نقش هوش مصنوعی ChatGPT

نقش هوش مصنوعی ChatGPT

توسط : تیم محتوا
1,315

اگر اهل فن آوری هستید، باید از هوش مصنوعی ChatGPT آگاه باشید که در عرض یک هفته پس از راه اندازی توجه میلیون ها نفر را به خود جلب کرده است. OpenAI  این فناوری جدید را به عنوان گونه ای از فناوری موجود خود که GPT-3 است راه اندازی کرد. در واقع Open AI  ما را با این دو فناوری و بسیاری از فناوری های هوش مصنوعی دیگر مانند DALL-E، Dactyl، RoboSumo و بسیاری دیگر آشنا کرده است. این فناوری  به دلیل عملکرد اصلی آن که پاسخ دادن به سؤالات پرسیده شده است، محبوبیت پیدا کرده است، و به کاربران تجربه ای شبیه انسان می دهد. به عبارت دیگر، مدل زبان هوش مصنوعی مانند یک چت ربات انسانی ارتباط برقرار می کند.

آیا ChatGPT یک موتور جستجو است؟

در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی ChatGPT واقعاً یک موتور جستجو است یا خیر؟ باید بگوییم بسیاری از مردم اعتقاد دارند که پایان کار گوگل و سایر موتورهای جستجو خواهد بود. آژانس‌های بازاریابی و بازاریاب‌هایی وجود دارند که می‌ترسند ChatGPT روی کار و سئوی آنها تأثیر بگذارد زیرا موتورهای جستجو را کاملاً تحت کنترل خود درآورد.

پیشنهاد مطالعه:سایت های خرده فروشی چینی پوشاک

ChatGPT  در مقابل گوگل

اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که ChatGPT یک مدل زبان است، در حالی که Google یک موتور جستجو است. تفاوت های زیادی بین ChatGPT و Google وجود دارد که در زیر ذکر شده است:

اول اینکه هوش مصنوعی  ChatGPT یک ربات چت است که پاسخ ها را به صورت زبانی امکان پذیر می کند و گوگل یک موتور جستجوی هوش مصنوعی است که اطلاعات را با جزئیات با منابع و مثال های مختلف ارائه می دهد.

ثانیاً، ChatGPT  به دلیل ایجاد پاسخ‌ های انسان‌مانند در زمینه خدمات مشتری شناخته شده است و Google نه تنها اطلاعات، بلکه تصاویر، برنامه‌ها و نرم‌افزارها و صنایعی مانند تجارت و مراقبت‌های بهداشتی و غیره را نیز ارائه می‌کند.

تفاوت عمده در ادغام با سایر برنامه ها است.ن ChatGPT می تواند با سایر برنامه‌ها یا نرم‌افزارها ادغام شود. هر روز که می گذرد، محبوبیت هوش مصنوعی ChatGPT در حال افزایش است و همچنین خطراتی که ممکن است بر سئو داشته باشد. سوال بزرگ این است که آیا

ChatGPT پایان سئو خواهد بود یا سئو را بهبود می بخشد؟ در این وبلاگ، سئو چیست و تاثیر راه اندازی ChatGPT بر آن چیست.

نقش هوش مصنوعی ChatGPT

تاریخچه سئو

سئو که مخفف بهینه سازی موتور جستجو است، یک حوزه بزرگ و همیشه در حال تکامل از بازاریابی دیجیتال است که هویت کسب و کار را تقویت می کند، ترافیک وب سایت را افزایش می دهد و بازگشت سرمایه (ROI) را افزایش می دهد. 

به دلیل هزینه کم و اثربخشی عالی، کارشناسان بازاریابی جستجو که با پیشرفت های صنعت همراه هستند، به طور فزاینده ای از آن استفاده می کنند. به گفته اکثر متخصصان صنعت، سئو در ابتدا در سال 1991 ظاهر شد. از آن زمان، ما پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

تولد اینترنت

هوش مصنوعی ChatGPT یک فناوری نوظهور است. اما اگر بخواهیم در خصوص تولد اینترنت صحبت کنیم باید بگوییم مودم تجاری AT&T که در سال 1958 معرفی شد، به کامپیوترهای راه دور اجازه می داد از طریق شبکه های تلفن معمولی ارتباط برقرار کنند. این اولین تجلی اینترنت بود. اصطلاح "اینترنت" حتی تا دسامبر 1974 ایجاد نشد.

موتورهای جستجو

Archie، موتور جستجوی اولیه، تا سال 1990 توسط Alan Emtage ایجاد نشد. این به عنوان یک تکلیف مدرسه شروع شد و از نمایه سازی مبتنی بر متن برای فهرست کردن فایل های پروتکل انتقال فایل استفاده کرد. در زیر اکتشافات چند موتور جستجو شرح داده شده است:

شش دانشجوی دانشگاه استنفورد در فوریه 1993 Archie Text را ارائه کردند. بعداً به موتور جستجوی Excite تبدیل شد که به طور رسمی در سال 1995 راه اندازی شد. تحت هدایت متیو گری، "سرگردان وب جهانی" در ژوئن سال 1993 به نمایش درآمد و بعدها به نام واندکس شناخته شد. هوش مصنوعی ChatGPT در مقابل این فناوری ها کاملا پیشرفته و به روز است.

Martijn Koster  در اکتبر 1993 Aliweb را ایجاد کرد و به صاحبان وب سایت اجازه داد تا صفحات خود را ارسال کنند. سه موتور جستجو که از ربات های وب برای کاوش وب سایت های مختلف استفاده می کردند در دسامبر 1993 معرفی شدند. World Wide Web

پیشنهاد مطالعه:سایت های خرده فروشی پذیرنده رمزارزها

Worm،  RBSE spider و JumpStation.

تولد چهار موتور جستجوی معروف از جمله یاهو، آلتا ویستا، لایکوس و اینفوسیک، سال 1994 را به عنوان سال مهمی برای موتورهای جستجو رقم زد. در آوریل 1997، AskJeeves در معرض دید عموم قرار گرفت. بعداً نام خود را به Ask.com تغییر داد. در سپتامبر 1997، نام موتور جستجوی Google.com تأسیس شد.

نقش گوگل در سئو

اکنون هر متخصص بازاریابی بیشترین تمرکز ممکن را بر روی تجربه کاربر می گذارد. همه افراد به دنبال رتبه بندی ارگانیک بالاتر و گسترده ترین قرار گرفتن در معرض هستند. تعداد کمی از مردم می دانند که دستیابی به بهترین تجربه کاربری برای رسیدن به آنجا بسیار مهم است. هوش مصنوعی ChatGPT شاید یک ابزار بسیار کارآمد باشد.

با تسلط گوگل بر ارزیابی تجربیات کاربری مطلوب یا نامطلوب، یک مشتری راضی به عنوان یکی از مؤلفه های مهم موفقیت یک وب سایت ظاهر شده است. کارشناسان بازاریابی در همه بخش‌ها باید به‌روزرسانی تجربه صفحه Google را دنبال کنند، که ادامه تعهد طولانی مدت آنها به تجربه کاربر است.

مشتریان از آنچه می خواهند آگاه هستند. اگر نتوانند مکان آن را پیدا کنند، مشکلات ایجاد می شود. عملکرد نیز کاهش خواهد یافت. یک مثال خوب از راه‌های ایجاد یک تجربه کاربری مطلوب این است که چگونه گوگل به یک موتور جستجوی کامل تبدیل شده است که اطلاعات جستجو شده را فوراً در SERP ارائه می‌دهد.

هدف این است که جزئیات مورد نیاز کاربران را با کمترین تعداد کلیک، به سرعت و به سادگی ارائه دهیم. یک تجربه کاربری خوب در سئوی با کیفیت گنجانده شده است که از آن به نفع برند استفاده می کند. راه های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توان از هوش مصنوعی ChatGPT در زمینه سئو و بازاریابی استفاده کرد. 

نقش هوش مصنوعی ChatGPT

نقش ChatGPT در سئو

پس از تست ChatGPT مشخص شد که قادر است نمونه های مختلفی از عناوین خلاقانه سئو را نیز ارائه دهد. نه تنها می توان عناوین را از ChatGPT به دست آورد، بلکه بخش سؤالات متداول که بخش بسیار مهمی از سئو است را نیز می توان با استفاده از این فناوری ایجاد کرد. 

گاهی اوقات یافتن سؤالات متداول خوب دشوار می شود، اما ChatGPt پاسخ های برجسته ای را در مورد سؤالات متداول برای محتوای بازاریابی داده است. اینها تنها چند نمونه از قابلیت های این برنامه برای کارهای سئو و بازاریابی هستند. اما همانطور که همه ما می دانیم، جایی که یک نعمت وجود دارد، یک بلا نیز وجود دارد. کارشناسان دریافته اند که هوش مصنوعی ChatGPT محدودیت های زیادی برای سئو دارد.

پیشنهاد مطالعه:خرید اکانت پریمیوم Typeset.io

استفاده از محتوای پویا

استفاده از مواد پویا در این فناوری مشکل اولیه SEO است. ChatGPT از محتوای پویا برای ارائه پاسخ به سوالات کاربران استفاده می کند. خزنده های موتورهای جستجو ممکن است این اطلاعات پویا را متفاوت تفسیر کنند. این ممکن است منجر به از دست دادن تعامل کاربر و سقوط در رتبه بندی موتورهای جستجو شود.

مجموعه داده قابل توجهی از متن چت برای آموزش ChatGPT استفاده شد. با این حال، داده ها ممکن است مغرضانه باشند. این ممکن است باعث شود برنامه متن مغرضانه یا قابل اعتراض تولید کند. این فناوری متنی را بر اساس ورودی ایجاد می کند، اما ممکن است زمینه وجود نداشته باشد. 

در نتیجه، متن ممکن است با زمینه ارائه شده مرتبط یا سازگار نباشد. زیرا موتورهای جستجو برای هدف و زمینه پرس و جو ارزش بالایی قائل هستند. اطلاعات تولید شده توسط هوش مصنوعی ChatGPT ممکن است برای پاسخگویی به درخواست کاربر کافی نباشد.

نیاز به ارائه راه حل مناسب برای بهینه سازی متداول موتورهای جستجو دارد که یکی از مهم ترین مشکلات ChatGPT  است. استفاده از چت بات ها می تواند برای ایجاد یک استراتژی سئو موثر استفاده شود. با این حال، این معمولاً زمانی صادق است که یک استراتژی سئو مرسوم‌تر نیز به عنوان پشتیبانی استفاده شود. 

این به این دلیل است که، علیرغم اینکه چت بات ها می توانند اطلاعات مرتبط زیادی را به مشتریان ارائه دهند، نسبت به کلمات کلیدی، بک لینک و سایر استراتژی های سئو، انعطاف پذیر، موثر و کاربردی تر هستند.

آیا ChatGPT پایان Google خواهد بود؟

خیلی بعید است که ChatGPt گوگل را تصاحب کند. تفاوت عمده این فناوری بودن یک مدل زبان و گوگل بودن یک موتور جستجوی هوش مصنوعی به خوبی توضیح می دهد که هر دوی آنها انواع دیگری نیستند. از نظر سئو، حتی اگر این فناوری به سوالات پرسیده شده در زمینه سئو پاسخ دهد، مانند گوگل کیفیتی را ارائه نمی دهد. 

علاوه بر این، هیچ امکانی وجود ندارد که هوش مصنوعی ChatGPT  در آینده به طور کامل گوگل را تصاحب کند.

نقش هوش مصنوعی ChatGPT

جمع بندی

 ChatGPT  یک ابزار قوی است که ممکن است برای بهبود استراتژی سئو و بالا بردن رتبه‌بندی استفاده شود. می توان از آن به عنوان یک مدل تولید زبان برای تولید محتوای منبع معنادار و غنی، متا تگ ها و متن وب سایت بهینه استفاده کرد.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی ChatGPT معایبی دارد و یک دارو نیست. پرداختن به سوگیری اطلاعات، فقدان زمینه، درک ناکافی، اختلال در ارتباطات، وابستگی به داده ها و تولید زبان ناقص ضروری است. 

علاوه بر این، استفاده از این فناوری با سایر بهترین روش‌های سئو، مانند تحقیق کلمات کلیدی، توسعه پیوند و بهینه‌سازی وب‌سایت بسیار مهم است. ChatGPT  این پتانسیل را دارد که جزء ضروری هر کمپین سئو با رویکرد و درک مناسب باشد. این فناوری اکنون در حال تکامل بوده و با مرور زمان به کمال می رسد. 
 

برچسـب هـا : سایر ، هوش مصنوعی ChatGPT
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد