هوش مصنوعی google Bard

هوش مصنوعی google Bard

توسط : تیم محتوا
1,354

هوش مصنوعیGoogle Bard  پاسخ گوگل به ChatGPT است، اما دارای تفاوت های روشنی نیز می باشد. ربات چت در این مرحله آزمایشی است که به شما امکان می دهد همه چیز را از برنامه ریزی یک جشن تولد و پیش نویس ایمیل گرفته تا پاسخ دادن به سؤالات در مورد موضوعات پیچیده انجام دهید. گوگل به سرعت اشاره می کند که برخی از پاسخ های بارد ممکن است نادرست باشد. گوگل آن را به عنوان یک تجربه مکمل برای جستجو می بیند. گوگل قصد دارد هوش مصنوعی را در جستجوی google ادغام کند، هرچند که احتمالاً برای مدتی انجام نخواهد شد. در این فاصله، دکمه «Google It» را در کنار پاسخ‌ ها خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه:هوش مصنوعی Tongyi Qianwen چیست

ثبت نام در Google Bard

در 21 مارس 2023، گوگل دریچه های ورودی را باز کرد و به عموم اجازه داد تا برای دسترسی به Google Bard   ثبت نام کنند. متأسفانه، این هنوز هم شما را مجبور می ‌کند تا در فهرست انتظار ثبت‌نام کنید. دقیقاً مانند فهرست انتظار دسترسی اولیه Bing .

هوش مصنوعی google Bard

 GOOGLE BARD  چیست؟

هوش مصنوعیGoogle Bard   یک چت ربات هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT است و درست مانند ChatGPT، از یک مدل زبان برای مکالمه با کاربران پشتیبانی می کند. Bard از مدل زبان برای برنامه‌ های گفتگو (LaMDA) به عنوان مدل خود استفاده می‌ کند که طبق صفحه پرسش ‌های متداول Google Bard (در برگه جدید باز می‌شود) تریلیون‌ها کلمه تغذیه شده است تا بتواند پاسخ ‌های منطقی را پیش ‌بینی کند و مکالمه را حفظ کند.

GOOGLE BARD  چگونه کار می کند؟

مانند سایر هوش مصنوعی های چت بات، Bard  طوری طراحی شده است که مکالمه باشد. این بدان معناست که کاربران با تایپ یک پرس و جو یا درخواست در یک کادر متنی با آن ارتباط برقرار می کنند و سپس هوش مصنوعیGoogle Bard   با استفاده از یک لحن مکالمه پاسخ می دهد.

به عنوان مثال، اگر از بارد بپرسید "چه اکتشافات جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب می توانم به کودک 9 ساله خود بگویم"، اطلاعاتی را که با آن آموزش دیده است جستجو می کند و با پاسخ به سؤالات شما برمی گردد. در این مورد، آن پاسخ چند اکتشاف از JWST خواهد بود که می توانید در مورد آنها به فرزند خود بگویید. 

اما مراقب باشید اطلاعات ارائه شده توسط Bard را دوباره بررسی کنید. گوگل از این مثال در یک دمو استفاده کرد و پاسخ اشتباهی دریافت کرد.

با این حال، خطاهایی مانند این می تواند به گذشته تبدیل شود زیرا گوگل اکنون مدل بسیار بزرگتر PalM خود را در Bard ادغام کرده است. این امر مهارت های ریاضی و منطقی هوش مصنوعیGoogle Bard   را به ویژه با ارتقاء کدنویسی که قول داده به زودی ارائه می شود، بهبود می بخشد.

 LaMDA  با 137 میلیارد پارامتر زبان کار می کند که با 540 میلیارد پارامتر PalM کمتر است. با این حال، Google Bard  بر خلاف ChatGPT که توسط GPT-4 یا ربات گفتگوی جدید Bing ارائه می‌شود، کاملاً مبتنی بر متن است و در حال حاضر فقط می‌ تواند ورودی ‌ها و خروجی ‌های زبان انگلیسی را مدیریت کند.

پیشنهاد مطالعه:پرداخت اشتراک پریمیوم   HBOMAX

با GOOGLE BARD چه کاری می توانید انجام دهید؟

در حال حاضر، ما همه چیزهایی را که بارد می تواند انجام دهد، نمی دانیم. این ربات قادر است تا متن تولید کرده و آنها را ترجمه کند. همچنین می تواند متن هایی خلاقانه ایجاد کرده و سوالات را با روشی آموزنده به شما پاسخ دهد.

وقتی از پاسخ‌ ها راضی نیستید، می ‌توانید روی «Google it» کلیک کنید و برای اطلاعات بیشتر به جستجوی Google  بروید. این ویژگی اخیراً در اولین به‌روزرسانی‌های آزمایشی هوش مصنوعیGoogle Bard   تقویت شده است، به طوری که اگر می‌خواهید بیشتر کاوش کنید، بر اساس درخواست خود تعداد بیشتری از گزینه‌های جستجو را دریافت می‌کنید.

از نظر ایجاد محتوا، بارد می‌گوید که می‌تواند شعر، فیلمنامه، قطعات موسیقی، ایمیل، نامه و موارد دیگر تولید کند. با به ‌روزرسانی اخیر، حتی می‌تواند در بیش از 20 زبان برنامه‌نویسی مختلف، از جمله C++، Go، Java، Javascript، Python و Typescript کد تولید کند.

آیا GOOGLE BARD محتوا را سرقت ادبی می کند؟

به علاوه، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل برنامه‌های بزرگی برای آینده بارد دارد. گوگل در هفته‌های اخیر نکاتی را منتشر کرده است مبنی بر اینکه Bard شروع به حمله به پیام‌های متنی شما می‌کند یا شروع به غربالگری تماس‌های شما در تلفن‌های Pixel می نماید.

 هوش مصنوعیGoogle Bard   قطعا یک روز در جستجوی گوگل ادغام خواهد شد. بنابراین، در حالی که آنچه در حال حاضر می تواند انجام دهد محدود است، کاری که در نهایت انجام می دهد می تواند بی حد و حصر باشد.

GOOGLE BARD  نحوه استفاده از آن

برای استفاده از Bard باید در bard.google.com ثبت نام کنید و آدرس جیمیل خود را وارد کنید. هنگامی که بتوانید به Bard دسترسی پیدا کنید به شما اطلاع داده می شود. هنگامی که به شما اجازه دسترسی داده شد، می‌توانید یک بار دیگر از bard.google.com بازدید کنید و ربات چت را امتحان کنید. برای دستورالعمل های گام به گام، نحوه استفاده از راهنمای Google Bard را ببینید.

هوش مصنوعی google Bard

GOOGLE BARD چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟

Google اکنون فهرست انتظار Google Bard را باز کرده است که می‌توانید به آن بپیوندید و سعی کنید به آن دسترسی پیدا کنید. برای اینکه چه زمانی اعضای لیست انتظار دسترسی داشته باشند، هیچ زمانی پیش‌بینی نشده است، اما برخی افراد از روز اول دسترسی داشتند.

نمی توانید با ایمیل کاری مرتبط با Google Workspace ثبت نام کنید. شما باید از یک حساب شخصی جیمیل استفاده کنید. اما تا زمانی که این کار را انجام می دهید، ثبت نام در لیست انتظار هوش مصنوعیGoogle Bard   باید بدون دردسر باشد.

آیا GOOGLE BARD رایگان است؟

در حال حاضر به نظر می رسد که بارد فعلا آزاد خواهد بود. با توجه به اینکه برای جستجوی گوگل هزینه ای دریافت نمی کند، برای Google تعجب آور است که برای نسخه مصرف کننده (یعنی نسخه ای که برای کاربران عادی در نظر گرفته شده است) Bard هزینه ای دریافت کند، اما با توجه به اینکه ChatGPT Plus به عنوان یک سرویس اشتراک از مایکروسافت با پشتیبانی OpenAI وجود دارد. ، هر چیزی ممکن است.

پیشنهاد مطالعه:خرید از سایت WooRank

GOOGLE BARD  در مقابل CHATGPT: چه چیزی متفاوت است؟

ChatGPT چیزی بیش از یک ربات چت است. این پلتفرمی است که در همه چیز از بینگ جدید گرفته تا طیف وسیعی از افزونه ها برای وب سایت ها ادغام شده است. اینها شامل Expedia، Instacart و OpenTable هستند.

هوش مصنوعیGoogle Bard   در حال حاضر در مرحله آزمایشی خود عمدتاً یک محصول مستقل است، اما ممکن است تغییر کند. از نظر کیفیت پاسخ ‌ها، ما یک ChatGPT با Bing در مقابل Google Bard انجام دادیم تا بفهمیم کدام هوش مصنوعی در طیف گسترده‌ای از موضوعات هوشمندتر است. 

جالب اینجاست که معلوم شد تفاوت چندان زیاد نبود، اما دوست داریم که بارد اغلب زمینه و جزئیات بیشتری را در پاسخ ‌هایش ارائه می‌دهد.

GOOGLE BARD در مقابل سایر پروژه های GOOGLE AI

گوگل صدها میلیون دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرده است، یک استارت آپ هوش مصنوعی مشابه OpenAI با حمایت مایکروسافت. در اینجا بیانیه فعلی گوگل در مورد نحوه پیوند پروژه های هوش مصنوعی با یکدیگر، از جمله سرمایه گذاری Anthropic آن است:

«فراتر از محصولات خودمان، ما فکر می‌کنیم مهم است که با ساختن بهترین مدل‌هایمان، بهره‌مندی از این پیشرفت‌ها را برای دیگران آسان، ایمن و مقیاس‌پذیر کنیم. ماه آینده، توسعه‌دهندگان، سازندگان و شرکت‌های منفرد را شروع می‌کنیم تا بتوانند API زبان تولیدی ما را که در ابتدا توسط LaMDA با طیف وسیعی از مدل‌ها پشتیبانی می‌شد، امتحان کنند. 

با گذشت زمان، ما قصد داریم مجموعه‌ای از ابزارها و APIها را ایجاد کنیم که ساخت برنامه‌های نوآورانه‌تر با هوش مصنوعی را برای دیگران آسان می‌کند. داشتن قدرت محاسباتی لازم برای ساختن سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد و قابل اعتماد نیز برای استارت‌آپ‌ها بسیار مهم است، و ما هیجان‌زده هستیم که از طریق مشارکت Google Cloud خود با Cohere، C3.ai و Anthropic که هفته گذشته معرفی شد، به گسترش این تلاش‌ها کمک کنیم. به زودی منتظر جزئیات بیشتر توسعه دهنده باشید.»

هوش مصنوعی google Bard

استراتژی های مختلف گوگل

به غیر از Anthropic و هوش مصنوعیGoogle Bard  ، گوگل دارای چندین شاخه اضافی در استراتژی هوش مصنوعی خود است. در رویداد هوش مصنوعی 8 فوریه که Bard رونمایی شد، گوگل همچنین اعلام کرد که ابزارهای هوش مصنوعی در Google Maps یکپارچه شده است. 

همچنین به‌ روزرسانی‌های مولد عظیم هوش مصنوعی برای Docs و Gmail را اعلام کرده است که مشابه برخی از ویژگی‌هایی است که مایکروسافت اخیراً در 365 Copilot از آن رونمایی کرد و از هوش مصنوعی ترجمه 1000 زبانی برای همراهی با هوش مصنوعی ایجاد موسیقی از قبل موجود به نام MusicLM رونمایی کرد.

گوگل همچنین در حال کار بر روی Magi، یک موتور جستجوی هوش مصنوعی نسل بعدی است که می تواند در نهایت جایگزین جستجوی گوگل شود. Magi قرار است شخصی‌تر و مکالمه‌تر از Search باشد، اما ممکن است مدل پشتیبانی‌شده از جستجو را رها نکند. ممکن است به محض Google i/O 2023، چیزهای بیشتری از Project Magi ببینیم.

هوش مصنوعیGoogle Bard   همانند دیگر ربات های فناوری جدید، می تواند کمک موثری در پیشبرد کارها و بهینه سازی آنها باشد. برای کسب اطلاعات کامل تر می توانید با کارشناسان 20پیمنت مشورت نمایید.

برچسـب هـا : سایر ، هوش مصنوعی google Bard
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد