انواع کاربردهای بیت کوین

انواع کاربردهای بیت کوین

توسط : تیم محتوا
1,363

یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشت، نوسانات زیادی است که در ارزش ارزهای دیجیتال وجود دارد. این احتمال وجود دارد که دسترسی به داده ها و رمزهای عبور نیز می تواند باعث از دست رفتن کامل سرمایه شود. شاید تا به حال شنیده باشید که ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای دیجیتالی هستند که توسط رمزنگاری ایمن شده اند. اما چند نوع ارز دیجیتال وجود دارد؟ فقط بیت کوین و دوج کوین موج ایجاد نمی کنند، در واقع هزاران ارز دیجیتال وجود دارد. اما باید گفت که کاربردهای بیت کوین امروزه، بیش از هر زمان دیگری، افزایش یافته و از سوی بسیاری از کسب و کارهای بزرگ در سطح جهان، مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلف ارزهای دیجیتال چیست؟

در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال دارای زیرساخت مبتنی بر بلاک چین هستند، تفاوت‌های قابل توجهی بین آنها وجود دارد. به طور کلی، ارزهای دیجیتال را می توان به دو دسته مجزا تقسیم کرد: سکه و توکن.

انواع کاربردهای بیت کوین

سکه و آلت کوین

توکن، به هر رمز ارزی گفته می شود که می تواند از بلاک چین مستقل خود بهره ببرد. به عنوان مثال، بیت کوین یک "سکه" در نظر گرفته می شود زیرا بر روی زیرساخت خود کار می کند. به طور مشابه، اتر از طریق بلاک چین اتریوم اداره می شود.

اصطلاح "آلت کوین" برای اشاره به هر سکه ای غیر از بیت کوین استفاده می شود. بسیاری از آلت کوین ها مشابه کاربردهای بیت کوین عمل می کنند. به عنوان مثال، Doge عرضه نامحدود سکه را در مقایسه با سقف بیت کوین 21 میلیون سکه ارائه می دهد.

توکن ها

مانند سکه ها، توکن ها نیز دارایی های دیجیتالی هستند که می توانند خرید و فروش شوند. با این حال، توکن ها دارایی غیربومی هستند، به این معنی که از زیرساخت بلاک چین دیگری استفاده می کنند. اینها عبارتند از Tether که بر روی بلاک چین اتریوم میزبانی می شود و سایر موارد از جمله TerraUSD، Chainlink، Uniswap و Polygon.

پیشنهاد مطالعه:بهترین پروژه های اوراکل

10 نوع محبوب ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آنها

 بیت کوین (BTC)

بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده در جهان بود که منشأ آن به یک مقاله سفید منتشر شده در سال 2008 باز می گردد و همچنان شناخته شده ترین نوع رمزنگاری است. این بر روی بلاک چین خود عمل می کند و تراکنش های تایید شده (و ایجاد بیت کوین های جدید تا سقف ثابت) توسط ارتشی از ماینرهای غیرمتمرکز انجام می شود. در ژانویه 2022، بیت کوین با 896 میلیارد دلار، ارز دیجیتال با بیشترین ارزش بازار بود.

 اتر (ETH)

در کنار کاربردهای بیت کوین، اتر ارز دیجیتالی است که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. مانند بیت کوین، اتر بر روی بلاک چین خود عمل می کند. اما بر خلاف بیت کوین، اتر فاقد سقف است، به این معنی که از نظر تئوری می توان تعداد نامحدودی سکه ایجاد کرد. اتریوم همچنین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، این قراردادها برنامه‌هایی هستند که روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند و در صورت برآورده شدن شرایط خاص به‌طور خودکار اجرا می‌شوند.

 بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین بومی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از سال 2021 است. کارمزد تراکنش‌های این صرافی برای کاربرانی که انتخاب می‌کنند در BNB پرداخت کنند، کاهش می‌یابد. این امر پذیرش بایننس کوین را افزایش داده است تا به یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری تبدیل گردد. از همین روست که امروزه، در بازار رقابتی کریپتو، کاربردهای بیت کوین نیز رو به گسترش است. این پلتفرم، برای اطمینان از پایدار ماندن ارزش آن، بایننس درصد ثابتی از سکه‌های در گردش را از بین می‌برد یا می سوزاند.

انواع کاربردهای بیت کوین

تتر (USDT)

تتر نوعی استیبل کوین است که به گونه‌ای طراحی شده است که با اتصال به یک دارایی خارجی، قیمتی با نوسان کمتر داشته باشد. در این مورد، هر سکه توسط تعداد معادل دلار آمریکا پشتیبانی می شود، که آن را از تجربه همان نوع نوسان قیمتی که سایر ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند، باز می دارد. با این حال، بحث هایی در مورد اینکه آیا واقعاً به طور کامل توسط دلار پشتیبانی می شود وجود دارد.

 سولانا (SOL)

SOL  سکه بومی پلتفرم Solana است که مانند اتریوم و بیت کوین بر روی یک سیستم بلاک چین کار می کند. شبکه Solana قادر است تا 50000 تراکنش را در ثانیه به انجام برساند. 

کاردانو (ADA)

ADA که اصلی بلاک چین کاردانو است. کاردانو که به عنوان ارز دیجیتال «نسل سوم» شناخته می‌شود، بلاک چین خود را به دو لایه تقسیم می‌کند تا سرعت تراکنش را افزایش دهد. می توانید از کاربردهای بیت کوین و این ارزهای معتبر استفاده کرده و در تجارت خود، از آنها بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه:تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

 سکه USD (USDC)

همانند تتر، USD Coin یک استیبل کوین است که به دلار آمریکا متصل است و قابل استخراج نیست. با این حال، برخلاف تتر، USD Coin دارای بودجه شفاف تر و فرآیندهای حسابرسی بهتر است. هدف حذف برخی از خطرات مرتبط با کریپتو است، زیرا کاربران همیشه باید بتوانند سکه‌های خود را برداشته و مقدار مربوطه پول نقد را در ازای دریافت کنند.

 ریپل (XRP)

ریپل (XRP) یک پلتفرم پرداخت مبتنی بر بلاک چین است که رمزارز خود را به همین نام دارد. XRP به عنوان راهی برای تسهیل پرداخت های بین المللی در نظر گرفته شد. این ارز که همانند کاربردهای بیت کوین، در بسیاری از کسب و کارها، پذیرفته شده است، به عنوان پل ارتباطی بین دو ارز مختلف عمل می‌کند تا انتقال‌های جهانی ارزان‌تر و سریع‌تر را ارائه کند. تراکنش‌های آن نسبت به سایر سکه‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کند و یکی از ارزهای با ارزش بر اساس ارزش بازار در نظر گرفته می‌شود.

پلتفرم  AVAX

AVAX سکه اصلی پلتفرم Avalanche است که خود را به عنوان "سریع ترین پلت فرم قراردادهای هوشمند" معرفی می کند. AVAX از جمله موارد دیگر، برای پرداخت هزینه تراکنش در این پلت فرم است. پلتفرم Avalanche  به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بلاک چین های سفارشی جدیدی را در Avalanche به عنوان "زیر شبکه" ایجاد کنند. بلاک چین آوالانچ با Solidity ، زبان برنامه نویسی بلاک چین اتریوم سازگار است، که ساخت زیرشبکه ها را برای توسعه دهندگان اتریوم آسان تر می کند. کاربردهای بیت کوین را به همراه دیگر ارزهای دیجیتالی معتبر در نظر بگیرید.

انواع کاربردهای بیت کوین

نکات مهم قبل از خرید ارز دیجیتال 

انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال وجود دارد، بنابراین مطمئناً ارزش آن را دارد که در مورد اینکه کدام سکه یا توکن برای شما مناسب است فکر کنید. مهم نیست که شما یک سرمایه گذار باتجربه ارزهای دیجیتال هستید یا به دنبال برداشتن اولین گام های خود در این دنیای هیجان انگیز هستید، یک راه مناسب، جهت تصمیم گیری آگاانه و کاهش ریسک در سرمایه گذاری است.

برای برداشتن گام بعدی و استفاده از کاربردهای بیت کوین آماده اید؟ درباره چیزهایی که برای راه اندازی کیف پول رمزنگاری برای ذخیره ارز خود نیاز دارید، می توانید از کارشناسان 20پیمنت راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

ارزش بیت کوین

بیت کوین  از زمان ایجاد آن در سال 2009 به یک ارز دیجیتال انقلابی تبدیل شده است. از آنجایی که امکان پرداخت‌های همتا به همتا را بدون شخص ثالث (مانند یک بانک) فراهم می‌کند، موجی از دیگر ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال را با استفاده از فناوری بلاک چین به راه انداخته است.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول های ارز دیجیتال شیبا

چرا انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

فناوری بلاک چین منبع باز است، به این معنی که هر توسعه‌دهنده نرم‌افزاری می‌تواند از کد منبع اصلی استفاده کند و چیزی جدید با آن ایجاد کند. توسعه دهندگان این کار را انجام داده اند. تخمین زده می شود که در زمان نگارش این مقاله بیش از 10000 ارز دیجیتال مختلف در گردش باشد و این رقم همچنان در حال افزایش است. برای مرجع، تعداد کریپتوها تنها چهار سال پیش از 1000 فراتر رفت. بخشی از دلیل این افزایش، سهولت نسبی ایجاد ارزهای دیجیتال جدید است. 

گاهی اوقات ایراداتی در کد نرم‌افزار وجود دارد که قوانین مربوط به نحوه اداره یک رمزنگاری را تغییر می‌دهد، که می‌تواند منجر به ایجاد یک رمزنگاری جدید شود. بنابراین، در حالی که برخی از کریپتوها ممکن است حبابی باشند که در نهایت پدیدار می‌شوند، ماهیت غیرمتمرکز فناوری و دامنه وسیع نحوه استفاده از آن در دنیای نرم‌افزار دو دلیل برای وجود تعداد زیادی رمزارز است.

انواع کاربردهای بیت کوین

جمع بندی

بیت کوین را می توان نخستین ارز رمزپایه ایجاد شده دانست. اما سخت است که بگوییم کدام ارزهای دیجیتال بهترین هستند، اما بیت کوین و برخی از بزرگترین آلت کوین های موجود به دلیل مقیاس پذیری، حریم خصوصی و دامنه عملکردی که پشتیبانی می کنند، گزینه های سطح بالایی هستند.

کاربردهای بیت کوین، به عنوان اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز در نظر گرفته می شود که از فناوری بلاک چین برای تسهیل پرداخت ها و تراکنش های دیجیتال استفاده می کند. به جای استفاده از بانک مرکزی برای کنترل عرضه پول در یک اقتصاد یا اشخاص ثالث برای تأیید تراکنش ها (مانند بانک محلی، صادرکننده کارت اعتباری، و بانک تاجر)، بلاک چین بیت کوین به عنوان دفتر کل کل معاملات در تاریخ بیت کوین عمل می کند.

از سویی دیگر، دفتر کل به طرفین اجازه می‌دهد تا ثابت کنند که مالک بیت‌کوینی هستند که می‌خواهند از آن استفاده کنند و می‌تواند به جلوگیری از تقلب و سایر دستکاری‌های تایید نشده در ارز کمک کند. یک ارز غیرمتمرکز همچنین می‌تواند نقل و انتقالات پولی همتا به همتا را (مانند انتقال پول بین طرفین در دو کشور مختلف) سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از صرافی‌های سنتی ارز که شامل یک موسسه شخص ثالث است، کند. همین امر باعث رشد کاربردهای بیت کوین شده است. در این خصوص، توضیحات بیشتر را کارشناسان 20پیمنت ارائه می کنند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد