نحوه شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال

نحوه شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال

توسط : تیم محتوا
1,439

با پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی، بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه آنها را به سبد سهام خود اضافه کنند. اگر می خواهید سرمایه گذاری در دارایی های کریپتو را آغاز کنید، باید بدانید که چگونه یک کیف پول رمزنگاری راه اندازی کنید. خبر خوب این است که بسیار ساده تر از گذشته است. امروزه راه های مختلفی برای راه اندازی سریع و آسان کیف پول رمزنگاری و نحوه شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال وجود دارد.

کیف پول کریپتو چیست؟

در اینجا آنچه شما باید در مورد نحوه راه اندازی یک کیف پول رمزنگاری و نحوه استفاده از آن برای ذخیره و محافظت از دارایی های دیجیتال خود بدانید. کیف پول کریپتو یک کیف پول دیجیتالی است که برای کمک به ذخیره دارایی های دیجیتالی خود مانند ارزهای دیجیتال یا توکن های غیرقابل تعویض (NFT) طراحی شده است. 

این برای ذخیره کلیدهای خصوصی مرتبط با دارایی های رمزنگاری شما استفاده می شود تا مجبور نباشید آنها را به خاطر بسپارید. از آنجایی که این کلیدها به صورت تصادفی تولید می شوند و به خاطر سپردن آنها دشوار است، کیف پول راهی آسان برای ذخیره آنها و استفاده از آنها برای دسترسی به دارایی های دیجیتال شما است.

کیف پول رمزنگاری شما با رشته ای از اعداد و حروف طراحی شده است تا یک آدرس دیجیتال منحصر به فرد باشد. تا زمانی که آدرس خود را می دانید، این امکان برای دیگران وجود دارد که دارایی های دیجیتال را به شما ارسال کنند. از آنجایی که تراکنش در بلاک چین ثبت می شود، می توانید با تطبیق تراکنش با آدرس کیف پول خود، مالکیت یک دارایی رمزنگاری خاص را اثبات کرده و برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال اقدام نمایید.

هنگامی که می خواهید ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های دیجیتالی را بخرید، بفروشید یا معامله کنید، از کیف پول خود برای تکمیل تراکنش استفاده خواهید کرد. از آنجایی که دارایی‌های شما اساساً بیت‌هایی از اطلاعات هستند، کیف پول کریپتو به شما کمک می‌کند آن اطلاعات را در قالبی مدیریت کنید که درک و استفاده آسان باشد.

انواع کیف پول رمزنگاری

انواع مختلفی از کیف پول های رمزنگاری موجود است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. شما می توانید از کیف پول های مختلف برای اهداف مختلف استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که دارایی های رمزنگاری شده شما به گونه ای قابل دسترسی است که برای استراتژی شما مناسب است.

نحوه شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول های نرم افزاری

با یک کیف پول نرم افزاری، شخص دیگری دسترسی به دارایی های رمزنگاری شما را مدیریت می کند. به این والتها کیف پول هاست نیز می گویند. کیف پول نرم افزاری و شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند CoinbaseیاGemini  رایج است که از طرف شما کیف‌هایی را برای نگهداری سکه‌های شما تنظیم می‌کنند.

کیف پول‌های نرم افزاری بسیار شبیه نحوه ردیابی وجوه نقد توسط بانک است. قبل از اینکه بتوانید به حساب بانکی خود دسترسی پیدا کنید، باید هویت خود را ثابت نمایید. ممکن است برای دسترسی آنلاین به حساب خود نیاز به ارائه شناسه یا رمز عبور داشته باشید. با یک کیف پول رمزنگاری، شما از رمز عبور برای دسترسی به حساب خود استفاده می کنید، مشابه ورود به سایر سرویس های آنلاین.

پلتفرمی را پیدا کنید که به آن اعتماد دارید. با جستجوی یک پلتفرم معتبر شروع کنید. صرافی ارزهای دیجیتال می تواند مکان خوبی برای شروع باشد. آنها احتمالاً از سطح بالایی از امنیت برخوردار هستند و حتی ممکن است بیمه ای را برای محافظت از شما در برابر ضرر ناشی از سرقت، بدافزار یا هک ارائه کنند.

هنگام ایجاد یک حساب کاربری طبق مراحل و برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال هر صرافی شرایط خاص خود را دارد، اما به طور کلی، شما باید یک آدرس ایمیل، اطلاعات شناسایی و ایجاد رمز عبور ایجاد کنید. سپس می توانید برای افزودن ارز دیجیتال به کیف پول خود اقدام کنید.

خرید ارز فیات

هنگام استفاده از صرافی، می توانید به سادگی ارزهای رمزنگاری شده مورد علاقه خود را با استفاده از ارز فیات خریداری کنید. همچنین یک آدرس کیف پول به شما داده می شود که می توانید آن را کپی و جایگذاری نمایید. برخی از صرافی ها همچنین به شما امکان می دهند از طریق کیف پول دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه به حساب خود دسترسی داشته باشید.

اگر در حال حاضر ارز دیجیتال در کیف پول دیگری دارید، می توانید آن را با استفاده از کلید مرتبط با کیف پول خود برای خود ارسال کنید. هنگام انتخاب کیف پول و برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال، به ویژگی هایی فکر کنید که برای موقعیت شما منطقی تر است. 

سکه هایی را که می خواهید بخرید در نظر بگیرید و اینکه آیا آنها در صرافی مورد نظر در دسترس هستند یا خیر. همچنین، دریابید که آیا آنها اقدامات امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را ارائه می دهند و آیا آنها وجوه فیات را در حساب بیمه شده FDIC نگه می دارند یا خیر. همچنین می توانید به هزینه ها، سهولت استفاده و پاداش ها نگاه کنید.

علاوه بر ارائه راحتی و سهولت استفاده در صورتی که به تازگی نحوه خرید ارز دیجیتال را یاد می گیرید، کیف پول های نگهبانی همچنین از گم شدن کلیدهای خصوصی شما محافظت می کنند. هنگامی که یک کیف پول نگهبانی دارید، می توانید یک عبارت بازیابی یا عبارت seed برای دسترسی به حساب های خود تنظیم کنید.

پیشنهاد مطالعه:ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

کیف پول های غیر حافظی 

کیف پول غیر حضانت کیف پولی است که شما کاملاً مسئول آن هستید. اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کنید، شخص دیگری ندارید که به شما کمک کند به کیف پول دسترسی پیدا کنید (حتی اگر عبارت اولیه خود را دارید)، بنابراین مهم است که اطلاعات خود را برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال پیگیری کنید. 

برخی از کیف پول ‌های غیر حضانت شامل  Mycelium، Electrum  و Exodus هستند. یک برنامه کیف پول را انتخاب کنید. وقتی آماده شدید، به دنبال یک برنامه کیف پول دسکتاپ یا تلفن همراه با ویژگی های مورد نظر خود بگردید و سپس آن را دانلود کنید.

 Coinbase یک برنامه تلفن همراه غیرقانونی برای iOS  و Android دارد که با کیف پول نگهبانی موجود در صرافی آن متفاوت است. MetaMask یکی دیگر از کیف پول های محبوب غیر حافظی است که با چندین دارایی دیجیتالی مختلف سازگار است.

حساب خود را تنظیم کنید. با یک کیف پول غیر، لازم نیست اطلاعات شناسایی مانند کیف پول ارائه دهید. در عوض، شما به سادگی حساب خود را ایجاد کرده، کلید خصوصی خود را یادداشت کرده و آن را در مکانی امن نگه دارید. برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال می توانید از راهنمایی های کارشناسان 20پیمنت بهره مند شوید.

نحوه شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف ‌پول ‌های غیرمتمرکز

رمزارز را به کیف پول منتقل کنید. توجه به این نکته مهم است که ممکن است نتوانید از ارزهای فیات برای تراکنش با یک کیف پول غیر حافظ استفاده کنید. با این حال، می‌ توانید سکه‌ ها و توکن ‌ها را از کیف پول دیگری، از جمله کیف پول نگهبانی در یک صرافی، به کیف پول خود ارسال کنید.

کیف ‌پول ‌های غیرمتمرکز معمولاً برای کسانی که می‌ خواهند به برنامه ‌های مالی غیرمتمرکز پیشرفته ‌تر (DeFi) دسترسی داشته باشند، خوب کار می ‌کنند. از آنجایی که شما با آفلاین نگه داشتن کلید خود، کنترل 100% را در اختیار دارید، برای حفظ حریم خصوصی نیز بهتر است.

به عنوان مثال، می ‌توانید از کیف ‌پول‌ های نگهبانی برای خرید، فروش و معاملات اولیه استفاده کنید، و می‌ توانید از کیف پول غیرحضوری با صرافی ‌های غیرمتمرکز برای وام ‌دهی و سرمایه‌گذاری استفاده کنید. هنگامی که برخی از حقایق شگفت ‌انگیز در مورد کریپتو را درک کردید، ممکن است بخواهید از انواع کیف پول برای اهداف مختلف استفاده کنید و برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال اقدام نمایید.

کیف پول های سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری یک وسیله فیزیکی مانند درایو انگشت شست است و غیرقانونی است. برخلاف سایر گزینه های کیف پول نرم افزاری، کیف پول های سخت افزاری کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می کنند که رمزهای شما را از هک های احتمالی ایمن نگه می دارد. به همین دلیل، به آنها کیف پول سرد نیز می گویند زیرا آفلاین نگه داشته می شوند.

خرید کیف پول سخت افزاری، می توانید انتظار داشته باشید که برای یک کیف پول سخت افزاری حدود 100 دلار یا بیشتر بپردازید. دو کیف پول سخت افزاری محبوب Ledger Nano X و Trezor Model T هستند. نرم افزار مناسب را دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه:امن ترین کیف پول های رمزنگاری 2023

استفاده از کیف پول سخت افزاری

هنگامی که سخت افزار واقعی را در اختیار دارید، باید نرم افزار همراه را دانلود کنید. سپس دستورالعمل های تنظیم کیف پول خود را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که کلید خود را می دانید. مطمئن شوید که عبارت دسترسی خود را با استفاده از یک کیف پول کاغذی یادداشت کرده اید که به سادگی یک تکه کاغذ چاپ شده با کلیدهای خصوصی و عمومی و کدهای QR شما برای انجام معاملات است. 

اگر آن را پیگیری نکنید، نمی‌ توانید به دارایی‌ های رمزنگاری خود دسترسی پیدا کنید. برای دریافت سکه از منبع دیگری باید کیف پول رمزنگاری خود را به رایانه خود وصل کنید و سپس برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال اقدام نمایید. با این حال، زمانی که از کیف پول سخت افزاری استفاده می کنید، ممکن است نتوانید دارایی های کریپتو را با ارز فیات خریداری نمایید.

اگرچه یک کیف پول سخت‌افزاری کنترل کامل بر دارایی‌های دیجیتال خود را به شما می‌دهد، اما بیشتر به عنوان یک راه‌حل ذخیره‌سازی در نظر گرفته می‌شود تا یک راه‌حل فعال. از آنجایی که برای اتصال کیف پول رمزنگاری سخت افزاری خود باید مراحل اضافی را طی کنید، همیشه برای تراکنش های مکرر عملی نیست.

به عنوان مثال، می توانید از کیف پول سخت افزاری خود برای ذخیره بخش عمده ای از سکه های رمزنگاری، توکن ها و NFT های خود استفاده کنید. این بیشتر سبد رمزنگاری شما را ایمن نگه می‌دارد و همچنان به شما امکان می‌دهد با استفاده از کیف پول نرم‌افزاری که دارای بخش کوچک‌تری از دارایی‌های رمزنگاری شما است، تجارت دیگری را انجام دهید.

بهترین کیف پول رمزنگاری برای مبتدیان چیست؟

وقتی نوبت به ارز دیجیتال برای مبتدیان می رسد، می تواند منطقی باشد که با یک کیف پول نگهبانی شروع کنید، مانند یکی از کیف های ارائه شده توسط یک صرافی رمزنگاری. استفاده از اینها و شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال آسان است و یک رابط کاربری بصری ارائه می دهد. 

در نتیجه، آن‌ ها می‌توانند روشی هوشمندانه برای شروع سرمایه‌گذاری و تجارت ارزهای دیجیتال باشند. پس از راحت شدن با دارایی های رمزنگاری شده، می توانید نوع متفاوتی از کیف پول تهیه کنید و نحوه استفاده از آن را بیاموزید.

نحوه شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال

امن ترین کیف پول رمزنگاری چیست؟

هر نوع کیف پول رمزنگاری ویژگی های امنیتی خاص خود را دارد. به طور کلی، کیف پول سخت افزاری سخت ترین نوع برای هک است. برای ذخیره سازی سرد ایمن تر است زیرا به طور دائم به اینترنت یا رایانه شما متصل نیست. 

از آنجایی که یک کیف پول سخت افزاری فقط در برخی مواقع به رایانه شما متصل می شود، در مقابل هک شدن نیز آسیب پذیرتر است. از سوی دیگر، اگر نگران گم شدن کلیدهای خصوصی خود هستید، کیف پول‌های نگهبانی و غیرحافظتی به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی کلید خصوصی و رمز عبور خود را با استفاده از عبارت seed خود بازیابی کنید. 

توصیه می شود برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید. ضمن آنکه اگرچه کیف ‌پول ‌های نگهبانی به عنوان کیف پول‌های گرم در نظر گرفته می‌شوند و ممکن است در برابر هکرهای آنلاین آسیب‌پذیر باشند، برخی از صرافی‌ها برای کمک به محافظت از دارایی‌های دیجیتال مشتریان شروع به پرداخت هزینه بیمه کرده‌اند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین افزونه های ارز دیجیتال وردپرس

جمع بندی

اگر علاقه مند به استفاده از ارزهای دیجیتال و درگیر شدن با سایر دارایی های دیجیتال هستید، باید یک کیف پول رمزنگاری شده راه اندازی کنید. به دقت فکر کنید که می خواهید کیف پول شما به چه هدفی برسد. انواع مختلف کیف پول را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد و برای شارژ کیف پول ارزهای دیجیتال اقدام نمود.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید مرتب معامله کنید و می خواهید یک راه آسان برای خرید سکه با ارز فیات داشته باشید، داشتن یک کیف پول نگهدارنده متصل به یک صرافی منطقی است. همچنین اگر می‌خواهید مقادیر زیادی ارزهای دیجیتال را به صورت امن ذخیره کنید، می ‌توانید از یک کیف پول برای شرکت در تراکنش ‌های پیشرفته‌تر DeFi  و در عین حال یک کیف پول سخت ‌افزاری استفاده کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد