اکسپرس اینتری چیست و نحوه عملکرد آن

 اکسپرس اینتری چیست و نحوه عملکرد آن

توسط : تیم محتوا
1,347

اکسپرس اینتری یک فرآیند درخواست برای کارگران ماهری است که مایلند به طور دائم در کانادا زندگی کنند (یعنی اقامت دائم دریافت کنند). می توانید با پر کردن یک پرسشنامه آنلاین جهت واجد شرایط بودن، دریابید که آیا به عنوان یک کارگر ماهر واجد شرایط Express Entry هستید.

قرعه کشی اکسپرس اینتری چیست؟

این برنامه توسط دولت کانادا استفاده می شود تا تصمیم بگیرد که چه کسی دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم از طریق این برنامه دریافت می کند. بالاترین رتبه را از بین درخواست های دریافت شده انتخاب می کند. نحوه رتبه بندی شما به عنوان یک نامزد بر اساس تعدادی از عوامل مختلف است. در اینجا ببینید که برنامه Express Entry  چگونه رتبه بندی می شود.

پیشنهاد مطالعه:روش های فروش  آثار هنری دیجیتال

برای واجد شرایط بودن برای Express Entry چه مراحلی باید طی کنم؟

مرحله 1: واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید.

با پر کردن این پرسشنامه واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری هستید یا خیر.

مرحله 2: رتبه خود را برای قرعه کشی تخمین بزنید.

برای دعوت به ارسال درخواست، به یک امتیاز خاص در سیستم رتبه بندی جامع نیاز دارید. 

مرحله 3: یک آزمون زبان آیلتس ثبت نام کرده و مدارک خود را آماده کنید.

اگر هنوز در آزمون زبان انگلیسی شرکت نکرده‌اید، باید فوراً آزمون آیلتس را ثبت نام کنید، زیرا به مدرکی برای اثبات نتایج خود جهت درخواست نیاز دارید. همچنین برخی اسناد اضافی وجود دارد که ممکن است برای فرآیند درخواست اکسپرس اینتری نیاز داشته باشید. 

مرحله 4: یک نمایه ایجاد و ارسال کنید.

هنگامی که همه چیز مورد نیاز خود را برای درخواست در اختیار دارید، باید یک "نمایه" ایجاد و ارسال کنید تا ببینید آیا در قرعه کشی Express Entry پذیرفته می شود یا خیر. 

مرحله 5: منتظر دعوت خود باشید، سپس درخواست دهید.

پس از ارسال نمایه خود، منتظر دعوت برای درخواست خود هستید. اگر دعوتنامه دریافت کردید، 60 روز فرصت دارید تا درخواست دهید. 

 اکسپرس اینتری چیست و نحوه عملکرد آن

کار و اقامت در کانادا در 6 تا 12 ماه یا کمتر

برنامه اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه مهاجرتی مبتنی بر امتیاز برای افراد حرفه ای است که به دنبال اقامت در کانادا هستند. این امتیاز به حرفه ای ها بر اساس مهارت ها، تجربه، وضعیت اشتغال کانادایی و نامزدی استانی یا منطقه ای اعطا می کند.

هر چه امتیاز شما بالاتر باشد، شانس شما برای دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) جهت اقامت دائم کانادا بیشتر است. درخواست‌های ارسال از این روش، در مدت بین شش تا دوازده ماه پردازش خواهد شد. 

جزئیات برنامه Express Entry کانادا

برنامه اکسپرس اینتری مهاجرت را برای حرفه ای ها ساده کرده و روند را شفاف تر کرده است. جزئیات کلیدی برنامه عبارتند از:

•    این یک برنامه آنلاین است که محدودیتی برای متقاضیان ندارد و در طول سال باز است.

•    این برنامه فقط برای برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجار ماهر فدرال و برنامه مهاجرت کلاس تجربه کانادا اعمال می شود.

•    شما باید یک شغل مورد علاقه ارسال کنید و به عنوان متقاضی برای هر نوع شغلی که در انواع مهارت های 0، A و B ذکر شده است، درخواست دهید.

•    مشخصات شما بر اساس امتیاز ارزیابی می شود و در مجموعه متقاضیان قرار می گیرد

•    استان ها و کارفرمایان کانادا به این برنامه دسترسی خواهند داشت و برای رفع نیازهای خود استعداد پیدا می کنند.

•    برای دارندگان بالاترین امتیاز یک دعوت نامه ارسال می شود.

•    تعداد ITAهای صادر شده بر اساس سطح مهاجرت سالانه است.

واجد شرایط بودن برای برنامه اکسپرس اینتری

این برنامه کانادا برای ارزیابی متقاضیان بر یک سیستم مبتنی بر امتیاز تکیه دارد. این سیستم بر پایه شناسایی داوطلبانی است که بیشترین شانس موفقیت را بعد از مهاجرت به کانادا دارند. این مقیاس امتیاز حداکثر 1200 دارد و شما و همسرتان را (در صورت وجود) بر اساس موارد زیر ارزیابی می کند:

•    سن

•    بالاترین سطح تحصیلات

•    توانایی های زبانی

•    سابقه کار کانادایی

•    سابقه کار دیگر

•    قابلیت انتقال مهارت

پیشنهاد مطالعه:راه اندازی فروشگاه در ایبی

مزایای سیستم اکسپرس اینتری

یکی از مزایای این برنامه مهاجرتی شفافیت آن است. داوطلبان از میانگین نمره ای که باید برای واجد شرایط شدن در ITA کسب کنند آگاه خواهند بود، اگر آنها نمره را کسب نکردند، همیشه می توانند برای بهبود نمره CRS خود تلاش کنند یا گزینه های دیگر CRS را در نظر بگیرند.

آنها می توانند به بهبود نتایج آزمون زبان خود نگاه کنند، یا در مورد کسب تجربه کاری اضافی، به گزینه هایی برای تحصیل در کانادا یا تلاش برای نامزدی استانی تلاش کنند.

 اکسپرس اینتری چیست و نحوه عملکرد آن

چشم اندازهای بهتر برای مهاجران

داوطلبان جوان با سطح تحصیلات بالاتر، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو یا کسانی که تجربه کانادایی دارند (کارمندان یا دانشجویان) این پتانسیل را دارند که به نمره CRS بالاتری برسند و از طریق سیستم اکسپرس اینتری انتخاب شوند.

داوطلبانی که موفق به کسب نامزدی استانی شوند، واجد شرایط دریافت 600 امتیاز اضافی هستند. کسانی که پیشنهاد شغلی در کانادا دارند یا افراد مقیم این کشور واجد شرایط دریافت امتیاز اضافی هستند.

مراحل درخواست برای برنامه Express Entry

مرحله 1:  ارزیابی مدرک تحصیلی خود را کامل کنید.

اگر تحصیلات خود را در خارج از کانادا انجام داده اید، باید ارزیابی مدارک تحصیلی یا ECA خود را دریافت کنید. این می تواند ثابت کند که مدارک تحصیلی شما مطابق با سیستم آموزشی کانادا است.

مرحله 2: تست های توانایی زبان خود را کامل کنید.

مرحله بعدی دریافت و ارائه مدارکی است که مهارت شما در زبان انگلیسی را اثبات می کند. حداقل نمره 6 باند در آیلتس معادل CLB 7 است. نمره آزمون شما باید در زمان درخواست کمتر از 2 سال باشد.

مرحله 3: ایجاد نمایه خود در Express Entry ضرورت دارد.

لازم است تا به صورت آنلاین نمایه اکسپرس اینتری خود را ایجاد نمایید. نمایه باید شامل جزئیاتی در مورد سن، تجربه کاری، تحصیلات، مهارت های زبانی و غیره باشد. با توجه به این جزئیات به شما یک امتیاز داده می شود. در صورتی که امتیاز مناسبی کسب کردید، این امکان را دارید تا برای ارسال مشخصات خود اقدام کنید. 

  مرحله 4: امتیاز CRS خود را محاسبه کنید.

اگر نمایه شما به این برنامه راه پیدا کند، بر اساس امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) رتبه بندی می شود. معیارهایی مانند سن، تجربه کاری، سازگاری و ... امتیاز CRS شما را تعیین می کند. اگر امتیاز CRS لازم را داشته باشید، نمایه شما در این برنامه گنجانده می شود.
  مرحله 5: دعوت نامه خود را برای درخواست (ITA) دریافت کنید.

اگر نمایه شما از اکسپرس اینتری انتخاب شود، یک ITA از دولت کانادا دریافت خواهید کرد که پس از آن می توانید مدارک ویزای روابط عمومی خود را شروع کنید.

پیشنهاد مطالعه:یادگیری طراحی با بهترین دوره های فیگما Figma

امتیازدهی Express Entry

شرط واجد شرایط بودن برای این برنامه 67 امتیاز از 100 است. برای آنکه بتوانید درخواست ویزای PR خود را ارائه کنید، لازم است که حداقل 67 امتیاز کسب کنید. محاسبه گر امتیازات واجد شرایط Express Entry بر اساس معیارهای زیر است:

سن: اگر بین 18 تا 35 سال هستید، می توانید حداکثر امتیاز را کسب کنید. افراد بالای این سن امتیاز کمتری کسب خواهند کرد.

تحصیلات: حداقل مدرک تحصیلی شما باید برابر با سطح تحصیلات متوسطه در کانادا باشد. سطح بالاتر صلاحیت آموزشی به معنای امتیاز بیشتر در اکسپرس اینتری است.

سابقه کار: برای کسب حداقل امتیاز باید حداقل یک سال سابقه کار داشته باشید. اگر سالها سابقه کار بیشتری داشته باشید امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.

توانایی زبان: شما باید حداقل 6 باند در آیلتس معادل CLB 7 داشته باشید تا واجد شرایط درخواست و کسب حداقل امتیاز باشید. نمرات بالاتر به معنای امتیاز بیشتر است.

سازگاری: اگر اعضای خانواده یا بستگان نزدیک شما در کانادا زندگی می‌کنند و می‌توانند هنگام مهاجرت به کانادا از شما حمایت کنند، می‌توانید از عامل سازگاری ده امتیاز کسب کنید. همچنین اگر همسر یا شریک قانونی شما آماده مهاجرت با شما به کانادا باشد، می توانید امتیاز کسب کنید.

استخدام منظم: یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی به شما ده امتیاز می دهد.

در نظر داشته باشید که برای این برنامه حداقل باید 67 امتیاز را از 100 کسب کنید.

 اکسپرس اینتری چیست و نحوه عملکرد آن

فرآیند اکسپرس اینتری کانادا

فرآیند اکسپرس اینتری از سیستم امتیازبندی جهت طبقه بندی داوطلبانی استفاده می کند که به دنبال اقامت در کانادا هستند. امتیازها بر اساس سیستم رتبه بندی جامع یا CRS به مشتریان تعلق می گیرد. امتیازها بر اساس مهارت، تجربه، وضعیت شغلی کانادایی و نامزدی استانی/منطقه ای به متقاضیان داده می شود. 

هرچه امتیاز بالاتر باشد، شانس دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا بیشتر است. بر اساس سیستم امتیاز Express Entry ، هر قرعه کشی دارای حداقل امتیاز است. این قرعه کشی ها در فواصل زمانی معین انجام می شود. 

آن دسته از متقاضیانی که امتیاز CRS برابر یا بالاتر از امتیاز قطعی دارند، ITA دریافت خواهند کرد. اگر بیش از یک کاندید امتیازی برابر با امتیاز قطعی داشته باشد، کسی که حضور طولانی مدت در استخر اکسپرس انتری داشته باشد ITA دریافت می کند.

مراحل بعدی پس از گرفتن ITA

پس از دریافت  پذیرش اکسپرس اینتری، باید یک درخواست کامل و صحیح ارسال کنید که برای آن 90 روز فرصت داده می شود. اگر ظرف 90 روز این کار را انجام ندهید، دعوت شما باطل می شود. بنابراین، شما باید بهترین استفاده را از این زمان برای ارسال یک درخواست دقیق داشته باشید.

اولین قدم جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز است. از طریق ITA خواهید دانست که تحت کدام برنامه برای درخواست ویزای PR CEC یا هر برنامه اکسپرس انتری دیگر انتخاب شده اید. اگر پورتال اکسپرس انتری را بررسی کنید، لیستی از اسناد را پیدا خواهید کرد که مختص برنامه ای است که درخواست داده اید. 

شما باید این مدارک را همراه با درخواست خود ارسال کنید، مدارک می تواند شامل موارد زیر باشد:

•    مدارکی که از نتایج آزمون زبان انگلیسی شما پشتیبانی می کند

•    مدارک وضعیت مدنی مانند شناسنامه جهت اکسپرس اینتری

•    مدارکی دال بر موفقیت های تحصیلی 

•    مدارکی دال بر سابقه کار شما

•    گواهی پزشکی

•    گواهی عدم سو پیشینه

•    اثبات درآمد

•    عکس ها

همچنین بایستی از پزشک مورد تایید، گواهی پزشکی گرفته و ارائه کنید. بر اساس وضعیت خود، از شما خواسته می شود مدارک اضافی را ارسال کنید، مطمئن شوید که همه آنها را آماده کرده اید. شما باید مشخصات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) خود را ارائه دهید، اما اگر بیومتریک خود را در ده سال گذشته به عنوان بخشی از درخواست خود برای مجوز کار، ویزای دانشجویی یا ویزای بازدیدکننده ارائه کرده اید، از دادن بیومتریک خود معاف هستید. 

در صورتی که باید بیومتریک خود را برای اکسپرس اینتری بدهید، می توانید به نزدیکترین مرکز جمع آوری بیومتریک مراجعه کنید. پس از تکمیل آزمایشات پزشکی، بیومتریک و مدارک مورد نیاز، می توانید درخواست خود را ارسال کنید.

حداقل نمره آیلتس برای اکسپرس اینتری 

نمره نتایج آزمون در آیلتس یک شرط حیاتی برای ایجاد پروفایل و ارسال ابراز علاقه است. این در سیستم Express Entry کانادا است. متقاضیان باید حداقل CLB 7 (معیار زبان کانادایی) را در آزمون مهارت زبان انگلیسی داشته باشند. این طبق اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) است. 

می توانید برای شرکت در این آزمون و تنظیم برنامه های مهاجرت خود، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

برچسـب هـا : سایر ، اکسپرس اینتری
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد