معرفی برنامه دیسکورد و قابلیت های آن

معرفی برنامه دیسکورد و قابلیت های آن

توسط : تیم محتوا
1,492

دوستان، انجمن ‌های بازی و توسعه‌ دهندگان اغلب از شما می‌ خواهند که «به Discord آنها بپیوندید»، که دعوتی برای یک برنامه ارتباطی با امکانات کامل است که در تعدادی از سیستم ‌ها اجرا می‌ شود. میلیون‌ ها گیمر روزانه از برنامه دیسکورد برای اتصال، اشتراک‌گذاری محتوا و بازی با هم استفاده می ‌کنند.

 تاریخچه چت صوتی و بازی

به طور معمول، بازی های چند نفره با چت صوتی بهتر عمل می کنند. به این ترتیب، می ‌توانید برنامه ‌ریزی کنید، اجرا کرده و بدون نیاز به تایپ کردن همه چیز، از آن لذت ببرید. در ابتدا، VOIP  صدا از طریق IP قبل از Discord ، شامل برنامه هایی مانند Ventrilo و TeamSpeak بود.

 اگرچه آنها برای زمان خود عالی بودند و هنوز هم در حال استفاده هستند، احتمالاً آنها را به اندازه Discord نخواهید یافت. هر دو برنامه نیاز به سروری داشتند که روی رایانه شخصی اجرا می شد و کلاینت ها به آن متصل می شدند. هر دو Ventrilo و Teamspeak هنوز از شما می خواهند که آدرس سرور، اعم از URL یا IP را که هنگام تلاش برای دسترسی به سرور برنامه دیسکورد وارد می کنید، بدانید. 

هنگامی که در نهایت به آن ملحق شدید، می توانید با دوستان و سایر بازی ها چت صوتی داشته باشید. این در مورد آن است، واقعا. Discord روند پیچیده میزبانی ارتباطات یک جامعه بازی در رایانه شخصی را ساده کرده است. سرورهای Discord توسط این شرکت میزبانی می شوند و نیازی به نصب اضافی توسط کاربران ندارند. برای دسترسی به سرور ، روی دعوت نامه ایجاد شده توسط مدیر سرور کلیک می کنید. 

این می تواند یک پیوند خصوصی باشد که مستقیماً به شما داده می شود یا یک پیوند عمومی که هر کسی می تواند برای پیوستن به سرور روی آن کلیک کند. ایمن است و به شما امکان می دهد به راحتی یک جامعه بسازید. اما برنامه دیسکورد مجموعه ای از ویژگی ها را به سرویس های گفتگوی صوتی و متنی اولیه اضافه می کند که آن را متمایز می کند.

معرفی برنامه دیسکورد و قابلیت های آن

 Discord چیست؟

Discord  یک برنامه ارتباطی رایگان است که به شما امکان می دهد چت صوتی، تصویری و متنی را با دوستان، انجمن های بازی و توسعه دهندگان به اشتراک بگذارید. صدها میلیون کاربر دارد که آن را به یکی از محبوب ترین راه های ارتباط آنلاین با مردم تبدیل می کند. این را می توان تقریباً در هر پلتفرم و دستگاه محبوبی از جمله Windows، macOS، Linux، iOS، iPadOS، Android و از طریق مرورگرهای وب استفاده کرد.

برنامه دیسکورد برای چیست؟

این برنامه برای برقراری ارتباط است! هر کسی به دلایلی می تواند سرور برنامه دیسکورد را به صورت رایگان ایجاد کند. می توانید از آن برای جمع آوری دوستان در یک متن گروهی یا چت صوتی به طور کلی استفاده کنید. از آن برای ارسال گیف، به اشتراک گذاری میم ها و اسکرین شات ها یا صحبت در مورد روز خود استفاده کنید. 

همچنین، می‌توانید آن را در حین بازی اجرا کنید و از کانال‌های صوتی برای برنامه‌ریزی چیزها یا ایجاد صداهای احمقانه استفاده کنید. شکست در یک بازی؟ می توانید بازی خود را برای دوستان خود پخش کنید، آنها نیز می توانند توصیه کنند. 

توسعه دهندگان و ناشران بازی اغلب از Discord به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاشتن چیزهای بازی با جوامع خود استفاده می کنند. شما می توانید هنر مفهومی، اسکرین شات های جدید را ببینید و حتی به یک بازی در برنامه دیسکورد دسترسی داشته باشید.

 چگونه شروع به استفاده از Discord کنیم؟

وقتی برنامه دیسکورد بارگیری می ‌شود، صفحه اصلی را نشان می‌دهد. از اینجا می‌توانید لیست دوستان خود را در پنجره اصلی ببینید و در سمت چپ صفحه، می‌توانید سرورهایی را که به آنها ملحق شده‌اید ببینید. شما به کسی نیاز دارید که با او صحبت کنید! هر کاربر یک تگ Discord منحصر به فرد دارد که یک نام کاربری و شماره شناسه حساس به حروف کوچک و بزرگ است که می تواند به شما بدهد. 

در بالای صفحه اصلی، دکمه مربوط به افزودن دوست تعبیه شده است که این امکان را فراهم می کند تا بتوانید  با آنها ارتباط برقرار کنید. هنگامی که درخواست دوستی شما را قبول کنند، قادر خواهید بود یک چت صوتی، متنی یا تصویری را با آنها در این صفحه آغاز نمایید. این امکان را دارید تا دیگران را نیز به چت اضافه نمایید، اما در صورتی که تصمیم دارید این کار را به شکل منظم انجام دهید، توصیه می شود این کار را در یک سرور به انجام برسانید

پیشنهاد مطالعه:بهترین گواهینامه های مهندسی داده

 نحوه ایجاد یک سرور Discord 

ایجاد کردن سرور بسیار ساده است و هزینه ای ندارد. در سمت چپ کلاینت برنامه دیسکورد، سرورها فهرست گردیده اند. می ‌توانید روی دکمه «افزودن سرور» کلیک نمایید. این به شما امکان می دهد تا با پیروی از اعلان ها و الگوهایی که قبلاً توسط Discord ساخته شده است، سرور خود را به راحتی ایجاد کنید. 

شما فقط به چند سوال در مورد هدف سرور پاسخ می‌دهید، اینکه آیا عمومی است (هرکسی می‌تواند بپیوندد) یا خصوصی (برای دوستان)، نامی برای آن قائل می‌شوید و سروری ایجاد می کنید. شما کنترل کاملی بر تنظیمات سرور خواهید داشت. 

برای افزودن کانال های دیگر، روی لیست کانال ها در سمت چپ صفحه سرور کلیک راست کرده و گزینه Invite People  را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد مستقیماً دوستان خود را از لیست دوستان خود دعوت نمایید. 

همچنین می توانید پیوندی ایجاد کنید که به هر کسی که آن را دارد اجازه می دهد بدون اینکه مستقیماً توسط شما دعوت شود به سرور بپیوندد. هنگامی که پیوند در نوار URL مرورگر قرار می گیرد، افراد را به سرور شما در برنامه هدایت می کند. 

می‌توانید کانال‌های چت متنی و صوتی ایجاد کنید و به کاربران سرور امکان می‌دهد تا از کانال اصلی چت صوتی و متنی داشته باشند. به این ترتیب، افرادی که در Rocket League بازی می‌کنند، کار بازیکنان Fall Guys را قطع نخواهند کرد. می‌توانید بازیکنان مشکل‌ساز را از سرور بیرون کنید یا بازیکنان خوب را برای استفاده از ابزارهای مدیریت سرور که به آنها دسترسی دارید، تبلیغ کنید.

معرفی برنامه دیسکورد و قابلیت های آن

گپ صوتی  دیسکورد

می توانید مستقیماً از طریق سیستم پیام مستقیم برنامه دیسکورد، در صفحه اصلی با دوستان چت کنید. تماس صوتی را می توان با کلیک راست روی نام دوست و انتخاب «تماس» شروع کرد. آنها از تماس شما مطلع می شوند و تا زمانی که بخواهید می توانید به صورت رایگان صحبت کنید. 

برای ایجاد تماس، نیاز  به یک هدفون و میکروفون است. سرورها کانال های صوتی دارند. اینجاست که گروه‌هایی از کاربران به آن ملحق می‌شوند و می‌توانند همزمان با یکدیگر صحبت کنند. این مانند با هم بودن در یک اتاق است، به این معنی که می توانید راحت تر در بازی ها هماهنگ شوید. 

این بازی چند نفره را بسیار آسان تر می کند. اینها معمولاً برای همه کاربران سرور در دسترس هستند، اگرچه اغلب سرورها کاربردهای خاصی را برای کانال ها تعریف می کنند. آنها می توانند برای یک بازی خاص یا حتی یک حالت بازی خاص مورد استفاده قرار گیرند، اگر مردم بخواهند همان بازی را انجام دهند اما همان حالت را ندارند.

بنابراین، می توانید یکی برای بازیکنان Fortnite Battle Royale داشته باشید، در حالی که بازیکنان Fortnite Creative  در کانال دیگری هستند. پیوستن به یک کانال صوتی به طور خودکار ارتباطات صوتی را روشن می‌کند، سپس می‌شنوید که هر کسی در آن کانال پخش می‌کند. 

چت صوتی چند تنظیمات دارد. شما آن را روی گزینه « برای صحبت» تنظیم می‌کنید، به این معنی که میکروفون، صدای شما را تنها زمانی پخش می‌کند که کلیدی را نگه دارید، یا می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که وقتی صدای شما را با صدایی خاص می‌شنود پخش شود. همچنین می‌توانید میکروفون خود را «باز» بگذارید، به این معنی که همیشه پخش می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:معرفی برترین بازی های متاورس

 Discord Text Chat

سرور برنامه دیسکورد می تواند چندین کانال متنی داشته باشد. آنها معمولاً برای جامعه برای پرسیدن و پاسخ به سؤالات، اشتراک گذاری جوک ها و میم ها، و مکالمه بدون نیاز به استفاده از میکروفون استفاده می شوند. یک سرور Discord جدید با یک کانال عمومی شروع می شود، اما مدیران می توانند چندین کانال را به دلایل خاص ایجاد کنند. 

اینها می‌تواند شامل اعلان‌ها و قوانین سرور یا چت‌های خاص مرتبط با بازی، مانند کانال Fortnite باشد که به کاربران و ادمین سرور بستگی خواهد داشت که چگونه تعریف کنند. 

گپ تصویری  Discord

اگر دوربینی جهت استفاده دارید، برنامه دیسکورد از چت تصویری نیز پشتیبانی می کند. نماد تماس ویدیویی، به شکل یک دوربین، یک تماس مستقیم با هر کسی که از لیست دوستان انتخاب کرده‌اید، آغاز می‌کند. سرورها همچنین می توانند تماس های ویدیویی گروهی حداکثر 25 نفر را میزبانی کنند. می توان آنها را در هر کانال صوتی به اجرا درآورد. پس از پیوستن، می‌توانید دوربین خود را برای شروع یا پیوستن به یک چت ویدیویی روشن کنید. آنها بسیار شبیه تماس های زوم هستند و می توانند برای میزبانی جلسات بزرگ استفاده شوند.

معرفی برنامه دیسکورد و قابلیت های آن

پخش جریانی بازی در  دیسکورد

می توانید صفحه نمایش خود را به دوستان و انجمن برنامه دیسکورد خود پخش کنید. این مانند توییچ، یوتیوب یا فیسبوک نیست، جایی که قرار است نمایش عمومی باشد.  می توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن پیشرفت خود در یک بازی با دوستان، یا نشان دادن مقداری غارت یا درخواست کمک استفاده کنید. شما حتی می‌توانید صفحه‌های دیگر را پخش کنید، مانند برنامه رنگ.

اگرچه می‌توانید یک صفحه نمایش را در کنار پخش ویدیوی خود در برنامه دیسکورد پخش کنید، اما نمی‌توانید صفحه‌ها را برای پخش تصویر در تصویر ترکیب کنید. مگر اینکه نیترو خریداری کنید، پخش به 720p  و حداکثر 30 فریم در ثانیه محدود می شود. کاربران Nitro می‌توانند با وضوح منبع خود تا 60 فریم در ثانیه استریم کنند.

سرور عمومی Discord چیست؟

هم اکنون، بسیاری از بازی ها دارای سرور دیسکورد خود هستند. آن‌ها مکانی هستند که توسعه‌دهنده می‌تواند اطلاعات را با طرفداران به اشتراک بگذارد، آنها را در مورد پیشرفت بازی به‌روزرسانی کند، پشتیبانی مشتری را ارائه دهد و به جامعه اجازه دهد با یکدیگر صحبت کنند. 

می‌توانید با جستجو در سرورهای عمومی با دکمه «کاوش سرورهای عمومی» یا پیوستن از طریق دعوت عمومی به آن بپیوندید. کانال رسمی Fortnite نزدیک به 800000 عضو دارد که اسکرین شات ها را به اشتراک می گذارند، به دنبال گروه می گردند و در مورد بازی بحث می کنند. 

قبل از اینکه بتوانید در هر یک از سرورهای برنامه دیسکورد صحبت کنید، باید با قوانین ذکر شده موافقت کنید. تنها چیزی که لازم است خواندن 14 قانون است که شامل عدم ارائه اطلاعات شخصی، آزار و اذیت دیگران، پیوند دادن به وب سایت های مضر و گفتن اینکه شما موافق هستید. اگر این کار را انجام دهید، به شما اجازه داده می شود تا با جامعه نسبتاً ایمن تعامل داشته باشید. اگر قوانین را زیر پا بگذارید، ممکن است لگد زده شوید و از بازگشت به سرور منع شوید.

پیشنهاد مطالعه:سرمایه گذاری در لایه دوم اتریوم

 نقش های دیسکورد چیست؟

مدیران می توانند نقش هایی را برای سرور Discord خود ایجاد کنند. این یک راه قدرتمند برای کنترل سایر کاربران است. از نقش ها می توان سوء استفاده کرد، بنابراین هر قدرتی بالاتر از یک کاربر معمولی باید فقط به شخصی داده شود که به او اعتماد دارید.

 کنترل ‌های حریم خصوصی  Discord

مانند هر پلتفرم نرم افزاری مدرن، برنامه دیسکورد، دارای تعدادی ویژگی ایمنی و حفظ حریم خصوصی است که می توانید آنها را فعال کنید. می‌توانید افرادی را که پیام‌ها را از آنها دریافت می‌کنید فیلتر کنید، افرادی را که از صحبت کردن با آنها احساس امنیت نمی‌کنید، مسدود کرده و ویژگی‌های امنیتی اضافی را فعال نمایید. سایت خود Discord توصیه هایی در مورد نحوه ایمن سازی حضور Discord خود دارد. ما به شما توصیه می کنیم که به طور منظم به روز رسانی ها را بررسی کنید.

معرفی برنامه دیسکورد و قابلیت های آن

 Discord Nitro

با یک حساب رایگان Discord چیزهای زیادی دریافت می کنید، اما می توانید با خرید اشتراک Discord Nitro نیز از آنها حمایت کنید. با 9.99 دلار آمریکا در ماه یا 99.99 دلار آمریکا در سال، می توانید به آپلودهای بزرگتر (100 مگابایت در مقایسه با 8 مگابایت حساب رایگان) دسترسی داشته باشید. 

اگر بازی یا صفحه نمایش خود را در برنامه دیسکورد استریم می کنید، می توانید از محدودیت های 720p  و 30fps  فراتر بروید و با خروجی صفحه نمایش خود تا 60fps  مطابقت داشته باشید. کاربران Nitro می توانند آواتارهای متحرک را در نمایه خود داشته باشند و ایموجی های سفارشی را به هر سروری که دارند اضافه کنند.
می توانید برای اشتراک برنامه دیسکورد، از طریق 20پیمنت اقدام نمایید.
 

برچسـب هـا : سایر ، برنامه دیسکورد
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد