معرفی برترین بازی های متاورس

معرفی برترین بازی های متاورس

توسط : تیم محتوا
1,422

اصطلاح متاورس، در سال‌ های اخیر به طور فزاینده‌ای رایج شده است. زیرا تعداد زیادی از کسب‌ وکارها جایگاه آن را به عنوان فناوری اقتصاد آینده می‌ پذیرند. در حالی که این کلمه بیشتر به عنوان "اینترنت" و "آنلاین" استفاده می شود، تعریف آن هنوز می تواند کاملا مبهم باشد. از آنجایی که متاورس به عنوان "چیز بزرگ" بعدی توصیف می شود، ارزش درک این را دارد که بدانیم این اصطلاح درباره چیست و بهترین بازی های متاورس کدامند.

فناوری متاورس 

 Metaverse  به فناوری‌هایی اشاره دارد که تجربیاتی را برای افراد فراهم می‌کند تا بخشی از جهان‌های دیجیتالی متصل شوند. ترکیبی از کلمه یونانی  metaکه به معنای فراتر است و کلمه universe، تقریباً بسط دنیای واقعی است.

افراد واقعی از بازی‌ ها و برنامه‌ های آنلاین برای ورود و تعامل با دیگران در این «جهان‌های سه بعدی» استفاده می‌کنند، جایی که خود را به عنوان آواتار نشان می‌دهند. فعالیت های این جوامع مجازی منعکس کننده فعالیت های دنیای فیزیکی است. 

بازیکنان می ‌توانند آیتم‌هایی ایجاد کنند، آنها را بفروشند یا بخرند، و به دیگران سرمایه‌گذاری کنند و پاداش دهند. Metaverse به طور یکپارچه بازی‌ها، واقعیت مجازی، پخش زنده، ارزهای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی را با هم ترکیب می‌کند، زیرا بازیکنان در اکوسیستمی از محصولات رقیب حرکت می‌کنند. از همین روست که بهترین بازی های متاورس، امروزه بسیار مورد توجه هستند.

معرفی برترین بازی های متاورس

همانند بازی های واقعی

به عنوان مثال، بازیکنی که یک قطعه هنری دیجیتال را از یک بازی که توسط یک شرکت خاص توسعه داده شده است به دست می آورد، می تواند از همان گزینه که توسط شرکت دیگری ساخته شده، در بازی دیگری استفاده کند.

برخلاف بازی‌های دیجیتال رایج ‌تر امروزی، همه چیز در زمان واقعی در متاورس اتفاق می‌افتد. بدون مکث، بازی بیش از حد یا بازنشانی. علاوه بر این، اتصالات سریع به اینترنت و هدست‌های واقعیت مجازی قدرتمند، تجربه‌های همه جانبه‌ای از جمله نمایش 360 درجه از محیط دیجیتال را فراهم می‌کنند. 

دستکش ها و ژاکت های هپتیک حس لامسه فیزیکی را ارائه می دهند. برخی از غول‌های فناوری و سرمایه‌گذاران، متاورس را موج بعدی در فناوری محاسباتی می‌دانند که قبل از رفتن به محاسبات شخصی و موبایلی، با مین‌فریم‌ها آغاز شد. بهترین بازی های متاورس نیز با همین ایده، شکل گرفته اند.

پیشگامان و محرکان کلیدی در متاورس

حتی قبل از اینکه مارک زاکربرگ در سال 2021 نام فیس بوک را به متا تغییر دهد، سایر شرکت ها در خط مقدم توسعه متاورس قرار داشتند. در اینجا برخی از پیشگامان اولیه آورده شده است:

پیشنهاد مطالعه:معرفی رمزنگاری متاورس

بازی های حماسی

Epic Games خالق Fortnite است، یک بازی تیراندازی چند نفره که در سال 2017 منتشر شد. این بازی به مکانی برای رویدادهای دیجیتال تبدیل شده است که کاربران می توانند در مهمانی های رقص و کنسرت های موسیقی مجازی شرکت کنند.

اپیک گیمز به ارائه راه‌ حل‌های سرتاسری برای توسعه‌دهندگان و غیرخلاقان برای ساخت، توزیع و اجرای بازی‌ها و سایر محتواها ادامه می‌دهد. توسعه دهندگان آن می توانند در برندها و پلتفرم ها از جمله سونی، مایکروسافت، نینتندو، رایانه شخصی، iOS و اندروید حرکت کنند. این از سازندگان بهترین بازی های متاورس به شمار می آید.

مایکروسافت

مایکروسافت که پیشرو در نرم ‌افزارهای مرتبط با کار است، چشم ‌انداز درخشان متاورس را در اوایل با خرید Minecraft در سال 2014، که توسط Mojang مستقر در استکهلم در سال 2009 ایجاد شد، دید. بازیکنان در محیطی شبیه لگو حرکت می‌ کنند، جایی که آنها مواد را استخراج و تولید می نمایند. همچنین، ابزارهایی که می توانند برای ساختن دنیای خود و دفاع از خود در برابر هیولاها استفاده کنند. 

روبلوکس

Roblox  که ابتدا بازی خود را با همین نام در سال 2006 بر روی رایانه شخصی منتشر کرد و سپس در موبایل و ایکس باکس در دسترس قرار گرفت، میزبان حدود 50 میلیون بازی ساخته شده توسط کاربر است. ظاهر زیبا و رنگارنگ بازی های کوچکی که ارائه می دهد، Roblox را در بین بچه ها محبوب کرده است. «Adopt Me» که مراقبت از حیوانات خانگی را شبیه‌ سازی می‌کند و «Brookhaven»، یک بازی نقش‌آفرینی که بازیکنان می‌توانند به خانه‌ها و وسایل نقلیه‌شان سبک بدهند، نمونه‌های محبوبی هستند. این نیز یکی از سازندگان بهترین بازی های متاورس است.

توسعه دهندگان می توانند اقلام (معمولا لوازم جانبی برای آواتار) را بفروشند در حالی که بازیکنان می توانند آنها را بخرند و دوباره به فروش برسانند. مشترکین پریمیوم می توانند ارز دیجیتال این بازی به نام Robux را به پول واقعی تبدیل کنند تا زمانی که معیارهای سنی (13 سال به بالا) را داشته باشند و درآمد حداقل 100000 Robux در حساب خود داشته باشند.

بازیکنان می توانند برای ملاقات با دوستان جدید به انجمن ها بپیوندند. آنها همچنین می توانند با استفاده از سیستم پیام رسانی Roblox از دوستان خود برای بازی دعوت کنند.

معرفی برترین بازی های متاورس

Nvidia

انویدیا، یکی از پیشتازان صنعت در واحدهای پردازش گرافیکی که کامپیوترهای بازی را تامین می‌کند، نیز عمیقاً وارد دنیای متاورسی شده است. سالها برای راه اندازی Omniverse™ کار کرده است. این پلتفرم شبیه سازی و همکاری با نسخه بتای خود که در سال 2020 معرفی شد، می تواند ابزارهایی با کاربردهای عملی در دنیای واقعی مانند آواتارهای سه بعدی با قابلیت دستیار مجازی ایجاد کند. بنیانگذار و مدیر عامل، جنسن هوانگ، گفت که Omniverse به عنوان یک ابزار منبع باز برای سازندگان فردی در دسترس خواهد بود. این نیز یکی از توسعه دهندگان بهترین بازی های متاورس به شمار می آید.

نیانتیک

Niantic شرکت توسعه نرم افزاری است که بیشتر به خاطر ساخت بازی موبایل واقعیت افزوده (AR) 2016 Pokemon Go شناخته شده است. با این حال، برخلاف اکثر طرفداران متاورس، بنیانگذار و مدیرعامل جان هانکه معتقد است که مردم را به دنیای واقعی نزدیکتر می کند تا برعکس. این شرکت این را در کمپین سال 2021 "Meet You Out There" اعلام کرد و بر توانایی AR برای بهبود تجربیات دنیای واقعی تاکید نمود. هفته‌ها قبل از کمپین، کیت توسعه دهنده Lightship AR را منتشر کرد.

برای بازی متاورس به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای اجرای اساسی ترین بازی ها و بهترین بازی های متاورس، به موارد زیر نیاز دارید:

1-یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد

هرچه سرعت بسته اینترنت شما بیشتر باشد، بهتر است.

2-یک هدست واقعیت مجازی

ابزارهای واقعیت مجازی می‌توانند هزاران دلار هزینه داشته باشند، اما شما گزینه‌های زیادی دارید. از Google Cardboard  که از گوشی هوشمند شما و نمایشگر استفاده می‌کند تا هدست‌های متصل به رایانه شخصی Valve، Sony، HTC، و HP یا کنسول و واحدهای بی‌سیم.

3-رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه

اگر برای بهترین بازی های متاورس، از یک هدست مستقل استفاده نمی کنید، به رایانه شخصی یا گوشی هوشمندی نیاز دارید که هدست خود را به آن متصل کنید.

4-کیف پول بلاک چین

اگر می ‌خواهید بازی ‌های متاورس را انجام دهید که شامل استفاده از ارزهای دیجیتال یا پول دیجیتال است، به یک کیف پول بلاک چین نیاز دارید. در این خصوص می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کرده و برای تهیه کیف پول ارزهای دیجیتال اقدام نمایید.

بهترین بازی های متاورس

در اینجا چندین بازی متاورس وجود دارد که اکنون باید امتحان کنید:

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های فریلنسری طراحی گرافیک

Axie Infinity

استارت آپ ویتنامی Sky Mavis Axie Infinity را در سال 2018 منتشر کرد. این بازی با الهام از Pokemon دارای موجودات فانتزی به نام Axies است که بازیکنان می توانند آنها را پرورش دهند، بزرگ کنند، جمع آوری کنند و تجارت کنند. هر موجودی دارای بیش از 500 عضو بدن است که می توانید آنها را سفارشی کنید. فرزندان Axies  بسته به ترکیب ژنی خود، قدرت ها و ویژگی های جدیدی به دست می آورند. این یکی از بهترین بازی های متاورس است.

Axies  می‌تواند برای یافتن گنج شکار کند یا با سایر Axies بجنگد تا بتوانید جوایزی کسب کنید. شما می توانید زمین و خانه هایی را برای Axies خود بخرید تا در آنها زندگی کنند و آنها را با توجه به منابع موجود در پلت فرم ایجاد کنید.

حیوانات خانگی مجازی و سایر آیتم‌های موجود در این بازی ارزشی به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا گواهی‌های مالکیت دیجیتالی تحت کنترل فناوری بلاک چین دارند. بازیکنان همچنین می توانند دانشمندان یا افرادی را پیدا کنند که می توانند سه تا از Axies خود را به آنها قرض دهند تا بتوانند توکن به دست آورند. 

ارز اصلی  AXS نام دارد. بازیکنان برای غلبه بر حریفان و تکمیل ماموریت‌های درون بازی، نشانه‌های SLP به دست می‌آورند. توکن های AXS و SLP برای Axies  ضروری هستند. می توانید از بهترین بازی های متاورس لذت ببرید.

معرفی برترین بازی های متاورس

Decentraland 

دو آرژانتینی Ari Meilich و Esteban Ordano Decentraland را در سال 2020 به روی عموم باز کردند. با استفاده از ارز رمزنگاری شده MANA، می توانید آواتار ایجاد کنید، ابزارهای پوشیدنی بخرید، و املاک و مستغلات را در این فضای مجازی متشکل از بیش از 90000 قطعه زمین به دست آورید. به عنوان یک مالک زمین، می‌توانید زمین‌هایی را اجاره کنید. 

هر کدام به اندازه 16 متر مربع مجازی یا هر چیز دیگری که روی آن است. خانه‌ها، هتل‌ها، پارک‌ها، سینماها، کازینوها، و آنچه دارید. همچنین می توانید با برگزاری برنامه فروش بلیط، برپایی نمایشگاهی برای حراج هنر دیجیتال و غیره درآمد کسب کنید. MetaMask یکی از کیف پول های دیجیتال محبوبی است که بازیکنان برای این پلتفرم و بهترین بازی های متاورس استفاده می کنند.

Sandbox

Sandbox  اولین بار در سال 2012 به عنوان یک بازی موبایل توسط بنیانگذاران Pixelowl، Arthur Madrid و Sébastien Borget فرانسوی عرضه شد. این یکی دیگر از پلتفرم‌های تولید شده توسط کاربر است که در آن کاربران، که به‌عنوان آواتارهای قابل تنظیم شبیه بلوک نشان داده می‌شوند، مالک آنچه از طریق بلاک چین و قراردادهای هوشمند ایجاد می‌کنند، می‌شوند.

سندباکس سه محصول اصلی دارد. VoxEdit یک ابزار مدل سازی سه بعدی است که در آن می توانید آواتارها، وسایل نقلیه، گیاهان، حیوانات، ابزارها و اشیاء دیگر ایجاد کنید. می‌توانید ساخته‌های خود را به دومین محصول Sandbox، بازار، صادر کنید، جایی که می‌توانید اقلام خود را بفروشید. محصول نهایی Game Maker است که کاربران می توانند بدون استفاده از کد بازی های سه بعدی را توسعه دهند. این از بهترین بازی های متاورس به شمار می آید.

ضمن آن که واحد پول اصلی Sandbox Sand نام دارد. شما می توانید زمین و املاک (مجموعه ای از زمین ها) را خریداری کرده و تجارت کنید که می توانید از نقشه Sandbox انتخاب کنید. همچنین گزینه ای برای شما وجود دارد که این املاک را در بازار NFT دریای آزاد ارائه دهید.

پیشنهاد مطالعه:دوره های آموزش آنلاین کدنویسی پایتون

Illuvium

ایلوویوم که به زودی منتشر خواهد شد، سر و صدای زیادی در دنیای بازی ایجاد می کند که آن را به عنوان یک بازی بلاک چین سه بعدی واقعی توصیف می نماید. در این بازی، شما در این منظره بیگانه، موجوداتی شبیه خدا به نام ایلوویال ها را شکار می کنید، آنها را با استفاده از تکه ها شکار کرده یا از آنها مراقبت می کنید تا سلامتی خود را حفظ کنند. 

سپس این موجودات می توانند به شما در مبارزه با دیگر بازیکنان و هیولاها که تعدادشان بیش از صد نفر است کمک کنند. ایلوویال ها همچنین NFT های قابل معامله هستند. هر چه قوی تر و نادرتر باشند، ارزش آنها بالاتر می رود. هنگامی که سه تا از یک illuvial یکسان دارید، می توانید آنها را در یک موجود جدید ترکیب یا ادغام کنید و ارزش آنها را افزایش دهید. این از بهترین بازی های متاورس است.

اگر هر یک از آنها از طریق مبارزه به بالاترین سطح خود رسیده باشند. بازیکنان زره و سلاح های خود را از محیط ایلوویوم بیرون می آورند. شما پس از مسابقات و کوئست‌ها، جوایزی را به شکل کریپتو ایلوویوم یا ILV دریافت می‌کنید و ILV خود را در IlluviDEX مبادله می‌کنید.

Chromia

Chromia  یک استودیوی بازی سازی بلاک چین است که در سال 2014 توسط Chromaway در تلاش خود برای تبدیل گیمرها به مالکان دارایی های درون بازی خود از طریق اتریوم تأسیس شد. واحد پول آن کرومیا (CHR)  می باشد. در زیر برترین بازی های آن ساخته شده توسط Antler Interactive، شرکتی که Chromia در سال 2019 خریداری کرد، آورده شده است.

Chain of Alliance

Chain of Alliance  که برای اولین بار در سال 2020 منتشر شد، یکی دیگر از بازی های فانتزی نقش آفرینی است که شامل هیولاهای قابل تنظیم با ارزش NFT است. در هر دور باید حداکثر هشت کاراکتر را در تیم خود وارد کنید. برای افزایش فرصت برنده شدن خود، باید بهترین بازیکنان را مشخص کنید و آنها را با بهترین سلاح ها مسلح کنید. برای استفاده از بهترین بازی های متاورس و امکانات آن، می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد