بررسی تخصصی میزبانی Contabo

بررسی تخصصی میزبانی Contabo

توسط : تیم محتوا
2,016

اگر به دنبال یک ارائه دهنده میزبانی ارزان بدون هیچ یک از ویژگی های خاص هستید، Contabo یک انتخاب میزبانی وب سایت خوب است. همچنین اگر به دنبال میزبان اروپایی هستید، انتخاب بسیار خوبی است. متأسفانه، فاقد بسیاری از ویژگی هایی است که میزبان های وب مشابه ارائه می دهند. می توانید برای اشتراک میزبانی Contabo از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

تاریخچه Contabo

Contabo  مستقر در آلمان در سال 2003 با نام Giga-International، متخصص در بسته های میزبانی و سرورهای اختصاصی تشکیل شد. این شرکت اکنون 5000 سرور در دو مرکز داده در مونیخ و نورنبرگ دارد. یکی از اولین چیزهایی که در مورد این برنامه متوجه شدیم این است که وب سایت آن دقیقاً مربوط به دهه 1990 است. 

با این حال، این یک ارائه دهنده هاست اروپایی با قیمت مناسب است و در کاری که انجام می دهد بسیار خوب عمل می کند. ابزارهای سرویس Contabo به شما این امکان را می دهد که با انتخاب میزبان مشترک، اختصاصی یا VPS، یک حساب باز کنید و بلافاصله شروع به کار کنید. همچنین خدمات colocation و نام های دامنه با قیمت مناسب را ارائه می دهد.

میزبانیContabo  از به اشتراک گذاشتن اخبار برخی از جوایز خود، از جمله رتبه‌بندی «بسیار خوب» از تست خط تلفن CHIP و برنده شدن در جوایز مرکز داده آلمان 2017 و 2018 ابایی ندارد. بیایید بررسی کنیم و ببینیم Contabo دقیقا چه چیزی برای ارائه دارد.

بررسی تخصصی میزبانی Contabo

یک وب سایت قدیمی، اما آیا ویژگی های آن بهتر است؟

اگر به دنبال میزبانی هستید که با همه امکانات همراه باشد، احتمالاً بهتر است به جای دیگری مراجعه کنید. علاوه بر وب سایت قدیمی، Contabo  فاقد چند ویژگی مهم است، مانند نصب کننده با یک کلیک و شبکه های تحویل محتوا (CDN).

با این اوصاف، یک سازنده وب سایت (با بیش از 200 قالب پاسخگو برای موبایل)، پشتیبانی از SSL، پشتیبان گیری دستی، و حفاظت از DDoS وجود دارد. بنابراین اگرچه گسترده ترین لیست نیست، اما ویژگی های خوبی دارد که در اینجا به برخی از آنها می پردازیم:

سرورهای خود را بسازید.

یکی از مزایای بزرگ میزبانی Contabo این واقعیت است که به شما امکان می دهد سرورهای اختصاصی خود را بسازید. این شامل سخت افزار فیزیکی مانند قدرت پردازش، فضای هارد دیسک وRAM و همچنین ویژگی هایی مانند فضای پشتیبان اضافی و نظارت و مدیریت مداوم است.

این فقط برای سرورهای اختصاصی آن اعمال می شود و نه برای میزبانی مشترک یا VPS آن، اما هنوز هم انعطاف پذیری با سایر محصولات آن وجود دارد.

مراکز داده کارآمد انرژی

برخلاف برخی دیگر از ارائه دهندگان هاستینگ که تمام منابع خود را روی سرعت و امنیت می گذارند، Contabo سرمایه گذاری زیادی در بهره وری انرژی انجام می دهد. دو مرکز داده آن توسط تامین‌کنندگان مختلف برق تغذیه می‌شوند تا در صورت بروز فاجعه، زمان کار را تضمین کنند.

پیشنهاد مطالعه:برنامه کاری مجازی (VWP) دبی چیست

پورت های سریع

تمامی سرورهای میزبانی Contabo به حداقل یک پورت 100 مگابیتی با گزینه پورت های 1 گیگابیتی متصل هستند. هدف این پورت ها کمک به وب سایت شما است که با افزایش ترافیک و سایر دوره های غیرمنتظره استفاده زیاد از منابع همراه باشد.

مرکز داده متعلق به Contabo  

Contabo  به دلیل داشتن مراکز داده خود به جای اجاره سرور از سایر شرکت ها قابل توجه است. فضای کافی برای نزدیک به 15000 سرور دارد که به شرکت اجازه می دهد تا با افزایش مشتریان خود به رشد کسب و کار خود ادامه دهند. همچنین دارای مهندسان واجد شرایط در سایت به صورت تمام وقت است.

عجیب است، با توجه به اینکه این یکی از معدود هاست هایی است که مرکز داده خود را دارد، زمان آپدیت آن با «میانگین سالانه 95 درصد در دسترس بودن» پایین تر است و در صورت خرابی بیش از حد نیز هیچ گونه جبرانی وجود ندارد.

 سهولت استفاده

رابط کاربری میزبانی Contabo چه در وب سایت یا در ابزار میزبانی آن بصری نیست، بنابراین عادت کردن به آن دشوار است. خبر خوب این است که هنوز از cPanel، یک استاندارد صنعتی استفاده می کند و حتی یک حساب آزمایشی ارائه می دهد که می توانید قبل از شروع به کار برای آزمایش سرویس وارد شوید.

همچنین دارای آموزش های متنوعی برای کمک به شما برای شروع است، اما اگر قبلاً از cPanel استفاده کرده اید، از قبل آماده شده اید. به غیر از این، ویژگی های زیادی در Contabo وجود ندارد که آن را از سایر ارائه دهندگان متمایز کند.

بررسی تخصصی میزبانی Contabo

ظاهر قدیمی

واضح ترین چیز در مورد میزبانی Contabo این است که ظاهر قدیمی دارد، هم در صفحه اصلی خود و هم پس از ورود به پنل مدیریت کاربر. گاهی اوقات این می تواند چیز خوبی باشد، زیرا رابط کاربری ساده آن را آسان می کند. در زمان‌های دیگر، این چیز بدی است زیرا عملکردی که می‌خواهید از آن استفاده کنید یا حذف شده است یا یافتن آن دشوار است.

حفاظت خودکار DDoS

یکی از چیزهای خوب در مورد Contabo این است که محافظت از سرویس انکار توزیع شده (DDoS) را ارائه می دهد که برای جلوگیری از آفلاین شدن وب سایت شما توسط یک حمله سایبری طراحی شده است. این حملات به طرز شگفت آوری رایج هستند.

خبر خوب این است که میزبانی Contabo حفاظت از DDoS را به صورت استاندارد در تمام بسته‌های میزبانی خود ارائه می‌کند و حتی لازم نیست کاری برای تنظیم آن انجام دهید. فقط به طور خودکار در پس‌زمینه اجرا می‌شود.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای Contabo نسبتاً ساده است، اما تمایل به استفاده از زبان بسیار فنی دارد که می تواند برای وب مستر معمولی دشوار باشد. حتی اگر مبتدی هستید، هنوز هم می توانید در مدت پنج دقیقه یا بیشتر یک حساب کاربری راه اندازی کنید. اگرچه ممکن است بهترین نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک حساب کاربری با میزبانی Contabo با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط باشید.

اتصال دامنه و نصب وردپرس

نصب وردپرس نیز بسیار آسان است، زیرا از Softaculous و cPanel استفاده می‌کند، دو استاندارد صنعتی که به شما امکان می‌دهند به راحتی سرور خود را مدیریت کرده و برنامه‌ها را نصب کنید. اتصال یک دامنه نیز بسیار ساده است و اگر گزینه نام دامنه رایگان را انتخاب کنید، خودکار خواهد بود. این اولین میزبان وب سایتی است که نصب وردپرس و پیکربندی نام دامنه آسان تر از ثبت نام واقعی است. 

عملکرد متوسط در قیمت های مناسب

اکثر نظرات میزبانی Contabo مثبت هستند و کاربران کیفیت و قیمت های نسبتا پایین را تحسین می کنند. بررسی‌های منفی معمولاً بر ترکیبی از مشکلات عملکرد و تعاملات ضعیف خدمات مشتری تمرکز دارند.

خدمات مشتری غیر قابل انعطاف

مرکز پشتیبانی Contabo ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما اطلاعات مناسبی در مورد نحوه استفاده از خدمات خود در صورت گیر کردن دارد. این شرکت می گوید که استانداردهای بالایی در زمینه پشتیبانی دارد، اما همیشه مطابق با آنها نیست. 

وقتی در Contabo ثبت نام می کنید، متوجه می شوید که برنامه پایه شامل نصب کننده با یک کلیک برای وردپرس نیست. این یکی از معدود شرکت‌هایی است که ویژگی اساسی مانند نصب با یک کلیک را در ارزان‌ترین طرح ارائه نمی‌دهد.

قیمت

به عنوان یک شرکت آلمانی، تمام قیمت های میزبانی Contabo به یورو است. برای آنچه شامل می شود بسیار معقول است و این شرکت همچنین نام های دامنه رایگان را به کار می برد.- سه مورد از آنها را برای بسته های میزبانی مشترک سطح بالای خود است.

در واقع، این یکی از ارزان ترین هایی است که برای نام دامنه می توانید بیابید. بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به عنوان ارائه دهنده نام دامنه در نظر گرفته شود، حتی اگر برای میزبانی وب سایت با آن همراه نباشید.

پیشنهاد مطالعه:اخذ مدرک بین المللی ICDL برای مهاجرت

لغو و بازپرداخت

لغو حساب من با میزبانی Contabo بسیار ساده است، وب سایت آن می گوید که یک "دوره ابطال 14 روزه" ارائه کرده است و پس از آن پول شما بازپرداخت نخواهد شد. هنوز مطمئن نیستید که آیا این میزبان وب برای شما مناسب است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، آن را با کارشناسان 20پیمنت بررسی کنید.

تفاوت VPS و هاست اشتراکی چیست؟

با هاست اشتراکی، نه تنها یک سرور، بلکه تمام منابع آن را با سایر مشتریان به اشتراک می گذارید. این به شما کمک می کند تا هزینه های خود را کم کنید. با یک سرور خصوصی مجازی (VPS)، شما همچنان یک سرور فیزیکی را به اشتراک می گذارید، اما یک بخش اختصاصی از منابع آن را فقط برای وب سایت(های) خود دریافت می کنید.

اگر به عملکرد تضمینی نیاز دارید اما نمی خواهید برای سرور اختصاصی هزینه بیشتری بپردازید، یک VPS یک گزینه عالی است. میزبانیContabo  در VPS و سرورهای اختصاصی تخصص دارد، اما برنامه های میزبانی مشترک را نیز ارائه می دهد.

آیا استفاده از Contabo آسان است؟

ایجاد یک حساب کاربری Contabo زمانی که از زبان فنی غیرضروری آن عبور کنید بسیار آسان است.  از آنجایی که از cPanel و Softaculous استفاده می کند، پیکربندی نام دامنه شما و نصب وردپرس نیز ساده است. فراتر از cPanel، داشبورد حساب شخصی Contabo نامرتب و قدیمی است و کاربر پسند نیست. 
وقتی نوبت به VPS و هاست اختصاصی می رسد، باید یک کاربر پیشرفته باشید. زیرا باید سرور خود را مستقر و پیکربندی کنید.

آیا Contabo  ارزش دارد؟

باید گفت عملکرد Contabo متوسط است. همین امر در مورد سهولت استفاده و قیمت آن در مقایسه با میزبان های دیگر صدق می کند. میزبانی مستقیم VPS مدیریت شده را ارائه نمی دهد. به طور پیش فرض، شما باید تمام جنبه های سرور خود را خودتان مدیریت کنید. 

میزبانی Contabo یک افزونه خدمات مدیریت شده دارد، اما گران است و در حالی که امنیت کلی، ارتقاء و پایداری سرور را پوشش می دهد، فقط دو ساعت پشتیبانی فنی در هر ماه برای مسائل خاص به شما ارائه می دهد و نمی توانید افزونه را بین چندین سرور به اشتراک بگذارید.

بررسی تخصصی میزبانی Contabo

سرورهای اختصاصی Contabo

Contabo  سه گزینه سرور اختصاصی را ارائه می دهد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. سرورهای اختصاصی را می توان قبل از سفارش سفارشی کرد و مشخصات اولیه آن در صفحه سفارش ذکر شده است. هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز با ذخیره سازی RAID به صورت استاندارد در دسترس هستند و همه کاربران از دسترسی روت بهره می برند.

میزبانی اختصاصی Contabo

میزبانی VPS

دو نوع میزبانی VPS وجود دارد: یک نوع هارد دیسک سنتی با تقویت SSD ارائه می دهد، در حالی که نوع دیگر درایوهای SSD را به شدت ارائه می دهد. گزینه هارد دیسک معمولی فضای ذخیره سازی زیادی را با قیمت مناسب برای شما به ارمغان می آورد و تقویت SSD سرعت خواندن و نوشتن شما را سریعتر می کند.

شما همچنین باید پلن خاص خود را انتخاب کنید، و بهترین گزینه برای شما بستگی به مقدار هسته های CPU، رم، فضای ذخیره سازی و پهنای باند مورد نیاز سایت شما دارد.

پیشنهاد مطالعه:ویزای شینگن و انواع آن

خدمات Colocation

خدمات کولوکیشن میزبانی Contabo گزینه ای برای کسانی است که صاحب سرورهای خود هستند اما هنوز به یک مکان فیزیکی برای میزبانی آنها نیاز دارند. با انجام این کار، Contabo  مسئول اطمینان از فعال ماندن سرور شما خواهد بود. - آنها تسهیلات را ایمن می کنند و تأیید می کنند که در دسترس است و به اینترنت متصل است.

ویژگی های امنیتی

برای حفظ امنیت سایت خود، Contabo  ویژگی های امنیتی را به شما ارائه می دهد. Contabo یک افزونه پشتیبان ارائه می دهد که به کاربران امکان ذخیره پشتیبان های رمزگذاری شده از طریق FTP را می دهد. همچنین سرویس دیگری وجود دارد که شامل، 100% پشتیبان‌گیری خودکار است که پشتیبان‌گیری خودکار و منظم از کل محتوای یک حساب میزبانی وب را ارائه می‌دهد.

با استفاده از این افزونه، روزانه، هفتگی و ماهانه نسخه پشتیبان تهیه می شود. برای بازیابی نسخه پشتیبان، مشتریان باید با پشتیبانی تماس بگیرند تا فایل ها را درخواست کنند. می توانید برای استفاده از میزبانی Contabo  ، از با کارشناسان 20پیمنت مشورت کنید.
 

برچسـب هـا : مهاجرتی ، میزبانی Contabo
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد