بررسی ارز دیجیتال دای (DAI)

بررسی ارز دیجیتال دای (DAI)

توسط : تیم محتوا
1,410

ارز دیجیتالDAI  به عنوان یک توکن منحصر به فرد و ارزشمند وارد بازار کریپتو شده است و یکی از اولین استیبل کوین های غیرمتمرکز است که در پروتکل Maker راه اندازی شد. اگر در مورد قیمت توکن دای کنجکاو هستید، این مقاله را دنبال کنید! در این راهنمای پیش‌بینی قیمت DAI، همه آنچه را که باید در مورد DAI بدانید، از قیمت فعلی تا حداکثر قیمت، میانگین قیمت پیش‌بینی شده، سقف بازار و غیره آورده شده است. ما همچنین در نظر می گیریم که آیا DAI سرمایه گذاری خوبی برای آینده خواهد بود یا خیر. 

ارز دیجیتالDAI  چیست؟

ارز دیجیتالDAI  یک دارایی ارز رمزنگاری است که به عنوان اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز با پشتوانه وثیقه راه اندازی شد.این رمز ارز با سایر ارزهای موجود در بازار کریپتو متفاوت است. برخلاف ارزهای پشتوانه دارایی که شرکت‌ها از آنها برای کسب سود استفاده می‌کنند، DAI  تلاش می‌کند تا ارزش 1:1 را با دلار آمریکا همیشه حفظ کند.

این محصول پروتکل Maker است، یک برنامه کاربردی منبع باز و غیرمتمرکز که بر روی بلاک چین اتریوم کار می کند. این ارز می‌تواند ارزش خود را با استفاده از بدهی‌های وثیقه‌شده بر اساس ETH، ارز اصلی اتریوم، حفظ کند.

بررسی ارز دیجیتال دای (DAI)

DAI چگونه کار می کند؟

وام های تحت وثیقه راهی برای وام دهنده برای استفاده از دارایی های خود برای تضمین وام است. این وام‌های وثیقه‌شده ارز دیجیتالDAI  دارای نرخ بهره بسیار پایین‌تری نسبت به وام‌های بدون وثیقه سنتی هستند، زیرا وام‌دهندگان می‌توانند دارایی‌ها را در صورتی که وام‌گیرنده نتواند وام خود را بازپرداخت کند، توقیف کرده و بفروشند.

با استفاده از قراردادهای هوشمند در حال اجرا بر روی بلاک چین اتریوم، پروتکل Maker به وام گیرندگان اجازه می دهد تا دارایی های رمزنگاری شده مانند ETH را قفل کرده و آنها را وثیقه کنند. این دارایی ها به نوبه خود برای تولید توکن های DAI جدید در قالب وام استفاده می شوند.

اگر وام گیرنده بخواهد دارایی قفل شده یا ETH را بازیابی کند، باید هزینه ای بپردازد و ارز دیجیتالDAI  را به پروتکل بازگرداند. این مدل تضمین می کند که عرضه DAI توسط هیچ طرفی قابل تغییر نیست. عرضه ثابت از طریق یک سیستم پیچیده از قراردادهای هوشمند، که به تغییرات بازار در زمان واقعی در قیمت دارایی‌های مربوطه پاسخ می‌دهد، حفظ می‌شود.

چه کسی DAI را ایجاد کرد؟

DAI به طور رسمی در سال 2017 بر اساس پروتکل Maker ایجاد شده توسط The Maker Foundation راه اندازی شد. بنیانگذار Maker Foundation Rune Christensen است که این پروژه را با هدف ایجاد یک سیستم اعتباری توسعه داده است که کاربران را قادر به گرفتن وام می‌کند.

ارز دیجیتالDAI  بر اساس پروتکل به عنوان یک پلت فرم دارایی وام دهی برای مشاغل و افراد راه اندازی شد. امروزه، پروتکل توسط MakerDAO اداره می شود که از بنیاد Maker گرفته شده است. 

قیمت توکن دای

شبکه MakerDAO دو توکن بومی دارد  MKR (یک توکن حاکمیتی) و DAI (یک استیبل کوین). نقش DAI به عنوان یک استیبل کوین در شبکه، آن را از سایر ارزهای دیجیتال متداول منحصر به فرد می کند. در حالی که قیمت‌های کریپتوهای سنتی بسیار نوسان هستند، ارزش و قیمت توکن دای با ارزش یک ارز فیات، در این مورد، دلار آمریکا مرتبط است.

این بدان معناست که قیمت ارز دیجیتالDAI  باید همیشه نزدیک یا برابر با 1 دلار باشد. با این حال، همیشه این اتفاق نمی افتد و سکه شاهد افزایش و کاهش قیمت است. با این حال، در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، ارزش DAI به طور قابل توجهی نوسانات کمتری دارد. این عنصر از قیمت DAI هنگام پیش‌بینی قیمت DAI ضروری است.

پیشنهاد مطالعه:معرفی سایت maxon

 تحلیل بنیادی دای

به طور کلی، DAI یک پروژه نوآورانه با اصول اساسی است. در زیر، ما برخی از ویژگی ها و مزایای برتر DAI را برجسته کرده ایم.

امنیت

اکوسیستم DAI با اقداماتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، کیف پول یکپارچه ایمن و ممیزی‌های معمولی که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نگرانی از مزایای پلتفرم استفاده کنند، بسیار امن است.

عدم تمرکز

طراحی غیرمتمرکز DAI به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا از دسترسی نامحدود و نامحدود به وجوه خود لذت ببرند. شفافیت سیستم بدون مجوز نیاز به تاییدیه، واسطه شخص ثالث یا بررسی اعتبار را از بین می برد.

فرصت های درآمد غیرفعال

ارز دیجیتالDAI  یک برنامه منحصر به فرد به نام DAI Savings Rate یا DSR دارد که به کاربران امکان می دهد با استفاده از سکه های DAI غیرفعال خود درآمد سود ایجاد کنند. دارندگان DAI حتی می‌توانند توکن‌های خود را مستقیماً به یک قرارداد هوشمند برای کسب درآمد غیرفعال واریز کنند، جایی که سود به طور خودکار به حساب مالک اضافه می‌شود. 

این سرمایه گذاری نه تنها امن است، بلکه هر درآمدی را می توان به راحتی در هر زمان برداشت کرد و هیچ حداقل شرط سپرده گذاری وجود ندارد. 

بررسی ارز دیجیتال دای (DAI)

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2023 

به گفته برخی، ارز دیجیتالDAI  یکی از شگفت‌انگیزترین ارزهای دیجیتال است که امسال رشد کرده است (DAI). پیش بینی قیمت DAI برای سال 2023 افزایش قابل توجهی را در نیمه دوم سال پیش بینی می کند که احتمالاً به 1.50 دلار می رسد.

مانند سایر ارزهای دیجیتال، افزایش تدریجی خواهد بود، اما افت قابل توجهی پیش بینی نمی شود. میانگین قیمت توکن دای 1.40 دلار بسیار جاه طلبانه است، اما با توجه به همکاری ها و پیشرفت های پیش بینی شده در آینده نزدیک امکان پذیر است. انتظار می رود DAI دارای حداقل ارزش 1.20 دلار باشد.

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2024

در سال 2024، پیش‌بینی قیمت DAI فضای زیادی برای گسترش دارد. در نتیجه اعلامیه‌های احتمالی مشارکت‌ها و ابتکارات جدید متعدد، پیش بینی شده است که قیمت ارز دیجیتالDAI  به زودی از 2.50 دلار فراتر رود. با این حال، باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا شاخص قدرت نسبی DAI از منطقه فروش بیش از حد فروش خارج می‌شود یا خیر.

با توجه به نوسانات بازار، DAI با حداقل قیمت معاملاتی 2.00 دلار و متوسط قیمت معاملاتی 2.20 دلار معامله می شود.

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2025

اگر روند صعودی تا سال 2025 ادامه یابد، می تواند قیمت توکن دای به 3.50 دلار برسد و DAI ممکن است سود کند. اگر بازار با افت مواجه شود، ممکن است به هدف نرسیده باشد. انتظار می رود DAI با قیمت متوسط 3.20 دلار و پایین ترین قیمت 3.00 دلار در سال 2025 معامله شود.

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2026

اگر ارز دیجیتالDAI  با موفقیت احساسات بازار را در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال تقویت کند، قیمت سکه DAI می تواند تا پنج سال آینده ثابت بماند. طبق پیش بینی های انجام شده، DAI در سال 2026 سبز خواهد شد. 

انتظار می رود DAI در سال 2026 به بالاترین حد خود برسد و از آن فراتر رود. در سال 2026، ارزش ارز مجازی 4.50 دلار خواهد بود، حداقل قیمت آن 4.00 دلار و قیمت متوسط آن 4.20 دلار خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول ارز دیجیتال سیف پال

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2027

پس از پیش‌بینی‌های گسترده و تحلیل‌های فنی، تخمین زده می شود که قیمت DAI تا سال 2027 از سطح متوسط قیمت 5.20 دلار با حداقل قیمت 5.00 دلار تا قبل از پایان سال عبور کند. علاوه بر این، ارز دیجیتالDAI  دارای حداکثر ارزش قیمت 5.50 دلار است.

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2028

با توجه به شراکت های آتی که انتظار می رود تا سال 2028 اتفاق بیفتد، انتظار می رود که روند صعودی ادامه یابد و میانگین قیمت به حدود 6.20 دلار برسد. اگر DAI بتواند سطح مقاومت را در سال 2028 بشکند، می‌توانیم قیمت توکن دای حداکثر 6.50 دلار را ببینیم، در صورتی که DAI پشتیبانی مورد نیاز را تا سال 2028 جمع‌آوری نکند، می‌تواند منجر به کاهش قیمت 6.00 دلاری شود.

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2029

در حالی که DAI برای تسریع تعامل بین شبکه‌ها تلاش می‌کند، انتظار می‌رود روند صعودی سال قبل ادامه یابد. بنابراین حداقل قیمت معامله روی 7.00 دلار و قیمت سالانه بالای 7.50 دلار در سال 2029 بسته شده است.

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2030

تا سال 2030، ارز دیجیتالDAI  سرانجام از مقادیر ATH قبلی خود فراتر خواهد رفت و سطوح قیمت جدیدی را به ثبت خواهد رساند. حداقل قیمت می تواند 8.00 دلار باشد و به طور بالقوه به حداکثر ارزش قیمت 8.50 دلار می رسد که میانگین آن 8.20 دلار است.

بررسی ارز دیجیتال دای (DAI)

پیش بینی قیمت دای (DAI) 2031

بازار کریپتوکارنسی به شدت بی ثبات است که یکی از دلایل متعددی است که پیش بینی قیمت کار دشواری است. بر اساس انواع تحلیل ها مانند تحلیل تکنیکال یا بنیادی، بسیاری تمام تلاش خود را می‌کنند تا قیمت‌های آینده را با دقت پیش‌بینی کند، اما همه پیش‌بینی‌ها نباید به عنوان توصیه مالی تلقی شوند و باید تحقیق خود را انجام دهید. 

در سال 2031، انتظار می رود که ارز دیجیتال در بسیاری از بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب، حداکثر قیمت ارز دیجیتالDAI  در سال 2031 پیش بینی می شود که 9.80 دلار در صورت صعودی باشد، با سطح قیمت متوسط 9.40 دلار.

آیا باید توکن دای را بخریم؟

یکی از مزایای کلیدی DAI این است که مزایای معاملاتی یک ارز دیجیتال را به دلیل ارتباط آن با دلار آمریکا با هیچ نوسانی به سختی ارائه می دهد. این یک توکن ERC-20 است که به طور خاص برای اجرا بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است.

ERC مخفف "درخواست اتریوم برای اظهار نظر" است که استانداردی است که در سال 2015 ایجاد و قراردادهای هوشمند را در شبکه اتریوم ایجاد و فعال می کند. ارز دیجیتالDAI  را می توان مستقیماً در صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال یا DEX خریداری کرد. 

با استفاده از پروتکل Maker، می‌توانید با سپرده‌گذاری دارایی‌های مبتنی بر اتریوم به عنوان وثیقه برای پذیره‌نویسی مقدار DAI وام گرفته شده، DAI  را قرض کنید. برای اطمینان از نقدینگی شبکه، به یک سپرده وثیقه بزرگتر از مقدار DAI وام گرفته شده نیاز دارد. 

اگر ارزش وثیقه رمزنگاری شما کمتر از ارزش و قیمت توکن دای صادر شده باشد، وثیقه می تواند ضبط شود. با این حال، اگر ارزش وثیقه شما افزایش یابد، سقف استقراض ارز دیجیتالDAI  شما به نسبت افزایش می یابد. پروتکل Maker مشابه یک حساب امانی عمل می کند که وثیقه را تا زمانی که DAI وام گرفته شده و هزینه های پردازش برگردانده شود، نگه می دارد.

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد DAI، ادغام گسترده آن در بلاک چین اتریوم است. پس از خرید یا قرض گرفتن، می توان از آن در صدها برنامه غیرمتمرکز استفاده کرد، از جمله:

•    بازی

•    مالی غیرمتمرکز (DeFi)

•    توکن های غیر قابل تعویض (NFT)

پیشنهاد مطالعه:کیف پول متامسک Metamask

ویژگی های توکن دای

در اینجا چند ویژگی دیگر وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد.

درآمد منفعل

DAI  دارای یک برنامه منحصر به فرد مولد بهره به نام DAI Savings Rate (DSR) است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های DAI غیرفعال را برای تولید سود متغیر در طی یک دوره قفل کردن کار کنند. یکی دیگر از گزینه های درآمد غیرفعال جایی است که مالک

DAI توکن ها را مستقیماً در یک قرارداد هوشمند MakerDAO واریز می کند. قرارداد هوشمند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به‌طور خودکار علاقه به حساب اضافه کند. سرمایه گذاری و سود تعهدی در هر زمان قابل برداشت است و حداقل سپرده ندارد.

آزادی غیر متمرکز

سرمایه گذاران ارز دیجیتالDAI  به لطف طراحی غیرمتمرکز DAI از دسترسی نامحدود به وجوه خود سود می برند. به دلیل سیستم بدون مجوز و شفاف، هیچ واسطه، تاییدیه و اعتباری وجود ندارد. این همیشه در مورد سایر دارایی ها یا ارزهای فیات صدق نمی کند.

 بسیار امن

ممیزی های معمول، کیف پول یکپارچه ایمن DAI، احراز هویت دو مرحله ای و سایر اقدامات امنیتی ایمنی اکوسیستم DAI را افزایش می دهند. علاوه بر این، توسعه دهندگان در جامعه MakerDAO همه قراردادهای هوشمند در بلاک چین را تأیید می کنند تا از نقدینگی و دوام شبکه اطمینان حاصل کنند. می توانید قیمت توکن دای را بر اساس تحلیل های پیشرفته بررسی کنید.

بررسی ارز دیجیتال دای (DAI)

جمع بندی

به طور کلی، واضح است که Maker Protocol توسط یک تیم مبتکر، یک چشم انداز منحصر به فرد و پایه های محکم پشتیبانی می شود. هدف اصلی این سیستم، معرفی یک ارز دیجیتال است که به ارزش یک دارایی واقعی (مانند دلار آمریکا) متصل باقی می ماند و از نوسانات قیمتی که بازار کریپتو را آزار می دهد، جلوگیری می کند.

در حالی که این یک سیستم بسیار پیچیده است، اما ارزش آن را دارد که آینده را زیر نظر داشته باشید. در حال حاضر، ارز دیجیتالDAI  این پتانسیل را دارد که بازار ارزهای دیجیتال را متحول کند و ثبات را در سیستم ایجاد کند، و سرمایه‌گذاران از دیدن چگونگی رشد این پلتفرم در آینده هیجان‌زده هستند.

اگر می خواهید سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید، خرید DAI و بررسی قیمت توک ندای به طور بالقوه می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت سودآور باشد. با این حال، این پیش بینی قیمت DAI برای مشاوره سرمایه گذاری در نظر گرفته نشده است و شما باید قبل از سرمایه گذاری در DAI تحقیقات خود را انجام دهید. برای این منظور، می توانید مشاوره های لازم را از کارشناسان 20پیمنت نیز دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد