بهترین دانشگاه های مالزی

بهترین دانشگاه های مالزی

توسط : تیم محتوا
1,423

مالزی که از دو توده خشکی اصلی، شبه جزیره و بورنئو تشکیل شده است و به یک اندازه به خاطر پایتخت جهانی و جنگل های بارانی غنی از حیات وحش شهرت دارد. در مقابل، کوالالامپور، پایتخت این کشور یک کلان شهر شلوغ است که اغلب به عنوان پله ای برای بسیاری دیگر از مقاصد اصلی جنوب آسیا استفاده می شود. افق چشمگیر شهر با برج های نمادین پتروناس تنها یکی از جاذبه های این کشور است. غذاهای خیابانی فوق‌العاده محبوب هستند و می‌توانید انتظار غذاهای متنوع با تأثیرات هندی، چینی و مالایی را داشته باشید. در میان همه اینها، برخی از بهترین دانشگاه ‌های مالزی برجسته هستند که در زیر بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده برای رتبه‌بندی دانشگاه جهانی ۲۰۲۳ فهرست کرده‌ایم.

دانشگاه های بین المللی مالزی

تعداد دانشجویانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند به دلیل تمایل به تحصیل در دانشگاه های درجه یک جهانی روز به روز بیشتر می شود. علاوه بر این، از آنجایی که دانشگاه های بین المللی دارای امکانات بیشتر و اساتید و اساتید مجرب هستند، مقصد مناسبی برای دانشجویان نخبه ای است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند.

اگرچه دانشگاه های بین المللی بسیار زیادی در دنیا وجود دارد، اما بسیاری از دانشجویان با بودجه پایین به دلیل شهریه و هزینه های بالای خود از تحصیل و یادگیری محروم هستند. بنابراین، بهترین دانشگاه ‌های مالزی بین المللی، مقرون به صرفه، انتخاب مناسبی برای چنین دانشجویانی هستند.

مالزی یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است زیرا یکی از مراکز منطقه ای و بین المللی در حال توسعه است و به یک هدف انگیزشی برای جذب 250000 دانشجوی بین المللی تا سال 2025 تبدیل شده است. دانشگاه های مالزی هم در رتبه بندی های منطقه ای و جهانی و هم در موسسات بومی حضور قدرتمندی دارند. 

در کشور نیز با گزینه های رو به رشد در پردیس های شعبه بین المللی مرتبط هستند، بسیاری از آنها بر اساس توسعه جدید EduCity هستند. محبوب ترین دانشگاه های مالزی در جدول زیر فهرست شده اند که در بهترین شهرهای دانشجویی مالزی قرار دارند.

بهترین دانشگاه های مالزی

دانشگاه مالایا (UM)

UM (دانشگاه مالزی) بالاترین رتبه دانشگاه مالزی و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در بزرگترین شهر و پایتخت فدرال مالزی، کوالالامپور واقع شده است. به عنوان بهترین دانشگاه ‌های مالزی و قدیمی ترین دانشگاه در این کشور، UM در سال 1949 تاسیس شد، با ادغام چندین کالج در سنگاپور وجود داشته است. این رشته طیف وسیعی

از موضوعات را ارائه می دهد که در آن بیش از 14580 دانشجوی مقطع کارشناسی و بیش از 13700 در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند.

بر اساس آخرین به روز رسانی رتبه بندی دانشگاه QS در سال 2022، دانشگاه مالایا در رتبه هشتم آسیا و 65 در جهان قرار گرفت. این یک انتخاب شناخته شده در بین دانشجویان بین المللی است، عمدتاً برای رشته های تحصیلات تکمیلی. حدود 20 درصد از دانشجویان در مالزی از خارج از کشور هستند.

دانشگاه مالایا، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در کوالالامپور، قدیمی‌ترین دانشگاه مالزی است که در سال 1905 تأسیس شد. این دانشگاه که در ابتدا برای رفع کمبود پزشک در کشور تأسیس شد، جایگاه خود را به عنوان یک دانشکده پزشکی پیشرو حفظ کرده است.

همچنین مدارک لیسانس را تا مقطع دکترا در طیف وسیعی از رشته های دیگر از جمله اقتصاد، حقوق، مهندسی، حسابداری، زبان شناسی و آموزش ارائه می دهد. این که یکی از بهترین دانشگاه ‌های مالزی است، همچنین با چندین مؤسسه در سراسر جهان، با پیوندهایی به استرالیا، فرانسه، ژاپن و بریتانیا همکاری می کند.

دانشگاه پوترا مالزی (UPM)

در سال 1931، دانشگاه پوترا مالزی به عنوان دانشکده کشاورزی تأسیس شد. این مدرسه که در زمینی به مساحت 22 جریب در سردنگ ساخته شده بود، دو برنامه ارائه می کرد. یک برنامه سه ساله دیپلم و یک برنامه گواهینامه یک ساله. به عنوان یک دانشگاه، UPM در سال 1971 تاسیس شد.

دانشگاه پوترا مالزی یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سردانگ، جنوب کوالالامپور واقع شده است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه QS، UPM در رتبه 27 آسیا و 143 در سراسر جهان قرار دارد. دانشگاه پوترا مالزی به عنوان یک کالج کشاورزی شروع به کار کرد و همچنان بر تحقیق و تدریس در زمینه های کشاورزی و جنگلداری تمرکز دارد.

 اما رشد کرده است تا به یک دانشگاه جامع با دوره هایی در تمام زمینه های دانشگاهی تبدیل شود. پذیرش قابل توجهی دارد که با سایر دانشگاه های پیشرو در مالزی قابل مقایسه است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در ایسلند

دانشگاه Kebangsan مالزی (UKM)

دانشگاه کبانگ ساان مالزی (UKM) که اغلب به عنوان دانشگاه ملی مالزی بهترین دانشگاه ‌های مالزی شناخته می شود، در بین بهترین دانشگاه های مالزی (NUM) در رتبه سوم قرار دارد. این دانشگاه مانند بسیاری از دانشگاه‌های پیشرو مالزی، مؤسسه‌ای با حمایت عمومی با تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که دوره‌های متنوعی را با تمرکز تحقیقاتی قوی ارائه می‌دهد. 

بانگی، شهر کوچکی در منطقه سلانگور در جنوب کوالالامپور، محل پردیس اصلی دانشگاه است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه QS آسیا، دانشگاه Kebangsaan مالزی در رتبه 33 قرار گرفت، در حالی که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، در سال 2022 برابر با 144 رتبه بود.

 همچنین در رتبه بندی QS Best 50 Under ، رتبه بندی برترین های جهان، فهرست شده است. این دانشگاه از نظر جذب اعضای هیئت علمی بین المللی بسیار خوب عمل می کند و در رتبه دوازدهم آسیا در این معیار قرار دارد، دو رتبه جلوتر از دانشگاه مالایا.

این که یکی از بهترین دانشگاه ‌های مالزی از سه دانشکده به سیزده دانشکده، سیزده موسسه تحقیقاتی عالی و دو سازمان تجاری به نام UKM Holdings Sdn افزایش یافته است Bhd UKM Technology Sdn.، از ابتدای پیدایش. بنابراین نه تنها از نظر اندازه، بلکه از نظر شهرت نیز افزایش یافته و به یک موسسه تحقیقاتی با مراکز تحقیقاتی مختلف تبدیل شده است.

بهترین دانشگاه های مالزی

دانشگاه علوم مالزی (USM)

دانشگاه علوم مالزی (USM) در سال 1969 به عنوان چهارمین دانشگاه در کشور تاسیس شد و یکی از بزرگترین دانشگاه های مالزی است. قبلاً به عنوان دانشگاه پولائو پینانگ شناخته می شد. در سال 1971، USM از محله های موقت کالج تربیت معلم مالایا در بوکیت گلوگور به پردیس فعلی 416.6 هکتاری خود در Minden، در حدود 9.7 کیلومتری جورج تاون نقل مکان کرد.

علوم طبیعی، علوم کاربردی، علوم پزشکی و بهداشت، علوم دارویی، علوم و فناوری ساختمان، علوم اجتماعی، علوم انسانی و آموزش از جمله موضوعاتی هستند که در این مرکز، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ‌های مالزی ارائه می شوند. اینها برای تقریباً 30000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در 17 مدرسه دانشگاهی در پردیس اصلی در پنانگ در دسترس است.

 شش مدرسه در پردیس مهندسی در Nibong Tebal (تقریباً 50 کیلومتر از پردیس اصلی)؛ و 3 در پردیس سلامت در Kubang Kerian، Kelantan (تقریباً 300 کیلومتر از پردیس اصلی وجود دارد.  USM  بر اساس رتبه بندی دانشگاه QS سی و پنجمین دانشگاه برتر آسیا و صد و چهل و هفتمین دانشگاه برتر جهان است.

 Universiti Sains Malaysia یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد. پردیس اصلی آن در جورج تاون در جزیره پنانگ است و دو پردیس دیگر در ضلع غربی و شرقی سرزمین اصلی شبه جزیره مالزی متخصص در مهندسی و مراقبت های بهداشتی هستند. 

دانشگاه ساینس، به عنوان بهترین دانشگاه ‌های مالزی، دارای بیشترین تعداد مقالات تحقیقاتی منتشر شده به ازای هر عضو هیئت علمی در مالزی و همچنین دومین رتبه از نظر تعداد استنادات تحقیقاتی در هر نشریه (پس از دانشگاه مالزی ساراواک) است که نشان دهنده وضعیت آن به عنوان یکی از موسسات تحقیقاتی برتر در کشور است. 

پیشنهاد مطالعه:آزمون بین المللی تیمز  Timss

دانشگاه فناوری مالزی (UTM)

دانشگاه فناوری مالزی یک موسسه مهندسی و فناوری دولتی با دو پردیس اصلی است: یکی در پایتخت فدرال کوالالامپور و دیگری در جوهور باهرو، شهری در انتهای جنوبی سرزمین اصلی مالزی. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در موضوعات مختلف ارائه می دهد. 

اکثر آنها در مهندسی و فناوری هستند، اما دانشکده های دیگری نیز به علوم، علوم زیستی و مهندسی پزشکی، مدیریت و منابع انسانی اختصاص داده شده است. در آخرین رتبه بندی دانشگاه QS، دانشگاه فناوری مالزی در رتبه 38 آسیا و 203 در جهان قرار دارد.

دانشگاه اوتارا مالزی (UUM)

دانشگاه اوتارا مالزی که بیشتر در سینتوک، کداه مستقر است، اما همچنین دارای یک پردیس غیرمسکونی در کوالالامپور است، در رتبه 98 آسیا و 511-520 در جهان قرار دارد. این موسسه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ‌های مالزی در سال 1984 به عنوان اولین و تنها موسسه به طور کامل به آموزش مدیریت تاسیس شد.

 پردیس اصلی آن یک املاک عظیم به وسعت 1061 هکتار است که با مناظر خیره کننده احاطه شده است، با 107 هکتار جنگل برای عموم باز است و امکاناتی از جمله زمین گلف، پیست کارتینگ، و مرکز سوارکاری. دانشگاه اوتارا به عنوان دانشگاه دولتی، از سال 1984 فعالیت خود را شروع کرده است. سه دانشکده این دانشگاه بر تجارت، هنر و علوم، و حقوق، دولت و مطالعات بین المللی تمرکز دارند.

 اکثر برنامه‌های کارشناسی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و انتظار می‌رود که دانش‌آموزان در آزمونی برای اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی شرکت کنند. شما همچنین باید زبان مالایی را در طول دوره تحصیلی خود یاد بگیرید و در پایان دوره بر روی آن تست خواهید گرفت.

بهترین دانشگاه های مالزی

دانشگاه Universiti Teknologi Petronas

Universiti Teknologi Petronas  یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که در سال 1997 تأسیس شد. این دانشگاه متعلق به شرکت نفت و گاز مالزیایی Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS) است. این دانشگاه در کنار پتروناس برای انجام تحقیقات در شش زمینه کلیدی کار می کند که شامل ساختمان های خودپایدار، زیرساخت های حمل و نقل، تجزیه و تحلیل سلامت، بازیابی هیدروکربن، مدیریت آلاینده ها و سیستم های مستقل می شود. 

همچنین در سری اسکندر، شهری در غرب مالزی واقع شده است. در این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ‌های مالزی، دو دانشکده در مقطع کارشناسی وجود دارد: دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده علوم و فناوری اطلاعات. مرکز مطالعات بنیادی و همچنین مرکز مطالعات تکمیلی نیز وجود دارد.

دانشگاه فناوری پتروناس با رتبه 72 در آسیا و 414 در جهان، یکی از جدیدترین دانشگاه های مالزی است که تنها 25 سال پیش در سال 1997 تاسیس شده است. پتروناس، تجارت ملی نفت و گاز مالزی، مالک این موسسه است که ارائه می دهد. طیف گسترده ای از برنامه های مهندسی، علمی و فناوری متمرکز بر صنعت در تمام سطوح تحصیلی. در سیستم درجه بندی QS Stars، به طور کلی پنج ستاره، با پنج ستاره برای آموزش، امکانات، قابلیت استخدام و بین المللی شدن دریافت می کند.

دانشگاه تیلور

دانشگاه تیلور به عنوان برترین دانشگاه خصوصی در مالزی و آسیای جنوب شرقی رتبه بندی شده است و آن را در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار می دهد. عمدتاً در سوبانگ جایا، سلانگور، مالزی واقع شده است. بر اساس رتبه بندی QS در سال 2022، دانشگاه تیلور در آسیا رتبه 53 و در جهان رتبه 284 را به خود اختصاص داده است. 

این همچنین یکی از معدود دانشگاه های آسیایی و یکی از بهترین دانشگاه ‌های مالزی است که برای آموزش آنلاین دارای رتبه 5 ستاره است. دانشگاه تیلور به دلیل مدیریت مهمان‌نوازی و اوقات فراغت شهرت دارد. زیرا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS توسط Subject 2022 رتبه 16 را در جهان برای موضوع مدیریت مهمان‌نوازی و اوقات فراغت کسب کرده است تا از جایگاه خود به عنوان بالاترین رتبه دانشگاه مالزی در جهان برای پنجمین دفاع کند. زمان پشت سر هم

دانشگاه سان وی

به عنوان یکی از دانشگاه های خصوصی پیشرو در مالزی، دانشگاه سان وی یک موسسه غیرانتفاعی است که از شرکت پشتیبانی می کند، بر کیفیت آموزش تمرکز می کند و مشکلات کلیدی جهانی را در نظر می گیرد. بر اساس رتبه بندی جهانی QS در سال 2022، دانشگاه تیلور رتبه 121 در آسیا و 651-700 در جهان را به خود اختصاص داده است. 

در نسخه 2022، دانشگاه سان وی در بین 18 درصد برتر رتبه بندی دانشگاه QS آسیا در سال 2022 عمل کرد. همچنین در بین بهترین دانشگاه ‌های مالزی رتبه 31 را دارد. این دانشگاه دارای 67 رشته و متشکل از حدود هشت هزار دانشجو است که تقریباً یک هزار نفر از خارج از مالزی هستند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در پرتغال

دانشگاه فناوری و نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APU)

APU (دانشگاه فناوری آسیا پاسیفیک) یک دانشگاه خصوصی در مالزی است که در سال 1993 به عنوان کالج دانشگاه فناوری و نوآوری آسیا اقیانوسیه پس از اعطای وضعیت کالج دانشگاهی در آسیا و اقیانوسیه تشکیل شد. بر اساس رتبه بندی جهانی QS در سال 2022، APU رتبه 121 در آسیا و 651-700 در جهان را دارد.

دانشگاه USCI

UCSI (Universal Commercial Services, Inc) یک دانشگاه خصوصی در کوالالامپور، مالزی است که در سال 1986 تاسیس شد. طبق رتبه بندی دانشگاه QS در سال 2022، این دانشگاه در رتبه 77 در آسیا و 284 در جهان قرار دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ‌های مالزی اولین مؤسسه خصوصی در مالزی شناخته شده توسط مؤسسه و دانشکده آکچوئر (IFoA)، انگلستان شناخته شده است. 131 دوره و بیش از 12000 دانشجو از 110 کشور مختلف ارائه می دهد.

بهترین دانشگاه های مالزی

سایر دانشگاه های برتر مالزی

•    MARA فناوری دانشگاه (UiTM)

•    دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (IIUM)

•    دانشگاه چند رسانه ای (MMU)

•    دانشگاه مدیریت و علوم

•    دانشگاه فناوری خلاق Limkokwing

•    دانشگاه مالزی پرلیس، دانشگاه مالزی صباح (UMS)

•    دانشگاه ملی تناگا (UNITEN)

•    و دانشگاه مالزی ساراواک (UMS)

به طور خلاصه، بر اساس رتبه بندی دانشگاه های QS، دانشگاه های دولتی و خصوصی با رتبه خوبی در مالزی وجود دارد. در بین دانشگاه های دولتی، UM در سال 2023 به رتبه برتر دست یافت که در رتبه 70 جهان قرار دارد. 

همچنین دانشگاه های تیلور و UCSI در رتبه 284 بهترین دانشگاه ‌های مالزی در قالب خصوصی در سال 2023 قرار گرفتند. همچنین از نظر حضور، دانشگاه مالایا که در سال 1949 تأسیس شده است، قدیمی ترین دانشگاه مالزی است و USM و UPM در رتبه دوم و به ترتیب مقام های سوم.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رومانی

جمع بندی

دانشگاه مالایا (UM)، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در کوالالامپور، بالاترین رتبه در این کشور است. شماره 70 بر اساس رتبه بندی جهانی QS در سال 2023. بر اساس رتبه بندی جهانی QS در سال 2023، دانشگاه تیلور و دانشگاه UCSI که هر دو در رتبه 284 قرار دارند، بهترین دانشگاه ‌های مالزی هستند.

به دلایل خوب، مدارک تحصیلی کسب شده در مالزی، از مهدکودک تا دانشگاه، در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شود. بزرگترین و معتبرترین موسسه در مالزی دانشگاه پوترا مالزی است که یک دانشگاه چند رشته ای است. برای درخواست پذیرش از این دانشگاه ها، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد