اخذ گواهی بین المللی IT از سایت های معتبر

اخذ گواهی بین المللی IT از سایت های معتبر

توسط : تیم محتوا
1,562

گرایش به سمت تیم های دورکار و ترکیبی، مسئولیت های بیشتری را برای بخش های فناوری اطلاعات ایجاد کرده است که بسیاری از آنها در حال گسترش هستند. در نتیجه، بازار استخدام فناوری داغتر از همیشه است.  هنگامی که یک استخدام کننده فناوری در حال ارزیابی رزومه شما است، اغلب با بررسی گواهینامه ها شروع می کند. بنابراین اخذ گواهی بین المللی IT از مراجع معتبر به صورت آنلاین می تواند یک مزیت شغلی برای شما محسوب شود.

اهمیت مدرک بین المللی آ تی

اما چرا؟ کافرماها، کاندیداهایی را می‌خواهند که دانش به‌روز داشته باشند و گواهی‌های IT به سرعت تسلط یک فرد بر یک فناوری را به آنها نشان می‌دهد. از اصول اولیه کمک گرفته تا تسلط بر محیط‌های پیچیده ابری. در اینجا برخی از با ارزش ترین گواهینامه های IT امروزی آورده شده است که می توانید برای کسب آنها اقدام کنید:

متخصص ابر دارای گواهینامه AWS

حرفه ای خبره امنیت ابر (CCSP)

•    مهندس راه حل های حفظ حریم خصوصی داده (CDPSE)

•    حرفه ای داده های تایید شده (CDP)

•    هکر اخلاقی معتبر (CEH)

•    مدیر خبره امنیت اطلاعات (CISM) با اخذ گواهی بین المللی IT

•    متخصص امنیت سیستم های اطلاعاتی معتبر (CISSP)

•    کارشناس کار اینترنتی دارای گواهی سیسکو (CCIE)

•    حرفه ای شبکه دارای گواهی سیسکو (CCNP)

•    معمار راه حل های Azure Certified Microsoft

•    کارشناس/کارشناس راه حل های دارای گواهی مایکروسافت (MCSA/MCSE)

•    کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL)

•    پایگاه داده Oracle و گواهی مدیریت MySQL

•    حرفه ای مدیریت پروژه (PMP)

فرقی نمی‌کند تازه فارغ‌التحصیل شده یا متخصص فناوری باشید، آماده‌سازی و اخذ گواهی بین المللی IT راهی عالی برای گسترش مجموعه مهارت‌های خود، تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان آینده و متمایز شدن از دیگر افراد است. در اینجا راهنمای مجموعه ای از گواهینامه های  آی تی آورده شده است:

اخذ گواهی بین المللی IT از سایت های معتبر

بهترین گواهینامه های IT برای مبتدیان

تازه در زمینه IT شروع کرده اید؟ در زیر برخی از بهترین گواهینامه های مقدماتی وجود دارد که به شما کمک می کند اولین شغل IT خود را بدست آورید:

گواهی CompTIA

CompTIA  برای انواع فناوری‌ها و پلتفرم‌ها گواهینامه‌ها صادر می‌کند، اما یکی از آنها از نظر ارزش برای متخصصان فناوری اطلاعات بالاتر از بقیه است.

CompTIA A+  : در فناوری اطلاعات با این گواهینامه پایه شروع کنید. همه چیز در مورد سخت افزار، پشتیبانی فنی و عیب یابی است. همچنین بهترین شیوه ها در امنیت، شبکه، رویه های عملیاتی، دستگاه های تلفن همراه و سیستم عامل های مختلف را پوشش می دهد. با اخذ گواهی بین المللی IT شرایط شغلی خود را متحول کنید.

فن آوری مایکروسافت حرفه ای

غول فناوری مایکروسافت یک گواهینامه سطح ابتدایی به نام مایکروسافت فناوری حرفه ای (MTA) ارائه می دهد. این گواهی طیفی از موضوعات، مانند زیرساخت فناوری اطلاعات، از جمله اصول سیستم عامل ویندوز، مدیریت ویندوز سرور، شبکه و امنیت سایبری را پوشش می دهد. 

پایگاه داده، مبانی پایگاه داده را پوشش می دهد. و توسعه دهنده، یک گواهینامه اساسی در موضوعاتی از جمله توسعه نرم افزار، توسعه وب، دات نت، بازی و HTML5است. هر یک از این موضوعات یک MTA جداگانه است. اگر برای شروع حرفه خود به آن نیاز دارید، می توانید چندین MTA را به دست آورید. 

هیچ مطالعه اجباری یا حداقل تجربه حرفه ای مورد نیاز نیست. فقط زمانی که احساس آمادگی کردید در امتحان شرکت کرده و برای اخذ گواهی بین المللی IT اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه:سایت های خرده فروشی پذیرنده رمزارزها

بهترین گواهینامه های سطح متوسط مایکروسافت

هنگامی که یک گواهینامه MTA یا سایر گواهینامه های سطح ابتدایی را تکمیل کردید، ممکن است یک گواهینامه متوسط از مایکروسافت را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا حرفه شما را به سطح بالاتری ببرید.

کارشناس راه حل های تایید شده مایکروسافت (MCSE): گواهینامه های MCSE در چندین تخصص ارائه می شوند و نشان می دهند که شما مهارت هایی برای مدیریت سرورها، سیستم های داده، ذخیره سازی، ابرهای خصوصی، شبکه و موارد دیگر دارید.

توسعه دهنده راه حل های تایید شده مایکروسافت (MCSD): دریافت گواهینامه MCSD نشان می دهد که شما آنچه را که برای طراحی و ایجاد برنامه ها در طیف گسترده ای از محصولات ویندوز لازم است دارید.

MCSE و MCSD دو مورد از معتبرترین گواهینامه ها در فناوری هستند. هر یک از اینها می تواند به برجسته شدن رزومه فناوری اطلاعات شما کمک کند. اخذ گواهی بین المللی IT در این سطح واقعا ارزشمند است.

بهترین گواهینامه ها برای شبکه

از آنجایی که سیسکو ارائه‌دهنده پیشرو محصولات زیرساختی است، گواهی این شرکت تأیید می‌کند که شما از آخرین پیشرفت‌ها و بهترین شیوه‌ها در شبکه خبر دارید. ضروری ترین آنها عبارتند از:

همکار شبکه دارای گواهی سیسکو (CCNA): یک قدم بالاتر از گواهینامه سطح پایه سیسکو، CCNA ها می توانند در زمینه های زیر تخصص داشته باشند: ابر، همکاری، عملیات سایبری، مرکز داده، صنعتیIoT، مسیریابی و سوئیچینگ، امنیت، ارائه دهنده خدمات و بی سیم .

حرفه ای شبکه دارای گواهی سیسکو (CCNP): پس از سطح کاردانی و اخذ گواهی بین المللی IT ، CCNP یک گواهینامه پیشرفته IT در یکی از حوزه های تخصصی فوق الذکر است. شما می توانید در CCNP Enterprise، Data Center، Security، Service Provider یا Collaboration تخصص داشته باشید.

بهترین گواهینامه ها برای امنیت فناوری اطلاعات

هک و حملات سایبری موضوعات داغ امروزی هستند و بسیاری از مشاغل در حوزه امنیت و مدیریت ریسک بدون پرسنل باقی مانده اند. در زیر برخی از با ارزش ترین گواهینامه های IT در این زمینه پررونق آورده شده است. ISACA یک سازمان حرفه ای که به امنیت و حاکمیت فناوری اطلاعات اختصاص دارد، تعدادی از برنامه های صدور گواهینامه جهانی را مدیریت می کند، از جمله:

حسابرس معتبر سیستم های اطلاعاتی: طبق ISACA، CISA گواهینامه سنگ بنای آن است. همانطور که از نام آن مشخص است، این آزمون برای متخصصان سیستم های اطلاعاتی (IS) برگزار می شود که سیستم های IT یا تجاری یک شرکت را نظارت، کنترل و ارزیابی می کنند. این گواهی نیاز به پنج سال تجربه حرفه ای در این زمینه دارد. در عین حال باید گفت که اخذ گواهی بین المللی IT در این سطح می تواند موقعیت های شغلی فوق العاده ای را فراهم کند.

مدیر امنیت اطلاعات گواهی شده: اعتبار پیشرو برای مدیران امنیت اطلاعات، CISM برای افرادی طراحی شده است که برنامه های امنیت اطلاعات را طراحی، ساخت و مدیریت می کنند. برای واجد شرایط بودن، باید حداقل پنج سال تجربه IS و سه سال به عنوان مدیر امنیت داشته باشید.

اخذ گواهی بین المللی IT از سایت های معتبر

سایر گواهینامه های ارزشمند فناوری اطلاعات برای امنیت

گواهینامه در زمینه کنترل ریسک و سیستم های اطلاعاتی: CRISC متخصصان و مدیران پروژه را که مسئول امنیت اطلاعات و تأثیر کلی آن بر شرکت هستند اعتبار می دهد. شناسایی ریسک، ارزیابی ریسک، واکنش و کاهش ریسک و نظارت و گزارش کنترل ریسک را پوشش می دهد.

گواهینامه حاکمیت فناوری اطلاعات سازمانی: CGEIT درک شما از اصول و شیوه های حاکمیت فناوری اطلاعات سازمانی را نشان می دهد. این یکی از پرتقاضاترین گواهینامه ها در IT است که برخی از بالاترین حقوق را دریافت می کند. اخذ گواهی بین المللی IT شما را به موفقیت های خوبی می رساند

پیوند امنیت سایبری (CSX-P): در دورانی که تهدیدات امنیت سایبری دائما در حال تحول است، گواهینامه CSX-P نشان می دهد که شما در مورد استانداردها و خطرات امنیتی به روز هستید.

هکر اخلاقی معتبر: EC-Council چندین برنامه صدور گواهی ارائه می دهد که یکی از محبوب ترین آنها CEH است. متخصصان دارای این گواهینامه در تست نفوذ تخصص دارند، به همین دلیل است که اغلب پیش نیاز موقعیت هایی مانند تحلیلگر پزشکی قانونی سایبری، مهندس امنیت سایبری و توسعه دهنده برنامه ها است.

متخصص امنیت سیستم های اطلاعاتی معتبر: این یکی دیگر از گواهینامه های امنیت سایبری است که تقاضای زیادی دارد. دارندگان CISSP که برای متخصصان با تجربه فناوری اطلاعات طراحی شده است، آسیب پذیری های موجود در سیستم های شبکه را درک می کنند و سیاست هایی را برای محافظت از سیستم ها و به حداقل رساندن خطر ایجاد می کنند. اخذ گواهی بین المللی IT را در نظر بگیرید.

گواهینامه های تضمین اطلاعات جهانی: همه چیز در مورد امنیت اطلاعات، GIAC ها در چندین دسته قرار می گیرند: دفاع سایبری. تست نفوذ؛ واکنش حوادث و پزشکی قانونی؛ مدیریت امنیت سایبری، حسابرسی و مهارت های قانونی و سیستم های کنترل صنعتی بالاترین سطح، کارشناس امنیتی GIAC (GSE) است.

پیشنهاد مطالعه:سایت های خرده فروشی چینی پوشاک

بهترین گواهینامه ها برای رایانش ابری

همانطور که رایانش ابری در فناوری اطلاعات به یک امر عادی تبدیل می شود، اعتبارنامه های مرتبط با ابر بیشتر ظاهر می شوند. بسیاری از آنها مختص فروشندگان فردی مانند مایکروسافت، VMware و آمازون هستند. همچنین چند گواهینامه وجود دارد که بر روی شیوه های عمومی تر در این منطقه به سرعت در حال رشد تمرکز دارد. گواهینامه های برتر عبارتند از:

CompTIA cloud+: CompTIA cloud+ تمام عناصر اصلی رایانش ابری از جمله پیکربندی، استقرار، امنیت، مدیریت و عیب‌یابی را پوشش می‌دهد. اخذ گواهی بین المللی IT در این سطح، بسیار ارزشمند است.

VMware Certified Professional : گواهی VCP-CMA نشان می دهد که شما می دانید چگونه یک محیط VMWare vRealize را پیکربندی و مدیریت کنید. شما همچنین خواهید فهمید که چگونه از اتوماسیون فرآیند برای مدیریت عملیات روزانه استفاده کنید.

معمار راه حل های دارای گواهینامه AWS - حرفه ای: آمازون بزرگترین ارائه دهنده خدمات رایانش ابری است، و این گواهینامه توانایی شما را در طراحی و استقرار محیط های ابری با استفاده از خدمات وب آمازون تایید می کند.

چرخه عمر توسعه و استقرار دارای گواهی Salesforce: کارفرمایان به دنبال متخصصان سطح بالا در این CRM مبتنی بر ابر هستند. این گواهینامه اولین قدم برای تبدیل شدن به یک معمار سیستم های دارای گواهینامه Salesforce است. اخذ گواهی بین المللی IT در این سطح را در برنامه خود قرار دهید.

اخذ گواهی بین المللی IT از سایت های معتبر

بهترین گواهینامه های مدیریت

مدیریت پروژه برای عملیات فناوری اطلاعات ضروری است. و از آنجایی که شامل برنامه ریزی، برنامه ریزی، بودجه بندی و اجرا می شود، گواهینامه می تواند یک پله کلیدی برای سمت های مدیریتی باشد.

همکار خبره در مدیریت پروژه (CAPM): CAPM که توسط موسسه بسیار معتبر مدیریت پروژه (PMI) ارائه می‌شود، یک مدرک مدیریت سطح ابتدایی ایده‌آل است.

حرفه ای مدیریت پروژه: همچنین توسط PMI ارائه می شود، اعتبار PMP یکی از معتبرترین ها در این حرفه است. تعدادی گواهینامه فوق تخصصی نیز موجود است.

Certified ScrumMaster : گواهینامه CSM سطح ابتدایی توسط Scrum Alliance ارائه می شود. این یک راه عالی برای نشان دادن دانش خود از شیوه های مدیریت اسکرام و چابک است.

پیشنهاد مطالعه:نقش هوش مصنوعی ChatGPT

بهترین گواهینامه های پشتیبانی فنی

بسیاری از متخصصان فناوری اطلاعات حرفه خود را با پشتیبانی فنی و نقش های میز کمک شروع می کنند. و برای اینکه دانش‌آموزان را ارتقا دهند، مدارس به طور فزاینده‌ای دوره‌هایی را ارائه می‌کنند که دانش‌آموزان را برای دریافت گواهینامه‌های میز کمک آماده می‌کنند. 

می‌توانید در کل عملکرد پشتیبانی فنی را تأیید کنید یا روی پلتفرم‌ها و محصولات یک فروشنده خاص تمرکز نمایید. در هر صورت اخذ گواهی بین المللی IT یک راه حل عالی برای کسب درآمد ارزی است.

گواهینامه های HDI: که قبلا موسسه Help Desk نامیده می شد، HDI گواهینامه هایی را ارائه می دهد که از تکنسین پشتیبانی دسکتاپ HDI سطح پایه تا مدیر مرکز پشتیبانی HDI را شامل می شود. گواهینامه حرفه ای پشتیبانی فنی HDI به ویژه در بین مدیران استخدام محبوب است.

 این همچنین اعتبارنامه هایی را برای تحلیلگران مرکز پشتیبانی، رهبران تیم و نمایندگان خدمات مشتری ارائه می دهد.

ITIL:  ITIL که قبلاً مخفف کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات بود، نام ثبت شده برای یک چارچوب کاملاً پذیرفته شده برای مدیریت ارائه خدمات فناوری اطلاعات است. پنج گواهینامه ITIL وجود دارد، از پایه تا کارشناسی ارشد.

پشتیبانی حرفه ای تایید شده اپل (ACSP): می توانید تخصص خود را با موارد ضروری پشتیبانی macOS با این گواهی ACSP از اپل نشان دهید. با اخذ گواهی بین المللی IT می توانید خود را به کارفرمایان خود اثبات کنید.

اخذ گواهی بین المللی IT از سایت های معتبر

بهترین گواهینامه ها در پایگاه داده، تجزیه و تحلیل و سایر فناوری های داده

فن‌آوری‌های پایگاه داده برای عملیات‌های فناوری اطلاعات پایه‌ای هستند، در حالی که رشد در ابتکارات کلان داده و تجزیه‌وتحلیل باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می‌شود. گواهینامه ها معمولاً حول پلتفرم یک ارائه دهنده ساخته می شوند، از جمله:

پرسنل حرفه ای داده ها (CDP): موسسه صدور گواهینامه متخصصان محاسباتی (ICCP) یکی از جامع ترین گواهینامه ها را برای متخصصان داده ارائه می دهد. CDP در پنج سطح ارائه می شود، از سطح پایه تا مدیریت اجرایی، و شما می توانید روی نقش های خاصی مانند تجزیه و تحلیل تجاری، حاکمیت داده، معماری داده های سازمانی، تجزیه و تحلیل داده ها و انبار داده ها تمرکز کنید.

حرفه ای دارای گواهی Oracle :Oracle ، ارائه دهنده پیشرو پایگاه داده در جهان، گواهینامه را در طیف وسیعی از حرفه های پایگاه داده، از مدیریت پایگاه داده و توسعه برنامه های کاربردی پایگاه داده گرفته تا تجزیه و تحلیل، انبار داده و داده های بزرگ ارائه می دهد.

همکار فناوری دارای گواهی SAP: این گواهی توانایی شما را در نصب، مدیریت، نظارت، انتقال و عیب‌یابی فناوری پایگاه داده SAP نشان می‌دهد.

گواهینامه های Microsoft SQL Server : این مانند اوراکل، مایکروسافت طیف وسیعی از گواهینامه ها از جمله مدیریت پایگاه داده، هوش تجاری و مدیریت داده ها و تجزیه و تحلیل را ارائه می دهد.

مرکز داده CCIE: این گواهینامه سیسکو مهارت های سطح کارشناسی مورد نیاز برای برنامه ریزی، آماده سازی، بهره برداری، نظارت و عیب یابی شبکه های مرکز داده پیچیده را نشان می دهد.

در صورتی که قصد دارید برای اخذ گواهی بین المللی IT اقدام کنید، می توانید از طریق 20پیمنت کار ثبت نام خود را انجام داده و هزینه های ارزی را پرداخت نمایید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد