تحصیل در پرتغال

تحصیل در پرتغال

توسط : تیم محتوا
1,322

پرتغال با معماری باستانی و جاده های سنگفرش شده، یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپاست. این کشور همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. علاوه بر این، سرزمینی با سواحل طلایی است. این کشور شگفت انگیز، گزینه ای مناسب برای ادامه تحصیلات با سوابق عالی، هزینه پایین شهریه و میزان رضایت بالای دانشجویان است. در صورتی که قصد دارید برای تحصیل در پرتغال اقدام کنید، می توانید از خدمات و مشاوره 20پیمنت بهره مند شوید.

چرا تحصیل در پرتغال؟

یکی از امن ترین کشورهای اروپا برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در این کشور هستند. با بیش از 125 موسسه آموزش عالی خصوصی و دولتی است. همچنین، با کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و مراکش، تنها چند ساعت فاصله دارد. بنابراین، تحصیل در این کشور را به فرصتی یکبار در زندگی تبدیل می کند. 

ناگفته نماند که مدرک تحصیلی از دانشگاه های خارجی اهمیت زیادی دارد. در حالی که بسیاری از مردم اغلب کشورهای محبوب اروپایی مانند بریتانیا، فرانسه یا آلمان را انتخاب می کنند. برخی از کشورهای اروپایی مانند پرتغال هستند که نه تنها شهریه ارزان تری ارائه می دهند، بلکه آموزش با کیفیتی نیز ارائه می دهند.

پرتغال یکی از گزینه های برتر در بین دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. فرهنگ منحصر به فرد، تاریخ، و سیستم آموزشی شناخته شده جهانی آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است. کیفیت خوابگاه دانشجویی آن را به مکان مطلوب تری برای ادامه تحصیل تبدیل می کند.

تحصیل در پرتغال با امکانات فوق العاده و محیط زیبا، برنامه های کارشناسی ارشد عالی در زمینه هایی مانند مدیریت بازرگانی، مهندسی، روابط بین الملل. پرتغال یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال کشف یک کشور و همچنین کسب مهارت ها و تجربیات ارزشمند هستند.

تحصیل در پرتغال

آموزش عالی در پرتغال

آموزش عالی در پرتغال امروزه از فرآیند جهانی بولونیا پیروی می کند و از این رو دوره هایی را در سه دسته زیر ارائه می دهد:

•    کارشناسی (لیسانس)

•    فارغ التحصیل (کارشناسی ارشد)

•    گواهینامه های فوق لیسانس (دکترا).

موسسات آموزشی برای تحصیل در پرتغال دو نوع هستند که شامل سنتی و پلی تکنیک می شود. هر دو بیشتر به موسسات دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. دانشگاه های پلی تکنیک آموزش های حرفه ای و مبتنی بر شغل را در زمینه هایی مانند پزشکی، علوم طبیعی، اقتصاد و حقوق ارائه می دهند.

دانشگاه پورتو

دانشگاه پورتو دومین دانشگاه بزرگ پرتغال از نظر تعداد دانشجویان ثبت نام شده است. همچنین به دلیل داشتن یکی از برجسته ترین خروجی های تحقیقاتی در پرتغال شناخته شده است. این دانشگاه که در سال 1911 تأسیس شد، بیش از 30 هزار دانشجو دارد. علاوه بر این، نرخ پذیرش آن بیش از 50 درصد است.

دانشگاه لیسبون

برای تحصیل در پرتغال، این یکی از گزینه های مناسب است. دانشگاه لیسبون یک دانشگاه دولتی واقع در لیسبون، پرتغال است. دانشگاه لیسبون آموزش با کیفیتی ارائه می دهد و در سطح جهانی به دلیل تحقیقات، نوآوری و فرهنگ مدارس شناخته شده است. با تقریبا 50 هزار دانشجوی ثبت نام شده در دانشگاه، چندین برنامه تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

دانشگاه کاتولیک پرتغال

دانشگاه کاتولیک پرتغال یک دانشگاه خصوصی در لیسبون، پرتغال است. این یک موسسه مستقل از دانشگاه های دولتی است. تمام دوره های ارائه شده توسط دانشگاه کاتولیک پرتغال توسط اعتباربخشی ملی A3ES معتبر هستند.

پیشنهاد مطالعه:راهنما و نکات آمادگی تافل آنلاین

دوره های محبوب

دوره های زیادی برای دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در پرتغال وجود دارد. اکثر دانشجویان بین المللی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال را انتخاب می کنند. در اینجا تعدادی از محبوب ترین دوره ها در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور آورده شده است:

•    کارشناسی ارشد مهندسی زیست پزشکی

•    کارشناسی ارشد در امور مالی

•    کارشناسی ارشد مدیریت

•    کارشناسی ارشد مهندسی عمومی

•    کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر

فرآیند پذیرش

بیایید نگاهی به بخش ‌های مختلف زیر بیاندازیم که فرآیند پذیرش در دانشگاه‌ های پرتغال را تشکیل می‌دهند:

امتحان ورودی

برای تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در دانشگاهی در پرتغال، ممکن است نیاز باشد که در آزمون ورودی جداگانه شرکت کنید. متقاضیانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، می توانند با مشورت سفارت پرتغال در کشور خود، یک آزمون ورودی را بگذرانند.

زبان مورد نیاز

اکنون، برای پذیرش در دنیای آموزش و تحصیل در پرتغال، برخی از الزامات زبانی وجود دارد که باید رعایت کنید. موارد زیر معیارهای اساسی هستند.

1.    آیلتس آکادمیک

2.    C1 Advanced یا C2 Proficiency

3.    آکادمیک PTE

4.    تافل iBT

تحصیل در پرتغال

مدارک مورد نیاز

در مرحله بعد، مدارک زیر هنگام درخواست برای دانشگاهی در پرتغال مورد نیاز است.

•    فرم درخواست دانشگاه خاص

•    اثبات موفقیت در قبولی در آزمون ورودی

•    ریز نمرات دانشگاهی

•    بیانیه هدف/ انگیزه نامه

•    نمونه کارها

•    اثبات تکمیل پرداخت هزینه درخواست

•    نمرات نتایج آزمون زبان مانند آیلتس، تافل و غیره.

•    رزومه یا رزومه به روز شده

•    توصیه نامه

•    کپی پاسپورت

•    ارسال مقالات (در صورت درخواست دانشگاه)

•    کپی ویزای دانشجویی

پیشنهاد مطالعه:بهترین مراکز آموزش عالی امنیت سایبری

پذیرش های محبوب

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در پرتغال را دارند، باید از پذیرش ها آگاه باشند. دانشگاه های پرتغال دو پذیرش دارند:

1.    جلسه ابتدایی 1 نوامبر تا فوریه

2.    جلسه دوم 2 آوریل تا ژوئیه

دانش آموزان باید خود را با اطلاعیه های مربوط به پذیرش ها به روز نگه دارند تا اطمینان حاصل کنند که به موقع درخواست می کنند. مهلت درخواست به طور کلی به دانشگاه بستگی دارد. مهلت های عمومی در زیر ذکر شده است:

1.    اولین مهلت درخواست از آوریل تا مه

2.    مهلت درخواست دوم ژوئن تا جولای

3.    مهلت درخواست سوم از اوت تا سپتامبر

ویزای دانشجویی در پرتغال

اگر دانشجوی بین المللی هستید که قصد تحصیل در پرتغال را دارید، این ها انواع ویزا هستند.

•    نوع C برای محققین یا دانشجویانی که دوره ای را گذرانده اند (کمتر از 90 روز)

•    نوع D برای محققین یا دانشجویانی که دوره ای را می گذرانند (بیش از 90 روز)

هزینه تحصیل در پرتغال

بیایید ببینیم هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟ شهریه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال، به طور متوسط از 900 تا 6000 یورو  در سال متغیر است. برای دانشگاه های دولتی برای مدارک لیسانس: 550-1050 یورو 

برای مدرک کارشناسی ارشد: 500 - 2500 یورو در سال

این در حالی است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به میزان قابل توجهی بالاتر است. با این حال، در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا یا استرالیا هنوز پایین‌تر هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی حدود 7000 یورو در سال  است.

هزینه های زندگی

هزینه زندگی در پرتغال بسته به شهر بسیار متفاوت است. اگر کسی در پایتخت ساحلی لیسبون یا در یک مرکز توریستی مانند آلگاروه زندگی کند، هزینه های زندگی و تحصیل در پرتغال در برخی از مناطق کشور، بیشتر خواهد بود. با وجود این بی نظمی ها در هزینه ها، هزینه کلی زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر در اروپای غربی بسیار کمتر است.

مسکن دانشجویی در پرتغال

پرتغال برای دانشجویان بین المللی گزینه هایی مانند اقامتگاه های متعلق به دانشگاه، آپارتمان های خصوصی و سالن های دانشجویی که توسط شرکت های خصوصی اداره می شود، گزینه های مختلفی را ارائه می دهد. میانگین هزینه های مسکن دانشجویی و گزینه های اسکان را ذکر کرده ایم

اقامتگاه های دانشجویی متعلق به دانشگاه 400 یورو در ماه

اجاره یک اتاق یا آپارتمان خصوصی 300 تا 400 یورو در ماه

سالن های دانشجویی توسط مراکز بین المللی از 595 یورو در ماه اداره می شود.

تحصیل در پرتغال

بورسیه ها

تعدادی بورسیه به دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در پرتغال ارائه می شود: 

بنیاد علم و فناوری: (FCT) کمک های مالی تحقیقاتی پروژه محور در زمینه های علم و فناوری.

Instituto Camoes  : که بورسیه تحصیلی برای تحصیل در زبان و فرهنگ پرتغالی ارائه می دهد.

اداره کل آموزش عالی: (DGES) بورسیه های مبتنی بر شایستگی برای همه برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط موسسات فردی.

بورسیه ها و کمک های مالی معمولاً برای دانشجویان کارشناسی ارشد در دسترس است، با این حال، مقداری بودجه برای دانشجویان کارشناسی ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت بورسیه تحصیلی، می توانید با کارشناسان 20پیمنت مشورت نمایید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رومانی

چشم انداز شغلی

برخی از حوزه های اصلی حرفه ای در پرتغال در زیر آورده شده است. اینها پرتقاضاترین مشاغل برای افراد بین المللی است که تحصیل در پرتغال را انتخاب کردند.

•    حسابداران

•    مدیران پروژه

•    مهندسین تست موبایل

•    سرپرستان تیم

•    نمایندگان فروش

•    خدمه رستوران

•    نمایندگی های پشتیبانی مشتری

•    آژانس معاملات املاک

•    مترجمان 

•    توسعه دهندگان وب (بک اند و فرانت اند)

جمع بندی

پرتغال یک مقصد تحصیلی نسبتا مقرون به صرفه و خوب است. وقتی صحبت از تحصیل در پرتغال می شود، مدرک کارشناسی می تواند از 550 تا 1050 یورو در سال باشد. خارجی ها می توانند در پرتغال تحصیل کنند. در واقع، این یکی از جذاب ترین مقاصد در اروپا است. برای آنکه بتوانید با برنامه ای مناسب و آگاهی کامل از شرایط تحصیل در این کشور اقدام کنید، توصیه می شود با کارشناسان 20پیمنت مشورت نمایید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد