آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

توسط : تیم محتوا
1,375

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا آزمونMCAT  به عنوان تشریفات رسمی جهت پذیرش در دانشکده های پزشکی است. این یک آزمون چند گزینه ای مبتنی بر رایانه و استاندارد است که برای پذیرش در دانشکده های پزشکی در ایالات متحده و کانادا لازم است. این آزمون،  توسط انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا (AAMC) توسعه یافته و اداره می ‌شود تا به مدارس پزشکی اقدامات مشترکی را برای مقایسه مدارک و آمادگی متقاضیان برای دانشکده پزشکی ارائه دهد. کمیته های پذیرش دانشکده پزشکی به نمره MCAT شما، همراه با سوابق تحصیلی و مواد کمکی شما نگاه می کنند تا پایه های شما را برای ایجاد یک حرفه پزشکی موفق ارزیابی کنند.

شنهاد مطالعه:دوره آمادگی تافل E2Language

چه چیزی در MCAT تست شده است؟

آزمون MCAT نه تنها دانش محتوای شما را در شیمی عمومی، شیمی آلی، زیست شناسی عمومی، بیوشیمی، فیزیک، روانشناسی و جامعه شناسی اندازه گیری می کند، بلکه مهارت های تحلیل انتقادی و استدلال شما را نیز آزمایش می کند.

این بدان معناست که MCAT به چیزی بیش از درک محتوای قبلی نیاز دارد. همچنین، آزمونی از مهارت‌های استدلال انتقادی است که به دانش‌آموزان در مورد توانایی آنها در به کارگیری محتوای آزمون پاداش می‌دهد. دانستن نحوه تفسیر و حل مسائل پیچیده، کلید کسب امتیاز عالی، این آزمون است.

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

بخش های MCAT چیست؟

آزمونMCAT  شامل بخش ‌های یکپارچه است، به این معنی که موضوعات به طور مستقل مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند، اما شامل حوزه‌های تمرکز همپوشانی می‌شوند، که این گونه است که شما با این موضوعات در دانشکده پزشکی مواجه خواهید شد. محتوای یکپارچه در MCAT به چهار بخش آزمایشی تقسیم می شود که شامل امتحان می شود:

•    مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های بیولوژیکی

•    تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال

•    مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زنده

•    مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار

هر یک از چهار بخش MCAT از 118 تا 132 با میانگین و میانه 125 امتیاز می گیرند. این بدان معنی است که امتیاز کل از 472 تا 528 است و میانگین و میانه آن 500 است. درباره نحوه امتیازدهی MCAT بیشتر ببینید. 

دروس مقطع کارشناسی که در بخش شیمی/فیزیک MCAT منعکس شده است شامل شیمی عمومی مقدماتی (30%)، فیزیک مقدماتی (25%)، شیمی آلی مقدماتی (15%) و بیوشیمی ترم اول (25%) است. زیست شناسی مقدماتی (5%) نیز در این بخش از آزمون گنجانده شده است.

روش برگزاری آزمون 

یک جدول تناوبی در طول آزمون MCAT  در دسترس است، اما یک ماشین حساب وجود ندارد. نام رسمی این بخش Critical Analysis and Reasoning Skills است. در حالی که مطالب زیادی برای یادگیری برای سه بخش دیگر وجود دارد، بخش CARS هیچ دانش محتوای قبلی را آزمایش نمی کند. تمام اطلاعات لازم برای پاسخگویی به سوالات در قسمت نوشته شده است. 

بخش CARS اساساً شما را در مورد میزان توانایی تجزیه و تحلیل استدلال ها و یافتن مفروضات و استنتاج های اساسی آزمایش می کند. این بخش 90 دقیقه است و دارای 53 سوال است که همه آنها به قسمت مربوطه مرتبط هستند.

شنهاد مطالعه:شرایط تحصیل در هاروارد هزینه و بورسیه

آزمون علوم زیستی 

در حالی که ممکن است Bio/Biochem بخشی است که در حال آزمایش علوم زیستی است، فراتر از آن است. زیست شناسی و بیوشیمی اکثریت بخش Bio/Biochem در این آزمون  را تشکیل می دهند، اما برخی از شیمی آلی و شیمی عمومی نیز در این بخش آزمایش شده است، زیرا این رشته ها پیش زمینه ای برای بیوشیمی ارائه می دهند.

از 59 سوال در بخش Bio/Biochem از آزمون  MCAT، 15 سوال مستقل، غیر مرتبط با متن و مجزا هستند. بقیه سوالات بخش از قسمت های ارائه شده در امتحان می آیند و هم به اطلاعات مربوط به قسمت و هم به دانش محتوای خارج نیاز دارند.

مبانی روانشناختی در MCAT

بخش مبانی روانشناختی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار (روان / اجتماعی) در MCAT موضوعاتی در روانشناسی و جامعه شناسی در زمینه علوم زیستی را پوشش می دهد. اینها جدیدترین موضوعات آزمایش شده در MCAT هستند که به دلیل اهمیت روزافزون آنها در آموزش پزشکی معرفی شده اند. 

در حالی که اکثر دانشکده های پزشکی به روانشناسی یا جامعه شناسی به عنوان بخشی از دروس پیش نیاز خود نیاز ندارند، MCAT  یک ترم دوره های مقدماتی را در هر یک از این موضوعات توصیه می کند. این بخش یک مکمل ضروری برای آزمون MCAT است. زیرا توانایی شما را برای اجرای تحقیقات و اصول آماری در حوزه عوامل تعیین‌کننده رفتاری و اجتماعی فرهنگی سلامت و نتایج سلامت ارزیابی می‌کند. 

اساساً شما ملزم به ادغام مبانی روانی، جامعه شناختی و بیولوژیکی رفتارها و روابط هستید. دوره های کارشناسی که در بخش Psych/Soc MCAT منعکس شده اند عبارتند از روانشناسی مقدماتی (65%)، جامعه شناسی مقدماتی (30%) و زیست شناسی مقدماتی.

از 59 سوال در بخش روان/اجتماع امتحان، 15 سوال مستقل، غیر مرتبط با قبولی و گسسته است. بقیه سوالات بخش از قسمت های ارائه شده در امتحان می آیند و هم به اطلاعات مربوط به قسمت و هم به دانش محتوای خارج نیاز دارند.

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

نمره MCAT خوب چیست؟

زمانی که هدف امتیاز خود را در نظر می گیرید، همیشه ایده خوبی است که به الزامات - یا حداقل ها، در صورت وجود - در دانشکده های پزشکی که برای آنها درخواست داده اید نگاه کنید. علاوه بر این، در اینجا برخی جزئیات دیگر در مورد امتیازدهی آزمون MCAT وجود دارد که می تواند به شما در ارزیابی امتیاز هدف خود کمک کند:

هر یک از چهار بخش MCAT از 118 تا 132 با میانگین و میانه 125 امتیاز می گیرند. این به این معنی است که امتیاز کل از 472 تا 528 با میانگین و میانه 500 است.

از 59 سوال در بخش Bio/Biochem از MCAT، 15 سوال مستقل، غیر مرتبط با متن و مجزا هستند. بقیه سوالات بخش از قسمت های ارائه شده در امتحان می آیند و هم به اطلاعات مربوط به قسمت و هم به دانش محتوای خارج نیاز دارند.

دوره های کارشناسی که در بخش Psych/Soc MCAT منعکس شده اند عبارتند از روانشناسی مقدماتی (65%)، جامعه شناسی مقدماتی (30%) و زیست شناسی مقدماتی (5%).

شنهاد مطالعه:تحصیل در ایرلند

مدت زمان MCAT چقدر است؟

AAMC  برنامه روز آزمون را به شرح زیر فهرست می کند:

توافق نامه آزمون گیرنده: 8 دقیقه

آموزش (اختیاری): 10 دقیقه

مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های بیولوژیکی: 95 دقیقه

استراحت (اختیاری): 10 دقیقه

تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال: 90 دقیقه

استراحت میانی (اختیاری): 30 دقیقه

مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زنده: 95 دقیقه

مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار: 95 دقیقه

نظرسنجی رضایت (اختیاری): 5 دقیقه

کل زمان محتوا: 6 ساعت و 15 دقیقه

MCAT چه زمانی ارائه می شود؟

MCAT  تقریباً 25 بار در سال بین ماه های ژانویه و سپتامبر اجرا می شود. نمرات معمولاً حدود یک ماه یا کمی بیش از یک ماه از تاریخ هر آزمون منتشر می شود. به شدت توصیه می شود که برای تاریخ آزمون MCAT خود زودتر ثبت نام کنید تا بتوانید مکان، تاریخ و زمان انتخاب اول خود را انتخاب کنید. صندلی ها به سرعت پر می شوند.

شما می توانید برای آزمون MCAT به صورت آنلاین از طریق AAMC ثبت نام کنید. برای ثبت نام، زمان‌بندی، یا سوالات محل آزمون، با کارشناسان 20پیمنت تماس بگیرید.

زمان شرکت در MCAT 

بهترین زمان برای شرکت در این آزمون سال قبل از شروع دوره دانشکده پزشکی است. علاوه بر این، بهتر است برنامه آمادگی آزمون خود را حدود سه تا پنج ماه قبل از تاریخ آزمون خود شروع کنید. کاپلان بین 300 تا 350 ساعت آمادگی کامل آزمون را توصیه می کند.

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

هزینه آزمون MCAT 

هزینه شرکت در MCAT در طول پنجره ثبت نام معمولی AAMC  310 دلار است، اما اگر دیر ثبت نام کنید یا در صورت تغییر زمان، افزایش می یابد. همچنین هزینه های لغو و بین المللی وجود دارد که ممکن است مربوط به برخی از شرکت کنندگان در آزمون باشد. مهم است که تاریخ آزمون MCAT و آمادگی آزمون را برای خود انتخاب کنید، بنابراین مجبور نیستید برای بار دوم هزینه را پرداخت کنید. 

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمونMCAT
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد