گواهی نامه های بین المللی تحلیل کسب و کار

گواهی نامه های بین المللی تحلیل کسب و کار

توسط : تیم محتوا
1,612

تحلیلگران کسب و کارT مهارت های داده ها و هوش تجاری را به نفع سازمان های تحلیل محور ترکیب می کنند. در اینجا 10 گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار قابل توجه وجود دارد که به شما کمک می کند تا به عنوان یک تحلیلگر تجاری پیشرفت کنید.

مدارک معتبر تحلیل مشاغل

گواهینامه ها برای تحلیلگران کسب و کار، امروزه در حال ظهور هستند، اما در حال حاضر تعدادی از سازمان ها آزمون هایی را برای تأیید مهارت های تجزیه و تحلیل کسب و کار ارائه می دهند. تحلیلگران کسب ‌و کار به سازمان ‌ها کمک می ‌کنند تا با یافتن روندها، الگوها و خطاهایی که ممکن است مورد توجه قرار نگیرند، از داده‌هایی که جمع ‌آوری می ‌کنند، بهترین استفاده را ببرند. 

تحلیلگران کسب و کار موفق، مهارت کار با داده ها، زیرکی برای درک جنبه تجاری سازمان و توانایی انتقال این اطلاعات به افراد خارج از فناوری اطلاعات را دارند. تجزیه و تحلیل کسب و کار یک نقش سودآور در فناوری اطلاعات است که با متوسط حقوق اولیه 68000 دلار در سال ارائه می شود.

دارندگان گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار، در طول حرفه خود، میانگین حقوقی را بین 40000 تا 100000 دلار در سال دارند. اگر می خواهید حرفه تحلیلگر کسب و کار خود را ارتقا دهید یا مسیر شغلی خود را تغییر دهید، در اینجا 10 گواهی وجود دارد که به اثبات توانایی شما کمک می کند. 

گواهی نامه های بین المللی تحلیل کسب و کار

10 گواهینامه برتر تحلیلگر کسب و کار

1.    متخصص تجزیه و تحلیل خبره (CAP)

2.    گواهی ورود IIBA در تجزیه و تحلیل تجاری (ECBA)

3.    گواهینامه شایستگی در تحلیل کسب و کار (CCBA) IIBA

4.    کارشناس حرفه ای تجزیه و تحلیل کسب و کار دارای گواهی IIBA (CBAP)

5.    گواهی تجزیه و تحلیل چابک IIBA (AAC)

6.    گواهی IIBA در تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار (CBDA)

7.    تحلیلگر تجاری سطح پایه دارای گواهی IQBBA (CFLBA)

8.    دارای گواهینامه IREB برای مهندسی الزامات (CPRE)

9.    PMI حرفه ای در تحلیل کسب و کار (PBA)

10.    برنامه کارشناسی ارشد تحلیلگر کسب و کار SimpleLearn

پیشنهاد مطالعه:گواهی نامه های بین المللی برنامه نویسی

متخصص تجزیه و تحلیل خبره (CAP)

Certified Analytics Professional (CAP) یک گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار است که مهارت ها و توانایی شما را در به دست آوردن بینش های ارزشمند از مجموعه داده های پیچیده برای کمک به هدایت تصمیمات استراتژیک کسب و کار تأیید می کند. 

برای واجد شرایط بودن این گواهینامه، به مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط و حداقل پنج سال تجربه مرتبط، یا مدرک لیسانس در یک زمینه مرتبط به همراه هفت سال تجربه در داده یا تجزیه و تحلیل نیاز دارید. همچنین در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد با تنها سه سال تجربه مرتبط در داده ها یا تجزیه و تحلیل، می توانید واجد شرایط آزمون aCAP سطح کاردانی باشید.

هزینه آزمون: 495 دلار برای اعضای  INFORMS، 695 دلار برای غیرعضو 

هزینه آزمون aCAP 200دلار برای اعضای INFORMS، 300 دلار برای افراد غیرعضو 

گواهی ورود IIBA در تجزیه و تحلیل تجاری (ECBA)

گواهی ورود در تجزیه و تحلیل کسب و کار (ECBA) اولین سطح گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار  (IIBA)  است، این گواهی برای تحلیلگران کسب و کار کمتر با تجربه و سطح پایه طراحی شده است. قبل از اینکه واجد شرایط آزمون شوید، باید حداقل 21 ساعت دوره آموزشی حرفه ای را در چهار سال گذشته تکمیل کنید. شما مجبور نیستید گواهینامه ECBA خود را تمدید کنید، اما فرض بر این است که به سطح دوم یا سوم گواهینامه حرکت خواهید کرد.

هزینه درخواست: 60 دلار

هزینه آزمون: 110 دلار برای اعضا، 235 دلار برای غیرعضوها

هزینه بازپس گیری: 89 دلار برای اعضا، 195 دلار برای غیرعضوها

گواهینامه شایستگی در تحلیل کسب و کار (CCBA) IIBA

سطح 2 گواهینامه IIBA ، گواهی صلاحیت در تجزیه و تحلیل کسب و کار (CCBA) به حداقل 3750 ساعت کار تجزیه و تحلیل تجاری مطابق با راهنمای کتاب دانش تجزیه و تحلیل تجاری IIBA (BABOK) در 7 سال گذشته، 900 ساعت در دو مورد نیاز دارد. 

شش حوزه دانش BABOK، یا 500 ساعت در چهار حوزه از شش حوزه دانش BABOK. این گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار، همچنین به حداقل 21 ساعت آموزش توسعه حرفه ای در چهار سال گذشته و دو مرجع حرفه ای نیاز دارد. آزمون CCBA شامل 130 سوال چند گزینه ای است که مبتنی بر سناریو است و نیاز به تحلیل دارد. این مبانی، شایستگی‌های اساسی، مفاهیم کلیدی، تکنیک‌ها و هر شش حوزه دانش مربوط به BABOK را پوشش می‌دهد.

هزینه درخواست: 125 دلار

هزینه آزمون: 325 دلار برای اعضا، 450 دلار برای غیرعضوها

هزینه بازپس گیری: 250 دلار برای اعضا، 375 دلار برای غیرعضو

هزینه تمدید: 85 دلار برای اعضا، 120 دلار برای غیرعضو

گواهی نامه های بین المللی تحلیل کسب و کار

کارشناس حرفه ای تجزیه و تحلیل کسب و کار دارای گواهی IIBA (CBAP)

طبق  IIBA، به عنوان یک روش، این راه حل، در چندین سال گذشته اهمیت بیشتری برای تحلیلگران کسب و کار پیدا کرده است. آزمون گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار (AAC)  مبتنی بر شایستگی انجمن برای رسیدگی به این مجموعه مهارت و صدور گواهینامه متخصصان تحلیلگر تجاری که در محیط‌های چابک کار می‌کنند، طراحی شده است که نیاز به انطباق و تغییر سریع دارند. 

این آزمون با استفاده از برنامه افزودنی چابک به راهنمای BABOK توسعه داده شد و در ماه مه 2018 منتشر شد. این یک گواهینامه مستقل است و جدا از سایر گواهینامه های تحلیلگر تجاری IIBA است که روی یکدیگر قرار می گیرند.

این آزمون از طریق جستجوی آنلاین از راه دور ارائه می شود و شامل 85 سوال چند گزینه ای و مبتنی بر سناریو است که در 2 ساعت تکمیل می شود. چهار موضوع اصلی این آزمون شامل ذهنیت چابک (30%)، افق استراتژی (10%)، افق ابتکار (25%) و افق تحویل (35%) است.

 گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار شما به مدت سه سال ادامه خواهد داشت و در این مرحله باید گواهینامه را تمدید کنید. هیچ شرط واجد شرایطی برای شرکت در آزمون وجود ندارد، اما IIBA حداقل دو تا پنج سال تجربه مرتبط با چابکی را توصیه می کند.

هزینه آزمون: 250 دلار برای اعضا، 375 دلار برای غیرعضوها

هزینه بازپس گیری: 200 دلار برای اعضا، 325 دلار برای غیرعضوها

هزینه تمدید: 30 دلار برای اعضا، 50 دلار برای غیرعضو

پیشنهاد مطالعه:معرفی رمزنگاری متاورس

گواهی IIBA در تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار (CBDA)

این مدرک از IIBA یک گواهینامه جدید است که توانایی شما را برای اجرای موثر کار مرتبط با تجزیه و تحلیل در حمایت از طرح های تجزیه و تحلیل تجاری تشخیص می دهد.

برای قبولی در آزمون، باید یک مشکل تجاری در دنیای واقعی را بررسی کنید، منابع داده و نحوه به دست آوردن داده ها را شناسایی نموده، داده ها را تجزیه و تحلیل کنید، نتایج را از داده ها تفسیر نموده و گزارش دهید. سپس باید نشان دهید که چگونه این نتایج می ‌توانند بر تصمیم‌ گیری تجاری تأثیر بگذارند و استراتژی ‌های سطح شرکت را برای تحلیل‌ های تجاری راهنمایی کنند. گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار یکی از معتبرترین مدارک در بخش تحلیلی مشاغل است.

هزینه آزمون: 450 دلار برای اعضا. 575 دلار برای غیرعضو

هزینه بازپس گیری: 400 دلار برای اعضا، 525 دلار برای غیرعضوها

هزینه تمدید: 30 دلار برای اعضا، 50 دلار برای غیرعضو

تحلیلگر تجاری سطح پایه دارای گواهی IQBBA (CFLBA)

هیئت بین المللی صلاحیت برای تحلیلگران کسب و کار (IQBBA) تجزیه و تحلیل کسب و کار در سطح پایه معتبر (CFLBA) را به عنوان یک گواهینامه سطح پایه ارائه می دهد که شما را واجد شرایط دریافت سطوح بالاتر گواهی می کند. این یک گواهینامه معتبر جهانی با مراکز آزمون و آموزش معتبر در سراسر جهان است.

 این برای افرادی طراحی شده است که درگیر تجزیه و تحلیل فرآیندهای کسب و کار در یک سازمان، مدل سازی کسب و کار و بهبود فرآیند هستند. سطح پایه شامل تجزیه و تحلیل سازمانی، برنامه ریزی فرآیند تحلیل کسب و کار، استخراج نیازمندی ها، تجزیه و تحلیل نیازمندی ها، اعتبار سنجی راه حل ها، ابزارها و تکنیک ها، نوآوری و طراحی می شود.

پس از تکمیل آزمون سطح ورودی، می‌توانید به گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار سطح پیشرفته (CALBA) و تحلیل‌ گر کسب ‌و کار سطح خبره (CELBA)  ارتقاء یابید. گزینه هایی برای شرکت در دوره های آموزشی و آزمون های آنلاین وجود دارد.

هزینه آزمون: 250 دلار

گواهی نامه های بین المللی تحلیل کسب و کار

دارای گواهینامه IREB برای مهندسی الزامات (CPRE)

هیئت مهندسی نیازمندی ‌های بین‌المللی (IREB) گواهینامه حرفه ‌ای برای مهندسی نیازمندی‌ها (CPRE) را ارائه می ‌دهد که برای کسانی که در مهندسی نیازمندی‌ ها (RE) کار می‌ کنند طراحی شده است و در سه سطح ارائه می‌شود. 

سطح پایه اول است، جایی که شما در اصول RE گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار خواهید گرفت. سطح پیشرفته بعدی شامل سه مورد است که در آن می‌ توانید بین سه مسیر، از جمله استخراج و تلفیق نیازمندی‌ ها، مدل ‌سازی نیازمندی ‌ها و مدیریت نیازمندی ‌ها انتخاب کنید. 

اما برای شرکت در آزمون سطح پیشرفته باید 12 ماه پس از اتمام اولین امتحان صبر کنید. سطح خبره شما را در بالاترین سطح دانش تخصصی تأیید می کند که شامل تجربه عملی شما و همچنین دانش و مهارت های کسب شده از طریق گواهینامه های قبلی است.

گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار شما منقضی نمی شود و نیازی به تمدید آن نخواهید داشت. IREB بیان می‌کند که CPRE بر اساس روش‌ها و رویکردهای اساسی مهندسی نیازمندی‌ها است و اینها به آرامی تغییر می‌کنند، بنابراین در این زمان، آنها نیازی به تجدید نمی‌بینند.

هزینه آزمون: بسته به مرکز آزمون متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه:معرفی خرده فروش مد H&M

گواهینامه PMI Professional در تحلیل کسب و کار (PBA).

گواهینامه PMI Professional in Business Analysis (PBA) برای تحلیلگران تجاری که با پروژه ها یا برنامه ها کار می کنند یا مدیران پروژه و برنامه که با تجزیه و تحلیل کار می کنند طراحی شده است. این از طریق موسسه مدیریت پروژه ارائه می شود که در گواهینامه های مدیریت پروژه به طور گسترده ای شناخته شده، مانند PMP تخصص دارد. 

این گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار بر آموزش تجزیه و تحلیل کسب و کار از طریق پروژه های عملی و آزمایش بر روی اصول، ابزارها و مبانی تحلیل کسب و کار متمرکز است. اگر قبلاً مدرک لیسانس گرفته اید، برای کسب این گواهینامه به حداقل سه سال یا 4500 ساعت تجربه متوالی در تجزیه و تحلیل کسب و کار در هشت سال گذشته نیاز دارید. بدون مدرک لیسانس، به پنج سال یا 7500 ساعت تجربه نیاز دارید.

برای حفظ وضعیت تمدید خود، باید ظرف سه سال پس از تکمیل گواهینامه، 60 واحد توسعه حرفه ای کسب کنید. اگر اجازه دهید تمدید شما از بین برود، اعتبارنامه شما به مدت یک سال تا زمانی که شرایط لازم را برآورده کنید به حالت تعلیق در می آید - پس از آن، فسخ می شود و باید دوباره درخواست دهید.

هزینه درخواست: 405 دلار برای اعضای PMI، 555 دلار برای غیرعضو

هزینه آزمون: ندارد

هزینه بازپس گیری: 275 دلار برای اعضای PMI، 375 دلار برای غیرعضو

هزینه تمدید: 60 دلار برای اعضای PMI، 150 دلار برای غیرعضو

گواهی نامه های بین المللی تحلیل کسب و کار

برنامه کارشناسی ارشد تحلیلگر کسب و کار SimpleLearn

اگر در این صنعت تازه کار هستید یا می خواهید شغل خود را تغییر دهید و در مسیر یک تحلیلگر تجاری شروع کنید، SimpliLearn  یک برنامه کارشناسی ارشد تحلیلگر کسب و کار را ارائه می دهد که توسط IIBA معتبر است. 

از طریق این برنامه، می توانید گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار CCBA و همچنین گواهینامه های Agile Scrum Foundation، Digital Transformation for Leaders، Python for Data Science و R Programming for Data Science را دریافت کنید. تکمیل این برنامه همچنین 35 واحد توسعه حرفه ای IIBA و 25 PMI را برای شما به ارمغان می آورد.

این دوره می تواند شما را در Excel، CBAP، Tableau، Agile ScrumMaster، SQL، CCBA و Agile Scrum Foundation متخصص کند. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه داشبوردهای تعاملی بسازید، ابزارها و مفاهیم آماری را به کار ببرید، بر روش اسکرام چابک تسلط پیدا کنید، پروژه های اسکرام را برنامه ریزی و پیگیری کنید، مفاهیم کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار را درک کنید، داده ها را با استفاده از Tableau تجزیه و تحلیل کنید و موارد دیگر. 

گواهینامه بین المللی تحلیل کسب و کار می تواند به شما در یافتن شغلی مناسب و درآمدی عالی کمک کند. برای این منظور، می توانید با کارشناسان 20پیمنت مشورت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد