معرفی سایت Jooble

معرفی سایت Jooble

توسط : تیم محتوا
1,426

شرکت اوکراینی جوبل مهارت های توسعه دهندگان اوکراینی را نمی فروشد. این یک محصول فناوری اطلاعات ایجاد می کند که شرکت های غربی را با سرمایه گذاری های میلیونی در رقابت شکست داده است. این شرکت تاکنون بیش از 400 شغل ایجاد کرده است و همچنان به گسترش کارکنان خود برای کمک به مردم در سراسر جهان برای یافتن کار موثرتر ادامه می دهد. در اینجا به معرفی سایت Jooble می پردازیم.

دو دوست برنامه نویس

رومن و اوگنی در خرسون، جایی که از کلاس‌های 9 تا 11 با هم درس می‌خواندند، آشنا شدند. به مدت سه سال در یک میز مشترک، در المپیادهای ریاضی، علوم کامپیوتر و فیزیک شرکت کردند و سپس وارد موسسه پلی تکنیک کیف در علوم و مهندسی کامپیوتر وارد شدند و البته آنها در یک اتاق در خوابگاه مشترک بودند.

آنها می دانستند که چگونه کدنویسی کنند و سال اول متوجه شدند که در آنجا چیز جدیدی برای یادگیری وجود ندارد. بنابراین، هر دوی در سال اول در مؤسسه، شغلی پیدا کردند. رومن در یک شرکت تولید محصولات بسیار جوان Terrasoft، جایی که او پنجمین کارمند شد و ژنیا در برون سپاری نوپای اوکراینی، شرکت بازاریابی نوآور، شغل پیدا کرد.

در آن زمان، شرکت‌های تولیدی بسیار کمی در اوکراین وجود داشت و آنها این فرصت را پیدا کردند تا از نزدیک ببینند که چگونه کدهایی که برنامه نویسان می نویسند به پول تبدیل می شود. پروکوفیف به عنوان یکی از طراحان سایت Jooble یک سال در Terrasoft کار کرد و پس از آن تصمیم گرفت خودش محصولی بسازد.

معرفی سایت Jooble

دانشجوی میلیون دلاری

پروکوفیف فرصتی را در صنعت داروسازی دید. شرکت های بزرگ داروسازی که صدها نماینده فروش پزشکی را در سرتاسر اوکراین استخدام می کردند، همچنان سوابق خود را در اکسل نگه می داشتند. پروکوفیف تصمیم گرفت یک راه حل نرم افزاری ارائه دهد و به اصطلاح سیستم مدیریت جغرافیایی ایجاد کند.

در آن زمان هیچ کس در اوکراین چنین راه حلی نمی داد و قیمت محصولات غربی از نیم میلیون دلار شروع می شد. رومن یک جایگزین را با 5 تا 10 برابر ارزان تر ارائه داد.  از 20000 دلار تا 100000 دلار، بسته به پیکربندی. او شرکت توسعه دهنده خود را ثبت کرد و نام آن را TeamSoft گذاشت.

شش ماه اول رومن به تنهایی کار می کرد. او یک آپارتمان دو اتاقه در گرماتنایا اجاره کرد و دفتری در آن افتتاح کرد. اولین مشتری  Novo Nordisk، بزرگترین تولید کننده انسولین در جهان بود، دومین مشتری کارخانه داروسازی Darnitsa بود و این آغاز یک روند صعودی شد.

قبل از راه اندازی سایت Jooble ، ژنیا به یک برنامه نویس بسیار ماهر تبدیل شد، با این حال، متوجه شد که از جایی که پول بود فاصله زیادی دارد. به منظور ارتباط بیشتر با کسب و کارها و درک نیازهای آنها، از بازاریابی نوآورانه دست کشید و در ادامه مدیریت اسناد الکترونیکی را معرفی کرد. بعداً، او شروع به فروش یک سیستم CRM توسط مایکروسافت کرد.

یک روز، دو دوست، طبق معمول، ناهار را در Zdorovenki Buly در Khreshchatyk صرف کردند، و Sobakarev یک ایده تجاری را با رومن در میان گذاشت. ایجاد و جمع‌ آوری اخبار. او لحظه ای به آن فکر کرد. رومن موافقت کرد، اما با تغییراتی در آن.

خدماتی که در آن زمان در دسترس بودند کمکی نکردند. فیلترها وحشتناک بودند، موارد تکراری زیادی وجود داشت، جستجو منزجر کننده بود، هیچ ارتباطی وجود نداشت. بنابراین به ژنیا پیشنهاد می دهد که به جای موتور جستجوی خبری یک موتور جستجوی کار ایجاد کند. آنها دقیقاً در مورد مفهوم این کار بحث کرده و بعد از 6 ماه در اکتبر 2006 سایت Jooble را به دنیا معرفی کردند.

پیشنهاد مطالعه:معرفی سایت maxon

مانند گوگل، اما برای مشاغل

اولین نسخه جوبل در یک خوابگاه نوشته شد. دانش‌آموزان هیچ تحلیلی از بازار انجام ندادند. آنها به سادگی به این ایده رسیدند و شروع به اجرای آن کردند. تنها پس از یک سال و نیم آنها متوجه شدند که چنین محصولی برای مدت طولانی وجود داشته است و به همین دلیل، Jooble  هنوز وارد بازار آمریکا نشده است.

نام درست در آخرین روز قبل از عرضه بزرگ تغییر کرد. در ابتدا، آنها می خواستند نام موتور جستجو را جوگل بگذارند. مانند گوگل که فقط حرف اول را از کلمه Job می گیرد. سپس یکی از دوستان زن آنها پیشنهاد داد که عمیق تر در موضوع تحقیق کنند و سرویس را سایت Jooble بنامند.

آنها به مدل کسب و کار هم توجهی نداشتند. پرداخت به ازای هر کلیک از سوی کارفرمایان مستقیم انجام می شد. در آن زمان سایت‌های کاریابی محبوب نرخ ثابتی برای مشاغل خالی داشتند. جای خالی کار می تواند توسط 10 نامزد یا 10000 مشاهده شود. بنابراین، آنها به صورت رایگان و فقط کلیک بر روی جای خالی را با پرداخت راه اندازی کردند.

متعاقباً شرکت های فناوری اطلاعات به این مدل علاقه زیادی پیدا کردند. آنها مفهوم اجرای بودجه را نداشتند آنها وظیفه داشتند یک نفر را پیدا کنند و تا حد ممکن پول خرج کنند. جوبل به آنها کمک کرد تا به این هدف برسند.

داستان خرگوش سفید

خرگوش سایت Jooble چگونه به وجود آمد؟ این سوال به قدری پرسیده می شود که مجبور می شویم به نوعی افسانه شرکتی بپردازیم. یک روز، ژنیا ساعت 5 صبح به هاستل بازگشت و با خود یک اسباب بازی مخمل خواب آلود آورد. خرگوش سفید. 

پروکوفیف شریک خود را فرستاد تا آن را بخواباند. در صبح یوگنی نه تنها این ایده را فراموش نکرد، بلکه با غیرت از آن دفاع کرد. بسیاری از شرکت های فناوری اطلاعات یک حیوان روی لوگو دارند. یک پنگوئن برای لینوکس، یک روباه برای موزیلا، یک عنکبوت برای دکتر

وب، یک خفاش برای .The Bat 

آنها فکر کردند که یادآوری چنین تصویری راحت‌تر از نام است. حافظه تداعی آسان‌تر کار می‌کند. بنابراین، تصمیم گرفته شد که خرگوش باید در لوگو گنجانده شود. آنها وظیفه توسعه لوگوی خود را به یک فریلنسر واگذار کردند. جستجوی شغل موضوع سرگرم کننده ای نیست، بنابراین انتظار می رفت که گزینه ها مختصر و سختگیرانه باشند. 

قرار بود لوگوی سایت Jooble طوری باشد که به راحتی روی هر محصولی چاپ شود. لوگوی ایجاد شده، همان طرح اولیه توسط توسعه دهنده است.

معرفی سایت Jooble

یکی از نسخه های اولیه Jooble

دانشجویان تصمیم گرفتند اولین کاربران را جذب کنند. آنها تصمیم گرفتند تبلیغات چاپی را در محوطه دانشگاه پخش کنند. آنها برچسب ها را سفارش دادند و هنگامی که پروکوفیف برای برداشتن آنها آمد، یکی از کارمندان یک شرکت چاپ گفت که دخترش در Jooble کار پیدا کرده است.

استیکرها در محوطه دانشگاه توزیع شد و آنها همچنین تبلیغات را در مترو خریداری کردند. تبلیغات مستقیماً از طریق اداره مترو یا آژانس های تبلیغاتی خریداری می شد. 

اولین تبلیغ جوبل در مترو

قبل از تبلیغات، سایت Jooble روزانه حدود 200 بازدید کننده داشت. پس از ارسال تبلیغات، این رقم به حدود 3000 بازدیدکننده در روز رسید. شرکا رسیدن به 3000 بازدیدکننده در روز را جشن می گیرند. با این حال، این رقم برای 1.5-2 سال آینده رشد نکرد. روزهای سختی در انتظار جوبل و بنیانگذاران آن بود.

دره سقوط برای جوبل

جوبل شش ماه پس از وجود خود به تعادل بین هزینه ها و درآمد خود رسید، اما زمانی که به نقطه سر به سر رسید، روی آن ماندگار شد. حدود دو سال شرکت چیزی به دست نیاورد و تمام پول مصرف شد. تیم Jooble با TeamSoft در یک طبقه مشترک بود. 

این دو سال سخت بود، به خصوص برای ژنیا. او یک "دره مرگ" واقعی داشت. او به طور تمام وقت در جوبل با دستمزد 3000 UAH کار می کرد که از این مبلغ یک اتاق را به مبلغ 1500 UAH اجاره کرد و با مبلغ باقی مانده زندگی کرد. در عین حال، او می‌توانست هر زمان که بخواهد برون‌سپاری کند و 500 تا 600 دلار به راحتی دریافت کند.

در آن زمان پروکوفیف حدود 50000 دلار از سرمایه خود را که در TeamSoft به دست آورده بود در سایت Jooble سرمایه گذاری کرد. با این وجود، از همان ابتدا، شرکا نشان دادند که مالک Jooble "50 / 50" هستند. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین دوره های رایگان لینوکس برای مبتدیان

یک شرکت واقعی در 25 متر مربع

سال 2008 بود که ژنیا و رومن سرانجام اینترنت را به عنوان ابزار اصلی انتخاب کردند. همانطور که معلوم شد، گوگل مسئول همه چیز در اینترنت بود. لحظه رشد زمانی اتفاق افتاد که متوجه شدند بزرگترین منبع مخاطب در اینترنت گوگل است. 

آنها متوجه شدند که باید بتوانند در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. وقتی کاربر می خواهد کار پیدا کند، اولین جایی که برای بررسی می رود گوگل است. پروکوفیف به یاد می‌آورد که اگر در گوگل نباشید، وجود ندارید. شرکا شروع به جستجوی راه هایی برای ورود به گوگل و به دست آوردن جای پایی در آنجا کردند.

 هنگامی که آزمایشات آنها موفقیت آمیز بود، سایت Jooble به سرعت شروع به رشد کرد. هر سال میزان ترافیک به سایت 4 برابر افزایش یافت. در آن زمان شرکت 12 نفر را استخدام کرد. 3 توسعه دهنده، 5 مدیر فروش، حسابداری و پشتیبانی.

Jooble  به دفتری جدا از TeamSoft نقل مکان کرد. این تیم فضایی به وسعت 25 متر مربع را در داخل ساختمان بازسازی شده یک کارخانه متروکه اجاره کردند که در آن توانستند 12 میز رومیزی و یک آشپزخانه کوچک را جای دهند.

معرفی سایت Jooble

سقوط بازار در اوکراین

سایت Jooble که به سختی از فقدان رشد جان سالم به در برده بود، با بحران دیگری روبرو شد.  فروپاشی اقتصادی جهانی 2008-2009. شرکت های اوکراینی شروع به کاهش شدید هزینه ها کردند. در درجه اول هزینه های کارکنان در نظر گرفته شد. هیچ کس افراد جدیدی را استخدام نکرد .

بازار به معنای واقعی کلمه در عرض دو ماه ثابت شد و کل مدل از بین رفت. آنها متوجه شدند که فقط دو گزینه دارند. یا اکنون همه چیز را تعطیل کرده و همه را اخراج کنند و یک نفر را باقی بگذارند که از راه دور از سرور پشتیبانی می کند، یا سعی کنند بازارهای دیگر را کشف کنند.

آنها گزینه دوم را انتخاب کردند. وقتی در لبه پرتگاه ایستاده اید، واقعاً نگران خطرات نیستید. و قبلاً در ژانویه ، آنها متوجه شدند که حق با آنهاست. محصولی که در اوکراین آزمایش شد، در روسیه، قزاقستان و بلاروس عالی بود. آنها تصمیم گرفتند ابتدا با ورود به بازار روسی زبان شروع کنند.

پیشنهاد مطالعه:بررسی تخصصی Splice Sounds

یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های کار در روسیه، HeadHunter، در سال 2012 کار با سایت Jooble را آغاز کرد. در آن زمان تجمع‌کننده‌های زیادی در بازار وجود نداشت، بنابراین به هر کسی که حداقل تا حدودی در ترافیک قابل توجه بود، متصل شدند. 

در آن زمان، Jooble  یکی از 5 جمع‌آورنده ترافیک برتر در فدراسیون روسیه بود. امروزه Jooble بیش از 20 درصد از کل ترافیک جمع آوری کننده های کار را برای hh.ru در اختیار دارد. در عین حال، تجمیع کننده از نظر هزینه اقدامات مورد نظر در مقایسه با سایر شرکا در حاشیه بازده بالایی قرار دارد. اکنون این سایت، یکی از بهترین سایت های فریلنسری در جهان است. می توانید در سایت جوبل، برای یافتن شغل مورد نظر خود اقدام کرده و درآمد ارزی داشته باشید.
 

برچسـب هـا : سایر ، معرفی سایت Jooble
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد