لینک تراکنش TXID

لینک تراکنش TXID

توسط : تیم محتوا
1,386

چگونه متوجه می شوید که آیا تراکنش ارز دیجیتال انجام شده است یا خیر؟ در دنیای ارزهای دیجیتال، این امر از طریق ثبت تراکنش ها در بلاک چین امکان پذیر است. TXID یا لینک تراکنش، یک شماره منحصر به فرد ۶۴ کاراکتری است که در تراکنش‌ های ارز دیجیتال استفاده می ‌شود. به طور خودکار به هر تراکنش رمزنگاری اختصاص داده می شود و از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده است.

چرا دانستن TXID خود مهم است؟

در مواردی که تراکنش با تاخیر مواجه می شود، مانند خریدهای آنلاین، می توانید وضعیت تراکنش را با استفاده از TXID پیگیری کنید. این یکی از سریع ترین راه ها برای بررسی وضعیت تراکنش شما در نظر گرفته می شود. همچنین، لینک تراکنش می تواند به عنوان مدرکی مبنی بر انتقال وجه به آدرس عمومی دیگری باشد. با تایپ TXID در خدمات تراکنش بلاک چین، می توانید بررسی کنید که آیا وجوه با موفقیت ارسال شده است یا خیر.

پیشنهاد مطالعه:بهترین گواهینامه های مهندسی داده

کشورهای پشتیبانی شده

هنگامی که یک پرداخت ارز دیجیتال از Wirex به یک آدرس رمزنگاری خارجی ارسال کردید، جزئیات انتقال (مانند مقدار ارز رمزنگاری شده ارسال شده، آدرس کریپتو ارسال/دریافت، تاریخ انتقال) را می‌توانید در بلاکچین پیدا کنید. سپس این اطلاعات در دسترس عموم قرار می گیرد و شناسه تراکنش خود یا TXID  داده می شود. XID ها گاهی اوقات به عنوان هش یا هش تراکنش نیز شناخته می شوند.

گاهی اوقات، گیرنده انتقال ارز رمزنگاری شده شما ممکن است این لینک تراکنش را از شما درخواست کند،- معمولاً برای تأیید اینکه پرداخت را با موفقیت ارسال کرده اید. این شناسه مربوط به تراکنش برای اشتراک‌گذاری بی‌خطر است. هیچ اطلاعات شخصی از حساب Wirex شما به بلاک چین ارسال نمی‌شود.

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

نحوه پیدا کردن شناسه تراکنش

از blockchain.info یا یک کاوشگر عمومی بلاک چین، برای مشاهده و جستجوی تمام پرداخت‌های رمزنگاری قبلی انجام شده در بلاک چین بازدید کنید. در قسمت «جستجو»، باید اطلاعاتی را وارد نمایید که مختص تراکنش رمزنگاری شما است. این معمولاً آدرس رمزنگاری است که پرداخت را به آن انجام داده اید.

وقتی «جستجو» را انتخاب می ‌کنید، تمام تراکنش‌ های رمزنگاری که شامل آن آدرس می ‌شوند، از جدیدترین تا قدیمی ‌ترین لینک تراکنش نشان داده می‌ شوند.

ساده ترین راه برای پیمایش به تراکنش خاص خود این است که از ویژگی «یافتن» مرورگر خود برای جستجوی مقدار دقیق رمزارز ارسالی خود استفاده کنید. این معمولاً در زیر «ویرایش > یافتن» است، یا می ‌توانید از میانبر صفحه کلید Command + F (macOS) یا Control + F (ویندوز) استفاده کنید.

هنگامی که تراکنش خود را پیدا کردید، شناسه به صورت رشته ای طولانی از حروف و اعداد در نوار خاکستری بالای مبلغ تراکنش نمایش داده می شود. برای مشاهده جزئیات کامل پرداخت کریپتو، روی پیوند لینک تراکنش کلیک کنید.

کاربرد شناسه تراکنش (TXID) 

امروزه دنیای ارزهای رمزپایه اصطلاحات خاص خود را دارد که اغلب برای تازه واردان واضح نیست. اگر شما یکی از این افراد هستید و اگر مدام با معامله گران با تجربه صحبت می کنید، ممکن است فقط قیدها و حروف اضافه را بفهمید، در حالی که بقیه ممکن است عجیب به نظر برسند. 

از طرف دیگر، اگر اخیراً با ارزهای رمزنگاری شده پرداختی انجام داده اید، شخص مقابل، قطعاً آن را دریافت می کند و از شما یک لینک تراکنش یا هش به عنوان مدرک پرداخت می خواهد. به عبارت ساده، «TXID» یا «شناسه تراکنش» یک رسید تراکنش حاوی حروف و اعداد یا یک عبارت منحصر به فرد است که می تواند برای شناسایی وضعیت فعلی یک تراکنش خاص را مشخص کند.

همچنین تعیین اینکه آیا تراکنش در بلاک چین ثبت شده است یا خیر. لینک تراکنش به هر انتقال ارز رمزگذاری شده اختصاص داده می شود. هیچ سکه دیجیتال فیزیکی وجود ندارد و فقط پول فیات وجود دارد که بین حساب های بانکی و همچنین کیف پول های دیجیتال قابل انتقال است، بنابراین، پیگیری تراکنش های آن مهم است.

لینک تراکنش (TXID) بلافاصله پس از پیوستن تراکنش به شبکه به آن تراکنش خاص اختصاص داده می شود و همچنین یک شاخص منحصر به فرد است. TXID به صورت تصادفی تولید می شود و دنباله ای از حروف و اعداد است که معمولاً 64 کاراکتر دارد. 

پیشنهاد مطالعه:معرفی برنامه دیسکورد و قابلیت های آن

موتور جستجوی بلاک چین

همچنین می توانید با استفاده از موتور جستجوی بلاک چین، میزان ارز منتقل شده، کارمزد تراکنش، کیف پول مبدا و مقصد را به همراه تاریخ و زمان و سایر جزئیات بررسی کنید. علاوه بر این، لینک تراکنش اشتراک‌گذاری امن است.

زیرا حاوی اطلاعات شخصی نیست و فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال شناسایی نمی‌شود و تنها آدرس کیف پول مبدا و مقصد نقش کلیدی دارد. بیت کوین، اتریوم، ریپل و سایر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال دارای هش تراکنش منحصربه‌فردی هستند.

کارکرد و ضرورت داشتن شناسه تراکنش

همه تراکنش‌ های بلاک چین به صورت عمومی در دسترس هستند. پس از پرداخت یا انتقال ارز به آدرس دیگری، تراکنش پخش می شود و رسید تراکنش تولید می شود. معامله گران می توانند به راحتی وضعیت یک تراکنش را با استفاده از پیوند تراکنش پیگیری کنند.

لینک تراکنش حاوی اطلاعات شخصی نیست، بنابراین، اشتراک گذاری آنها کاملاً ایمن است. اما این هش های تراکنش چقدر مفید هستند؟ همانطور که گفتیم،TXID  از بسیاری جهات مفید است. به عنوان مثال، می توانید این اطلاعات را با ارائه دهنده خدمات خود به اشتراک بگذارید تا وضعیت انتقال را به آنها اطلاع دهید. 

همچنین گاهی ممکن است برای ارسال یا دریافت ارز از شخص دیگری دچار مشکل شوید و با بررسی شناسه تراکنش، از وضعیت آن مطلع شده و اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه (TXID) را در تراکنش های بیت کوین بررسی کنیم؟

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای بررسی TXID خود در وب انجام دهید:

وارد وب سایت Blockchain Explorer شوید و آدرس فرستنده را وارد کنید. وب سایت «Blockchain Explorer» را در مرورگر خود جستجو کنید و سپس «Explorer» را انتخاب کنید. بلاک چین بیت کوین را انتخاب کنید.

در این مرحله به قسمت سمت چپ کادر جستجو رفته و گزینه «Bitcoin Explorer» را انتخاب کنید. سپس آدرس کیف پول فرستنده را در قسمت جستجو وارد کرده و روی گزینه «جستجو» کلیک کنید. پیوند لینک تراکنش مربوطه را انتخاب کنید.

در این مرحله می توانید لیستی از شناسه های تراکنش را مشاهده کنید. از آنجایی که می توانید تراکنش یا لینک هش و تاریخ تراکنش را بررسی کنید، روی عبارت 64 رقمی شامل حروف و اعداد کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

روش عملکرد شناسه تراکنش 

هنگامی که یک پرداخت ارز دیجیتال را به یک آدرس خارجی ارسال کردید، جزئیات آن انتقال (مبلغ ارسال، آدرس ارسال/دریافت، و همچنین تاریخ انتقال) را می‌ توانید در بلاک چین پیدا کنید. سپس این اطلاعات به صورت عمومی با توجه به لینک تراکنش خود یا  TXID در دسترس است.

شناسه های تراکنش چگونه مفید هستند؟

گاهی اوقات، گیرنده انتقال شما ممکن است یک شناسه تراکنش از شما درخواست کند. معمولاً برای تأیید اینکه پرداخت را با موفقیت ارسال کرده اید. تراکنش‌های ارزهای رمزپایه در بلاک چین نیز اثبات موفقیت آمیز انتقال را ارائه می‌کنند. 

اگر نیاز دارید که ثابت یا بررسی کنید که تراکنش توسط بلاک چین آن ارز پردازش شده است، لینک تراکنش یک پیوند مستقیم به جزئیات انتقال ارائه می دهد. به طور معمول، وضعیت تراکنش را می توان با تعداد تأییدیه هایی که در بلاک چین دریافت کرده است، تعیین کرد.

پیشنهاد مطالعه:نحوه کسب درآمد در REDDIT

یافتن شناسه تراکنش در بلاک چین

از آنجایی که فعالیت بلاک چین برای اکثر ارزهای دیجیتال به صورت عمومی در دسترس است، ممکن است چندین وب سایت مختلف وجود داشته باشند که می توانند راهی برای کشف آن بلاک چین ارائه دهند. به عنوان مثال، ما برخی از کاوشگرهای محبوب بلاک چین را در زیر آورده ایم:

بیت کوین - blockchain.com/explorer

توکن های اتریوم / ERC-20 - etherscan.io

لایت کوین - insight.litecore.io

XRP ریپل - xrpcharts.ripple.com

Lumens (XLM) - https://stellarscan.io

Algorand (ALGO) - https://algoexplorer.io

EOS (EOS) - https://www.eosx.io

صرف نظر از سایتی که انتخاب می کنید، مراحل زیر برای اکثر کاوشگران بلاک چین قابل استفاده است. در قسمت «جستجو» کاوشگر بلاک چین، باید اطلاعاتی را وارد کنید که مختص تراکنش ارز دیجیتال شما است. به طور معمول، آدرس ارز دیجیتال دریافت کننده ای که پرداخت را به آن انجام داده اید بهترین مکان برای شروع است. به شرطی که جزئیاتی که وارد کرده‌اید دقیق باشد، فهرستی از تمام تراکنش‌های مربوط به آن آدرس دریافت‌کننده به شما نشان داده می‌شود.

اگر تعداد زیادی لینک تراکنش در لیست وجود دارد، ساده ترین راه برای پیمایش به تراکنش خاص خود این است که به دنبال مبلغ دقیق ارسال شده باشید. پس از یافتن و انتخاب تراکنش، شناسه تراکنش معمولاً به صورت رشته ای طولانی از حروف و اعداد نمایش داده می شود. 

می توانید این شناسه تراکنش  یا URL مرورگر وب خود را  برای اشتراک گذاری با شخص دیگری کپی کنید. اگر به دنبال فهرست طولانی تراکنش‌ها هستید، می‌توانید از ویژگی Find مرورگر خود برای جستجوی مبلغ دقیق ارز دیجیتالی که ارسال کرده‌اید استفاده کنید. این معمولاً در زیر «ویرایش > یافتن» است، یا می‌توانید از میانبر صفحه کلید Command + F (macOS) یا Control + F (ویندوز) برای لینک تراکنش استفاده کنید.

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

جمع بندی

Transaction Link (TXID) یکی از مهم ترین قسمت های افرادی است که قصد فعالیت در این زمینه را دارند. این شماره شناسایی منحصر به فرد هر انتقال است که می تواند به کاربران کمک کند تراکنش ها را در بلاک چین عمومی ردیابی کنند و تمام اطلاعات لازم در مورد آنها را دریافت کنند. از سوی دیگر، دسترسی آسان به اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین یک ارز دیجیتال خاص را فراهم می کند و به کاربران امکان می دهد بلاک ها را به خوانده و داده هایی را که نیاز دارید، بیابید. می توانید در این خصوص، اطلاعات کاملتری را از 20پیمنت دریافت کنید.

برچسـب هـا : سایر ، لینک تراکنش
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد