پرداخت سایت Scrum

پرداخت سایت Scrum

توسط : تیم محتوا
1,356

اسکرام به افراد و تیم ها کمک می کند تا ارزش پروژه ها را به صورت تدریجی و به شیوه ای مشارکتی ارائه دهند. اگر تازه شروع کرده اید، اسکرام را راهی برای انجام کار به صورت تیمی در بخش های کوچک در یک زمان، با آزمایش و حلقه های بازخورد در طول مسیر در نظر بگیرید. اسکرام مستر یک تسهیل کننده است. یک چارچوب مدیریت پروژه است که یک تیم را قادر می سازد تا ارتباط برقرار کرده و خود سازماندهی شود تا تغییرات را به سرعت و مطابق با اصول گروه انجام دهند. برای استفاده از این برنامه و پرداخت سایت Scrum با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط باشید.

اسکرام مستر چیست؟

اگرچه قیاس اسکرام برای اولین بار در مقاله ای توسط هیروتاکا تاکوچی و ایکوجیرو نوناکا برای تولید به کار گرفته شد، این رویکرد اغلب در توسعه نرم افزار Agile و سایر انواع مدیریت پروژه استفاده می شود. این اصطلاح از راگبی ورزشی گرفته می‌شود، جایی که تیم‌ های حریف در طول یک اسکرام برای شروع مجدد بازی دور هم جمع می‌شوند. در توسعه محصول، اعضای تیم هر روز صبح دور هم جمع می‌شوند تا در یک جلسه ایستاده، پیشرفت را بررسی کنند و اساساً پروژه را دوباره شروع کنند.

کن شوابر، یکی از خالقان اسکرام، Scrum.org را در سال 2009 تأسیس کرد تا سازمانی متفاوت با افرادی باشد که به ماموریت کمک به افراد و تیم ها برای حل مشکلات پیچیده اختصاص داده شده اند. این ماموریت هر کاری را که در طول مسیر یک پروژه انجام می دهید هدایت می کند. بدین ترتیب، افراد و سازمان ‌ها از قدرت اسکرام برای تغییر روش کار و ارائه ارزش استفاده می‌کنند. اگر تصمیم به شرکت در این دوره ها را دارید، می توانید برای پرداخت سایت Scrum، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

پرداخت سایت Scrum

اسکرام مستر چگونه کار می کند؟

یک اسکرام مستر، تیم را رهبری می کند. اسکرام ها جلسات روزانه ای هستند که توسط تیم ها خودسازماندهی برگزار می شوند و به تیم اجازه می دهند تا جلسه ای را تشکیل دهند، پیشرفت را به اشتراک بگذارند و برای کار پیش رو، برنامه ریزی کنند.

برخی از تیم ها دارای یک اسکرام مستر ثابت هستند، در حالی که برخی دیگر نقش را با اعضای مختلف تیم که در روزهای مختلف موقعیت را اشغال می کنند، تغییر می دهند. هیچ رویکردی درست نیست و تیم‌ها می‌توانند نقش اسکرام مستر را مطابق با نیازهایشان انتخاب کنند. در طول جلسات روزانه، اسکرام مستر از اعضای تیم سه سوال می پرسد:

1.    دیروز چه کار کردی؟

2.    میخواهی امروز چه کار کنی؟

3.    آیا موانعی بر سر راه شما وجود دارد؟

سپس اسکرام مستر از پاسخ به این سوالات برای اطلاع رسانی تغییرات تاکتیکی در فرآیند تیم، در صورت لزوم، استفاده می کند. با پرداخت سایت Scrum، از این ویژگی ها بهره مند شوید.

نقش ها، مسئولیت ها و مهارت های یک اسکرام مستر

اگرچه عنوان اسکرام مستر قدرتمند به نظر می رسد، این موقعیت رهبر پروژه نیست و در قبال نتایج پروژه پاسخگو نخواهد بود. این مسئولیت به طور کلی به تیم داده شده است. راهنمای رسمی اسکرام به اسکرام مستر به عنوان یک رهبر خدمتگزار اشاره می کند. زیرا هدف آنها از طریق این فرآیند به تیم خدمت نموده و چارچوبی ایجاد می کند که در آن هر عضو تیم می تواند بهترین کار خود را برای رسیدن به یک هدف مشترک انجام دهد.

یک تیم چابک ایده‌آل می‌خواهد تیم، نه یک فرد، فرآیند آن را مدیریت کند. با این حال، موقعیت اسکرام مستر به گونه ای تکامل یافت که مسئولیت را بر عهده بگیرد و در عین حال فرآیند را تا حد امکان تیم محور نگه دارد. با پرداخت سایت Scrum می توان از مزایای آن بهره مند شد. اسکرام مستر یک نقش بسیار پویا است و مسئولیت موارد زیر را بر عهده دارد:

•    کمک به تیم برای دستیابی به اجماع در مورد آنچه که می توان در یک دوره زمانی خاص به دست آورد که به آن دوی سرعت می گویند.

•    کمک به تیم برای رسیدن به اجماع در طول اسکرام روزانه.

•    کمک به تیم در تمرکز و پیروی از قوانین توافق شده برای اسکرام های روزانه.

•    رفع موانعی که مانع پیشرفت تیم می شوند.

•    محافظت از تیم در برابر عوامل بیرونی.

•    حصول اطمینان از اینکه اقلام عقب مانده محصول به وضوح تعریف شده و به طور موثر مدیریت می شوند.

نقش اصلی اسکرام مستر، تسهیل کننده است. آنها اطمینان حاصل می کنند که بهترین شیوه ها دنبال می شود و پروژه های تیم پیشرفت می کند. یک اسکرام که از بهترین شیوه ها پیروی می کند باید شفافیت، بازرسی و سازگاری را تشویق کند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین مشاغل فنی با مدرک ارتباطات

مهارت های رایج مورد نیاز یک اسکرام مستر عبارتند از:

•    توانایی تسهیل ارتباط بین اعضای تیم و ارتقاء حس جامعه.

•    توانایی کمک به اعضای تیم برای سازگاری با شرایط جدید از طریق مربیگری و آموزش.

•    توانایی انتقال پیشرفت و نیازهای تیم به تیم های خارجی.

•    مهارت‌های نرم و همدلی برای مدیریت پویایی‌های متغیر بین فردی، الگوهای رفتاری و حل تعارض.

با پرداخت سایت Scrum خواهید آموخت که علاوه بر اسکرام مستر، سایر نقش‌های اسکرام شامل مدیر پروژه و مالک محصول است که مسئولیت‌ های متفاوت اما به همان اندازه مهم در تیم هستند. این نقش ها با اسکرام مستر برای دستیابی به یک هدف مشترک به خوبی تعریف شده همکاری خواهند کرد.

چرا اسکرام مستر؟ 

تیم هایی که از متدولوژی Agile پیروی می کنند و هدفشان یک فرآیند تیم محور با سبک مدیریت از پایین به بالا است، از نقش اسکرام مستر بهره می برند. در توسعه، تیم هایی از این نوع اغلب در ابتدای جریان ارزش فناوری وجود دارند. این به بدان دلیل است که ماهیت کار توسعه اغلب به درجه بالایی از انعطاف پذیری و همکاری نیاز دارد. 

اهداف ممکن است روز به روز تغییر کنند و بسته به نیازهای خارجی، زمان بندی ممکن است کاهش یا گسترش یابد. اسکرام مستر ساختار کافی برای متمرکز نگه داشتن تلاش های توسعه تیم را اجرا می کند و در عین حال اطمینان می دهد که تیم سازگار باقی می ماند، زیرا تغییرات در برنامه اجتناب ناپذیر و حتی مورد استقبال قرار می گیرد. با پرداخت سایت Scrum، به راحتی می توانید به این قابلیت ها دست یابید.

اگر همه اعضای تیم متدولوژی اسکرام را بدانند و بتوانند گردش کار خود را هماهنگ با سایر اعضای تیم مدیریت کنند، ممکن است برخی تیم‌ ها متوجه شوند که اسکرام مستر ضروری نیست. اسکرام ایده ریاست ندارد و به هر یک از اعضای تیم نقش مساوی در مدیریت گردش کار می دهد. با این حال، بسیاری از تیم ها دریافتند که داشتن یک اسکرام مستر تعیین شده برای ساده کردن فرآیند مفید است. اسکرام مسترها نیز گاهی به عنوان مشاور استخدام می شوند.

پرداخت سایت Scrum

مزایای استفاده از اسکرام مستر

برخی از مزایای استفاده از اسکرام مستر عبارتند از:

•    اسکرامز یک رهبر تعیین شده متخصص برای این کار خواهد داشت.

•    تیم ها از روش های چابک و فرهنگ شکست برای افزایش سازگاری کلی خود استفاده می کنند. فرهنگ شکست، شکست‌ها را به‌عنوان فرصت‌ها به‌جای شکست‌ها در نظر می‌گیرد.

•    افزایش توانایی کل سازمان برای اتخاذ روش های چابک و گذار از روش های سنتی آبشار.

•    تیم اسکرام مستر دارای یک رهبر خدمتگزار خواهد بود که به رفع نیازهای فردی و ارتقای شادی تیم اختصاص دارد.

پرداخت سایت Scrum برای دریافت گواهینامه معتبر جهانی، باعث می شود تا بتوانید به شغلی عالی دست یابید.برخی از سازمان ها به جای تعیین یک کارمند داخلی، اسکرام مستر را به عنوان مشاور استخدام می کنند. مزیت اضافی استخدام یک اسکرام مستر خارجی این است که آنها سوگیری های قبلی در مورد سازمان ندارند و می توانند ایده های تازه ای را ارائه دهند.

انواع مدارک Scrum 

در اینجا هفت گواهینامه برتر اسکرام از سایت های مختلف کاریابی تا ماه می 2022 ذکر شده است.

 گواهی ScrumMaster (CSM)

گواهینامه Certified Scrum Master (CSM) توسط Scrum Alliance، اولین سازمانی که گواهینامه اسکرام را ارائه می دهد، اداره می شود. این برای رهبران فعلی و مشتاق تیم اسکرام در سراسر صنایع توصیه می شود یا هر کسی که انتظار دارد روی تیم های متقابل کار کند و مشکلات پیچیده را حل نماید.

گواهینامه های پیشرفته تر در مسیر اسکرام مستر شامل گواهینامه های پیشرفته اسکرام مستر (ACSM) و گواهینامه اسکرام حرفه ای اسکرام مستر (CSP-SM) است. هزینه آنها بستگی به دوره دارد. پرداخت سایت Scrum از مه 2022 بین 450 تا 1000 دلار متغیر بود. دوره ها شامل هزینه های امتحان می شود.

این نکته را باید افزود که تبدیل شدن به یک CSM مستلزم گذراندن یک دوره آموزشی حداقل چهارده ساعته و گذراندن یک امتحان در پایان است.

پیشنهاد مطالعه:خرید بازی های تخفیف دار در بلک فرایدی

Certified Scrum Product Owner (CSPO)

گواهینامه اسکرام (CSPO) که توسط اتحادیه اسکرام نیز ارائه می شود، آموزش و دانش شما را در مالکیت محصول تأیید می کند. شما اصول اسکرام را در CSPO یاد خواهید گرفت، به علاوه آموزش های خاص محصول را دریافت خواهید کرد، مانند نحوه ایجاد تعادل بین درخواست های سهامداران متعدد و ایجاد چشم انداز محصول. 

CSPO  برای صاحبان محصول و مدیران پروژه و همچنین تحلیلگران تجاری و تحلیلگران داده توصیه می شود. در مسیر این گواهی، می‌توانید به یک مالک گواهی پیشرفته محصول اسکرام (ACSPO) یا صاحب خبره محصول حرفه‌ای اسکرام (CSP-PO) تبدیل شوید. پرداخت سایت Scrum ، از ماه می 2022، از حدود 299 دلار تا 1000 دلار متغیر بود. برای دریافت گواهینامه باید یک دوره CSPO مورد تایید Scrum Alliance را بگذرانید.

Professional Scrum Master (PSM I)

Professional Scrum Master I (PSM I)  گواهینامه Scrum است که توسط  Scrum.org، سازمانی که توسط یکی از خالقان  Scrum Alliance، کن شوابر، تأسیس شده است، ارائه شده است. درک شما از چارچوب اسکرام و همچنین نحوه اعمال آن را تأیید می کند.

PSM I  اولین سطح گواهینامه Scrum است که توسط Scrum.org ارائه می شود. می‌توانید PSM II یا PSM III را انتخاب کنید، که شما را در فرآیندهای پیچیده‌تر Scrum آزمایش می‌کند. پرداخت سایت Scrum 150 دلار می باشد و برای دریافت گواهینامه باید ارزیابی PSM I را بگذرانید. دوره ها موجود است اما الزامی نیست.

پرداخت سایت Scrum

Certified Scrum Professional (CSP)

Certified Scrum Professional (CSP)  بالاترین سطح گواهینامه در مسیر توسعه محصول ارائه شده توسط Scrum Alliance است. متمایز از CSP-PO و CSP-SM،CSP  برای توسعه دهندگان منحصر به فرد است و برای کمک به شما برای تبدیل شدن به یک حرفه ای طراحی شده است که نحوه اعمال اصول اسکرام و چابک را در تیم شما بهبود می بخشد.

می توانید ابتدا با تبدیل شدن به یک برنامه نویس خبره Scrum (CSD) مسیر تبدیل شدن به یک CSP را شروع کنید. برای این مدرک، 100 دلار هزینه درخواست، به اضافه 150 دلار هزینه صدور گواهینامه در نظر گرفته شده است. همچنین، برای دریافت گواهینامه CSP، باید یک گواهینامه CSD فعال، حداقل سی و شش ماه تجربه کاری Agile یا Scrum  در پنج سال گذشته و هفتاد واحد آموزشی اسکرام از سه سال گذشته داشته باشید. 

سپس یک درخواست را تکمیل می کنید که پس از آن باید تایید شده و پرداخت سایت Scrum انجام شود.

SAFE Scrum Master (SSM)

اگر می ‌خواهید در سازمانی که مفاهیم Agile، Lean یا DevOps در مقیاس وسیع در آن به کار گرفته می ‌شود، یک اسکرام مستر باشید، ممکن است دریافت گواهی SAFe Scrum Master (SSM) چیزی باشد که به دنبال آن هستید. این گواهینامه توسط Scaled Agile، سازمانی که بر چارچوب Scaled Agile (SAFe) نظارت دارد، اداره می شود. علاوه بر آشنایی با اسکرام، ابزارهایی را که برای کار با تیم‌ هایی که کاملاً از راه دور هستند، می ‌آموزید.

نمونه ای از دوره ها در ماه می 2022 از 600 دلار تا 1099 دلار متغیر بود. هزینه دوره به طور کلی شامل هزینه امتحان می شود. علاوه بر قبولی در امتحان، باید یک دوره دو روزه مورد نیاز را که توسط Scaled Agile تأیید شده است بگذرانید.

پیشنهاد مطالعه:معرفی خرده فروش مد H&M

Professional Scrum Product Owner I (PSPO I)

گواهینامه Professional Scrum Product Owner I (PSPO) از Scrum.org توانایی شما را در به حداکثر رساندن ارزش محصول ایجاد شده توسط یک تیم توسعه تایید می کند. این گواهی، درک شما از مسیر یادگیری مالک محصول که توسط Scrum.org نسبت داده شده است، و همچنین ظرفیت شما برای اعمال و تفسیر راهنمای Scrum را آزمایش می کند.

اگر می‌خواهید اعتبار خود را ارتقاء دهید، پرداخت سایت Scrum را انجام داده و گواهی PSPO II و PSPO III را از Scrum.org  دریافت کنید. هزینه این گواهی 200 دلار است. گذراندن آزمون PSPO I برای کسب اعتبار الزامی است. 

Certified Scrum Developer (CSD)

برنامه نویس اسکرام (CSD) تایید شده Scrum Alliance برای توسعه دهندگان محصولی که در محیط های اسکرام کار می کنند طراحی شده است. از طریق آموزش مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک CSD، شما با مفاهیم اصلی Scrum و Agile در زمینه توسعه محصول آشنا خواهید شد.

مسیر یادگیری اسکرام مستر 

برای آنکه بتوانید در زمینه اسکرام فعالیت داشته باشید، لازم است که ابتدا در حوزه کاری که می خواهید برای پیاده کردن اسکرام در آن اقدام کنید، اطلاعات کافی را کسب کنید. به طور معمول، در مشاغلی همچون فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک یا نرم افزار و مهندسی عمران، به چارچوب مدیریتی اسکرام مستر نیاز است. 

در عین حال، می بایست، دوره های تخصصی اسکرام را بیاموزید. در نهایت، پس از گذراندن دوره های حرفه ای، برای کسب گواهینامه معتبر جهانی اقدام کنید. این یک راه عالی برای کسانی است که به دنبال درآمدهای ارزی مناسب هستند. با پرداخت سایت Scrum به این مهم دست خواهید یافت.

پرداخت سایت Scrum

گواهینامه حرفه ای اسکرام مستر 

گواهینامه اسکرام می تواند شما را در مسیر تبدیل شدن به یک اسکرام مستر و ارتقای مهارت های مدیریت پروژه قرار دهد.. گواهینامه اسکرام مستر یا گواهینامه اسکرام، اعتباری است که شایستگی شما را در اصول مدیریت پروژه اسکرام به رسمیت می شناسد. 

این می تواند کاندیداها را برای تبدیل شدن به اسکرام مستر واجد شرایط کند. نوعی مدیر پروژه که از اسکرام برای تکمیل پروژه ها استفاده می کند. اگرچه گواهینامه‌های اسکرام همیشه برای مدیر پروژه شدن لازم نیست، اما اغلب در موقعیت‌هایی که بر اسکرام تاکید زیادی دارند درخواست می ‌شوند و گاهی اوقات لازم است. پرداخت سایت Scrum را از طریق 20پیمنت انجام دهید.

چه چیزی Scrum.org را متفاوت می کند؟

متخصصان خبره اسکرام، تیم های خود را به چالش می کشند تا شیوه اعمال اصول اسکرام را بهبود بخشند. آنها تجربه، آموزش مستند و دانش اثبات شده را در Scrum نشان داده اند. آیا آماده هستید تا دانش و مهارت خود را در نقش خود به عنوان اسکرام مستر به سطح بالاتری ارتقاء دهید؟ 

اگر چنین است، وقت آن است که با کسب گواهینامه Certified Scrum Professional-ScrumMaster حرفه خود را ارتقاء دهید. بدین ترتیب، می توانید بیاموزید که راه حل های عملی پیدا کنید و اجرای اسکرام خود را در محل کار بهبود بخشید. 

برای پرداخت سایت Scrum می توانید با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط بوده و به راحتی مراحل کسب گواهی نامه معتبر را طی کنید.
 

برچسـب هـا : سایر ، پرداخت سایت Scrum
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد