معرفی رمزنگاری متاورس

معرفی رمزنگاری متاورس

توسط : تیم محتوا
1,277

رمزنگاری متاورس، جهان های مجازی هستند که دارای پتانسیل اجتماعی و مالی زیادی می باشند. استفاده آنها از زیرساخت بلاک چین به آنها امکان می دهد تا به اقتصاد رمزنگاری گسترده تر دسترسی پیدا کنند و اقلام مجازی را برای ارزش اقتصادی واقعی فراتر از محدودیت های metaverse قابل مبادله می کند. با ترکیب محیط‌های فراگیر واقعیت مجازی (VR)، قابلیت بازی جذاب بازی‌های ویدیویی، تعامل شبکه‌ای رسانه‌های اجتماعی و تبادل ارزش ارزهای دیجیتال، متاورسها برای تبدیل شدن به یک عنصر مرکزی در فاز بعدی بازی‌های بلاک‌چین در شبکه‌های مجازی قرار می‌گیرند. 

metaverse چیست؟

برای چندین دهه، پتانسیل بزرگ جهان های مجازی تنها در صفحات رمان های علمی تخیلی وجود داشت. امروزه، "metaverse" یکی از پرهیاهوترین کلمات در فناوری است، و با اشتیاق توسط توسعه دهندگان نرم افزار و بازی در صنایع مختلف از کریپتو و بازی گرفته تا رسانه های اجتماعی مورد استقبال قرار می گیرد. رمزنگاری متاورس به یک پدیده بسیار واقعی تبدیل شده است که دارای تعدادی پلتفرم پر رونق با ادغام های رمزنگاری گسترده است.

متاورس یک دنیای مجازی مشترک و همه جانبه است که در آن بازیکنان، که معمولاً توسط آواتارها نشان داده می‌شوند، می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، تجربیاتی بسازند، و اشیا و مناظر درونی را خلق کنند. metaverse ها معمولاً اقتصادها و ارزهای ذاتی خود را دارند که کاربران می توانند با آن املاک دیجیتالی، اقلام، لوازم جانبی آواتار و موارد دیگر را خریداری، بفروشند و معامله کنند. 

معرفی رمزنگاری متاورس

چرا هر کسی باید به متاورس اهمیت دهد؟

همه در مورد رمزنگاری متاورس صحبت می کنند، اما نیازی به گوش دادن زیاد نیست تا بفهمیم که به نظر می رسد همه ایده منحصر به فردی در مورد اینکه این فناوری چیست دارند. تنها چیزی که مردم در مورد آن توافق دارند این است که اینترنت را متحول خواهد کرد. قطار تبلیغاتی ایستگاه را ترک کرده است و حتی کارگزاری‌های قدیمی هم اکنون یک یا دو  ETF metaverse  ارائه می‌دهند.

فناوری در حال ظهور

بیایید نگاهی به این فناوری در حال ظهور بیندازیم و ببینیم آیا می‌توانیم اطمینان را از حدس و گمان و حقایق را از هیاهو جدا کنیم. 

دانشمندان کامپیوتر به اینترنت موجود به صورت چند لایه نگاه می کنند. لایه‌های پایین‌تر بر انتقال بایت‌های داده در سراسر شبکه نظارت می‌کنند. لایه‌های بالایی توسط مرورگرها و برنامه‌هایی پیاده‌سازی می‌شوند که داده‌ها را ارائه می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند با آن‌ها تعامل داشته باشند. متاورژن نیز از لایه ها تشکیل خواهد شد.

اجماع گسترده ای در مورد لایه رمزنگاری متاورس پدید آمده است. ما انتظار داریم که رابط کاربری کمتر شبیه یک پنجره مرورگر پر از متن و نمودارهای آموزنده باشد و بیشتر شبیه یک بازی ویدیویی باشد. برای بازدید از سایت‌های مختلف یا استفاده از سرویس‌های مختلف، منوها را پایین نمی‌کشیم یا روی نوار میانبرها کلیک نمی‌کنیم. 

در عوض، آواتارهای شخصی‌سازی‌شده در دنیای بصری پر از کتابخانه‌ها، دکه‌های روزنامه‌فروشی، بانک‌ها، سالن‌های کنسرت و مراکز خرید، راه می‌روند یا پرواز می‌کنند یا از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند. مراکز خرید بسیار زیاد.

برای پیش نمایشی از اینکه چگونه همه اینها روی صفحه نمایش شما به نظر می رسد، به  Minecraft مراجعه کنید. این بازی‌ها مملو از فضاهای مجازی هستند که آواتار شما می‌تواند با سایر کاربران تعامل داشته باشد و تجارت الکترونیکی انجام دهد. ایجاد سطوح بالای رمزنگاری متاورس چالش بزرگی نیست. ده ها بازی ویدیویی در حال حاضر عملکردهای اساسی را ارائه می دهند.

پیشنهاد مطالعه:پرداخت سایت Scrum

تعریف فراجهانی از متاورس 

رابط کاربری سه بعدی برای بسیاری از افراد به عنوان یک تعریف فراجهانی عمل می کند. اما افزودن چهره ای زیبا به وب سایت ها یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی موجود، مزایای کامل metaverse را به همراه ندارد. برای اینکه متاورس یک پلت فرم واقعا دگرگون کننده باشد، همه چیز باید در سطوح عمیق تری تغییر کند. 

هر فضای مجازی در metaverse باید آواتار شما را به همین صورت ارائه کند. هرکدام باید به شما اجازه دهند اقلامی را بخرید و بردارید و آنها را با خود به فضاهای دیگر ببرید. هنگام ورود به این برنامه باید یک ورود واحد وجود داشته باشد، نه یک روش ورود متفاوت برای هر کسب و کار در دنیای مجازی. 

ارزی که به صورت آنلاین استفاده می‌کنید باید مورد پذیرش جهانی یا به‌طور نامرئی و به‌طور خودکار تبدیل شود، بنابراین لازم نیست برای تبادل وجوه در وب‌سایت بانک به اینترنت قدیمی مراجعه کنید. برای اینکه رمزنگاری متاورس به وعده‌اش عمل کند، هر عنصر آن باید مجموعه‌ای از پروتکل‌ها را رعایت نماید. 

همانطور که در حال حاضر همه وب‌سایت‌ها پروتکل‌هایی را رعایت می‌کنند که انتقال و نمایش اطلاعات را در اینترنت تعریف می نمایند. به این صورت است که ما " metaverse " را تعریف می کنیم. با این استاندارد، پروژه‌هایی مانند متاورس فیس‌بوک و metaverse اپیک گیمز از قول یک متاورس واقعی، یعنی یک پلتفرم باز با پروتکل‌های استاندارد، کوتاهی می‌کنند.

معرفی رمزنگاری متاورس

تحول دیجیتال

فرض کنید قصد دارید به یک شهر جدید نقل مکان کنید. اینترنت امروزی به شما این امکان را می دهد که برای حرکت آنلاین آماده شوید. شما از یک وب سایت نظارت بر شهرت برای یافتن یک مشاور املاک محلی استفاده می کنید که می تواند به شما کمک کند خانه ای برای خرید پیدا کنید. برای معرفی خود و ایمن کردن کمک نماینده، به برنامه ایمیل خود می روید.

در توضیح ساده تر رمزنگاری متاورس در این مثال، نماینده شما را به وب سایت آژانس ارجاع می دهد که در آنجا پرسشنامه ای در مورد نیازها و بودجه خود پر می کنید. شما از برنامه بانکداری آنلاین خود برای جمع آوری اطلاعات مالی برای پرسشنامه آژانس استفاده می کنید. شما با یک سرویس فهرست آنلاین مشورت می کنید تا خانه هایی را در محدوده قیمت خود مرور کنید.

شما برخی از کاندیداهای احتمالی را شناسایی می کنید و URL آنها را در یک ایمیل کپی می کنید تا بتوانید نظر همسرتان را دریافت کنید. در همین حال، آدرس‌ها را در یک برنامه نقشه‌برداری جای‌گذاری می‌کنید تا ببینید آیا خانه‌هایی که دوست دارید در فاصله کمی از مدارس هستند یا خیر.

شما نام مدارس را یادداشت می کنید تا بتوانید آنها را در یک سرویس رتبه بندی تایپ کنید و ببینید که آنها در آزمون های استاندارد و سایر اقدامات چگونه عمل می کنند. این واقعیت که شما می توانید تمام این وظایف را به صورت آنلاین انجام دهید یک معجزه غیرقابل انکار زندگی مدرن است. 

اما این یک فرآیند دست و پا گیر و خسته کننده است که شامل چسباندن داده ها و آدرس های وب سایت در یک سری از شش یا هفت سرویس و برنامه جداگانه است که هر کدام دارای رابط کاربری متفاوت و روش ثبت نام کاربر هستند.

پیشنهاد مطالعه:معرفی خرده فروش مد H&M

نقش فناوری بلاکچین در متاورس

آیا عالی نخواهد بود اگر وب سایت ها و برنامه ها به طور یکپارچه و بدون همه برش و چسباندن و داده های ناسازگار با هم کار کنند؟ این وعده، رمزنگاری متاورس است. اما چه ربطی به بلاک چین دارد؟ سه راه اصلی وجود دارد که فناوری بلاک چین می‌تواند نقش مهمی در یک metaverse در سراسر جهان ایفا کند.

اول، متاورس می تواند فناوری بلاک چین را به عنوان یک سرویس سطح پایین برای اطمینان از عدم تمرکز واقعیت اجماع در حال ظهور، ترکیب کند. بدون چنین عدم تمرکز، این برنامه احتمالاً به عنوان باغ های دیواری ناسازگار اجرا می شود. 

شما از متاورس گوگل یا اپل یا متا بازدید خواهید کرد. هر سه شرکت با بیشترین سرعت ممکن این هدف را دنبال می کنند. قابلیت همکاری مستلزم پروتکل‌ها و تمرکززدایی است که ممکن است شرکت‌های فناوری را از کسب انواع سودهایی که به آن عادت کرده‌اند محدود کند. اما این قابلیت همکاری برای دستیابی به پتانسیل خود ضروری است.

دوم، metaverse به یک ارز جهانی بدون اصطکاک نیاز دارد. لازم نیست بیت کوین یا اتر باشد، اما منطقی است که یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین باشد. هر سایت تجارت الکترونیکی می خواهد فروشگاهی را در متاورس راه اندازی کند. مقررات تبدیل ارز و کارت اعتباری مانع آینده قابل همکاری است. رمزنگاری متاورس می تواند از چندین ارز استفاده کند، اما تبدیل باید به صورت خودکار، نامرئی و آنی باشد.

راه حل های دنیای بلاکچین

در نهایت، دنیای بلاک چین یک راه حل ساده برای مسائل شخصی سازی و مالکیت ارائه می دهد. ممکن است برای سفارشی کردن آواتار خود یا تزئین خانه متاورس خود به یک فروشگاه مجازی مراجعه کنید. شما به راهی برای ایجاد مالکیت بر اقلام دیجیتالی که خریداری می کنید نیاز دارید و این همان چیزی است که توکن های غیرقابل تعویض به کار می روند. NFT های امروزی می توانند به عنوان یک فناوری پلاگین برای رفع تعدادی از نیازهای فنی metaverse عمل کنند.

یکی از مشتاق ترین حامیان متاورس های امروزی مبتنی بر بازی، رپر اسنوپ داگ است که نسخه ای از عمارت واقعی خود را برای بازدید کاربران The Sandbox ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند در عمارت گشت بزنند و با نمایش‌های بصری حیوانات خانگی، ماشین‌ها، مجسمه‌ها، یادگاری‌ها و موارد دیگر نوازنده تعامل داشته باشند که همگی به عنوان رمزنگاری متاورس NFT ایجاد شده‌اند. 

آنها همچنین می‌توانند بلیت‌های کنسرت، از جمله کارت‌های دسترسی VIP را در داگ‌هاوس مجازی خریداری کنند. کاربرانی که NFT های برند اسنوپ را خریداری می کنند، می توانند خارج از بخش Snoop Dogg از دنیای مجازی Snoop استفاده کنند.

Snoop’s Dogghouse به ما نگاهی اجمالی می‌دهد که متاورژن ممکن است چگونه باشد. اما از آنجایی که فقط برای کاربران Sandbox در دسترس است، رمزنگاری متاورس نیست. برای موفقیت metaverse ، باید به صورت جهانی در دسترس، قابل استفاده و یکپارچه باشد.

معرفی رمزنگاری متاورس

نحوه عملکرد metaverse

هیچ کس به طور کامل نمی داند که این برنامه چگونه خواهد بود. این روزهای خیلی ابتدایی است. اما منطقی است که فکر کنیم می‌تواند مورد استفاده قانع‌کننده‌ای را فراهم کند که فناوری پشت واقعیت افزوده سال‌ها به دنبال آن بوده است. 

برخی از نوآوری های متاورس ممکن است ناکارآمدی های منحرف کننده باشد. امروز می توانید با مراجعه به یک وب سایت و کلیک کردن روی چند دکمه پیتزا سفارش دهید. رویاپردازان Metaverse شهری پرجنب‌وجوش را تصور می‌کنند که در آن آواتار شما وارد یک پیتزافروشی می‌شود و با گفتگو با منشی پشت پیشخوان، سفارش می‌دهد. 

این سرگرم کننده اما کمتر کارآمد است. همانطور که metaverse تکامل می یابد، ممکن است متوجه شویم که قرار دادن یک سفارش گفتاری از طریق دستیار دیجیتالی مانند الکسا یا سیری راه بهتری برای تغذیه خانواده است. بسیاری از پروژه های تجاری در حال حاضر از کلمه رمزنگاری متاورس برای توصیف پیشنهادات آنلاین خود استفاده می کنند. 

در بیشتر این موارد، تنها کاری که آنها واقعاً انجام داده‌اند این است که یک رابط سه بعدی بازی مانند به پلتفرم‌های محاسباتی موجود خود اضافه کرده‌اند. در حالی که چنین رابط‌هایی ممکن است استفاده از برنامه‌ها را آسان‌تر یا سرگرم‌کننده‌تر کنند، اما وعده کامل متاورس را که در آن کل اینترنت به‌عنوان مجموعه‌ای از منابع و سرویس‌های داده سازگار قابل پیمایش است، ارائه نمی‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین مشاغل فنی با مدرک ارتباطات

ظهور متاورس واقعی

برای ظهور یک metaverse واقعی، همه شرکت‌ها و سازندگان باید روش‌های استانداردی را برای به تصویر کشیدن و تعامل با یکدیگر و با اشیاء در دنیای مجازی اتخاذ کنند. عناصر تکی فناوری مورد نیاز برای پیاده سازی Metaverse 1.0 در حال حاضر وجود دارد. 

ما فناوری ایجاد و پیمایش محله های مجازی را در حالی که در آواتارها تجسم یافته ایم، داریم. ما قابلیت تجارت الکترونیک را نشان داده ایم. ما هدست‌های واقعیت مجازی برای استفاده در خانه هنگام لذت بردن از سرگرمی و عینک‌های الکترونیکی داریم که به عنوان نمایشگر برای برنامه‌هایی که روی رایانه‌هایی که با خود حمل می‌کنیم یا تلفن‌های هوشمندمان، کار می‌کنند. 

در رمزنگاری متاورس، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های کنونی به اندازه کافی قدرتمند هستند تا بتوانند نیازهای یک لایه رابط دنیای مجازی بین کاربران و برنامه‌ها را برطرف کنند. تنها چیزی که باقی می ماند این است که قطعات را کنار هم قرار دهید. هنگامی که اینترنت به فراجهان تبدیل شد، ممکن است متوجه شویم که رابط بصری سبک بازی کم اهمیت ترین عنصر است. 

معرفی رمزنگاری متاورس

جمع بندی

محققان از بازخورد تا اجرای اولیه یاد خواهند گرفت و تا زمانی که metaverse برای مخاطبان در سراسر جهان عرضه شود، ممکن است کاملاً با آنچه امروز تصور می کنیم متفاوت باشد. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا محققان در تبدیل اینترنت از یک پلتفرم کار و سرگرمی وظیفه محور، به مکانی که ما با خوشحالی زندگی خود را سپری کنیم، موفق هستند یا خیر.
 

برچسـب هـا : سایر ، رمزنگاری متاورس
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد