معرفی منابع آمادگی آزمون آیلتس

معرفی منابع آمادگی آزمون آیلتس

توسط : تیم محتوا
1,339

برای آن که بتوانید خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید، منابع آنلاین زیادی را می توانید بیابید. اما اینکه کدام می تواند موثر باشد، چندان روشن نیست. برخی از این منابع آمادگی آیلتس، دارای محبوبیت هستند. اما این نمی تواند مفید بودن آنها را ثابت کند. از سویی دیگر، روش هایی همچون کانال های یوتیوب و اپلیکیشن های متنوعی وجود دارند که می توان آن ها را به سادگی، همراه خود در هر کجا داشته و از برنامه های آموزشی آنها بهره برد. ما در اینجا به معرفی منابع آمادگی آیلتس می پردازیم.

معرفی منابع آمادگی آزمون آیلتس

آمادگی برای آزمون آیلتس

این لیست شامل کانال های رایگان و مطالب پولی است تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. جدای از آن، مجموعه گسترده‌ای از نمونه‌های مقاله و کتاب در اینجا وجود دارد که می‌توانید به منظور بهبود مهارت‌های خود بررسی کنید. چه بخواهید نوشتار خود را بهبود ببخشید و چه با اضطراب قبل از امتحان کنار بیایید، بهترین گزینه برای شما وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه:شرایط تحصیل در هاروارد هزینه و بورسیه

  10تا از بهترین کتاب های آیلتس

اگرچه بسیاری از کتاب ‌های فهرست زیر برای اولین بار حدود ده سال پیش چاپ شدند، اما همچنان به روز می‌شوند و می‌توانید نسخه‌هایی را که تمام مسائل خاص را در آخرین آزمون آیلتس پوشش می‌دهند، خریداری کنید. در اینجا می توانید بیابید که هر کتاب چه ویژگی‌های مهمی دارد.

The Official Cambridge Guide to IELTS Student’s book

این نسخه یکی از بهترین کتاب های کمبریج آیلتس و منابع آمادگی آیلتس در تمام دوران است. این یک راهنمای نهایی برای تمام بخش‌های امتحان از قبیل نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و خواندن می باشد. به هر یک از آنها به یک اندازه توجه می کند. در این راهنما می توانید تمرینات کاربردی را بیابید که در بهبود مهارت های شما موثر است. بسیاری از دانش آموزان تأیید می کنند که این کتاب آیلتس شامل همه چیزهایی است که برای قبولی در امتحان با نمره بالا باید بدانید.

معرفی منابع آمادگی آزمون آیلتس

Barron’s IELTS Superpack

این کتاب، از جمله منابع خودآموزی برای آیلتس است که شامل هشت تست با توضیحات کامل بوده و در هر مرحله، راهنمایی های لازم را ارائه می کند.  Superpack به عنوان یکی از منابع آمادگی آیلتس، تمرینات مختلفی را برای تقویت مهارت های شما در هر بخش از امتحان ارائه می دهد. همچنین پاسخ‌های نمونه‌ای به Writing و Speaking دریافت می‌کنید.

Official IELTS Practice Materials 

یکی از مکان هایی که می توان به صورت آنلاین کتاب های آیلتس را جستجو کرد، وب سایت رسمی آن است. می‌توانید ده‌ها مقاله، ویدیو و تمرین را که به‌صورت آنلاین به صورت رایگان در دسترس هستند، کشف کنید. همچنین، می توانید مواد آموزشی رسمی آیلتس را سفارش دهید. 

بهترین چیز در مورد این منبع مطالعه این است که 100٪ به روز است. به جهت آن که انتشار آن توسط سازمان رسمی آیلتس انجام شده است. به همین دلیل است که راهنمای قابل اعتمادی برای تمام بخش‌ها برای آموزش عمومی و آکادمیک است.

 IELTS 15 Student’s Books

یکی از راهنماهای طلایی و منابع آمادگی آیلتس برای شرکت کنندگان بالقوه آزمون آیلتس، این نسخه های انتشارات دانشگاه کمبریج است. این کتاب ها یکی از بهترین منابع برای دوره های آیلتس جنرال و آکادمیک هستند. با توجه به بررسی های انجام شده در وب سایت های متعدد، اینها دقیق ترین و کاربردی ترین منابع هم برای خودآموزی و هم برای آموزش با معلم می باشند. 

این بر اساس وظایف امتحان واقعی است تا با چیز نامرتبطی مواجه نشوید. ثانیاً، ساختار آن از آزمایش اصلی پیروی می کند که به شما کمک می نماید به این روال عادت کنید. 

پیشنهاد مطالعه:آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

 اجتناب از اشتباهات رایج در آیلتس پیشرفته 

زمانی که برای آیلتس آماده می‌شوید، بسیار مهم است که بدانید چه خطاهایی می‌توانید مرتکب شوید و از آن جلوگیری کنید. در این مورد، اشتباهات رایج در آیلتس پیشرفته و نحوه اجتناب از آنها راهنمای بسیار خوبی است که به شما کمک خواهد کرد. کتاب تمرین شامل خطاهای معمولی است که آزمون دهندگان در هر یک از چهار بخش مرتکب می شوند. 

شما می توانید با استفاده از منابع آمادگی آیلتس یاد بگیرید که چگونه به گرامر انگلیسی تسلط داشته باشید، سوالات را به درستی بررسی کرده و آنها را تجزیه و تحلیل نمایید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان، پاسخ کامل و صحیحی را بیابید. اما نبایستی به تنهایی به عنوان منبع مطالعه جهت آماده شدن در آزمون، در نظر گرفته شود. این حال، این یک منبع عالی برای مشورت در طول تجدید نظر نهایی کمی قبل از امتحان است.

Cambridge Vocabulary for IELTS Advanced

منبع بعدی در لیست بهترین کتاب های آموزشی، نسخه ویژه Cambridge Vocabulary برای آیلتس است. این از منابع پرطرفدار است که اساتید به طور معمول، در تمرین های تدریس روزانه خود، استفاده می کنند. این کتاب می‌تواند نه تنها برای آزمون‌دهندگان آینده، بلکه برای همه افرادی که انگلیسی را یاد می‌گیرند مفید باشد، زیرا حاوی مجموعه‌ای عالی از واژگان پیشرفته است. 

معرفی منابع آمادگی آزمون آیلتس

Cambridge Grammar

Cambridge Grammar for IELTS  یک راه حل عالی در میان منابع آمادگی آیلتس، برای کسانی است که در مورد مهارت های گرامر خود مطمئن نیستند. این راهنما حاوی قوانین اولیه و پیشرفته ای است که برای تکمیل تکالیف امتحانی در هر چهار بخش به آن نیاز خواهید داشت. 

بهبود گرامر، یکی از بخش های مهم در آیلتس است که بر عملکرد کلی شما در آماده سازی، تأثیر مثبت خواهد داشت. این کتاب تمرین های عملی برای تقویت دانش شما در مورد قوانین خاص ارائه می دهد. بهترین راه برای برتری با این راهنما استفاده از آن در کنار واژگان کمبریج برای آیلتس و راهنمای رسمی کمبریج برای آیلتس برای دستیابی به حداکثر نتایج است.

بهبود مهارت های رایتینگ آیلتس 

اگر به دنبال یک کتاب رایتینگ آیلتس برجسته هستید، این یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این نسخه شامل ده ها نمونه نامه و مقاله برای تمرین عمومی است. می‌توانید توضیحاتی برای روش‌های نوشتاری مختلف بیابید، یاد بگیرید که چگونه تکالیف را به‌طور مناسب تجزیه و تحلیل کنید و پاسخ خود را طرح‌ریزی نمایید. بخش رایتینگ آیلتس در آزمون های جنرال و آکادمیک متفاوت است، پس حتما بر روی نوع مورد نظر خود تمرکز کنید و نمونه های این کتاب را به طور کامل بررسی کنید.

Ready for IELTS: Coursebook with Key

Ready for IELTS  یک راهنمای مدرن و منابع آمادگی آیلتس، برای ساختار امتحان و نقاط عطف کلیدی است. این کتاب 14 واحد دارد که شامل موضوعات متفاوتی بوده که احتمالا در آزمون، به آن برخورد خواهید کرد. اگرچه ممکن است تکالیف با آنچه در امتحان واقعی وجود دارد متفاوت باشد، اما برای بهبود مهارت های عمومی زبان نیز مفید هستند. در اینجا، می‌توانید تمرین‌هایی را برای تقویت واژگان و گرامر خود و همچنین توضیحاتی در مورد جنبه‌های حیاتی خاص هر بخش پیدا کنید.

کتاب آیلتس مومتیکس برای آموزش عمومی و آکادمیک 

این کتاب تمرین آیلتس یک راه حل عالی برای همه کسانی است که می خواهند مهارت های خود را در هر چهار بخش رایتینگ، ریدینگ، شنیدن و صحبت کردن افزایش دهند. این راهنما شامل تست های نمونه از منابع آمادگی آیلتس است. این امکان فراهم است تا دستورات و نحوه انجام کار تصویری را جهت تسلط بیشتر بر موضوعاتی که دارای پیچیدگی هستند، دانلود نمایید. 

15 کانال آیلتس یوتیوب برای تماشا

اگر به دنبال روش‌های جایگزین برای آمادگی برای آیلتس هستید، YouTube می‌تواند برای شما مفیدتر باشد. در اینجا، شما می توانید معلمان از سراسر جهان، از جمله زبان مادری را پیدا کنید. این یک راه مقرون به صرفه برای دسترسی به مطالعه با کیفیت بالا است. 

شما می توانید آموزش های معلمان را با لهجه های مختلف تماشا کنید، بنابراین، گوش دادن را به شدت تمرین کنید. علاوه بر این، می توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان و همتایان خود در نظرات زیر ویدیوها در تماس باشید. این روتین منابع آمادگی آیلتس، برای آماده شدن آزمون به تنهایی و به عنوان مکمل دروس مقدماتی معمولی با معلم خصوصی مناسب است.

در اینجا فهرستی از محبوب‌ترین و مفیدترین کانال‌های یوتیوب آیلتس معرفی شده اند که ده‌ها آموزش مفید، تست‌های تمرینی صحبت کردن و شنیداری در YouTube و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. برخی از معلمان پشتیبان این منابع نیز پیشنهاد می کنند کتاب های آیلتس خود را به صورت رایگان در وب سایت خود خریداری یا دریافت کنند. 

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در کرواسی

1. آیلتس لیز

IELTS Liz  بیش از 1,000,000 مشترک دارد و یکی از متنوع ترین کانال های آیلتس گرا در یوتیوب است. لیز، معلم پشتیبان کانال، یک حرفه ای مشتاق با سابقه تدریس قابل توجه و تلفظ عالی است. او بیش از یک دهه است که یک ممتحن رسمی آیلتس است، بنابراین تخصص او در این زمینه بدون شک است. این دوره را با منابع آمادگی آیلتس دنبال کنید.

این کانال شامل چهار لیست می شود که عبارتند از درس های محبوب آیلتس، صحبت کردن آیلتس، تسک 1 و 2 رایتینگ آیلتس و لیسنینگ آیلتس. همچنین، آموزش های مفید دیگری در مورد بخش Reading وجود دارد. ویدیوهای لیز برای آزمون‌دهندگان آینده نگر در سطوح مختلف مناسب است. 

او نکات مفیدی در مورد امتحانات عمومی و آکادمیک ارائه می دهد. ویدیوهای این کانال خیلی کوتاه یا خیلی طولانی نیستند، بنابراین برای تمرین روزانه عالی هستند. می توانید این روال را با انجام تمرینات در کتاب هایی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم، ترکیب کنید.

 E2 IELTS .2

E2 IELTS  یکی دیگر از کانال های عالی برای بهبود مهارت های انگلیسی شما و آمادگی برای آیلتس است. این کانال امروز نزدیک به 1,000,000 مشترک دارد و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. اطلاعات اینجا به روز است، بنابراین شما با آخرین جزئیات و منابع آمادگی آیلتس آشنا می شوید. 

به عنوان مثال، می توانید لیست پخش آیلتس 2021 را تماشا کنید تا به روز رسانی ها را یاد بگیرید و آماده شوید. بیش از 20 مجموعه فیلم در موضوعات مختلف از جمله هر چهار بخش امتحان، تست های آزمایشی، روش های فوق العاده برای سرعت بخشیدن به آموزش و غیره وجود دارد.

در کانال E2 IELTS می توانید به صورت رایگان به کلاس های زنده گوش دهید. علاوه بر این، می‌توانید نحوه برخورد افراد دیگر با این آزمون را تماشا کنید. بهترین چیز در مورد این منبع این است که توسط افراد حرفه ای با تلفظ عالی و تسلط بر زبان انگلیسی اداره می شود. درس ها نیز جذاب و سرگرم کننده هستند، بنابراین از آمادگی برای آیلتس با این کانال لذت خواهید برد.

 Advantageآیلتس

کانال آیلتس Advantage آموزش های رایگان در تمام بخش های آزمون ارائه می دهد. می توانید لیسنینگ و ریدینگ آیلتس را تمرین کنید و همچنین نکات مفیدی در مورد رایتینگ و صحبت کردن دریافت کنید. این منابع آمادگی آیلتس، دوره های کوتاهی در مورد واژگان و گرامر برای آیلتس ارائه می دهد. این کانال در بین شرکت کنندگان بالقوه محبوب است زیرا معلمان در این زمینه با تجربه هستند و اطلاعات را به شیوه ای جذاب ارائه می دهند.

این کانال ده ها ویدیوی مفید برای مطالعه آیلتس را پیشنهاد می کند. در اینجا، شما همچنین یک پادکست با بیش از 20 بحث کوتاه در مورد موضوعاتی مانند اضطراب قبل از امتحان و سایر پدیده های روانشناختی مرتبط خواهید یافت که شما را از گرفتن نمره بالاتر باز می دارد.

معرفی منابع آمادگی آزمون آیلتس

AcademicEnglishHelp (AEHelp)

AcademicEnglishHelp یک کانال یوتیوب آیلتس با بیش از 1,400,000 مشترک و ده ها آموزش مفید به صورت رایگان است. این منبع مطالعه آنلاین به صدها دانش آموز کمک کرده است که در سال های اخیر IELTS Band 7+ را دریافت کنند. 

تمرکز این کانال بر روی آیلتس آکادمیک است و شما می توانید نه لیست پخش را که بخش های مختلف امتحان را پوشش می دهند، بررسی کنید. این کانال، همراه با منابع آمادگی آیلتس، شامل بیش از 70 ویدیو در توضیح صحبت کردن آیلتس است، بنابراین این مکان مناسبی برای الهام گرفتن و تمرین این مهارت است.

ویدیوهای جدید تقریباً هر هفته در AEHelp ظاهر می‌شوند، بنابراین، با آخرین به‌روزرسانی‌های آزمون آشنا خواهید شد. همچنین، می توانید در جلسات آیلتس به صورت زنده شرکت کنید که در آن مدرس ویژگی های منحصر به فرد هر بخش را مورد بحث قرار می دهد و به سوالات مخاطبان پاسخ می دهد. 

علاوه بر این، بازدید از وب‌سایت AEHelp و بررسی بسته ممتاز آیلتس آکادمیک - دسترسی نهایی به مواد برتر در تمام جنبه‌های امتحان، می‌تواند مفید باشد.

 آموزش انگلیسی با اما engVid 

اِما یک مدرس حرفه ای آیلتس از پلتفرم engVid است که کانال یوتیوب خود را با ده ها آموزش مفید در مورد جنبه های مختلف آیلتس اجرا می کند. یادگیری زبان انگلیسی با اِما یک منبع مورد تقاضا برای میلیون ها زبان آموز انگلیسی در سراسر جهان است. در کانال خود، مدرس اصول اولیه آیلتس و نکات و ترفندهای پیشرفته تری را به همراه منابع آمادگی آیلتس توضیح می دهد که به شما در دستیابی به بالاترین امتیاز کمک می کند.

وبلاگ های Emma هر چهار بخش آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک را پوشش می دهند. در اینجا، اطلاعاتی در مورد بهترین تمرینات تمرینی برای تقویت مهارت های نوشتاری و گفتاری خود خواهید یافت. همچنین در بخش Reading و Listening یاد می گیرید که چگونه امتیاز از دست ندهید.

شما می توانید برای تهیه کتاب ها و منابع مربوط به آمادگی آیلتس، از تجربه و تخصص کارشناسان 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد