بهترین گواهینامه های مهندسی داده

بهترین گواهینامه های مهندسی داده

توسط : تیم محتوا
1,370

چه در حال حاضر یک مهندس داده باشید، چه امیدوارید شغل خود را تغییر دهید، یا تازه شروع کرده اید، کسب گواهینامه مهندس داده، می تواند به شما در دستیابی به اهداف حرفه ای خود کمک کند. می توان گفت، یکی از با ارزش ترین منابعی که در جهان وجود دارد، داده ها هستند. مهندسان داده، مسئول طراحی و ساختن سیستم‌ هایی برای جمع‌آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها هستند که تقریباً در هر صنعتی قابل استفاده است.

دوره های حرفه ای مهندسی داده 

بسیاری از کسانی که امیدوارند به حرفه مهندسی داده خود نفوذ کنند یا آن را ارتقا دهند، اغلب از خود می پرسند که آیا به گواهینامه نیاز دارند یا خیر و اگر چنین است، کدام یک با اهداف شغلی آنها مطابقت دارد. در این مقاله، شما را راهنمایی می‌کنیم که آیا به گواهینامه مهندس داده نیاز دارید یا نه و به این سؤال پاسخ می‌دهیم که کدام گواهینامه مهندس داده برای شما مناسب است؟

آیا به گواهینامه مهندس داده نیاز دارید؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که گواهینامه مهندس داده چیست؟

در ظاهر، به نظر می رسد که گواهينامه ها شبيه هم هستند، اما كاملاً يكسان نيستند. گواهی مدرکی است که نشان می دهد یک فرد دوره آموزشی حرفه ای را گذرانده است. این مدرکی است که نشان می دهد یک فرد در یک امتحان خاص شرکت کرده و قبول شده است. بسیاری از گواهینامه ها به شما اجازه می دهند پس از اتمام در آزمونی شرکت کنید که می تواند منجر به صدور گواهینامه شود.

اگر شما یک حرفه ای در مراحل اولیه هستید، می توانید مهارت ها و ابزارهای مهندسی داده مانند Google Cloud یا Azure را به صورت استاندارد، جامع و زمانی بیاموزید. اگر یک مهندس داده معتبر هستید، می‌توانید شکاف‌ های موجود در مهارت‌ها و پایگاه دانش خود را پر کنید یا در مورد آخرین ابزارها و فناوری‌ها به‌روز باشید تا گواهینامه مهندس داده را دریافت نمایید.

بهترین گواهینامه های مهندسی داده

آیا گواهینامه ارزشش را دارد؟

گواهینامه های حرفه ای می توانند به مهندسان داده کمک کنند تا وارد این حوزه شوند یا بالقوه خود را تقویت کنند. برای مثال، Google Cloud Data Engineer Professional Certificate رتبه 1 را در فهرست 15 گواهینامه جهانی دانش از 15 گواهینامه پردرآمد در سال 2021 کسب کرد. این گواهینامه، برنامه ای است که به آزمون مهندسی داده مرتبط است.

با این حال، یک گواهینامه می تواند سرمایه گذاری در زمان و پول باشد، بنابراین مهم است که انتخابی داشته باشید که با اهداف شغلی فعلی شما مطابقت داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:سرمایه گذاری در لایه دوم اتریوم

4 گواهینامه مهندسی داده محبوب

برنامه های صدور گواهینامه و مدارک زیادی برای مهندسین داده مشتاق و فریلنسر وجود دارد. در اینجا لیستی از گواهینامه مهندس داده محبوبی است که ارائه می شود، بنابراین می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با اهداف شغلی شما مطابقت دارد. هزینه هر یک از برنامه های گواهی حرفه ای زیر 40 دلار در ماه است.

1. گواهینامه حرفه ای مهندسی داده IBM

گواهینامه حرفه‌ای مهندسی داده IBM یک برنامه گواهی آنلاین انعطاف‌پذیر است که مهارت‌ها، ابزارها و مجموعه‌ای از کارها را در مدت ۱۵ ماه یا کمتر (بر اساس ۴ ساعت در هفته) در اختیار یادگیرندگان قرار می‌دهد. این دوره به گونه ای طراحی شده است که شما را برای یک موقعیت مهندسی داده در سطح ابتدایی آماده کند.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه از پایتون برای استخراج، تبدیل و بارگذاری داده ها (ETL)، کار با پایگاه های داده رابطه ای، داده های پرس و جو با استفاده از SQL و کار با موتورهای داده های بزرگ Hadoop و Spark استفاده کنید. پس از تکمیل این برنامه می توانید تا 12 اعتبار کالج و همچنین گواهینامه مهندس داده را کسب کنید.

الزامات: این برنامه به هیچ گونه تجربه قبلی مهندسی داده یا برنامه نویسی یا پیشینه آموزشی خاصی نیاز ندارد.

بهترین گواهینامه های مهندسی داده

2.گواهینامه حرفه ای مهندس داده ابری

Google's Cloud Data Engineer Professional Certificate  یک برنامه گواهی آنلاین منعطف است که در مدت پنج ماه یا کمتر، پایه ای قوی در محصولات کلیدی داده های بزرگ و یادگیری ماشین در Google Cloud در اختیار شما قرار می دهد. 

این شامل آزمایشگاه های عملی با استفاده از Qwiklabs است. این برنامه، گواهی که برای حرفه ای ها با درک سطح پایه از مفاهیم مهندسی داده طراحی شده است، جهت آماده سازی شما برای گواهینامه Google Cloud می باشد. 

به خاطر داشته باشید که همه شرکت‌ها از Google Cloud استفاده نمی‌کنند، بنابراین این یک آزمون گواهینامه نیست که شما را به عنوان مهندس داده واجد شرایط کند، بلکه فقط برای مهندسی داده در Google Cloud  است.

این یک گزینه محبوب برای گواهینامه مهندسی داده به صورت حرفه ای است. بر اساس یک نظرسنجی، فارغ التحصیلان گواهینامه احساس می کردند که می توانند شایستگی مهارت های ابری را به استخدام کنندگان ثابت کنند و 85 درصد در مهارت های ابری اعتماد بیشتری داشتند.

این گواهینامه حرفه ای برای مهندسین داده سطح متوسط در نظر گرفته شده است، بنابراین شما باید مهارت اولیه را با SQL داشته باشید و توسعه برنامه ها را با استفاده از زبان های برنامه نویسی رایج تجربه کنید. همچنین، هزینه ثبت نام برای گواهینامه حرفه ای Google Cloud 200دلار است. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های فریلنسری طراحی گرافیک

3. گواهینامه حرفه ای مهندس انبار داده IBM

گواهینامه حرفه‌ای مهندسی انبار داده IBM یک برنامه گواهی آنلاین انعطاف‌پذیر است که مهارت‌ها، ابزارها و نمونه کارها را در مدت هشت ماه یا کمتر در اختیار یادگیرندگان قرار می‌دهد. طراحی شده برای مبتدیان مهندس انبار داده و جهت کسب گواهینامه مهندس داده می باشد.

شما مهارت های ضروری مورد نیاز برای کار با طیف وسیعی از ابزارها و پایگاه های داده برای طراحی، استقرار و مدیریت انبارهای داده سازمانی، مانند ساخت خطوط لوله داده با داده های Apache Airflow و Kafka to ETL را کسب خواهید کرد. این برنامه به هیچ گونه تجربه قبلی مهندسی داده یا برنامه نویسی یا پیشینه آموزشی خاصی نیاز ندارد. شما می توانید کار خود را در مهندسی BI آغاز کنید. مهارت های آماده کار را برای یک نقش سطح ابتدایی در انبار داده توسعه دهید.

مهارت هایی که خواهید ساخت شامل پایگاه داده رابطه ای (RDBMS)، هوش تجاری (BI)، انبار داده سازمانی (EDW)، SQL، بار تبدیل استخراج (ETL)، علم داده، پایگاه داده (DBMS)، NoSQL، طراحی پایگاه داده (DB)، معماری پایگاه داده، Postgresql، MySQL ، سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDBMS)، پایگاه های داده ابری می باشد.

همچنین، برای کسب گواهینامه مهندس داده، برنامه نویسی پایتون، نوت بوک های Jupyter، Shell Script، Bash (Unix Shell)، لینوکس، سرورهای پایگاه داده، پایگاه داده رابطه ای، امنیت پایگاه داده، مدیریت پایگاه داده، استخراج، تبدیل و بارگذاری (ETL)، آپاچی کافکا، Apache Airflow، Data Pipelines، Data Warehousing، Cube and Rollup، Star and Snowflake Schema، cognos analytics را نیز خواهید گذراند.

بهترین گواهینامه های مهندسی داده

4. گواهینامه حرفه ای مهندس پایگاه داده متا

گواهینامه حرفه ای مهندس پایگاه داده Meta یک برنامه گواهی آنلاین انعطاف پذیر است که زبان آموزان را برای نقش های مهندسی پایگاه داده در سطح پایه در مدت شش ماه یا کمتر آماده می کند. طراحی شده برای مبتدیان می باشد، اما شما مهارت های کلیدی مورد نیاز برای ایجاد، مدیریت و دستکاری پایگاه داده ها را به همراه زبان های برنامه نویسی و نرم افزارهایی مانند SQL، Python و Django خواهید آموخت.

این برنامه به هیچ گونه تجربه قبلی مهندسی داده یا برنامه نویسی یا پیشینه آموزشی خاصی نیاز ندارد. شما می توانید به سادگی، حرفه خود را به عنوان مهندس پایگاه داده راه اندازی کنید. مهارت های آماده برای شغل را برای یک شغل مورد تقاضا ایجاد کنید و از متا اعتبار کسب کنید. برای شروع نیازی به مدرک یا تجربه نیست.

پیشنهاد مطالعه:معرفی رمزنگاری متاورس

مهارت هایی که خواهید ساخت شامل نحو SQL و Python، مدیریت پایگاه داده، مدیریت پایگاه داده، MySQL، رکوردهای جدولی، پایگاه داده (DBMS)، لینوکس، توسعه وب، Bash (Unix Shell)، Github، کنترل نسخه، مدیریت داده، پایگاه داده رابطه ای، طراحی پایگاه داده (DB)، می باشد.

ضمن آنکه آموزش های ابر میزبانی، رابط های برنامه نویسی برنامه (API)، برنامه نویسی پایتون، برنامه نویسی کامپیوتر، جنگو (فریم ورک وب)، مدل داده، استخراج، تبدیل و بارگذاری (ETL)، انبار داده، توسعه برنامه، مدیریت پروژه را نیز خواهید یافت و گواهینامه مهندس داده را دریافت می کنید.

بهترین گواهینامه های مهندسی داده

جمع بندی

با دریافت این گواهی نامه های معتبر جهانی، امروز شغل مهندس داده خود را افزایش دهید. مهندسی داده یک رشته شغلی محبوب و پرتقاضا است که می تواند هیجان انگیز و رضایت بخش باشد. اگر از ساختن و سرهم بندی سیستم های داده برای پشتیبانی از اهداف تجاری لذت می برید، ممکن است به یکی از چهار گواهینامه حرفه ای در بالا علاقه مند باشید. برای این منظور می توانید از خدمات 20پیمنت بهره برده و برای ثبت نام و پرداخت هزینه های آنها، از کارشناسان 20پیمنت بهره ببرید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد