تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

توسط : تیم محتوا
1,399

اسلوونی در تلاش است تا اقداماتی را برای حمایت از فرصت ‌های برابر، موفقیت تحصیلی، تشویق دانش ‌آموزان، آموزش عالی و آموزش حرفه‌ای، یادگیری زبان و آموزش از راه دور اجرا کند. پذیرش سیستم بولونیا همچنین از به رسمیت شناختن آکادمیک و حرفه‌ای مدارک و توسعه کلی روش‌های آموزشی مدرن و مطالعات بین ‌المللی مرتبط در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل در اسلوونی حمایت می‌کند.

چرا تحصیل در اسلوونی؟

داوطلبانی که از کشورهای بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، کوزوو، مقدونیه شمالی و صربستان نیستند، بسته به نوع تحصیل و در سطوح لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا می توانند بین 2000 تا 15000 یورو در هر سال تحصیلی بپردازند.

در بیشتر موارد، شما باید فقط به زبان انگلیسی مسلط باشید. اکثر افراد زیر 40 سال حداقل در سطح مکالمه به آن صحبت می کنند، به ویژه در شهرهای دانشجویی مانند لیوبلیانا، ماریبور و کپر اغلب به این زبان مسلط هستند.  با این حال، یادگیری حداقل چند کلمه به زبان اسلوونیایی هرگز بد نیست. 

گر از علاقه مندان به طبیعت هستید، در اسلوونی احساس خوبی در خانه خود خواهید داشت. می‌توانید در پارک‌ها و جنگل‌های متعدد قدم بزنید، از دریاچه دیدن کنید، غار Postojna را کاوش کنید، در امتداد تنگه تاریخی Soteska Vintgar قدم بزنید، از کوه Triglav بالا بروید یا از قدیمی‌ترین درخت انگور در سراسر جهان، در Maribor دیدن کنید. تحصیل در اسلوونی همراه با این جاذبه می تواند برای هر داوطلبی جذاب باشد.

تحصیل در اسلوونی

الزامات عمومی برنامه

داوطلبانی که دارای تابعیت اسلوونی نبوده و تحصیلات متوسطه خود را در کشور دیگری غیر از اسلوونی گذرانده اند. اگر دارای شرایط ذیل باشند، می ‌توانند برای تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی ثبت نام نمایند:

•    دوره متوسطه چهار ساله را به پایان رساند

•    مراحل تکمیل شده برای به رسمیت شناختن گواهینامه های تحصیلات متوسطه خارجی

•    نتیجه موفقیت آمیز در تست های مورد نیاز، در صورت وجود

•    دانش زبان اسلوونیایی

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های رشته پرستاری

مدارک مورد نیاز:

•    گواهی نهایی محضری از دبیرستان چهار ساله

•    دیپلم متوسطه

•    ریز نمرات محضری برای دو سال آخر دوره متوسطه تکمیل شده که عملکرد تحصیلی را ثبت می کند

•    کارت شناسایی شخصی یا گواهی شهروندی

•    گواهی مبنی بر گذراندن آزمون در سطح متوسط اسلوونیایی

شرط دسترسی عمومی برای برنامه های تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی ارشد، یک برنامه تحصیلی دوره اول تکمیل شده است. شرایط پذیرش ممکن است بسته به موسسه آموزش عالی انتخاب شده متفاوت باشد. 

ساختار دانشگاهی

آموزش عالی در اسلوونی، در دانشگاه، دانشکده، آکادمی هنر و کالج حرفه ای دولتی و خصوصی انجام می شود. دانشگاه ‌ها، دانشکده‌ ها و آکادمی ‌های هنر ممکن است انواع برنامه‌ های تحصیلی را ارائه دهند، در حالی که کالج‌ های حرفه ‌ای عموماً بر برنامه‌ های تحصیلی در سطح کارشناسی تمرکز دارند.

برنامه های تحصیلی

سیستم آموزش عالی برای تحصیل در اسلوونی از برنامه های تحصیلی آکادمیک و حرفه ای در سطح لیسانس، برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد و مدارک حرفه ای و همچنین تحصیلات دکترا تشکیل شده است. مدارک تحصیلی در هر سه دوره را می توان به عنوان درجه مشترک در نظر گرفت. 

موسسات آموزش عالی ممکن است برنامه های تحصیلی تکمیلی را به عنوان شکلی از یادگیری مادام العمر ارائه دهند. مطالعات به ترتیب به صورت تمام وقت و پاره وقت سازماندهی می شود.

تحصیل در اسلوونی

زبان مطالعه

علاوه بر برنامه‌های آموزش عالی که به زبان اسلوونیایی تدریس می‌شوند، می‌توانید مجموعه قابل توجهی از برنامه‌های آموزش داده شده به زبان انگلیسی را در زمینه‌های مختلف تحصیلی بیابید. اگر برنامه تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید با ارائه نتایجی که در دوره های انگلیسی دریافت کرده اید، مهارت انگلیسی خود را ثابت کنید.

اگر می خواهید در خارج از کشور و تحصیل در اسلوونی را انتخاب کنید، به احتمال زیاد دوره هایی را خواهید یافت که به طور کامل یا جزئی به زبان انگلیسی در دانشگاه های شهرهای بزرگ تدریس می شوند. معمولاً دوره های تحصیلات تکمیلی نیازی به دانش زبان اسلوونیایی ندارد.

به عنوان بخشی از شبکه تبادل دانشجوی بین المللی اراسموس، اسلوونی به دنبال گسترش برنامه های آموزش انگلیسی خود است تا دانشجویان اروپایی بیشتری را که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند جذب کند. در نتیجه، برخی از دانشگاه ها برای تشویق به ثبت نام دانشجویانی که از خارج از کشور می آیند، معلمان با تجربه انگلیسی زبان مادری را از بریتانیا، اسلوونی و سوئیس جذب می کنند.

آمادگی زبان انگلیسی برای تحصیل در اسلوونی

برای تحصیل در اسلوونی مهارت های زبان انگلیسی آکادمیک خود را به منظور برآورده کردن الزامات زبان انگلیسی در دانشگاه های اسلوونی که تحصیلات درجه یک را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، توسعه دهید. دانشگاه ها این آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند:

•    آکادمیک PTE

•    آیلتس

•    تافل

•    C1 پیشرفته

روش های تدریس

مؤسسات آموزش عالی از روش های تدریس مختلفی مانند سخنرانی، سمینار، تمرین، گفتگو و تکالیف کتبی استفاده می کنند. معمولاً سخنرانی‌ها برای گروه بزرگی از دانشجویان ارائه می‌شود، در حالی که سمینارها و تمرین‌ها معمولاً برای گروه کوچک‌تری از دانشجویان ارائه می‌شوند. مطالعات برای تحصیل در اسلوونی همچنین نیاز به کارهای فردی و مقدماتی زیادی دارد.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در لهستان

زندگی در اسلوونی

بیایید نگاهی دقیق تر به شهریه و هزینه های زندگی در اسلوونی بیندازیم:

هزینه های تحصیل

دانشجویان بین المللی هزینه های تحصیل را باید در دانشگاه ها پرداخت کنند:

•    بین 2000 تا 11000 یورو برای مدارک لیسانس

•    بین 2000 تا 15000 یورو برای مقاطع کارشناسی ارشد

•    بین 2000 تا 6000 یورو برای مدرک دکترا

در دانشگاه‌های خصوصی، دانشجویان باید برای برنامه‌های تحصیلی که از بودجه عمومی تامین نمی‌شود، شهریه بپردازند. شما می توانید با کمک کارشناسان 20پیمنت بورسیه تحصیلی در اسلوونی را بررسی کنید.

تحصیل در اسلوونی

هزینه های زندگی

به طور متوسط برای هزینه های زندگی در اسلوونی بین 400 تا 700 یورو نیاز دارید. با این حال، این تا حد زیادی به سبک زندگی و عادات خرج کردن شما بستگی دارد. در اینجا خلاصه ای از هزینه های زندگی مشترک در اسلوونی آورده شده است:

•    اقامت (خوابگاه های دانشجویی): 100-250 یورو در ماه

•    اقامت (اجاره یک آپارتمان خصوصی): 90-350 یورو در ماه

•    غذا و مواد غذایی: 150-250 یورو در ماه

•    کارت حمل و نقل ماهانه: 10 تا 27 یورو با تخفیف دانشجویی

•    غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران میان رده: 35 یورو

توجه داشته باشید که اگر تصمیم دارید تحصیل در اسلوونی را انتخاب کنید، پیش از هر اقدامی، هزینه ها را مطابق با برنامه خود به روز بررسی نمایید.

درباره اسلوونی

جمهوری اسلوونی در قلب اروپا قرار دارد، جایی که کوه های آلپ و مدیترانه با دشت های پانونی و کارست اسرارآمیز ملاقات می کنند. اسلوونی در اروپای مرکزی قرار دارد و با ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان مرز مشترک دارد و تنها چند ساعت با ونیز یا وین فاصله دارد.

کشور عمدتاً مرتفع است. خارج از منطقه ساحلی، زمین آن عمدتاً از فلات ها و پشته ها، قله های آلپ، حوضه ها و دره ها تشکیل شده است. بسیاری از جنگل ها و جنگل های اسلوونی بیش از نیمی از قلمرو را پوشش می دهند. 

با انتخاب تحصیل در اسلوونی باید بدانید که آب و هوا قاره ای با زمستان های سرد و تابستان های گرم است اما در نواحی ساحلی آب و هوای مطبوع زیر مدیترانه ای دارد. میانگین دما در ژانویه -2 درجه و در جولای 21 درجه است. در زمستان برف فراوان است. در اسلوونی، خورشید تقریباً 2000 ساعت در سال می تابد.

از نظر تاریخی، قلمرو فعلی اسلوونی بخشی از امپراتوری های مختلف از جمله امپراتوری روم، امپراتوری مقدس روم و امپراتوری اتریش-مجارستان بود. در اکتبر 1918، اسلوونیایی‌ها با کروات‌ها و صرب‌ها در پادشاهی یوگسلاوی ادغام شدند. 

در طول جنگ جهانی دوم، اسلوونی توسط نیروهای محور اشغال و ضمیمه شد. پس از آن، یکی از اعضای موسس جمهوری فدرال خلق یوگسلاوی بود. در ژوئن 1991، پس از سقوط کمونیسم و برقراری دموکراسی، اسلوونی از یوگسلاوی جدا شد و به یک کشور مستقل تبدیل شد. در سال 2004 وارد ناتو و اتحادیه اروپا و منطقه یورو شد.

همچنین با انتخاب تحصیل در اسلوونی باید بدانید در کنار اکثریت جمعیت با منشاء قومی اسلوونیایی، در مناطق مرزی جوامع اقلیت مجارستانی و ایتالیایی زندگی می کنند. گروه‌های قومی دیگر، عمدتاً از بالکان غربی، نیز در اسلوونی اقامت دارند.

اقتصاد اسلوونی کوچک، باز و صادرات محور است و به شدت تحت تاثیر شرایط بین المللی قرار گرفته است. حوزه اصلی اقتصادی خدمات و پس از آن صنعت و ساختمان است. اسلوونی نیز یک مقصد گردشگری عالی است.

تحصیل در اسلوونی

نحوه تحصیل در اسلوونی 

اسلوونی دارای یک سیستم آموزشی با رتبه بالا است که به عنوان بهترین در اتحادیه اروپا در نظر گرفته می شود. زندگی دانشجویی در اسلوونی کاملاً برای موفقیت ساخته شده است و دانشگاه های اینجا دانشجویان خارجی را در آغوش می گیرند. 

سیستم آموزش عالی اسلوونی در مقایسه بین المللی

در بخش تحصیل در اسلوونی باید گفت که  عملکرد کلی دانشگاه‌های اسلوونی را در سطح سازمانی در هر بعد U-Multirank برجسته می‌کنیم. جدول زیر تفکیک ملی دانشگاه‌های اسلوونی و نحوه قرارگیری آنها در طیف بالاتر از میانگین دریافت نمره 'A' (خیلی خوب) یا 'B' خوب، در مقابل کمتر از میانگین را نشان می‌دهد.

با انجام این کار، U-Multirank تصویر واضحی از نقاط قوت و زمینه های بهبود این کشور ارائه می دهد. آشکار می شود که به طور کلی موسسات آموزش عالی اسلوونی در جهت گیری بین المللی U-Multirank و ابعاد تعامل منطقه ای قوی ترین عملکرد را دارند.

پیشنهاد مطالعه:معرفی کتابهای آمادگی آزمون PTE

بررسی هزینه تحصیل در اسلوونی 

هزینه های تحصیل در اسلوونی متناسب با موسسه و دوره تحصیلی که در نظر دارید می تواند دارای تفاوت های زیادی باشد. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان بین المللی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، توسط وزارت آموزش عالی تامین می شود. 

به طور معمول این هزینه ها در سال اول و در برخی موارد در سایر سال ها به عنوان هزینه پذیرش و ثبت نام دریافت می شود. در صورتی که قصد ثبت نام و تحصیل در کشور اسلوونی را دارید، می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد