده است:

1.    دانشگاه های ایرلند در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. آنها به دلیل رویکرد تحقیقاتی فشرده و همکاری های جهانی خود شناخته شده اند.

2.    به دلیل مالیات های کمتر شرکتی، چندین شرکت چند ملیتی مانند گوگل، لینکدین و غیره مقر اروپایی خود را در ایرلند دارند. این امر فرصت های شغلی را برای دانشجویان باز می کند.

3.    هزینه زندگی و شهریه در مقایسه با مقاصد دانشجویی دیگر مانند فرانسه، انگلستان و غیره نسبتا کمتر است. برای راحت کردن زندگی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، بورسیه تحصیلی و مشاغل پاره وقت در دسترس است.

4.    ایرلند دارای بخش‌های متعددی است که تقاضا برای شغل در آن‌ها زیاد است، مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، داروسازی، مراقبت‌های بهداشتی و غیره، بنابراین فرصت‌های شغلی بهتری ایجاد می‌کند.

5.    ایرلند همیشه برای رویارویی با چالش ها مجهز بوده است. در زمان کووید، غرامت و مراقبت های بهداشتی برای جامعه کارگری آسیب دیده در دسترس بود.

نظام آموزش و پرورش

سیستم مدارس ایرلند شامل مراحل مختلفی است که آموزش ابتدایی، دوم، سوم و تحصیلات تکمیلی را در بر می گیرد. تحصیلات سطح سوم یا تحصیلات عالی در ایرلند توسط سه نوع مؤسسه ارائه می شود که شامل دانشگاه ها، مؤسسات فناوری و کالج های آموزش است. به غیر از اینها تعدادی کالج خصوصی مستقل برای تحصیل در ایرلند وجود دارد.

در اینجا یک بررسی سریع از نوع مدرک تحصیلی ارائه شده در ایرلند آورده شده است:

مدرک لیسانس: مدرک کارشناسی تمام وقت است که به آن مدرک لیسانس می گویند. این می تواند یک مدرک لیسانس معمولی (3 سال یا مدرک لیسانس Honors  سه تا چهار سال باشد.

مدرک کارشناسی ارشد: مدرک تحصیلی فارغ التحصیل یا کارشناسی ارشد بیشتر 1 تا 2 سال تحصیلی در دانشگاه های ایرلند را پوشش می دهد.

مدرک دکترا: دوره دکترا در مجموع 4 تا 5 سال طول می کشد تا تکمیل شود.

چارچوب ملی صلاحیت ها (NFQ)

برای کسانی که علاقه مند به تحصیل در ایرلند در خارج از کشور هستند، دانستن در مورد NFQ ضروری است. همه موسسات ایرلندی مدارک تحصیلی عالی را بر اساس NFQ ارائه می دهند. این سیستم استانداردهای مدارک تحصیلی ایرلند را مشخص می کند. NFQ امکان اندازه گیری و مقایسه صلاحیت ها را فراهم می کند. همچنین دانشجویان را قادر می سازد تا بین موسسات و سطوح تحصیلی جابجا شوند.

در اینجا نحوه علامت گذاری مدارک ایرلندی طبق NFQ آمده است:

NFQ سطح 7: مدرک لیسانس معمولی

NFQ سطح 8: مدرک لیسانس ممتاز

NFQ سطح 8: دیپلم عالی

NFQ سطح 9: دیپلم فوق لیسانس

NFQ سطح 9: مدرک کارشناسی ارشد

NFQ سطح 10: مدرک دکترا

رتبه بندی ایرلند به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان برای تحقیقات علمی، گزینه ای عالی برای کسانی است که به دنبال برتری تحصیلی هستند. شما می توانید از بین بیش از 5000 مدرک بین المللی به رسمیت شناخته شده انتخاب کنید، بنابراین، مطمئناً دوره ای را برای تحصیل در ایرلند پیدا خواهید کرد که مناسب شما باشد. 

اگر تصمیم بگیرید پس از فارغ التحصیلی بمانید، فرصت های زیادی خواهید داشت. زیرا ایرلند میزبان تعداد قابل توجهی از شرکت های بین المللی است. علاوه بر این، Emerald Isle  مکانی امن و دوستانه برای مطالعه فراهم می کند. فرهنگ سنتی گالیک و تاریخ غنی در هنر، همراه با مناظر ساحلی، حومه شهرهای دست نخورده و کلان شهرها فرصت های فراغتی بی پایانی را ارائه می دهند.

تحصیل در ایرلند

دانشگاه های ایرلند

آموزش عالی در ایرلند توسط طیف وسیعی از موسسات از جمله هفت دانشگاه، هفت کالج آموزشی و 14 موسسه فناوری ارائه می شود. هفت دانشگاه ایرلند دارای بودجه دولتی هستند و عبارتند از:

•    دانشگاه شهر دوبلین (DCU)

•    دانشگاه ملی ایرلند، گالوی

•    دانشگاه ملی ایرلند، مینوث

•    کالج ترینیتی، دوبلین

•    کالج دانشگاه کورک

•    کالج دانشگاه دوبلین

•    دانشگاه لیمریک

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023، پنج مؤسسه در بین 500 مؤسسه برتر جهان قرار دارند. کالج ترینیتی دوبلین با رتبه 98 بالاترین ورودی را دارد و پس از آن دانشگاه کالج دوبلین (181)، دانشگاه ملی ایرلند، گالوی (270)، کالج دانشگاهی قرار دارند. کورک (303) و دانشگاه شهر دوبلین (471).

تقویم دانشگاهی در ایرلند منعکس کننده تقویم بریتانیا است. معمولاً از سپتامبر شروع می‌کنید، تا دسامبر کار می‌کنید و سپس برای کریسمس استراحت می‌کنید. تحصیلات خود را در ژانویه از سر می گیرید و در ژوئن/ژوئیه با یک استراحت بین عید پاک به پایان می رسانید.

یشنهاد مطالعه:بهترین برنامه های کاریابی کانادا

دوره های تحصیلی در ایرلند

دانشگاه های ایرلند طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی را ارائه می دهند که می توانند هم به صورت تمام وقت و هم پاره وقت مطالعه شوند. برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا نیز، لازم است که شرایط لازم را بررسی کنید.

مدرک کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد ایرلندی از ساختار مشابهی در انگلستان پیروی می کند و معمولاً یک سال طول می کشد تا تکمیل شود. برخی از تحقیقات کارشناسی ارشد ممکن است دو سال طول بکشد. قبل از شروع پایان نامه در سال آخر خود، از طریق واحدهای مدولار مطالعه، تکمیل ارزیابی های لازم، کار خواهید کرد.

شرایط ورود برای تحصیل در ایرلند، بین موسسات و دوره ها متفاوت است. با این حال اکثر برنامه ها حداقل به مدرک لیسانس 2:2 در یک رشته مرتبط نیاز دارند. اکثر دوره های تحصیلات تکمیلی در ایرلند به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بنابراین اگر این زبان اول شما نیست، باید مدرکی دال بر مهارت خود ارائه دهید.

قبل از درخواست، مطمئن شوید که شرایط ورود به دوره مورد علاقه شما را درک کرده اید. در صورت لزوم برای شفاف سازی با دانشگاه تماس بگیرید.

دکتری

مدارک دکتری ایرلندی معمولاً سه یا چهار سال تمام وقت طول می کشد و شما می توانید برنامه های "سنتی" و "ساختار یافته" را مطالعه کنید. دکتری ساختاریافته دارای همه مؤلفه‌های آکادمیک یک دکترای سنتی است، اما سطح بیشتری از پشتیبانی را با ادغام یک برنامه سازمان‌یافته آموزش و ارزیابی فراهم می‌کند.

اکثریت مدرک دکترا در دانشگاه ها ارائه می شود، اما برنامه های با کیفیت بالا نیز در مؤسسه های فناوری ارائه خواهد شد. برای تحصیل در ایرلند و ورود به برنامه دکترا به یک کارشناسی ارشد (2:1) در یک موضوع مرتبط نیاز دارید.

تحصیل در ایرلند

تبادلات دانشجویی

طرح تورینگ برای دانش‌آموزانی است که به دنبال کار در خارج از کشور و تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه‌های خارج از کشور هستند، و این طرح از هزاران دانشجو از مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها در کسب تجربه تحصیلی و کار در خارج از کشور پشتیبانی می‌کند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد