تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

توسط : تیم محتوا
1,347

سیستم آموزشی، از جمله آموزش عالی در رومانی، از زمان انقلاب رومانی در سال 1989 به طور مداوم در حال اصلاح است. سیستم آموزشی توسط وزارت آموزش و پژوهش تنظیم می شود و با استانداردهای تعیین شده آموزشی در اروپا، دارای مطابقت کامل است. همین امر باعث شده است که دانشجویان زیادی، تحصیل در رومانی را انتخاب کنند. برخی از زمینه های مورد مطالعه شامل معماری، آموزش، موسیقی و هنر، و دامپزشکی می باشد. دانشجویان ممکن است این را برای یک یا چند سال مطالعه کنند، بسته به سطحی که مایل به کسب آن هستند. پس از تکمیل، آنها می توانند از مدارک تحصیلی خود برای تضمین شغل در رومانی یا کار در خارج از کشور استفاده کنند.

دانشگاه های محبوب در رومانی

دانشگاه بخارست، در پایتخت این کشور، معتبرترین و محبوب ترین دانشگاه در رومانی است و دانشجویانی که مایل به پذیرش در آنجا هستند به طور گسترده ای مورد علاقه است. سایر مراکز مورد توجه دانشجویان بین المللی عبارتند از دانشگاه الکساندر کوزا وام ایاسی، دانشگاه بیبس بولیای کلوژ-ناپوکا و دانشگاه غربی تیمیشوآرا. در نظرسنجی اخیر گالوپ، همه اینها در 700 کالج و دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

تحصیل در رومانی

شهریه و هزینه تحصیل در رومانی

هزینه های تحصیل در رومانی با توجه به نوع برنامه، دانشکده، منشاء دانشجوی بین المللی و سایر عوامل دخیل متفاوت است. ممکن است فردی مدرک کارشناسی در رشته دامپزشکی را برای 4500EU در سال، کارشناسی ارشد در این زمینه برای 5000EU در سال یا دکترا را برای 6000EU در سال دنبال کند. 

مدرک معماری ممکن است در مقطع کارشناسی برای 3150-3500EU  در سال و مدرک تحصیلات تکمیلی برای 3330-3700EU  در سال جستجو شود. مدرک موسیقی یا هنر 3780-4200EU در سال در مقطع کارشناسی تا 3960-4400 در مقطع کارشناسی ارشد هزینه دارد. 

برخی از کمک های مالی و کمک هزینه تحصیلی برای کسانی که مایل به ادامه تحصیل در رومانی هستند و توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند، در دسترس است.

واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی

دانشجویانی که نیاز به ویزا دارند، باید در زمان درخواست یا قبل از آن، شهریه را به صورت یک قسط پرداخت کنند. بنابراین، باید اسناد و مدارک برای ارائه به مقامات در زمان درخواست ویزا نگهداری شود. دانشجویانی که نیازی به ویزا ندارند ممکن است حق انتخاب داشته باشند که شهریه خود را به صورت اقساط یک بار در سال، دو بار یا سه بار در سال پرداخت کنند. واجد شرایط بودن ویزای دانشجویی با مدارک ثبت نام در یک مدرسه آموزش عالی قابل قبول در رومانی و اثبات توانایی پرداخت شهریه در همان دانشگاه یا موسسه آموزش عالی تعیین می شود.

چرا تحصیل در رومانی؟

اما چرا تحصیل در رومانی مورد توجه است؟ برای هر کسی که مایل به تحصیل در فضایی زیبا است که در آن تجربه عملی با دوره های آموزشی دقیق همراه است، رومانی محل تحصیل است. رومانی که در تاریخ غوطه ور بوده اما پر از پیشرفت است، سخت تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که فرصت های مساوی برای یادگیری برای هرکسی که مایل به دنبال کردن این امر است در دسترس است. 

مهارت ‌های حرفه ‌ای و همچنین تحصیلات آکادمیک سطح بالاتر در زمینه‌ های مهندسی مکانیک، آموزش، هنرهای زیبا، دامپزشکی و بسیاری از زمینه‌ های دیگر ارائه می ‌شوند. پس از فارغ التحصیلی از رومانی، می توان انتظار داشت که برای دنبال کردن ویزای دائمی و کار کامل، استقبال گرمی داشته باشید. 

هرکسی که تحصیل در رومانی را انتخاب می کند و دانشگاهی در رومانی را انتخاب می نماید، مطمئناً با احساس موفقیت و رضایت کامل فارغ التحصیل می شود و برای رویارویی با چالش های زندگی چه در محل کار و چه در خارج از خانه احساس آمادگی می کند.

می توان گفت رومانی، یک ماجراجویی هیجان انگیز برای مطالعه در خارج از کشور را ایجاد می کند. دانشگاه‌های رومانیایی برنامه‌های آموزش انگلیسی خود را برای دانشجویان بین‌المللی افزایش داده‌اند و گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه:آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

درباره رومانی

رومانی به عنوان کشوری مطرح است که تقاطع اروپای جنوب شرقی و مرکزی محسوب می شود. این کشور از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرق و شرق با اوکراین و مولداوی و از جنوب با بلغارستان مرز مشترک دارد. تقریباً 10000 کیلومتر مربع (3900 مایل مربع) (حدود 5٪ از کل مساحت) مناطق حفاظت شده در رومانی وجود دارد که 13 پارک ملی و سه ذخیره گاه زیست کره را پوشش می دهد. 

از سال 2010، رومانی یک کشور با درآمد متوسط بالا با شاخص توسعه انسانی بالا است. این می تواند یکی از دلایل انتخاب تحصیل در رومانی باشد. حقایق اساسی در مورد رومانی را می توان به شرح ذیل آورد:

•    پایتخت رومانی بخارست است که دهمین شهر بزرگ اروپاست.

•    این کشور هشتمین کشور بزرگ اتحادیه اروپا است.

•    جمعیت 18631386 نفر

•    رومانی 238400 کیلومتر مربع طول دارد.

اقلیم

آب و هوای رومانی معتدل و قاره ای است. تابستان ها بسیار گرم تا گرم است، در حالی که زمستان ها بارانی و سرد است. میانگین دمای سالانه 11 درجه سانتیگراد در جنوب و 8 درجه سانتیگراد در شمال است. ماه‌های بهار معمولاً با صبح‌ها و شب‌های خنک و روزهای گرم همراه هستند.

واحد پول

واحد پول رسمی رومانی "لئو" است که یک سکه نقره است. یازده «لئو» برابر با 100 «بانی» است. شهروندان رومانی می توانند در هر زمانی ارز را با هر مقدار پول معامله کنند. برای تحصیل در رومانی، بهتر است که برخی از اطلاعات اساسی این کشور را بررسی کنید.

تحصیل در رومانی

دین

رومانی یک کشور سکولار است و هیچ مذهب دولتی اعلام نشده است، بنابراین شهروندان اجازه دارند هر طور که می خواهند عبادت کنند و آزادی مذهب توسط قوانین اساسی آنها تضمین شده است. در حال حاضر در رومانی، 86.7 درصد از شهروندان به اعتقادات مسیحی ارتدکس (کلیسای ارتدوکس رومانیایی) وابستگی دارند. حدود 5.2 درصد پروتستان، 4.7 درصد کاتولیک رومی و 9 درصد رومانیایی یونانی-کاتولیک بودند. 

رتبه بندی دانشگاه ها چگونه انجام می شود؟

یکی از مهم ترین رتبه بندی ها که برای تحصیل در رومانی به آن توجه می شود، رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهانی QS است که به عنوان مرجع اصلی شناخته می شود. این رتبه بندی، بستگی به نظرسنجی آکادمیک دارد و دانشگاهیان در تمامی دنیا، بر اساس این رتبه بندی، شهرت دانشگاه ها را در نظر می گیرند.

رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ، بر روی خروجی و کیفیت تحقیقات تمرکز دارد، به عنوان مثال با تعداد مقالات علمی منتشر شده و استناد شده و تعداد کارکنان یا فارغ التحصیلان برنده جایزه نوبل اندازه گیری می شود. 

تحصیل در دانشگاه های برتر در رومانی

رومانی بیش از دراکولا و شهرهای قرون وسطایی، کشوری عالی برای تجربه تحصیل در خارج از کشور است، با مدارک تحصیلی در سراسر اروپا به لطف این واقعیت که اکثر دانشگاه های رومانی برنامه های خود را با سیستم بولونیا هماهنگ می کنند. 

علاوه بر آموزش با کیفیت، رومانی می‌ تواند هزینه ‌های تحصیل و اقامت کمتر را داشته باشد. این، سومین و سریع‌ ترین اینترنت و برنامه ‌های آموزشی جهان را ارائه دهد که به زبان ‌های خارجی مختلف تدریس می‌شوند. به لیست دانشگاه های برتر نگاهی بیندازید تا در نظر بگیرید که آیا به تحصیل در رومانی فکر می کنید؟

دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف

دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف که در سال 1948 تأسیس شد، سالانه 20000 دانشجو و 800 کارمند آموزشی دارد. آنها برنامه های خود را مطابق با نیازهای بازار کار می سازند تا آموزش، آموزش و تحقیقات مرتبط و کاربردی را بر اساس مفاهیم توسعه پایدار و چارچوب های ملی و اروپایی ارائه دهند. 

دانشگاه ترانسیلوانیا براووس علاوه بر رومانیایی، برنامه هایی را به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ارائه می دهد.

پیشنهاد مطالعه:معرفی منابع آمادگی آزمون آیلتس

دانشگاه بخارست

دانشگاه بخارست در سال 1864 تاسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در رومانی تبدیل کرد. این دانشگاه که مناسب تحصیل در رومانی است، با بیش از 100 دانشگاه در سراسر جهان شراکت دارد و مدارک تحصیلی آنها در سطح بین المللی شناخته شده است. 

این دانشگاه دارای ثبت نام حدود 32000 دانشجو است و طیف وسیعی از گزینه های تحصیلی، از لیسانس تا دکترا، همراه با سایر برنامه های دانشگاهی مانند اراسموس و یادگیری مادام العمر را ارائه می دهد.

دانشگاه POLITEHNICA بخارست

با بیش از 190 سال تجربه، دانشگاه POLITEHNICA بخارست (UPB) بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه فنی در رومانی است که منبع اصلی متخصصان فنی در این کشور است. با ثبت نام حدود 23000 دانش آموز سالانه. UPB به فرآیندهای مدرن سازی مداوم و گفتگوی مداوم با صنعت آموزش در اروپا و سراسر جهان افتخار می کند.

آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست

آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست که در سال 1913 تأسیس شد، بین المللی شدن را در اولویت قرار می دهد و برنامه های مختلفی را (از مدرک لیسانس تا دکترا) به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ارائه می دهد. تقریباً 22000 دانشجو در 12 دانشکده خود ثبت نام می کنند که 700 نفر از آنها از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند. این نشان می دهد که تحصیل در رومانی می تواند برای مشتاقان تحصیل در اروپا، دارای ارزش باشد.

 این آکادمی خدمات مختلفی را به طور خاص برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، مانند گرایش، اقامت، راهنمایی شغلی و خدمات پزشکی. دانش‌آموزان همچنین این فرصت را خواهند داشت که در هر یک از 11 دوره زبان، از جمله رومانیایی، برای تجربه آموزشی فراگیرتر شرکت کنند.

تحصیل در رومانی

دانشگاه بیبز-بولیایی

دانشگاه Babes-Bolyai که در سال 1959 تأسیس شد، بزرگترین دانشگاه رومانی است که هر ساله بیش از 41000 دانشجو ثبت نام می کنند. دانشگاه Babes-Bolyai با ارائه دوره هایی به زبان های رومانیایی، مجارستانی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی، دانشگاهی فوق العاده قابل دسترس برای کسانی است که می خواهند در خارج از کشور در رومانی تحصیل کنند.

به خصوص با توجه به اینکه نرخ پذیرش آنها 90 تا 100 درصد از متقاضیان است. علاوه بر امکانات دانشگاهی، این دانشگاه خدمات غیر آکادمیک مانند مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی، برنامه های تبادل و دوره های آنلاین را نیز به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه فنی کلوژ-ناپوکا

دانشگاه فنی کلوژ-ناپوکا یک دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته است که در سال 1922 تاسیس شد و سالانه حدود 12500 نفر ثبت نام می کنند. این دانشگاه با داشتن بخش روابط بین‌الملل اختصاصی و بیش از 200 مشارکت بین دانشگاهی و تحرک دانشجویی، بین‌المللی‌سازی را در اولویت قرار می‌دهد. در کنار آموزش و بین المللی شدن، پژوهش نیز مورد توجه دانشگاه است.

دانشگاه الکساندر یوآن کوزا

دانشگاه الکساندر یوآن کوزا در سال 1860 تاسیس شد و اولین دانشگاه رومانیایی بود که فرآیند بولونیا را اجرا کرد که قابلیت مقایسه در استانداردها و کیفیت مدارک تحصیلی عالی را در کشورهای اروپایی تضمین می کرد و دانشجویان زیادی را برای تحصیل در رومانی جذب نمود.

این دانشگاه به ارائه آموزش قابل تنظیم افتخار می کند و همچنین اولین دانشگاه در رومانی است که رشته تحصیلی اصلی و فرعی را ارائه می دهد. دانشگاه Alexandru Ioan Cuza با بیش از 23000 دانشجو و 745 کارمند با بیش از 400 دانشگاه در سراسر جهان همکاری می کند و آن را به یک موسسه آموزشی در دسترس و مشهور بین المللی تبدیل می کند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین مراکز آموزش عالی امنیت سایبری

دانشگاه فنی Gheorghe Asachi Iasi

دانشگاه فنی Gheorghe Asachi در یاشی در سال 1813 تاسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین موسسات در رومانی تبدیل کرد. این دانشگاه دارای سنت مهمی در آموزش مهندسی، علمی و فرهنگی با تمرکز بر دسترسی و سازگاری با سایر دانشگاه های اروپایی از طریق سیستم بولونگا است. 

هر ساله حدود 17000 دانشجو مدرک مهندسی با کیفیتی را کسب می کنند که آنها را با مهارت هایی برای مشارکت در نوآوری، تحقیق و توسعه اقتصادی مجهز می کند.

دانشگاه غربی تیمیشوآرا

دانشگاه غربی تیمیشوآرا که در سال 1962 تأسیس شد، با بیش از 350 توافق نامه مبادله با برنامه ها و سازمان ها در سراسر جهان، و اعتبار از بسیاری از نهادهای دانشگاهی بین المللی، تمرکز زیادی بر بین المللی سازی دارد. این دانشگاه 19 برنامه تحصیل در رومانی را ارائه می دهد که به زبان های خارجی (انگلیسی، فرانسوی و آلمانی) در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شوند.

تحصیل در رومانی

دانشگاه پولیتنیکا تیمیشوآرا

دانشگاه پولیتنیکا تیمیشوآرا در سال 1920 تاسیس شد و یکی از شناخته شده ترین و بزرگ ترین دانشگاه های فنی در اروپای مرکزی و شرقی است که هر سال حدود 12000 دانشجو را ثبت نام می کند. برنامه های ارائه شده مطابق با سیستم بولونیا طراحی شده اند و بیش از 100 دانشجوی بین المللی سالانه یک کار را انجام می دهند.

شما می توانید برای تحصیل در رومانی و استفاده از امکانات این کشور اروپایی، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد