بهترین دوره های رایگان لینوکس برای مبتدیان

بهترین دوره های رایگان لینوکس برای مبتدیان

توسط : تیم محتوا
1,512

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا Command-Line هنوز در حال استفاده است، حتی زمانی که صدها رابط کاربری گرافیکی و ابزار مناسب موجود است؟ همه در دنیای برنامه نویسان در یک چیز موافق هستند. Command-Line  بسیار قدرتمندتر از هر رابط کاربری گرافیکی است. از نظر سرعت و بیان، تجربه غنی تری را ارائه می دهد. در اینجا به معرفی بهترین دوره های رایگان لینوکس می پردازیم

سیستم عامل محبوب لینوکس

می توان گفت یکی از محبوب ترین سیستم های عامل جهت اجرای برنامه های سرور، لینوکس است. تقریباً همه برنامه ‌های جاوا که روی لینوکس اجرا می ‌شوند و تعدادی از آنها را که در ویندوز به عنوان سرویس اجرا می‌شوند، ممنوع کرده ‌اند.

اگر برنامه‌های مستقل مانند IDE یا ابزار را حذف کنید، بیشتر برنامه‌های جاوا در دنیای واقعی مانند درگاه های پرداخت، سیستم‌ های معاملاتی و سایر برنامه‌های مالی روی لینوکس اجرا می‌شوند. به همین دلیل است که برای هر برنامه نویس حرفه ای فناوری اطلاعات یا توسعه دهنده، یادگیری و درک لینوکس، هم سیستم عامل و هم Command-Line، بسیار مهم است.

لینوکس به عنوان یکی از مهم ترین مهارت ها است. بهترین دوره های رایگان لینوکس نه تنها شما را قدرتمندتر می کند و با تشویق شما به نوشتن اسکریپت، اتوماسیون زیادی را آموزش می دهد، بلکه برای بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات ضروری است، به عنوان مثال از مهندسان، توسعه‌دهندگان و مدیران سیستم پشتیبانی. 

همچنین این یکی از ابزارهای ضروری برای برنامه نویسان است که بدون دانستن لینوکس به سختی می توانند بفهمند روی برنامه ای که روی لینوکس اجرا می شود چه می گذرد. همچنین یک برنامه نویس خوب را از یک برنامه نویس متوسط جدا می کند. یک برنامه نویس خوب اغلب در دستورات لینوکس نیز خوب است.

اگر می خواهید لینوکس یا یونیکس، سیستم عامل را یاد بگیرید، بهترین دوره های رایگان لینوکس را انتخاب کنید. در این مقاله، برخی از دوره ‌های رایگان لینوکس را که می ‌توانید به صورت آنلاین برای یادگیری لینوکس با سرعت و زمان خود بیاموزید، به اشتراک می‌گذاریم.

برخی از این دوره ها رایگان هستند اما به این معنی نیست که کیفیت پایینی دارند. آنها یک نمای کلی زیبا از بسیاری از مفاهیم ضروری لینوکس، از جمله Command-Line لینوکس و دستورات ضروری مانند find، grep، sed، curl و chmod را ارائه می دهند.

البته، آنها به اندازه برخی از دوره های پولی موجود در اینجا جامع نیستند، اما هنوز هم می توانید از آنها برای شروع آموزش لینوکس خود استفاده کنید. اگر بدتان نمی‌آید که برای یادگیری چیزی به ارزش لینوکس پول کمی بپردازید، به شما توصیه می‌کنیم دوره آموزش لینوکس را با پرداخت حق اشتراک کامل کنید.

بهترین دوره های رایگان لینوکس برای مبتدیان

10 بهترین و رایگان دوره آموزشی آنلاین برای یادگیری لینوکس

برای یادگیری و تسلط بر مفاهیم لینوکس می توانید ابتدا در بهترین دوره های رایگان لینوکس شرکت کنید و سپس آن کتاب ها را بخوانید. هنگامی که ایده خوبی دارید، می توانید یک پروژه را شروع کنید. نوشتن یک اسکریپت پوسته یا چیزی که دانش شما را به سطح بعدی برساند.

این مقاله شامل دوره هایی برای یادگیری سیستم عامل لینوکس است. هر کسی که می‌خواهد لینوکس را یاد بگیرد می‌تواند از این دوره‌های رایگان استفاده کند، اما برای توسعه‌دهندگان، QA، مدیران سیستم و برنامه‌نویسان مناسب‌تر است.

تسلط بر لینوکس

این بهترین دوره های رایگان لینوکس آنلاین برای یادگیری  Udemy در سال 2022 است. این دوره آموزشی آنلاین Udemy ایجاد شده توسط Ziyad Hiya، Command-Lineلینوکس را از ابتدا با رویکرد پروژه محور به شما آموزش می دهد.

در این دوره آموزشی، یاد می گیرید که دستورات لینوکس چیست و چگونه ساختار آن ها به گونه ای است که می توانید بینش ارزشمندی در مورد نحوه کار با Command-Lineلینوکس به دست آورید، نه اینکه صرفاً دستورات را به خاطر بسپارید.

مفاهیم مهمی مانند:

•    تفاوت بین ترمینال لینوکس و پوسته

•    دستور ورودی و خروجی

•    تغییر مسیر داده ها

•    اتصال دستورات لینوکس به یکدیگر برای ایجاد خطوط لوله داده پیچیده.

و بسیاری از مفاهیم مفید دیگر که به شما مهارت های اساسی را می دهد تا با اطمینان از Command-Lineبرای انجام هر کاری که می خواهید استفاده کنید. هنگامی که در بهترین دوره های رایگان لینوکس تنظیمات خود را انجام دادید، این دوره دستورات پایه لینوکس مانند نحوه ایجاد و انتقال فایل ها و دایرکتوری ها، نحوه بایگانی و فشرده سازی فایل ها، نحوه ترکیب دو یا چند دستور با استفاده از لوله ها، و نحوه تغییر مسیر خروجی به یک را به شما آموزش می دهد. می توانید در بهترین دوره های رایگان لینوکس شرکت کنید یا دوره های پولی آن را انتخاب نمایید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین گیفت کارت های خرید بازی

Command-Lineلینوکس 

این یک دوره آموزشی عالی برای یادگیری Command-Lineلینوکس است. Command-Lineیک ابزار فوق العاده مفید برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان است. اگر می خواهید وارد Ruby on Rails، سفارشی سازی یونیکس و موارد دیگر شوید، یادگیری Command-Lineبه شما کمک زیادی می کند در بهترین دوره های رایگان لینوکس، اکثر دستورات ضروری لینوکس مربوط به مدیریت فایل، مدیریت فرآیند، مدیریت سیستم و غیره را خواهید آموخت.

دوره Command-Lineعمدتاً برای کاربران لینوکس است، اما کاربران مک نیز می توانند بهره مند شوند، اگرچه همه چیز برای آنها قابل اجرا نیست. برای مبتدیان، Command-Lineممکن است دشوار و پیچیده به نظر برسد و ممکن است نشستن و یادگیری به تنهایی سخت باشد و اینجاست که این دوره پیشرفت می کند. 

این به شما یاد می دهد که چگونه از Command-Lineاستفاده کنید و از چیزهای خسته کننده و غیر ضروری که ممکن است هرگز استفاده نکنید را پشت سر بگذارید.

اصول Command-Lineلینوکس

این یک دوره مقدماتی برای Command-Lineلینوکس است. هم برای مبتدیان لینوکس و هم برای کاربران پیشرفته لینوکس عالی است. اگر مبتدی هستید این بهترین دوره های رایگان لینوکس شماست. شما با چیزهای اساسی در مورد این ابزار در لینوکس آشنا خواهید شد. 

همچنین، می توانید این کار را با استفاده از سرعت x2 انجام دهید. نیمی از وقت شما را صرفه جویی می کند و به هر حال می توانید بدون از دست دادن چیزی آن را کامل کنید.

بهترین دوره های رایگان لینوکس برای مبتدیان

 آموزش ها و پروژه های لینوکس

این یک دوره آموزشی رایگان عالی دیگر در لینوکس است که توسط شخصی که بیش از 25 سال در لینوکس کار کرده است. نویسنده Jason Cannon حرفه فناوری اطلاعات خود را در اواخر دهه 1990 به عنوان یک مهندس سیستم یونیکس و لینوکس آغاز کرده است و او برخی از تجربیات خود را در این دوره ها به اشتراک می گذارد.

در بهترین دوره های رایگان لینوکس ، برخی از وظایف عملی در لینوکس را یاد خواهید گرفت. نحوه نصب گواهی SSL در CentOS Linux و Apache، نحوه بارگیری تعادل HTTP و ترافیک وب با استفاده از Nginx و نحوه پیکربندی MySQL Master-Slave Replication در لینوکس اوبونتو.

این کارهای عملی به شما کمک می کند تا در لینوکس وارد شوید و به شما اعتماد به نفس کار در سرورهای واقعی را می دهد.

Vim Masterclass

آیا می دانستید که کارآمدترین متخصصان Command-Lineاز ویژگی های قدرتمند ویرایشگر متن Vim استفاده می کنند؟ مشکل این است که اگر می‌خواهید با Vim واقعاً خوب شوید، اگر می‌خواهید خودتان آن را یاد بگیرید، زمان بسیار زیادی از شما می‌گیرد.

این دوره کوتاه ترین مسیر را برای یادگیری اصول اولیه در اختیار شما قرار می دهد. همچنین سریع ترین راه را برای یادگیری پیشرفته ترین ویژگی ها را به عنوان بهترین دوره های رایگان لینوکس در اختیار شما قرار می دهد.

Bash برای برنامه نویسان

برای مبتدیان، ممکن است درک زیبایی آن سخت باشد و تغییر از یک رابط تعاملی به یک کادر خالی با علامت «$» که نشان می دهد مدام از کاربر می خواهد تا اگر می خواهید کاری را انجام دهید، دستورات پیچیده را وارد کند، کمی چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل است که این دوره را به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به ترس توسعه‌دهنده جوان از استفاده از این ابزار کمک کند. هدف این دوره کمک به شما برای تسلط قوی بر لینوکس است که عمدتاً بر BASH تمرکز دارد.

شما در بهترین دوره های رایگان لینوکس، هر دو جنبه نظری و عملی را یاد خواهید گرفت. ابتدا مجموعه ای از مفاهیم لازم برای درک چیزها را یاد می گیرید و سپس دستورات بسیار خوبی را مطالعه می کنید تا کارهای مفیدی را از آنها انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های خرید سرور مجازی(VPS)

بررسی اجمالی فنی لینوکس Red Hat Enterprise 

این یک دوره رایگان لینوکس از خود Red Hat است. در این دوره آموزشی رسمی Red Hat، Steve Bonneville، معمار برنامه درسی فنی برای آموزش Red Hat، اصول اولیه لینوکس را به شما آموزش می‌دهد و تکنیک‌های عملی اولیه استفاده از لینوکس و وظایف مدیریت سیستم را برای متخصصان فناوری اطلاعات نشان می‌دهد.

از آنجایی که لینوکس برای میزبانی برنامه های سمت سرور استفاده می شود، در فضای ابری و همچنین روی کانتینرهایی که برنامه های کاربردی را در مراکز داده میزبانی می کنند، به یکی از فناوری های ضروری برای متخصصان فناوری اطلاعات تبدیل شده است و همان ها علاقه مند به بهترین دوره های رایگان لینوکس هستند.

پس از اتمام این دوره رایگان لینوکس، درک خوبی از سیستم عامل لینوکس خواهید داشت. سخنرانی‌ها و نمایش‌های کوتاه توزیع، پوسته، هسته، فضای کاربر، سلسله مراتب فایل، مجوزها و موارد دیگر را پوشش خواهند داد.

لینوکس را در مک یا ویندوز بیاموزید (دوره آنلاین رایگان)

اگر می خواهید Command-Lineلینوکس را یاد بگیرید اما اتفاقاً روی مک یا ویندوز کار کردید، این دوره آموزشی عالی برای شماست. در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید یک سرور لینوکس اوبونتو را در VirtualBox راه اندازی کنید تا طعم Command-Lineلینوکس را در مک یا خود ویندوز بچشید.

این اولین قدم برای یادگیری دستورات لینوکس است، به خصوص اگر بیشتر کار خود را در مک یا ویندوز انجام می دهید. اگرچه برای متخصص شدن در Command-Lineلینوکس زمان زیادی می‌طلبد، اما داشتن یک راه‌اندازی آزمایشی بهترین راه برای آزمایش این دستورات توسط خودتان در بهترین دوره های رایگان لینوکس است.

همچنین استفاده از VM به عنوان جعبه مجازی در مک یا ویندوز ایده ای مطمئن است زیرا می توانید به راحتی آن را حذف کرده و در صورت بروز مشکل دوباره شروع کنید و مهمتر از آن، می توانید بدون اتصال به اینترنت به صورت آفلاین کار کنید.

جمع بندی

در دنیای امروز، لینوکس به طور گسترده در زیرساخت‌های اینترنتی که سرورهای وب، زیرساخت‌های عمومی ابری مانند Amazon AWS و ابرهای خصوصی در حال اجرا بر روی OpenStack را تامین می‌کند، استفاده می‌شود.

بنابراین اگر بتوانید قبل از شروع کار بر روی سرورهای ابری، تجربه اولیه ای را در سیستم عامل لینوکس به دست آورید، واقعا ارزشش را دارد. بهترین دوره های رایگان لینوکس می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در صورتی که تصمیم دارید برای تکمیل آموزش های خود، اشتراک این دوره ها را پرداخت کنید، از خدمات 20پیمنت استفاده نمایید.

بهترین دوره های رایگان لینوکس برای مبتدیان

9. اصول سیستم عامل لینوکس (رایگان)

این دوره برای مبتدیان مطلق است. آیا تا به حال خواسته اید به زبان بسیار ساده پاسخ سوالات زیر را بدانید:

لینوکس چیست و چگونه کار می کند؟

چرا لینوکس مهم است؟

هدف از یک سیستم عامل چیست؟

چگونه لینوکس به بخش بزرگی از صنعت فناوری اطلاعات تبدیل شد؟

اگر پاسخ شما مثبت است، پس این دوره برای شما مناسب است. هدف ما از این دوره ارائه یک مقدمه ساده و مفهومی با مبانی لینوکس به عنوان یک سیستم عامل است.

این لینک برای پیوستن به این دوره است - اصول سیستم عامل لینوکس

آموزش رایگان لینوکس - اصول سیستم عامل لینوکس

این دوره برای مبتدیان مطلق است. آیا تا به حال خواسته اید که به زبان بسیار ساده، پاسخ…

پیشنهاد مطالعه:بهترین کمپین های تبلیغاتی B2B

udemi.com

10. Bootcamp مدیریت لینوکس: از مبتدی به پیشرفته بروید

این یک دوره عالی برای یادگیری Red Hat Linux و CentOS است: از مهارت های مورد نیاز برای شروع حرفه ای به عنوان مدیر سرور لینوکس یا مدیر لینوکس استفاده کنید!

در پایان این دوره، مهمترین و اساسی ترین مفاهیم مدیریت سرور لینوکس را به طور کامل درک خواهید کرد. مهمتر از آن، شما قادر خواهید بود از این مفاهیم در موقعیت های عملی دنیای واقعی استفاده کنید.

شما می توانید انواع سیستم های لینوکس را پیکربندی، نگهداری و پشتیبانی کنید. حتی می توانید از مهارت هایی که آموخته اید برای تبدیل شدن به یک مهندس سیستم لینوکس یا مدیر سیستم لینوکس استفاده کنید.

این لینک برای پیوستن به این دوره است - Bootcamp مدیریت لینوکس: از مبتدی به پیشرفته بروید

Bootcamp مدیریت لینوکس: از مبتدی به پیشرفته بروید

به 20000 دانش‌آموز موفق دیگر بپیوندید که قبلاً با یکی از رتبه‌بندی‌های برتر من بر سیستم عامل لینوکس تسلط یافته‌اند…

بهترین دوره های رایگان لینوکس برای مبتدیان

udemi.com

این همه در مورد برخی از دوره های رایگان برای یادگیری آنلاین لینوکس است. همانطور که قبلاً گفتم، لینوکس یک مهارت ضروری برای هر برنامه نویس یا متخصص فناوری اطلاعات است. اگر لینوکس بلد باشید می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

همچنین دری از فرصت ها را باز می کند زیرا اکثر برنامه های کاربردی دنیای واقعی بر روی سرور لینوکس اجرا می شوند. و بهترین بخش یادگیری مفهوم لینوکس این است که برای مدت طولانی به شما خدمت خواهد کرد. به عنوان یک چارچوب یا کتابخانه کهنه نخواهد شد.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد