ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

توسط : تیم محتوا
1,395

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا یک مشتق دارایی دیجیتال است که قرار است ارزش آن با قیمت معادل طلا درج شود. هر ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا، یکی از توکن‌ های خود را به ‌عنوان داشتن ارزش برابر از یک اندازه خاص طلا تعریف می ‌کند. این نشان می دهد که باید مقداری معادل طلا در ذخایر وجود داشته باشد یا متولی مورد اعتماد به عنوان دارایی های فیزیکی وثیقه شده باشد. برخی از توکن ها حتی امکان بازخرید مجدد به طلا را فراهم می کنند. بر خلاف اکثر ارزهای دیجیتال، آنها به یک دارایی ملموس گره خورده اند و از آن در برابر نوسانات شدید قیمت محافظت می کنند.

ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا چگونه کار می کنند؟

در ابتدا این سوال مطرح است که آیا بیت کوین یک ارز دیجیتال دارای پشتوانه طلا است؟ در پاسخ باید گفت که خیر. بیت کوین توسط طلا، فلزات گرانبها یا حتی ارزهای فیات پشتیبانی نمی شود. ارزش خود را از عوامل مختلفی از جمله ماهیت غیرمتمرکز، قابلیت استفاده، تقاضا و ارزش تکنولوژیکی آن به دست می ‌آورد.

مانند یک ETF طلا که دارای یک صادرکننده است و برای ذخیره طلای فیزیکی به یک متولی قابل اعتماد متکی است، یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا نیز توسط یک صادرکننده متمرکز اداره می شود. این می تواند به صورت شمش های فیزیکی طلا، سکه های طلا، گواهی های طلا، یا حتی اوراق بهادار مرتبط با طلا، و همچنین هر شکلی از شمش طلا باشد. سپس توکن به عنوان گواهی مالکیت برای دارایی پایه عمل می کند.

برخی از ارزهای رمزنگاری شده مرتبط با طلا با قیمت طلا مرتبط هستند، در حالی که سایر سکه ‌های پشتیبان طلا یا توکن ‌ها امکان بازخرید به طلای فیزیکی را می‌ دهند. فرض کنید سکه یا توکن به دارنده رمزارز دارای پشتوانه طلا اجازه می ‌دهد تا با ارائه توکن ‌های طلا به یک صادرکننده، ارز دیجیتال خود را برای مقدار قطعی طلا بازخرید کند. در این صورت، دارای ریسک طرف مقابل خواهد بود.

شما باید بتوانید توکن خود را تحویل دهید و طلای فیزیکی را از یک انبار یا نگهبان دریافت کنید. برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، نگرانی فیزیکی واقعی وجود دارد. با بازخرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا این توکن سوزانده شده و از بازار خارج می شود.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

کریپتوکارنسی معمولی در مقابل ارز رمزنگاری با پشتوانه طلا

اکثر رمز ارزها پشتیبانی با هیچ چیز دیگری ندارند. همین باعث می شود تا سرمایه گذاران به ارزهای رمزنگاری اعتماد نداشته باشند. اینجاست که ارز دیجیتال دارای پشتوانه طلا به دلیل ارتباط آنها با طلای فیزیکی وارد صحنه می شوند. به دلیل ارتباط با طلای فیزیکی زیربنایی، برخی از افراد برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتالی که توسط آن پشتیبانی می‌شود، احساس راحتی بیشتری می ‌کنند. 

از این گذشته، طلا سابقه بسیار طولانی تری نسبت به ارزهای دیجیتال به عنوان ذخیره ارزش دارد و به دلیل سابقه طولانی آن، درک نوسانات قیمت آسانتر است. در حالی که ممکن است دنبال کردن اصول اساسی ساده‌تر باشد، اما شایان ذکر است که یک ارز دیجیتال که دارای پشتوانه طلا ست در نهایت قیمت طلا را دنبال می ‌کند. 

10 ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا

از آنجایی که ایده یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا شروع به مطرح شدن می کند، زمان آن رسیده است که به برخی از این توکن ها جلوه بهتری بدهید. ارزهای دیجیتال زیر ده مورد از برجسته ترین آنها هستند:

طلای تتر (XAUt)

تتر گلد به سرمایه گذار توانایی سرمایه گذاری در طلا را می دهد و در معرض مستقیم قیمت فیزیکی طلا قرار می گیرد. این برای سرمایه‌گذاران خرده‌ فروشی کوچک ‌تر عالی است، زیرا می ‌توان آن را مطابق با نیازهای فرد اندازه‌گیری کرد. Tether Gold همان شرکتی است که استیبل کوین Tether را برای شما به ارمغان می آورد، اما به جای اینکه به دلار آمریکا متصل شود، به طلا متصل است.

دارنده توکن دارای حقوق مالکیت طلا بر روی شمش های طلای خاص خواهد بود. این طلا دارای شماره سریال خاص و منحصر به فرد است که باعث می شود که دارندگان آن بتوانند شمش طلا و وزن آن را بررسی نمایند.

امکانات ارز دیجیتال با پشتوانه طلا:

•    یک توکن XAUt برابر است با یک اونس طلای خوب تروی در Good Delivery  لندن.

•    توکن ها از یک کیف پول Tether بدون زنجیره به دیگری قابل انتقال هستند.

•    توکن ‌های قابل بازخرید به طلای فیزیکی برای کاربران و حداقل تعداد مشخصی توکن XAUt طلا به هر مکانی در سوئیس تحویل داده می شود.

•    توکن‌ها را نیز می‌ توان به طلا بازخرید کرد و سپس کاربر می‌تواند درخواست فروش آن را داشته باشد و از درآمد حاصل از فروش پول نقد برای او ارسال کند.

پیشنهاد مطالعه:معرفی سایت maxon

DigixGlobal (DGX)

DigixGlobal  برای کسانی است که مایل به سرمایه گذاری در طلای فیزیکی هستند اما ابزار ذخیره سازی و شاید پول نقد فیزیکی لازم برای خرید یک شمش با اندازه کامل را ندارند.  DigixGlobal ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است که امکان سرمایه گذاری در توکن های کسری، انتقال را فراهم می کند.

DigixGlobal (DGX)

DigixGlobal برای کسانی است که مایل به سرمایه گذاری در طلای فیزیکی هستند اما ابزار ذخیره سازی و شاید پول نقد فیزیکی لازم برای خرید یک شمش با اندازه کامل را ندارند. DigixGlobal امکان سرمایه گذاری در توکن های کسری، انتقال و بازخرید آنها را به دلخواه می دهد.

DigixGlobal به هر کسی اجازه می دهد تا طلا را در موقعیت های دقیقه جمع آوری کند و آن را به طور موثر در شبانه روز با حداقل محدودیت مدیریت کند. از طریق این توکن، کاربران می توانند در ETF طلا نیز شرکت کنند. توکن ها در صرافی های ارز دیجیتال نیز قابل معامله هستند. 

امکانات:

•    کاربران ثبت نام می کنند، کیف پول انتخاب می کنند و سپس خرید می کنند. می توانید DGX را با رمزارز خریداری کنید.

•    یک توکن یا DGX برابر با یک گرم طلا است. تمام طلا توسط شمش های طلای 100 گرمی سوئیس از برخی از پالایشگاه های پیشرو در آن کشور پشتیبانی می شود.

•    این توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که در Metamask و سایر کیف پول های ETH ذخیره می شود.

•    توکن ها هیچ هزینه ذخیره سازی ندارند. 

Paxos Gold (PAXG)

Paxos Gold  یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است که توسط Paxos، شرکتی که صرافی ارزهای دیجیتال به نام itBit را ایجاد کرده ، منتشر شده است. طلای Paxos را می توان به صورت آتی نیز معامله کرد، که در آن می توانید قراردادهای آتی دائمی یا سه ماهه را در برخی مبادلات وارد کنید.

امکانات:

•    دارای پشتوانه یک اونس طلای خوب تروی با نسبت 1:1

•    برای نگهداری توکن ها هیچ هزینه نگهداری دریافت نمی شود.

•    ETF طلا بین 19 تا 40 واحد در سال متغیر است. 

•    سکه های فیزیکی طلا و سایر محصولات می توانند از 10 تا 100 امتیاز در سال باشند.

•    طلای تخصیص نیافته 1 تا 10 واحد در سال است و سایر توکن های طلا می توانند تا 100 واحد پایه در سال باشند. 

•    اگر یک شمش طلای اونس LBMA 400 تروی دارید، بین 5 تا 25 واحد پایه در سال کارمزد دریافت خواهید کرد.

•    Paxos Gold امکان تسویه حساب فوری را به عنوان ارز دیجیتال با پشتوانه طلا فراهم می کند.

•    PAXG دسترسی به ETF های طلای اصلی را در سایر توکن های طلا ارائه می دهد.

•    می توان برای طلای فیزیکی بازخرید کرد.

•    توسط NYDFS تنظیم می شود.

•    به طور گسترده در اکثر صرافی های اصلی موجود است.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

گلدکوین (GLC)

ارز دیجیتال  GoldCoin  جهت تمرکززدایی تلاش می کند. آنها معتقد هستند تا سرعت تایید تراکنش برای سیستم های پرداخت از اهمیت بالایی برخوردار است. سرعت تایید دو دقیقه است که در مقایسه با دیگر ارزها، عالی است.

مزیت آن است که این توکن را در هر زمان می توان به طلا بازخرید نمود. همچنین می توان آن را دوباره به فیات تبدیل نمود.GoldCoin  به عنوان ارز دیجیتال با پشتوانه طلا را می توان در صرافی ها و در وب سایت شرکت یافت. 

امکانات:

•    هر توکن GoldCoin 1/1000 اونس طلا است.

•    پلت فرم از طریق روش های مقیاس بندی روی زنجیره و خارج از زنجیره مقیاس می شود.

•    ذهن از طریق الگوریتم اثبات کار مانند بیت کوین است.

توکن (PMGT)

Perth Meant Gold Token یک نسخه توکن شده از گواهی GoldPass با نسبت 1:1 است که پشتیبانی آن با طلای فیزیکی با همان نسبت است. این توکن همانند دیگر ارزهای رمزنگاری قابلیت منتقل شدن و تقسیم شدن را دارد. می توانید آن را با طلا به سادگی بازخرید کنید. ارز دیجیتال با پشتوانه طلا هیچ هزینه تراکنش، ذخیره سازی یا مدیریتی ندارد. 

امکانات:

•    این توکن را می توان در چندین محصول Perth Mint بازخرید کرد.

•    Earth Meant همه موجودی حساب‌های GoldPass را منتشر می‌کند، به این معنی که هر کسی می‌تواند پشتوانه توکن با طلا را به صورت عمومی تأیید کند.

•    1 PMGT برابر است با 1 اونس گواهی GoldPass و 1 اونس طلای فیزیکی.

•    توکن ها را می توان در بازار طلای خارج از بورس XAU معامله کرد.

پیشنهاد مطالعه:سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برتر در سال 2023

Meld Gold توسط Algorand (MCAU)

مانند دیگر ارز دیجیتال با پشتوانه طلا ، Meld Gold طلا را برای سرمایه گذاران کوچک قابل دسترس می کند. این توکن، حداقل در تئوری، سرمایه‌گذاران را در برابر تورم شدید محافظت می‌کند، همانطور که در بازارهای رایج کریپتو اتفاق می‌افتد. همچنین می‌تواند زمان‌های کند معاملات را که یکی از بزرگترین مشکلات بازار فلزات فیزیکی است، از بین ببرد.

توکن ها را می توان در کیف پول Algorand ایمن کرد، که کاربران می توانند سپس ارزش توکن خود را کنترل کنند. این امکان ذخیره سازی و نگهداری غیرمتمرکز را در سطح جهانی در هر مکان و زمانی فراهم می کند.

امکانات:

•    این توکن را می توان از طریق بازارهای خارج از بورس و از شرکای Meld خریداری کرد

•    الگوراند، که توکن‌ها روی آن قرار گرفته اند، از مبادله اتمی و ویژگی‌های توکن‌سازی دارایی استاندارد پشتیبانی می‌کند.

•    ارز دیجیتال با پشتوانه طلا را می توان به هر کارمزد و رمز ارز در صرافی تبدیل کرد یا به گواهی طلا و طلای فیزیکی برگشت

AurusGOLD (AWG)

AurusGold که با نام AWG نیز شناخته می‌شود، یک توکن پشتی طلایی است که به ازای 1 گرم طلا 99.99 درصد از پالایشگاه‌های گواهی LBMA وثیقه و قابل بازخرید است. توکن طلای دیجیتال می تواند به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات ناپایدار یا سایر ارزهای رمزنگاری شده استفاده شود، زیرا یکی از ساده ترین راه ها برای سرمایه گذاری در طلا است.

این توکن توسط معامله گران طلا ساخته می شود که می توانند بین بازارهای AWG و طلای شمش آربیتراژ کنند و قیمت AWG را مطابق با قیمت لحظه ای نگه دارند.

امکانات:

•    افزایش های کوچک 1 گرمی، تجمع را ساده می کند.

•    قابل تبدیل به طلای فیزیکی از پالایشگاه هایی با گواهی  LBMA

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

تلکس نقدی (CTLX)

یکی از جالب‌ ترین توکن ‌های موجود در حال حاضر و  ارز دیجیتال با پشتوانه طلا ، Cash Telex  است. سکه طلای Cash Telex نشان دهنده 1 گرم طلا است که به طور ایمن پررنگ شده است. تمام طلاهای نگهداری شده کاملاً بیمه شده و حسابرسی شده و قابل تأیید عمومی است.

امکانات:

•    Cash Telex  طیف گسترده ای از دارایی های توکن شده را ارائه می دهد.

•    سکه های طلا تلکس نقدی، با افزایش 1 گرمی، جمع آوری را ساده می کند.

•    تمام طلاها برای عموم قابل تأیید است.

توکن طلایی AABB (AABBG)

AABBG  چند مزیت مخرب و آینده نگرانه نسبت به رقبای خود دارد. این امکان یک قالب پشتوانه طلا از معدن به توکن را فراهم می کند که وجود توکن ها را در وب دیجیتال تضمین می کند. این شرکت تمام دارایی‌های فیزیکی طلای خود را که 100% از بخش تولید شرکت پشتیبانی می‌کنند، تأیید می‌کند.

امکانات ارز دیجیتال با پشتوانه طلا:

•    توکن نشان دهنده طلای فیزیکی است که از خود شرکت نگهداری می شود

•    طلا به صورت عمومی قابل تایید است

طلای کش (CGT)

Cache Gold Token  به طور شفاف ویژگی های منحصر به فرد طلا را با بلاک چین ترکیب می کند. توکن ها کاملاً بسته بندی شده، قابل بازخرید هستند و با نقدینگی جهانی تنظیم می شوند. CGT  دارای تسویه تقریباً آنی تراکنش ها در یک زیرساخت شبکه گسترده است. 

امکانات:

•    هر توکن نشان دهنده طلای فیزیکی در افزایش 1 گرمی است.

•    این شرکت یک سیستم مانیتورینگ بلادرنگ با اثبات عکسی از ذخایر طلا است.

پیشنهاد مطالعه:بلاکچین و تحول در تجارت آینده

Kinesis Gold (KAU)

Kinesis Gold یکی دیگر از ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است که توسط طلای فیزیکی پشتیبانی می شود. هر KAU یک گرم طلای فیزیکی در خزانه های حسابرسی شده دارد که به نام شخص ذخیره خواهد شد. این امکان را به شما می دهد که در هر کجای دنیا طلای فیزیکی خرج کنید، تجارت کرده، ارسال کنید و به دست آورید.

هیچ هزینه ای برای ذخیره سازی وجود ندارد و سرعت تراکنش سریع است و در عرض 3 ثانیه تایید می شود. رستگاری ساده است اما حداقل 100 گرم دارد.

امکانات:

•    Kinesis Gold تقسیم پذیری فوق العاده ای را ارائه می دهد

•    سکه‌های طلایی کینسیس با افزایش 1 گرمی تعیین می‌شوند

•    قابل بازخرید در 100 گرم

•    افتتاح حساب رایگان

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

جمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال در حال نوسان و همراه با ریسک بالایی است. اگر نگران سرمایه خود در این صنعت هستید، می توانید از ارز دیجیتال با پشتوانه طلا استفاده کنید. در این خصوص، بهتر است مشاوره های لازم را دریافت کنید. کارشناسان 20پیمنت در این خصوص شما را راهنمایی می کنند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
11 ماه قبل

سلام، من اطلاع بیشتری راجع سرمایه گذاری در طلا میخواستم الخصوص ارز دیجیتال DGX

avatar

سلام علی عزیز، ما اطلاعی در این خصوص نداریم. باتشکر